Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

<<

Anoniem321

Bericht 27 Jun 2014 18:12

auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Tijdens het hardlopen vanmiddag (ik liep aan de linkerkant van het weggetje) kwam een auto mij tegemoet. Op het zelfde moment kwam er een auto achter mij aan. Het is geen brede weg, en als 2 auto's elkaar willen passeren moeten ze beiden een klein beetje de berm in. Ik moest uiteraard ook uitwijken naar de berm waarbij ik de mij tegemoetkonende auto rechts van mij aan de passagierszijde passeerde. Daarbij klapte mijn rechterhand tegen de spiegel van de auto. Ik schrok maar gelukkig deed het niet echt pijn dus ik ging gewoon door met hardlopen. Even later kwam die auto achteruitrijdend naar mij toe. Ik dacht nog: die wil vast vragen of ik me pijn heb gedaan. Dus ik deed mijn oortjes alvast uit en keek afwachtend naar de bestuurder. Misschien wat naief van mij want meneer was kwaad. Waarom ik tegen zijn auto had geslagen. Hij kon niet anders zei hij omdat hij aan de kant moest voor die andere auto. Ik schrok me rot. Stond met mijn mond vol tanden en kon alleen maar stotterend een verontschuldiging uitbrengen. Ik zei dat het per ongeluk ging. Nou vooruit, zei de bestuurder en het raampje ging weer dicht en hij reed weg. Ik moest nog een paar minuten van Evy maar was helemaal uit mijn doen.


Nu nog steeds. Als ik de bestuurder was geweest zou ik meteen vragen of alles in orde was en of diegene ook pijn had. Hij niet. Echt, het zou niet in me op komen met opzet tegen een auto aan te slaan. En mijn hand doet wel degelijk pijn. Achteraf had ik wat gevatter willen.zijn maar mijn vriend zei dat ik anders misschien wel echt ruzie had gekregen met die kerel. En dat is misschien ook wel zo..

Wat zouden jullie gezegd, gedaan hebben?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Jun 2014 18:16

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik had een rotschop tegen zijn auto gegeven, maar ik ben uit mijn doen dus let niet op mij ;-)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 18:17

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Wauw, wat een zak. Ik zou niet zo aardig gereageerd hebben. Hij rijdt je aan en dan wordt hij boos op jou?! Dat je niet pisnijdig bent geworden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Jun 2014 18:18

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Jeetje!
Jij ziet niet dat er een auto achter jou komt hij wel dus hij had beter moeten anticiperen zodat jullie niet met 3 elkaar tegelijk zouden passeren.

Ik zou (als bestuurder) ook vragen of je je pijn had gedaan en zeker niet zo reageren als hij. Als ik jou was had ik ws ook met mn mond vol tanden gestaan en maar wat staan stamelen. Gekke vent!

Hoe is het met je hand? Niet dik of blauw ofzo?
30-04-2017
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 18:19

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik denk dat het een misverstand is, jij kent het hele verhaal en hij merkt slechts een momentopname van de tik van jouw hand op zijn spiegel. Misschien was hij zo druk met de verkeerssituatie inschatten, dat hij jouw hand over het hoofd heeft gezien en pas opmerkte op het moment dat de tik tegen z'n spiegel kwam, en het voor hem daarom als slaan aandeed. Niet dat dat het goedpraat hoor, dan nog hoeft hij je niet meteen te beschuldigen, maar het zou wel een nuance in het verhaal kunnen zijn. En misschien had hij ook gewoon nog eens een rotdag.
Laatst gewijzigd door Anoniem51 op 27 Jun 2014 18:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Jun 2014 18:20

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Steep schreef:Ik had een rotschop tegen zijn auto gegeven, maar ik ben uit mijn doen dus let niet op mij ;-)


Haha, dat was wel heel bevredigend geweest.

Zure Mat schreef:Wauw, wat een zak. Ik zou niet zo aardig gereageerd hebben. Hij rijdt je aan en dan wordt hij boos op jou?! Dat je niet pisnijdig bent geworden.


Ik ben nu heel kwaad masr op dat moment was ik gewoon overrompeld. Had niet verwacht dat hij kwaad zou zijn. Heb altijd best wel moeite met kwade mensen. Vind het moeilijk daar op te reageren.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Jun 2014 18:21

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Wickie, mijn hand voelt een beetje doof, maar is niet dik of blauw.
Dundas, dat zou inderdaad kunnen. Hij zal misschein ook geschrokken zijn en daar kwaad van zijn geworden. Hoop dat hij daar nu spijt van heeft. :razz:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Jun 2014 18:24

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Alsof je met je hand zijn auto kan beschadigen... Ik zou als ik chauffeur was geweest gelijk checken of met jouw hand alles goed is.. Zou echt niet in mij opkomen om kwaad te worden op jou.

