Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Mening mbt Jumbo reclame.

<<

caribbeanlover

Bericht 10 Dec 2014 10:11

Mening mbt Jumbo reclame.

Wat vinden jullie van dat het in het nieuws was? Er zijn veel klachten binnen gekomen met de vraag waarom de bner betaald hebben gekregen terwijl dat geld beter besteed had kunnen worden aan de mensen die het nodig hebben zodat er oa meer kerstpakketten weg gegeven kunnen worden.

Ik vind het erg dubbel, want het is hun werk dus krijgen ze er betaald voor. Ze hadden naar mijn mening wel minder mogen krijgen. Ze konden het doneren, zo heeft Lange Frans dat niet gedaan. Ik vind dat ze het best vrijwillig hadden mogen doen. Bovendien is de groep naar mijn idee veels te groot en heel veel zijn geen eens zangers/zangeressen. Men kan een gerecht doneren aan de voedselbank, maar dan laat je de consument ervoor betalen en dat terwijl er zoveel meer gedoneerd had kunnen worden als ze er niet betaald voor kregen.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Dec 2014 10:12

Re: Mening mbt Jumbo reclame.

Dat is toch met alle reclamespotjes zo? De kleinste stichtingen hebben ellenlange reclames op TV. Om geld te maken moet je geld investeren.
<<

Anoniem321

Bericht 10 Dec 2014 10:17

Wat mij vooral tegen het borst stuit is dat er kennelijk bekende Nederlanders aan te pas moeten komen, willen mensen geven voor het goede doel. Maar in dat opzicht heeft Jumbo het wel slim aangepakt.
Reclame voor eigen toko en door middel van het inzetten van bekende Nederlanders ruchtbaarheid geven aan het goede doel. Als je het mij vraagt 2 vliegen in 1 klap.
<<

Anoniem75

Bericht 10 Dec 2014 11:02

Wie zegt dat die mensen daar dik voor betaald krijgen? Misschien hebben ze het wel voor niks gedaan of voor een 'normaal' bedrag. Dat weet toch niemand behalve hun?

Ik vind het een leuke reclame, leuk liedje, leuk initiatief en mensen moeten niet zeiken. Het is ook nooit goed.
<<

Anoniem81

Bericht 10 Dec 2014 11:16

Ik vind er weinig van.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2014 11:20

Het zal me echt een worst zijn.
Als het nou sneaky ging, dat er wordt gesuggereerd dat iedereen het vrijwillig doet en alles voor het goede doel is dan is het wat anders. Maar er wordt gewoon open over gecommuniceerd als iemand vraagt of ze betaald zijn. Ze zijn ook nergens verplicht om alles maar gratis te doen. Het is niet een stichting die geld inzameld en het aan bn'ers uitgeeft. Het is een commerciele supermarkt die een leuke kerstactie doet.
<<

Anoniem114

Bericht 10 Dec 2014 11:23

Hoe weet jij nou wat die BN'ers doen? Voor 't zelfde geld staan ze tweede kerstdag in de gaarkeuken.

NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander, CBL. Probeer dat eens toe te passen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Dec 2014 12:00

Ik kan me daar totaal niet druk om maken
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Dec 2014 12:07

Dat is inderdaad met alle reclames voor goede doelen zo. Bij een goed doel horen nou eenmaal ook altijd mensen die ervoor worden betaald omdat ze gewoon hun werk doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem91

Bericht 10 Dec 2014 12:09

5 december is geweest, dus er moet weer wat anders zijn om op te zeiken..
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Dec 2014 13:30

Razz schreef:Wie zegt dat die mensen daar dik voor betaald krijgen? Misschien hebben ze het wel voor niks gedaan of voor een 'normaal' bedrag. Dat weet toch niemand behalve hun?

Ik vind het een leuke reclame, leuk liedje, leuk initiatief en mensen moeten niet zeiken. Het is ook nooit goed.

Razz, ze hebben het zeker niet voor niks gedaan zoals ik al zei.

Ik heb niet gezegd dat ze er dik voor betaald krijgen. Ze hebben er een gemiddels maandsalaris voor gehad zei Rene Froger zelf. Snap niet dat zo'n iemand als Lange Frans eraan meedoet, schijnheilig meezingen en dan alles zelf houden. De groep had veel kleiner gekund, nu is die overdreven groot wat betekend meer mensen die ervoor betaald zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Dec 2014 13:32

Susan schreef:Dat is inderdaad met alle reclames voor goede doelen zo. Bij een goed doel horen nou eenmaal ook altijd mensen die ervoor worden betaald omdat ze gewoon hun werk doen.

