Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vliegtuig AirAsia vermist UPD: Wrakstukken gevonden

<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2014 07:48

Vliegtuig AirAsia vermist UPD: Wrakstukken gevonden

Pff wat een rampjaar zeg voor de luchtvaart.. nu weer een toestel van AirAsia.
Er was schijnbaar behoorlijk noodweer in die regio.. hopelijk wordt het toestel snel gevonden.

---
Een vliegtuig van Air Asia tussen Indonesië en Singapore is vermist. De luchtverkeersleiding in Jakarta heeft zondag het contact met het toestel verloren.

Dat bericht persbureau Reuters zondag op basis van de Indonesische autoriteiten.

De verkeersleiding verloor het contact om 7.24 uur lokale tijd, 42 minuten na opstijgen, zo meldt de luchtvaartmaatschappij op Twitter. Kort daarvoor zou het toestel met vluchtnummer QZ8501 om een ongebruikelijk route hebben gevraagd.

De piloot zou hebben gevraagd of hij hoger kon vliegen om wolken te vermijden.

Om 8.30 uur lokale tijd (1.30 uur Nederlandse tijd) had het toestel moeten landen in Singapore.

De Airbus 320-200 is vertrokken uit Surabaya en heeft 155 passagiers en zeven bemanningsleden aan boord. Van de passagiers zijn 149 Indonesisch, drie Koreaans, een Singaporees, een Brits en een Maleisisch. Onder hen zouden 24 kinderen en een baby zijn, zo meldt Detik News.

Op het moment dat het toestel het contact verloor, vloog deze vermoedelijk over de Javazee tussen Kalimantan en Java, zo meldt een woordvoerder van het Ministerie van Transport tegen persbureau AP.

Air Asia heeft een zoek- en reddingsactie op touw gezet, zo laat de maatschappij weten in een verklaring. Wat er is mis gegaan, is nog geheel onduidelijk. De luchtvaartautoriteiten in Singapore helpen bij het opsporen van het vliegtuig.

http://www.nu.nl/buitenland/3962619/vlu ... rmist.html
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 30 Dec 2014 09:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Dec 2014 08:41

Re: Vliegtuig AirAsia vermist

Ik had het er zonet al over met collega's inderdaad. Bah, krijg er alweer rillingen van.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2014 08:43

Er zijn nu geruchten dat het wrak gevonden zou zijn, maar nog niks bevestigd.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Dec 2014 09:11

Vreselijk weer
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Dec 2014 09:18

Wat verschrikkelijk! Hopelijk wordt het toestel gauw gevonden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem88

Bericht 28 Dec 2014 09:19

Vreselijk. Toch is het helemaal niet zo'n rampjaar, los van dit vliegtuig zijn er 20 toestellen neergestort en dat schijnt historisch laag te zijn. Hoe dan ook, hopelijk wordt het snel gevonden.
<<

Anoniem166

Bericht 28 Dec 2014 09:20

Hè bah, wat naar. Hopelijk wordt het in ieder geval gevonden.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Dec 2014 09:30

Ik krijg er een vreemd gevoel bij.. weer een maatschappij uit Azië. Gisteravond was er nu een samenvatting over de twee vermiste vliegtuigen van air malasia en nu deze dus kwijt...
08/2018
05/2021
<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2014 09:31

Dundas schreef:Vreselijk. Toch is het helemaal niet zo'n rampjaar, los van dit vliegtuig zijn er 20 toestellen neergestort en dat schijnt historisch laag te zijn. Hoe dan ook, hopelijk wordt het snel gevonden.

Ging dat niet om van die kleine toestellen met max 20 passagiers ofzo? Dat hoorde ik van de week op de radio. Volgens mij is het wat betreft "grote" vliegtuigen wel meer dan "normaal"?
<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2014 09:34

MissEnergy schreef:Ik krijg er een vreemd gevoel bij.. weer een maatschappij uit Azië. Gisteravond was er nu een samenvatting over de twee vermiste vliegtuigen van air malasia en nu deze dus kwijt...

