Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kerstpakket samen stellen - wat erin?

<<

Anoniem86

Bericht 09 Dec 2014 00:06

Kerstpakket samen stellen - wat erin?

Wie heeft er voor mij tips om er echt een leuk kerstpakket van te maken? Budget is er niet, maar moeten niet onhandige luxe dingen zijn, het moet wel gewoon bruikbaar zijn voor het dagelijks leven aan producten/spullen.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Dec 2014 00:32

Re: Kerstpakket samen stellen - wat erin?

Ik vind de traditionele pakketten leuk. Lekkere luxe hapjes, flesje wijn etc. Maar thema pakketten vind ik ook leuk wel snel een beetje doorsnee. Een sushi pakket ofzo zou ik wel leuk vinden, met allerlei spulletjes daarvoor. Of een biologisch pakket, streekpakket met allerlei leuke artikelen of een bon van koopeenkoe.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Dec 2014 01:02

Ik hou ook van themapakketten: een Italiaans pakket bijvoorbeeld met pesto, pasta, rode wijn, olijven, etc. zou ik leuk vinden om te krijgen. Maar ook een relaxpakket met stokjes met chocolade eraan om warme chocolademelk te maken, bonbons, kaasjes, een fles wijn, etc. Praktische dingen als servetten en kaarsen vind ik ook altijd leuk, al is dat niet zo origineel.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Dec 2014 08:43

Chocolade. Kerstkoekjes.chips nootjes. Afbak broodjes kaas. Pak chocolademelk bus slagroom
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 09 Dec 2014 12:10

Of een cocktailpakket? Met een blender, mini flesjes alcohol om cocktails te maken, receptenboekje, parapluutjes, ijsblokjeszakjes, cocktailglazen, etc.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2014 12:12

Ik heb laatst een pakket uit mogen zoeken. En gekozen voor het 'vintage pakket'. Wat er bijvoorbeeld in zat;
-van die kleine gietijzeren pannetjes
-pannekoeken mix
-drop
-stroopwafels
-Oud Hollands cake beslag
-etc
<<

Anoniem86

Bericht 09 Dec 2014 12:30

Het is voor mensen die zelf geen geld hebben; dus moeten nuttige dingen zijn die ze kunnen gebruiken in het dagelijks leven; zal misschien duidelijker in het begin zetten! Ik houd ook van al dat soort pakketten; maar dan kunnen ze de helft niet normaal gebruiken, of is het veel "slecht" eten. Ik maak 1 groot pakket
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2014 12:34

Oh dan zou ik idd gewoon dagelijkse boodschappen erin doen!

Appels, suiker, melk, potten groenten, appelmoes, bloem, sap, cornflakes, pasta, saus, tandpasta, koffie, thee, etc
Misschien ook iets van een VVVbon erbij
<<

Anoniem286

Bericht 09 Dec 2014 12:48

Ja dan zou ik ook zeggen wat kreeft zegt. Evt wel wat luxe producten als een kerstbrood, lekkere chocolaatjes, etc om de kerst ook nog een beetje speciaal te kunnen maken. Misschien nog wat low budget lekkere recepten uitprinten en erin doen?
Ik heb zelf een tijdje met mensen gewerkt die wat minder te besteden hadden en sommigen daarvan waren totaal niet innovatief. Bedachten bijvoorbeeld niet dat het goedkoper was om zelf koekjes te bakken met wat ze al in huis hadden, dan om koekjes te kopen. Misschien zijn recepten dan ook juist wel leuk?
<<

Anoniem273

Bericht 09 Dec 2014 13:56

Recepten erin doen en de ingrediënten om het ook echt te kunnen maken?
<<

Anoniem173

Bericht 09 Dec 2014 14:07

Ik zou dan vooral in de duurdere dagelijkse dingen gaan zitten. Dus dingen als koffie, thee, wasmiddel enz. Zodat ze met dit pakket lekker een tijdje vooruit kunnen!
<<

Anoniem86

Bericht 09 Dec 2014 14:28

Bedankt voor de tips! De man is zelf kok geweest dus kan goed koken; denk idd lekkere maaltijd erbij en heb idd al wat basis dingen zoals koffiebonen gehaald.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Dec 2014 15:15

Ik zou er nog wat luxere dingen bij doen waar je lekker zelf mee kunt koken en wat echte smaakmakers zijn, zoals kruiden, pijnboompitten, olijfolie, een apartere soort azijn, zoals witewijnazijn of balsamico, etc.
<<

Anoniem278

Bericht 09 Dec 2014 15:21

Wat eventueel ook erbij kan, Jumbo heeft nu een eigen cadeau kaart. Werkt precies zoals bij andere winkels, je zet er tegoed op en dat kan de ontvanger dan uitgeven. Maar is wel leuk als kado voor mensen die weinig/geen geld hebben voor boodschappen. Dan zou je er ook een recept in kunnen doen met 'niet houdbare' produkten, en bv een kaart met een tientje erop zodat ze die produkten kunnen aanschaffen.

Terug naar Algemeen