Die bners hebben al geld zat en er is niks mis mee om het naast alles wat ze doen een keer eens wat vrijwillig te doen zoals dat nu had gekund.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Dec 2014 13:33

Volgens mij hebben ze gewoon onkostenvergoeding gekregen. En niet hele maandsalarissen.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Dec 2014 13:37

Ze kunnen dan zelf misschien wel betaald zijn, maar wie weet doneren ze zelf nog wel bij Jumbo. Ik vind het ophef om niks. Wees blij dat er zo'n actie is, er had ook niks geregeld kunnen worden. Ik snap je ergens wel een beetje, maar om me er nou zo druk over te maken...
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2014 13:39

Froger noemde het een onkostenvergoeding, Lange Frans vertelde dat het voor menig mens wel een maandsalaris zou zijn. Dus tja, is het veel? Ik vind het wel een beetje dubbel.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Dec 2014 14:01

Lot schreef:Froger noemde het een onkostenvergoeding, Lange Frans vertelde dat het voor menig mens wel een maandsalaris zou zijn. Dus tja, is het veel? Ik vind het wel een beetje dubbel.

Weet je gelijk het verschil in inkomen tussen Froger en Lange Frans...
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Dec 2014 14:03

En verder denk ik dat de kosten voor dit spotje gewoon uit het reclame budget van Jumbo komen en alle maaltijden die er "gekocht" worden gewoon gedoneerd worden . Dus dan gaat er helemaal geen geld voor deze actie verloren.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2014 14:06

Maar wij kunnen toch niet oordelen over het inkomen van een BN'er? Alleen omdat ze bekend zijn betekend niet dat ze bakken met geld hebben. En ook al hebben ze die wel, dan bepalen ze altijd zelf nog waar ze het aan uitgeven. Misschien hebben ze het hard nodig omdat ze voor een naaste veel rekeningen betalen omdat die schulden heeft of zo? Of doneren ze elk jaar al een maandsalaris aan een goed doel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2014 14:19

Ik vind het zeker niet erg dat mensen kritisch naar zulke uitlatingen kijken, maar wat Prosecco zegt, het zal toch wel uit Jumbo marketing budget komen. Onkostenvergoeding vind ik wel heel 'breed' gezegd. Uiteindelijk is men er drie dagen mee bezig geweest, dus drie dagen geen andere optredens, wat is normaal de gage en wordt het als onkosten gezien.

Ik vind er verder niet veel van eigenlijk. Soms moeten er investeringen worden gedaan om tot je doel te komen. Verder vind ik het initiatief goed.
L2014 & H2017
<<

Anoniem140

Bericht 10 Dec 2014 14:28

ik vind het weer gezeik om niks. Dus als BNer moet je dit maar voor niks doen? Die mensen moeten ook hun geld verdienen, en dat doen ze vaak door middel van reclame spotjes. Is niks mis mee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Dec 2014 14:30

Ik vind het ook normaal dat ze meer hebben gekregen dan een onkostenvergoeding. Het is en blijft gewoon werk, dat iets voor een goed doel gebeurt, wil niet zeggen dat er niet gewoon mensen een salaris verdienen met wat er voor dat goede doel wordt gedaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Dec 2014 17:46

Miley schreef:ik vind het weer gezeik om niks. Dus als BNer moet je dit maar voor niks doen? Die mensen moeten ook hun geld verdienen, en dat doen ze vaak door middel van reclame spotjes. Is niks mis mee.

Dit ja.
Ik vind het een goede actie en zal als ik vrijdag bij de Jumbo boodschappen ga doen, ook een gerecht doneren.
<<

Anoniem86

Bericht 10 Dec 2014 18:06

Ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren; het is ook nooit goed.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Dec 2014 19:49

http://youtu.be/iccscUFY860

Deze reclame uit Engelnad heeft ongeveer 1 miljoen pond gekost. En waarom? Om een simpele boodschap, maar wel eentje die je raakt.

Tja de BN-ers hebben betaald gekregen, maar ze zijn er eerlijk over geweest. Verder heb ik er geen mening over.

Anoniem88

Bericht 10 Dec 2014 20:08

Ik vind er ook niks van. Nouja, het enige wat ik ervan vind is dat ik het oke vind om geld te investeren als je een goed doel wilt promoten. De kosten die gemaakt worden, vallen dan hoogstwaarschijnlijk in het niet bij hetgeen wat het opbrengt.
Volgende

Terug naar Algemeen