Zou denk ik wel hetzelfde reageren als jou. Ben ook niet zo goed in spontaan reageren met zulk soort dingen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 18:30

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik heb een keer iemand tegen mijn auto aangehad (ik stond zelf stil), maar schrok daar zo van dat ik als verstijfd ben blijven zitten en toen met de fietser ben gaan praten. Gelukkig was alles goed. Maar serieus geen vezel in mijn lichaam die eraan dacht om boos te worden op die fietser (ook al knalde die keihard tegen mijn auto en stond ik daar al een tijdje stil). Als je een beetje gevoel in je donder heb dan is er maar één reactie mogelijk als automobilist: je kapot schrikken en ongerust zijn over de ander.

Dit moet wel een enorme lul geweest zijn, anders reageer je echt niet zo.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Jun 2014 18:34

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Meiden, bedankt voor jullie reacties, voel me nu al iets beter.
ZM ik ben nu ook voornamelijk verontwaardigd omdat hij zich niet gedroeg zoals ik had verwacht, nl. boos worden ipv bezorgd. Het was een reactie die ik totaal niet aan had zien komen.
<<

Anoniem73

Bericht 27 Jun 2014 22:00

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Hij heeft totaal geen recht van spreken, als automobilist in die situatie moet je uiterst alert zijn! Waarschijnlijk had ik vette ruzie gehad want ik zeg wel even wat ik ervan vind maar ja ik vind dit ook erg bizar van die automobilist.
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 22:24

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Weet je wat ik trouwens zo vervelend vind? Iets van een heel andere orde hoor, maar dat mensen op de fiets onnodig gaan bellen. Als ik van werk naar huis fiets dan is er een klein stukje een niet al te breed fietspad, maar wel breed genoeg dat je elkaar in kunt halen. Gisteren was ik onderweg naar huis, hoorde al iemand achter me fietsen dus reed al stijf langs de kant, nog net niet in de berm. En dan nóg opdringerig bellen dat hij er langs wil he... Uiteindelijk haalde hij me in, wilde ik er wat van zeggen maar toen zag ik dat hij een koptelefoon op had dus heb alle verwensingen maar weer ingeslikt. Soms vraag ik me af of mensen niet stom treiterig gaan zitten bellen omdat ik toevallig wat breder ben ofzo, maargoed, dat is m'n eigen negatieve zelfbeeld denk ik :redface:
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Jun 2014 23:15

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Toch goed juist dat een inhaler belt? Ook al rijdt je gewoon rechts, die andere fiets weet niet dat jij hem al hebt gehoord. Hoe vaak fietsers wel niet slingeren, jij zou maar net een move naar links maken juist als hij jou inhaalt. Dat jij je stoort aan iemand die de verkeersregels naleeft vind ik dat ook echt overdreven.

Wat betreft die auto, lullige reactie inderdaad maar lijkt er m.i. op dat die man ook niet goed door heeft gehad wat er is gebeurt.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 28 Jun 2014 01:29

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als mijn reactie nergens meer op slaat maar wat mij betreft is de auto fout, die haalt jou in! Ik zou waarschijnlijk gereageerd hebben in de trant van: sorry? jij wilt excuses van mij? Dat kun je vergeten jij haalt mij in en rijdt tegen mijn hand aan, wie is er nu fout???
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 28 Jun 2014 02:41

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Dundas schreef:Weet je wat ik trouwens zo vervelend vind? Iets van een heel andere orde hoor, maar dat mensen op de fiets onnodig gaan bellen. Als ik van werk naar huis fiets dan is er een klein stukje een niet al te breed fietspad, maar wel breed genoeg dat je elkaar in kunt halen. Gisteren was ik onderweg naar huis, hoorde al iemand achter me fietsen dus reed al stijf langs de kant, nog net niet in de berm. En dan nóg opdringerig bellen dat hij er langs wil he... Uiteindelijk haalde hij me in, wilde ik er wat van zeggen maar toen zag ik dat hij een koptelefoon op had dus heb alle verwensingen maar weer ingeslikt. Soms vraag ik me af of mensen niet stom treiterig gaan zitten bellen omdat ik toevallig wat breder ben ofzo, maargoed, dat is m'n eigen negatieve zelfbeeld denk ik :redface:


Was het niet gewoon om te waarschuwen? Hier in Thailand zie ik het heel veel gebeuren met auto's, in dorpjes zodra ze een kruispunt naderen wordt er even getoeterd, en als ze een scooter inhalen of iemand die met een kar met eten loopt ofzo. Even kort de claxon induwen van "pas op, niet ineens uitwijken"
<<

Anoniem51

Bericht 28 Jun 2014 06:09

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Mjah, misschien was het met die insteek, maar op mij komt het altijd zo opdringerig over...
<<

Anoniem111

Bericht 28 Jun 2014 07:10

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Dundas schreef:Mjah, misschien was het met die insteek, maar op mij komt het altijd zo opdringerig over...

