Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

(Heel) vroeg onderweg / donker

<<

Anoniem86

Bericht 31 Jan 2015 21:59

(Heel) vroeg onderweg / donker

Als ik vroeg moet werken, moet ik doordeweeks om 6 uur al met de bus, op zaterdag om 7 uur en op zondag om 8 uur.

Doordeweeks vind ik het niet zo erg, dan zit ik vaak met een hoop mensen in de bus, en zit ik dus niet alleen op het perron op de tram te wachten, maar in het weekend, zoals vanmorgen, is het echt uitgestorven en voel ik me niet op mijn gemak. Het perron is onder de grond, en ik moet daar gemiddeld 10 minuten wachten. Daarna moet ik op het station, ook doodstil, wachten op het perron, ook zo'n 10 minuten en vervolgens zit ik eigenlijk alleen in de metro. Ik ben niet bang aangelegd, maar het voelt toch niet helemaal fijn! Vanmorgen moest ik vervolgens nog een kwartier naar mijn werk toe lopen, in het half donker, door een wijk waar ik het niet zo heel erg fijn vindt, ik heb dus mijn vriend gebeld (die sliep) om toch het idee te hebben dat ik er niet helemaal alleen liep.

Hebben andere mensen dit ook wel eens, en hoe ga je daarmee om? Of door het gewoon te doen? Heel vaak vindt mijn vriend het zielig dat ik zo ontzettend vroeg weg moet, dus hij brengt me meestal, maar dat vind ik ook zielig.
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jan 2015 22:08

Re: (Heel) vroeg onderweg / donker

Nee daar heb ik eigenlijk nooit echt last van gehad. Ik ben niet zo bang aangelegd en een ander hoeft voor mij echt niet vroeg op te staan om me weg te brengen. Maar als je het zo rot vind; waarom zorg je dan niet dat er een fiets bijv bij dat station staat? Of ga je met de auto?
<<

Anoniem86

Bericht 31 Jan 2015 22:16

Dat verwacht ik ook niet van mijn vriend hoor, dat biedt hij zelf aan, omdat het ruim 1.5 uur reizen is, en als hij me brengt kunnen we een uurtje langer samen slapen en weet hij dat ik me beter voel. Een fiets bij dat station is eigenlijk geen optie, want de andere dagen kan ik wel gewoon reizen met tram/lopen, het gaat alleen om de vroege momenten in het weekend, zoals deze zaterdag. De auto mag niet, ik mag niet parkeren bij mijn werk en het staat in de stad, dus dat is geen doen met parkeren.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 31 Jan 2015 22:31

Ik denk altijd maar zo; als je alleen bent is er niemand die je kwaad kan doen.

Ik heb het zelf nooit.
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jan 2015 22:32

Scootertje?
<<

Anoniem86

Bericht 31 Jan 2015 22:36

Kees, dat is ergens waar, maar er lopen daar wel allemaal lui rond die net op weg naar huis gaan van het uitgaan, teveel gedronken hebben, en het nodig vinden om mij aan te spreken, zich ermee te bemoeien of achter me aan te lopen, en dan voel ik me gewoon niet op mijn gemak. Alleen vind ik niet erg, maar wel onder de grond waar mensen lopen, die niet met het OV zullen gaan.

Highway, dat kunnen we thuis niet kwijt. Maar is ook niet handig, want die moet ik dan betaald stallen op het station, en dan sta ik vervolgens nog alleen op het station, en moet ik alleen lopen op het werk haha.

Er is niet echt een oplossing, maar wilde het gewoon even kwijt vooral ook.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Jan 2015 22:40

Ik woon in een gehucht, hier rijdt geen ov binnen de stad zelf zeg maar. Dus ik zit altijd op de fiets in het donker (twintig over zes) en fiets dan gerust door het park waar geen verlichting is.

Gek genoeg vind ik het 's ochtends nooit eng maar fiets ik 's nachts altijd om.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem86

Bericht 31 Jan 2015 22:42

Dat heb ik dus andersom Spencer, maar dat komt vooral omdat de stad laat op gang komt, en de supermarkt en bakker bij ons bv. na 10 uur ook nog open zijn, en het dan ook gewoon nog leeft tot laat in de avond/nacht. Maar door een park zonder verlichting ga ik niet fietsen, echt niet.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jan 2015 22:44

Ik snap je wel hoor, heb het daar ook echt niet op! En al helemaal niet als er overal dronkenlappen ed rondlopen...mensen zonder remmingen kunnen echt heel eng zijn, vind ik. Vond ik ook toen ik midden in het centrum woonde, ga liever hier in de S.childerswijk door het donker over straat dan in het centrum hoor.

Busje haarlak in je tas? Ik heb het verboden spul, maar haarlak werkt ook goed ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Jan 2015 22:45

Ja hier is het nooit levendig. Als er iemand opeens achter me fietst ofzo dan vind ik het wel even eng maar ik ga niet vroeger opstaan om om te fietsen :)
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem86

Bericht 31 Jan 2015 22:52

Leaf, dat is het inderdaad, het is midden in de stad waar ik onder de grond sta te wachten, en mijn werk zit ook midden in de stad in R. dus daar leeft het ook laat met dronken lui, en dat vind ik vervelend. Ik ben een keer door de stad gelopen; maar werd toen door allemaal mensen aangesproken, ik wilde bijna gaan rennen haha. Ja, dat zei mijn vriend ook inderdaad, om dat spul in mijn tas te stoppen, voor de zekerheid.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jan 2015 23:01

Ja bah, in R. vind ik het helemaal eng! Brrrr. Zodra het donker is komen daar echt rare figuren uit alle hoeken en gaten. En ze willen je idd graag aanspreken...
Keerde in het voorjaar een keer 's nachts terug vanuit R. en ik heb gewoon een 1e klas kaartje voor de trein gekocht omdat ik me dan veiliger voelde. En ik had een joggingbroek mee om over mijn uitgaansjurkje aan te trekken, en een muts op. Voelde toch een stuk veiliger...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Feb 2015 09:24

Dat stille herken ik wel van zo vroeg s ochtends als ik naar m'n werk moet. Helemaal in het weekend inderdaad. En in Amsterdam rijdt er rond die tijd nog niet eens een tram, dus dan moest ik met de nachtbus vanaf m'n vorige huis. Heel omslachtig. En doordeweeks moest ik altijd op een compleet verlaten museumplein wachten op de tram. Heel vreemd om zo te zien, zo'n keer stad. Nu kan ik de eerste (doodstille) trein pakken. Ik vind het niet echt eng, eigenlijk wel heerlijk dat het zo rustig is. Laatst zat ik in de spits en dacht ik oooh Ja, dat is juist vervelend.

Ik ben nooit echt bang rond die tijd. Het enige wat ik vervelend vind is wanneer er dronken mensen in de nachtbus zitten.

Werkze vandaag, Pippa!
<<

Anoniem173

Bericht 02 Feb 2015 07:42

Nee niet herkenbaar ik vind die stille momenten echt heerlijk! Ben s nachts sneller bang.

Terug naar Algemeen