Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wist je dat...

<<

Flinter

Noob

Bericht 03 Jan 2015 22:40

Wist je dat...

Geen idee of dit onder de juiste pijler staat maar het mag verplaatst worden:
Wist je dat.. Ik al jaren meelees op het forum
Wist je dat.. Ik mensen herken van mijn oude woonplaats maar ze niet durf aan te spreken omdat ze mij toch niet kennen.
Wist je dat.. Ik les geef en een aantal meiden heb herkent bij gezamenlijke bijeenkomsten van scholen.
Wist je dat.. Ik mama ben en veel heb geleerd in de mama en kind pijler.
Wist je dat.. Ik vaak iets typ maar daarna delete omdat het toch niet zinvol is.
Wist je dat.. Ik als voornemen heb om toch maar meer te komen kletsen
Wist je dat.. Het bovenstaande vast met spelfouten zal staan maar ik het maar gewoon post.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Jan 2015 22:53

Re: Wist je dat...

Wist je dat.. ik helemaal niet geef op spelfouten of grammaticale fouten. Ben er zelf geen ster in en les daar wel over heen.
Wist je dat.. je een lekker zinloos topic hebt geopend en dat er meer 'nieuwe' forummers zich zo mogen melden.
Wist je dat.. het forum meer is dan de mamagrot :D.

Anoniem273

Bericht 03 Jan 2015 23:56

Wist je dat... Ik nooit zo goed begrijp waarom mensen die lesgeven zoveel spelfouten maken?
<<

Jente

Kletskop

Bericht 04 Jan 2015 01:06

Aziraphale schreef:Wist je dat... Ik nooit zo goed begrijp waarom mensen die lesgeven zoveel spelfouten maken?

Dit is toch helemaal geen leuke reactie op een topic van een beginnende forummer. Nog los van het feit dat TO niet zegt waar ze les in geeft, dat zou zomaar wiskunde kunnen zijn en ik kan me voorstellen dat niet iedere wiskunde-, gym-, of aardrijkskundeleraar perfect is in Nederlandse grammatica.

Welkom Flinter (al zag ik dat je je account naar anoniem laat zetten). Ik hoop dat je toch nog mee komt forummen!
<<

Zero

Bericht 04 Jan 2015 01:51

Jente schreef:
Aziraphale schreef:Wist je dat... Ik nooit zo goed begrijp waarom mensen die lesgeven zoveel spelfouten maken?

Dit is toch helemaal geen leuke reactie op een topic van een beginnende forummer.

Even los van de rest van je reactie, wil je zeggen dat deze reacties dan wel mogen bij gevorderde forummers of zo? :eyes: Overigens leest de TO al jaren mee, dus beginner, beginner.. het is maar wat je beginner noemt...
Ze kan vast wel tegen een klein stootje toch?

Anyhow. Nu moet ik zeker ook met nutteloze feitjes komen, toch?

- Wist je dat deze smiley :cheering: rechts staat van deze smiley :P ?
- Wist je dat mijn forumnaam een verwijzing is naar het getal 0?
- Wist je dat ik vaak de draak steek met dit soort topics omdat ik eigenlijk geen wetenswaardige nieuwtjes te melden heb?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jan 2015 02:08

Ik kan het denk ik beter hebben als iemand mij op mijn vingers tikt op dit forum dan als ik ergens iets zou posten waar ik niemand 'ken'.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jan 2015 09:07

Wist je dat.. ik nooit snap dat er hier zo moeilijk gedaan moet worden over taal- of spelfouten. We zitten hier voor de gezelligheid en een beetje tijdsverdrijf. Het is niet dat we hier een sollicitatiebrief of een rapport moeten schrijven voor een groot bedrijf.

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Jan 2015 10:18

Je zou kunnen beginnen met vertellen in welke plaats je woont of waar je ik de buurt woont. Dan volgt de rest misschien vanzelf. :)
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jan 2015 10:44

Wist je dat... ik me juist enorm schaam wanneer ik een spellingfout maak, júist omdat ik lesgeef en vind dat ik me die fouten niet kan permitteren?

Wist je dat... mijn moeder vandaag 61 wordt (en wij daar nu op visite gaan)?

