19 Dec 2014 22:11 door Fiederilsje
Een beetje jammer dat alleen die zin eruit wordt gepakt. Want verder zeg ik ook niks inhoudelijks ofzo. Met die zin bedoel ik eigenlijk meer dat ik een beetje moe wordt van de tegenstand tegen allerlei zaken. Er mag best kritisch worden gekeken naar dit soort acties hoor, daar ben ik ook helemaal voor. Maar ik geef dus aan dat ja, waar er veel bereik is, zullen bedrijven er een slaatje uit proberen te slaan. Ik vind alleen dat er ook voorbij dat punt mag worden gekeken, want de kans dat het slaatje wordt geslagen is niet groot en het is niet of amper meetbaar wat de effecten zijn. Mijn werkgever doet ook iets voor een goed doel en laat dat zien aan haar klanten, maar mijn werkgever wint er niet of amper wat mee. Ik heb dan liever dat doelen worden gesteund, dan dat bedrijven het niet meer doen omdat ze hun donaties niet meer mogen laten zien. Als je het heel ver gaat beredeneren, heel veel van de donaties bij SR door de particulieren worden óók gegeven in de hoop iets anders te bereiken nl een foto met DJ, een moment op televisie, een plaatje horen. Uiteindelijk hebben heeeeel veel mensen een dubbele agenda en doen maar heel weinig mensen het puur om te bijdragen aan een goed doel. Eigenlijk wint iedereen er wel 'iets' mee, al is het maar een goed gevoel door deel te nemen door zoiets groots (saamhorigheidsgevoel).
L2014 & H2017