Ja en alle 3 van een Maleisische maatschappij. Maarja MH17 en MH370 zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. En dit vliegtuig is in enorm noodweer terecht gekomen, dus ook niet vergelijkbaar.
<<

Anoniem88

Bericht 28 Dec 2014 09:41

Geen idee, volgens mij is dat ook beduidend minder. Het is alleen wel nadrukkelijk in het nieuws geweest omdat er zoveel Nederlandse slachtoffers bij MH17 gevallen zijn en omdat de vermissing van MH370 zo mysterieus is. Maar ik kan me herinneren dat voorgaande jaren regelmatig toestellen van dubieuze maatschappijen (die bij veel landen op zwarte lijsten staan) neergestort zijn, daar heb ik dit jaar ook niets over gehoord. Maargoed, ik bedoelde het ook niet als discussie, ik zag alleen op twitter ook al opmerkingen voorbij komen dat er wéér een vliegtuig vermist was (met nadruk op wéér) terwijl ik afgelopen week nog in het nieuws las dat het eigenlijk een heel goed jaar was voor de luchtvaart, qua crashes. Niet om daarmee de crashes gebeurd zijn, weg te wuiven trouwens. MH17 overschaduwt voor mijn gevoel wel alles...
<<

Anoniem119

Bericht 28 Dec 2014 09:43

ไม่เป็นไร schreef:
MissEnergy schreef:Ik krijg er een vreemd gevoel bij.. weer een maatschappij uit Azië. Gisteravond was er nu een samenvatting over de twee vermiste vliegtuigen van air malasia en nu deze dus kwijt...

Ja en alle 3 van een Maleisische maatschappij. Maarja MH17 en MH370 zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. En dit vliegtuig is in enorm noodweer terecht gekomen, dus ook niet vergelijkbaar.

Inderdaad, ik vind dat niet echt vergelijkbaar of vreemd. Totaal andere maatschappij ook. Collega zei trouwens dat Air Asia een van de veiligste maatschappijen in Azië is ondanks dat het een low-cost Airline is, en dat ze gelukkig altijd meer brandstof meenemen dan het minimum.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2014 09:46

Oh nee van mijn kant was het ook niet bedoelt als discussie hoor, was gewoon een vraag. Had dat op de radio gehoord maar kon zijn dat ik deel van het bericht niet (goed) gehoord had. Maar je kan idd wel gelijk hebben, er is minder op het nieuws geweest over andere vliegtuigen.
Vlak na MH17 was er in Japan ofzo toch ook een grote crash? Daar hoorde je toen ook amper iets over.
<<

Anoniem88

Bericht 28 Dec 2014 09:49

Ah, gevonden: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... uigcrashes

Maargoed, hopelijk wordt dit toestel gauw gevonden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Dec 2014 10:47

Oh jemig vreselijk

Volgens mij telden ze bij die telling de mh17 niet erbij
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 28 Dec 2014 10:48

Klopt, omdat het daar om een doelbewuste actie ging en niet om een mankement van het vliegtuig oid. Daar had in principe niemand iets aan kunnen doen.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Dec 2014 10:52

Heel erg :( Hoop dat ze dit vliegtuig wel (snel) vinden!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2014 11:59

Dundas schreef:Ah, gevonden: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... uigcrashes

Maargoed, hopelijk wordt dit toestel gauw gevonden.

Bedankt voor de link, dan had ik het inderdaad verkeerd verstaan.

Helaas is er nog steeds geen update.. Hoop dat het vliegtuig snel gevonden wordt, en niet hetzelfde als bij de MH370 gebeurd..
<<

Anoniem286

Bericht 28 Dec 2014 12:14

Jeetje, heftig weer zeg.
<<

Bonheur

Noob

Bericht 28 Dec 2014 13:02

Vreselijk! Gewoon weer een vliegtuig vermist. Ik hoop dat ze snel meer duidelijkheid hebben.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Dec 2014 14:20

Wat erg :snik: Hopelijk vinden ze het vliegtuig snel.. Echt verschrikkelijk dit..
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Dec 2014 14:21

De zoekactie is gestaakt las ik, in verband met de duisternis. Op zich kan ik me dat voorstellen, maar als het neerstort in zee zinkt het toch, waardoor je het later helemaal niet vindt?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem88

Bericht 28 Dec 2014 15:02

Veel brokstukken blijven drijven, volgens mij. En je ziet uiteindelijk ook wel kerosinevlekken en dan weet je ook min of meer waar je zou moeten zoeken.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2014 15:07

Ja maar in die omgeving is nu enorm veel noodweer, dus de zee zal ook wel heel onrustig zijn. Kans dat brokstukken dus ook veel meer verspreid komen te liggen.
<<

Anoniem88

Bericht 28 Dec 2014 15:10

Dat risico is er inderdaad wel, maar ik denk ook dat noodweer en duisternis ook geen goede combi is om veilig verder te zoeken natuurlijk. Wel triest, al hun naasten nog langer in onzekerheid. En de hoop wordt vast met het uur kleiner.
Volgende

Terug naar Algemeen