Wist je dat... ik morgen weer aan het werk moet, en ik daar stiekem tegen op kijk? Dat heb ik na elke langere vakantie...
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jan 2015 10:52

Jente schreef:

Dit is toch helemaal geen leuke reactie op een topic van een beginnende forummer. Nog los van het feit dat TO niet zegt waar ze les in geeft, dat zou zomaar wiskunde kunnen zijn en ik kan me voorstellen dat niet iedere wiskunde-, gym-, of aardrijkskundeleraar perfect is in Nederlandse grammatica.

Welkom Flinter (al zag ik dat je je account naar anoniem laat zetten). Ik hoop dat je toch nog mee komt forummen!

Las in ander topic dat ze de pabo gedaan heeft, dus lijkt me toch wel belangrijk dat je dan de regeltjes kent en geen fouten maakt.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Jan 2015 10:56

Ik blijf erbij dat je als leerkracht, ongeacht welk vak, tenminste de werkwoordspelling moet beheersen. Dan ben ik maar onaardig. Als mijn stagiair zulke fouten maakt, wijs ik hem/haar daar zeker ook op. Collega's ook overigens.
En ik vind typen in je vrije tijd of op een forum geen excuus om dan maar je spelling te laten versloffen, zeker niet als je verkondigd hebt leerkracht te zijn.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 04 Jan 2015 11:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jan 2015 10:57

Exogenesis schreef:Wist je dat... ik me juist enorm schaam wanneer ik een spellingfout maak, júist omdat ik lesgeef en vind dat ik me die fouten niet kan permitteren?

Wist je dat... mijn moeder vandaag 61 wordt (en wij daar nu op visite gaan)?

Wist je dat... ik morgen weer aan het werk moet, en ik daar stiekem tegen op kijk? Dat heb ik na elke langere vakantie...

Gefeliciteerd! Mijn moeder wordt overmorgen 61 :)
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jan 2015 11:17

Wist je dat....ik sinds gisteren weer vrijgezel ben
Wist je dat....ik met collega's een eetclubje heb terwijl het in ons bedrijf 'verboden' is om privé met elkaar om te gaan
Wist je dat....ik het best moeilijk heb met de break-up ondanks dat ik weet dat dit beter is voor ons
Wist je dat....ik ontzettend moet poepen
Wist je dat....ik voor de buitenwereld altijd vrolijk lijk maar ik thuis 3x per dag een ochtendhumeur heb
Wist je dat....ik inmiddels al zeker 14 jaar hier kom
Wist je dat....ik nu niks leuks kan bedenken om te wist je datten
<<

Flinter

Noob

Bericht 04 Jan 2015 11:25

Ik heb de pabo gedaan maar ben ook licht dyslectisch. Ik bereid mijn lessen iedere dag dan ook voor. Voor ik iets schrijf denk ik er goed over na en laat het vaak nog even nalezen. Ik volg daarnaast nog een studie waar ik veel verslagen voor moet tikken, hier gaat voor mij veel energie inzitten. Ik bezocht het forum puur als ontspanning Het feit dat sommige forummers vallen over de spelfouten en ik geen zin heb om over elk topic 20 minuten te doen voordat ik iets post is voor mij wel degelijk een reden om mijzelf op anoniem te zetten en een ander forum te zoeken.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Jan 2015 11:33

Wist je dat

... ik het erg jammer vind dat je na het openen van zo'n leuk topic besluit om gelijk weer te stoppen met posten
... ik het jammer vind dat dit zo weer een discussietopic over spelling is geworden
... ik bezig ben met het voorbereiden van een sollicitatiegesprek aanstaande dinsdag
... ik hier veel zin in heb
... ik straks nog moet afwassen
... ik me er over blijf verbazen dat mijn ouders het met 3 kinderen altijd zonder afwasmachine hebben gedaan
... ik het al verschrikkelijk vind om de afwas van mij alleen te doen
... het zonnetje hier lekker schijnt :sunny:
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem88

Bericht 04 Jan 2015 11:34

Ik denk dat Azi normaalgesproken totaal geen problemen heeft met spelfouten, maar dat ze het alleen opmerkte omdat je het zelf an aangaf, en even daarboven al aangaf les te geven. Ik denk dat als je het zelf niet benoemd had, ze je spelfouten misschien wel gezien had, maar er vervolgens geen woord over gezegd had. Mij maakt het weinig uit of iemand op een forum nu spelfouten maakt of niet, ik zal er zelden wat van zeggen, er zijn wel belangrijkere dingen dan dat. Ik zou ook jammer vinden als je om die reden weg gaat, en ik denk eigenlijk ook helemaal niet dat Azi of wie dan ook zoveel problemen heeft met een spelfoutje hier of daar :)
<<