Ik doe het ook heel vaak, even bellen om te waarschuwen dat ik ga inhalen, inderdaad omdat het nogal eens gebeurt dat mensen zomaar ineens gaan zwalken. Vooral als het fietspad niet breed is doe ik dat, omdat ik met mijn ligfiets ook nog eens wat breder ben dan een normale fiets.

In topic: ik zou ook tamelijk uit mijn doen zijn dat die man boos reageerde en waarschijnlijk niet heel adres gereageerd hebben, maar vind het wel een bizarre reactie van die man. Onterecht in ieder geval, al kan ik me wel vinden in de reactie van Dundas, dat hij de situatie misschien anders geïnterpreteerd heeft en/of zijn dag niet had (wat het overigens niet goedpraat natuurlijk, maar wel een verklaring kan zijn).
<<

Jip

Bericht 28 Jun 2014 08:04

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik heb op mijn racefiets en roep altijd heel netjes Pardon! Hoe vaak ik dan commentaar krijg dat ik een bel moet kopen...

Jouw meneer schrok vast, had vast en een kutdag en daarom reageerde hij helaas zo.. Ik stap meestal de berm in in zulke gevallen en loop ook links van de weg.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jun 2014 10:55

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Nooit meegemaakt in Nederland dat mensen puur hun fietsbel gebruiken om te waarschuwen. Ik zou het ook irritant vinden en opvatten als dat ik aan de kant moet gaan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 28 Jun 2014 11:00

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik bel op bepaalde fietspaden ook altijd als er iemand voor me fietst of loopt. Of ik zeg even iets als ik wil inhalen. Op bepaalde bosfietspaden kan ik er misschien wel net langs maar gaat het mis als de fietser/wandelaar net plotseling zou uitwijken. Ik heb heel vaak het idee dat ze me echt niet eerder aan hoorden komen, zoveel geluid maak je als fietser normaal ook niet lijkt me. Dus ik zou zoiets niet als opdringerig beschouwen maar als gewone waarschuwing van pas op.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 28 Jun 2014 11:03

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Jip schreef:Ik heb op mijn racefiets en roep altijd heel netjes Pardon! Hoe vaak ik dan commentaar krijg dat ik een bel moet kopen...

Beetje off topic, maar daar ben ik het als fanatiek wielrenster juist helemaal mee eens. Er is echt geen enkele reden om géén bel op je racefiets te hebben..
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 28 Jun 2014 11:04

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Dat van die bel vind ik ook heel normaal eerlijk gezegd. Hier is een fietspad en dat is best breed maar bijna iedereen fietst in het midden dus het is daar heel normaal om even 1 keer te bellen zodat iemand weet dat je wilt inhalen!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 28 Jun 2014 11:29

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik heb 1 keer een aanrijding gehad met een fietser die dus ook ineens begon te zwalken. Nog een keer ben alleen ik gevallen toen ik heel hard remde toen de fietser begon t zwalken. Ik lag klemvast onder mn vespa en hij had niks door en fietste vrolijk verder. En nog een keer heb ik echt een noodstop moeten maken toen er 1 besloot ineens af te slaan.

Dit alles met mijn vespa. Nu fiets ik en bel ook regelmatig bij het inhalen, want ik ben echt gewoon bang geworden.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 11:53

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Als iemand voor me op het fietspad rijdt en ik kan er niet goed langs, dan bel ik ook even, zodat die ander alert is dat ik er langs kom. Lijkt me een heel gangbare manier van communiceren op de fiets. Ik irriteer me trouwens zelf juist aan al die enorm brede bakfietsen die je nu zoveel ziet, daar is een fietspad niet voor ontworpen! Je moet gewoon kunnen inhalen op een fietspad.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 28 Jun 2014 11:57

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

ellibre schreef:
Jip schreef:Ik heb op mijn racefiets en roep altijd heel netjes Pardon! Hoe vaak ik dan commentaar krijg dat ik een bel moet kopen...

Beetje off topic, maar daar ben ik het als fanatiek wielrenster juist helemaal mee eens. Er is echt geen enkele reden om géén bel op je racefiets te hebben..


Hier ben ik het ook wel mee eens, zelfs al roep je pardon het komt ergens toch altijd wat onbeschoft over omdat je hoe je het wendt of keert loopt te roepen. Ik vind het dan ook maar een kleine moeite om een bel te gebruiken.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers