Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stof tot nadenken......

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Jan 2015 22:27

Stof tot nadenken......

<<

Anoniem154

Bericht 19 Jan 2015 23:39

Re: Stof tot nadenken......

Tja, zo kun je alles weerleggen...

Auteur wil perse ergens naartoe werken. Ik kan een stelling als " suiker is slecht" ook wel gaan weerleggen met allerlei argementen cq cijfertjes.
Is voor mij geen stof tot nadenken in ieder geval.
<<

Anoniem88

Bericht 20 Jan 2015 00:24

Ik vind het ook geen stof tot nadenken. Dit is iets wat al duizenden jaren zo is, en wellicht ook nog duizenden jaren zo zal blijven. Is het dan maar gewoon, is het dan maar ineens oké? Nee, dat zeker niet. Maar het zet me niet aan het denken. Verschillende geloven zijn gewoon een lastig iets en verschillende geloven kunnen respecteren is al helemaal ingewikkeld.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Jan 2015 02:44

Ik ben ook snel uitgedacht: religie is al sinds het is bedacht iets waar geweld bij komt kijken. Dat maakt uiteraard niet elke persoon die gelooft een terrorist. En religie is ook niet het enige waar geweld uit voorkomt, denk aan olie, macht, geld.. Is eeeeeeuwenoud en zal altijd blijven. De tools en wijze waarop wordt door bepaalde middelen natuurlijk wel steeds dreigender en groter, maar nee, ik denk niet dat dit ogen openend is. Sterker nog: als je dit zonder het artikel nog niet had bedacht, gaan je ogen beetje laat open.. (bedoel ik niet aanvallend of persoonlijk)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 20 Jan 2015 09:59

Ik vind het maar een raar artikel.
Vooral dat er staat dat de kans groter is dat je omkomt door een kleuter met een geweer dan door een moslimradicaal.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem140

Bericht 20 Jan 2015 10:16

Eenzijdig artikel, in mijn optiek zaait zo'n artikel meer onrust dan nodig is.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Jan 2015 17:46

Vind ik juist niet. Wat je nu ziet is dat men vooral bang is voor moslimterroristen terwijl die volgens de cijfers dus niet het grootste gevaar zijn en daar maakt de angst dus ongegrond.
Nu is het zelfs zo dat moslims zich er publiekelijk van distantiëren, hebben de christenen dat ook gedaan? Is het niet een beetje zo dat aanslagen uit naam van de islam worden uitvergroot in de media in tegenstelling tot aanslagen vanuit een andere cultuur?
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Jan 2015 19:05

Surya schreef:Vind ik juist niet. Wat je nu ziet is dat men vooral bang is voor moslimterroristen terwijl die volgens de cijfers dus niet het grootste gevaar zijn en daar maakt de angst dus ongegrond.
Nu is het zelfs zo dat moslims zich er publiekelijk van distantiëren, hebben de christenen dat ook gedaan? Is het niet een beetje zo dat aanslagen uit naam van de islam worden uitvergroot in de media in tegenstelling tot aanslagen vanuit een andere cultuur?

Eens. Ik denk dat heel veel mensen zich ook niet bewust zijn van de manier waarop media nieuws selecteren en framen. Ik bedoel dat moslimextremisme uitgebreid in het nieuws wordt behandeld, er wordt de nadruk op gelegd.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem88

Bericht 20 Jan 2015 20:08

Met dat laatste wat je schrijft, over het al dan niet publiekelijk distantieren, ben ik het wel eens, maar dat is niet wat er in het artikel besproken wordt, of wel? Wat dát vind ik dan weer wel stof tot nadenken, maar dat haal ik niet uit het artikel. Het artikel heeft het alleen over cijfers en probeert een beeld te scheppen dat religieus gestuurd geweld iets van alle religies is. Maargoed, dat is iets wat we allemaal allang weten.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Jan 2015 20:30

Klopt, maar dat is mijn gedachte erbij. Ik lees zoveel op Facebook en hoor zoveel gericht tegen de islam. En zo lees ik het artikel dus ook. Ik weet inderdaad allang dat aanslagen vanuit alle religies worden gepleegd, maar veel menmensen lijken dat niet meer te zien.
<<

Anoniem88

Bericht 20 Jan 2015 20:33

Ik lees helemaal niks op Facebook eigenlijk. Niks anti-islam. Ik merk sowieso weinig respons in m'n omgeving erop, op al doe aanslagen. En al helemaal niet dat terrorisme alleen aan de islam gelinkt wordt, eigenlijk :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Jan 2015 20:39

Ik ook niet. Ben het wel eens dat media haat verspreidt overigens. Je hoorde niks over wat er in Nigeria gebeurd is bijv, ze informeren heel eenzijdig (1 voorbeeld). En alle shit die Amerika doet komt ook niet in het nieuws, alleen de tegenreacties, slim natuurlijk wel. Mijn zus is journaliste. Als er social media was geweest ongeveer 200 jaar geleden was iedereen bang voor de Christenen. Er zal werkelijk altijd oorlog en geweld zijn op basis van religie, ik denk echt niet dat dat zal veranderen. Dus ik vind het WEL goed dat dit soort artikelen de ogen opent van mensen die dit zelf nog niet bedacht hadden, al vind ik media geloven wel heel klein beetje naief. Mijn zusje probeert overigens juist niet zo'n journalist te zijn, die zoekt echt nieuws en wil alles publiceren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 20 Jan 2015 20:47

Dundas schreef:Ik lees helemaal niks op Facebook eigenlijk. Niks anti-islam. Ik merk sowieso weinig respons in m'n omgeving erop, op al doe aanslagen. En al helemaal niet dat terrorisme alleen aan de islam gelinkt wordt, eigenlijk :)

Ik ook niet van de niet-moslims die ik ken maar ik hoor en lees wel veel tegenberichten van moslims op FB (vrienden, niet dat ik FB afstruin). Soms heb ik het idee dat je met de tegenberichten juist het tegenovergestelde bereikt in de media.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Jan 2015 20:49

Dundas schreef:Ik lees helemaal niks op Facebook eigenlijk. Niks anti-islam. Ik merk sowieso weinig respons in m'n omgeving erop, op al doe aanslagen. En al helemaal niet dat terrorisme alleen aan de islam gelinkt wordt, eigenlijk :)

Nee? De uitspraak "Niet alle moslims zijn terroristen, maar wel alle terroristen zijn moslim" hen ik al een paar keer langs zien komen.
<<

Anoniem88

Bericht 20 Jan 2015 20:52

Oh echt? Ik niet, niets wat uberhaupt op terrorisme slaat of naar moslims wijst.

Terug naar Algemeen