Anoniem273

Bericht 04 Jan 2015 11:44

Dundas schreef:Ik denk dat Azi normaalgesproken totaal geen problemen heeft met spelfouten, maar dat ze het alleen opmerkte omdat je het zelf an aangaf, en even daarboven al aangaf les te geven. Ik denk dat als je het zelf niet benoemd had, ze je spelfouten misschien wel gezien had, maar er vervolgens geen woord over gezegd had. Mij maakt het weinig uit of iemand op een forum nu spelfouten maakt of niet, ik zal er zelden wat van zeggen, er zijn wel belangrijkere dingen dan dat. Ik zou ook jammer vinden als je om die reden weg gaat, en ik denk eigenlijk ook helemaal niet dat Azi of wie dan ook zoveel problemen heeft met een spelfoutje hier of daar :)

Haha, precies dit dus :)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Jan 2015 11:47

Oh Kees, wat naar! Hoe kan dat nou ineens? :(
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem273

Bericht 04 Jan 2015 11:57

En door al dit suffe gedoe vergeet ik om Kees sterkte te wensen. Echt heel naar voor je :(
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2015 13:27

Flinter schreef:Ik heb de pabo gedaan maar ben ook licht dyslectisch. Ik bereid mijn lessen iedere dag dan ook voor. Voor ik iets schrijf denk ik er goed over na en laat het vaak nog even nalezen. Ik volg daarnaast nog een studie waar ik veel verslagen voor moet tikken, hier gaat voor mij veel energie inzitten. Ik bezocht het forum puur als ontspanning Het feit dat sommige forummers vallen over de spelfouten en ik geen zin heb om over elk topic 20 minuten te doen voordat ik iets post is voor mij wel degelijk een reden om mijzelf op anoniem te zetten en een ander forum te zoeken.

wat jammer: ik was de afgelopen dagen juist blij dat er weer een echt nieuwe forummer was die ook nog meteen diverse topics opende. Je was me meteen al opgevallen. Ik kan me bovenstaande prima voorstellen, dat je hier helemaal geen zin in hebt omdat je hier juist voor je ontspanning wilt zijn. Maar denk er nog even over na, er zijn genoeg mensen die zich hier niet aan storen en er niet steeds weer opmerkingen over maken. Dat zijn er gelukkig maar een paar en over die opmerkingen lees ik meestal heen omdat ik dat op een forum ook vrij irritant vind.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2015 13:40

Niet weggaan flinter¡
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jan 2015 13:58

Dank jullie wel Lady en Azi!
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jan 2015 14:01

Flinter schreef:Ik heb de pabo gedaan maar ben ook licht dyslectisch. Ik bereid mijn lessen iedere dag dan ook voor. Voor ik iets schrijf denk ik er goed over na en laat het vaak nog even nalezen. Ik volg daarnaast nog een studie waar ik veel verslagen voor moet tikken, hier gaat voor mij veel energie inzitten. Ik bezocht het forum puur als ontspanning Het feit dat sommige forummers vallen over de spelfouten en ik geen zin heb om over elk topic 20 minuten te doen voordat ik iets post is voor mij wel degelijk een reden om mijzelf op anoniem te zetten en een ander forum te zoeken.

Dan heb ik iets te snel geoordeeld :) Het kwam in je stukje beetje over alsof je er laks in was, juist door wat je zelf zei.
Snap dat je hier voor je ontspanning komt en zou zonde zijn als je weggaat!
<<

Flinter

Noob

Bericht 04 Jan 2015 14:09

Ik zal er nog even over nadenken. Tot nu toe nog geen ander leuk forum kunnen vinden. Misschien toch ook maar als voornemen mij niet van alles direct aan trekken.

Kees sterkte trouwens.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Jan 2015 15:49

Rapa Nui, hoezo steeds? Ik verbeter eigenlijk nooit iemand op het forum. Flinter en Silly One beginnen zélf over spelling en zijn beiden leerkracht. Ik als mede-leerkracht mag daar best op reageren vind ik :)
Volgende

Terug naar Algemeen