Privacy voorwaarden facebook
https://www.facebook.com/video.php?v=350784945104574&fref=nf
Wat gaan jullie doen? Blijven jullie op facebook of gaan jullie eraf. Gaan jullie nog dingen verwijderen om schade te beperken?
Augustus 2014
Mei 2016
Serendipity schreef:Ik blijf erop. Heb me eerlijk gezegd ook niet verdiept in de voorwaarden. En tja, dat Facebook mag mijn foto's aan de haal mag.... Zo zijn er tig gevaren op internet, dan kun je beter niet meer online gaan.
Ik heb mijn Facebook wel op privé staan, zodat niet iedereen er op kan kijken maar wat de werknemers va Facebook er mee doen, daar kan ik me eigenlijk niet druk over maken.

2011Raven schreef:Ze kunnen ook de dingen gebruiken die je niet openbaar hebt staan.
Ook al heb je alles afgeschermd kunnen ze jou foto gebruiken voor reclames.
Ze bekijken je gedrag op facebook en het internet.
Dus je foto's, naam etc kunnen allemaal gebruikt worden bij reclame die gemaakt wordt.
Je kunt zelf niet zeggen dat je het niet wilt want je hebt de rechten afgestaan.
Je naam bij reclame voor afvallen/lingerie/babyspullen (terwijl niemand nog weet dat je zwanger bent)
Het enige wat je kan doen om dit te voorkomen is Facebook op te zeggen.
Ik stop er wel mee. Mijn werk geeft al vaak genoeg voorlichting dat het veiliger is om te stoppen met facebook.
Nu dus helemaal.
Fjell schreef:Voor zover ik het heb begrepen is er (bijna) niks veranderd ten opzichte van de vorige voorwaarden.. Hoe het precies zit met de foto's durf ik niet te zeggen. Maar ik verwacht niet dat facebook echt snel één van jouw foto's gaat gebruiken voor een reclame.. Volgens mij gebruiken ze je gegevens vooral voor het volgende
... Facebook stelt persoonlijke gegevens niet direct beschikbaar aan adverteerders. Wel stelt Facebook een profiel op van jouw gegevens. Geanonimiseerd als het ware. Deze gegevens worden (in bulk) wel beschikbaar gesteld aan adverteerders, zodat zij kunnen bepalen aan wie advertenties worden getoond. Een adverteerder kan bijvoorbeeld aangeven aan welk geslacht, welke leeftijd, binnen welk geografisch gebied en met welke interesses de advertenties getoond worden...
Ik irriteer mij bijna meer aan bedrijven/organisaties die 'onwaarheden' verspreiden over de voorwaarden en mensen 'bang' maken dan aan Facebook zelf. Ik heb ook nog altijd zoiets van je bent zelf nog altijd degene die foto's op facebook post. Als je je daar niet prettig bji voelt doe je dat niet. Ik heb ook genoeg vrienden die (bijna) nooit een foto plaatsen. Ook prima. Hetzelfde geldt voor statussen. Die schrijf je nog altijd zelf..
Raven schreef:Dat gaat nu dus veranderen.
ze hoeven jou niet meer om toestemming te vragen.
En je kan het ook niet uitzetten.
Alleen in Duitsland kunnen ze het uitzetten.
In de nieuwe voorwaarden ga je akkoord dat ze alles van jou mogen gebruiken. En je gaat er mee akkoord zodra je op 1 jan Facebook gebruikt.

Maddie schreef:Ik lees nu dat je advertenties uit kunt zetten.
Ga naar account instellingen en dan naar advertenties. De rest wijst denk ik voor zich.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers