Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Rellen bij Sinterklaas intocht...

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 20:22

Rellen bij Sinterklaas intocht...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23334991/__Rutte__dit_is_dieptriest__.html

Ik vind het echt zo jammer dat het zover is gekomen. Ik kan ergens begrijpen dat mensen het discriminerend vinden en ik kan ook begrijpen dat mensen het jammer vinden dat er veranderingen moet komen in zwarte piet. Maar dat mensen het zo ver laten komen dat er rellen komen en er mensen zijn opgepakt dat vind ik echt wel triest op een kinderfeest.

Wat vinden jullie?
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Nov 2014 20:28

Re: Rellen bij Sinterklaas intocht...

Inderdaad triest. Hoewel je het niet echt in beeld zag, vond ik dat je wel kon merken dat het rommeliger verliep dan andere jaren, het was ook heel plotseling afgelopen. Ik had ook al wel gedacht dat echte Piet-tegenstanders de aanpassingen niet genoeg zouden vinden, die demonstranten zullen er ook niet om malen dat ze een kinderfeest verstoren aangezien ze daar toch al tegen zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 15 Nov 2014 20:37

Ik vind rellen niet nodig. Ik snap ergens de demonstratie op zich wel, want je krijgt natuurlijk nergens meer aandacht er voor dan daar, maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs.

Ik vond die andere kleur Pieten op zich al een stap in de goede richting. Ik zou ook graag zien dat er meer kleuren komen, want eigenlijk vind ik Zwarte Piet ook niet meer kunnen. Maar om voor de ogen van kinderen te gaan rellen is net zo fout.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 20:37

Hier in de stad is ook een piet geslagen, belachelijk! Net wat hè zegt studiebol, mensen mogen hun eigen mening hebben, maar verziek daarmee dan geen kinderfeest.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Nov 2014 20:40

Ik vind het zo triest. We leren onze kinderen om meningsverschillen beschaafd op te lossen en lief voor elkaar te zijn en dan gaan de volwassenen nota bene op een kinderfeest met elkaar op de vuist. :palm:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 20:42

Triest dat dit gebeurd is!!!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Nov 2014 20:43

Triest
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 15 Nov 2014 20:48

Een keer een demonstratie kan ik me echt voorstellen en is hun goed recht maar NIET op deze dag en zeker NIET op deze plek. Echt zwaar schandalig en diep triest.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Nov 2014 20:52

Nougat schreef:Ik vind het zo triest. We leren onze kinderen om meningsverschillen beschaafd op te lossen en lief voor elkaar te zijn en dan gaan de volwassenen nota bene op een kinderfeest met elkaar op de vuist. :palm:

Helemaal met je eens. Diep- en dieptriest.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 15 Nov 2014 20:59

Nougat schreef:Ik vind het zo triest. We leren onze kinderen om meningsverschillen beschaafd op te lossen en lief voor elkaar te zijn en dan gaan de volwassenen nota bene op een kinderfeest met elkaar op de vuist. :palm:

100% mee eens, mooi verwoord!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 21:04

Heel triest... Iedereen mag zijn mening hebben maar ga er geen kinderfeest mee verpesten. De kinderen hebben er helemaal niks mee te maken. Denk dat de meeste kleine kinderen niet eens weten wat racisme/discriminatie is..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 21:17

Die mensen zouden de ogen uit hun kop moeten schamen, beetje gaan rellen op een kinderfeest!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 15 Nov 2014 21:22

Het is gewoon te gek voor woorden. En dan naar kleine kindjes roepen dat Sinterklaas niet bestaat en zwarte Piet een racist is.
<<

Fiene

Bericht 15 Nov 2014 21:42

Diep en diep triest....het Sinterklaasjournaal had er een mooi en verklaarbaar verhaal van gemaakt rondom de witte/ zwarte pieten.
Die arme kindjes die er ook tussen stonden zeg.

Ik zou die mensen echt zwaar straffen want nu loopt het inmiddels wel teveel uit de hand.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Nov 2014 21:47

Ik ben bang dat dit hele zwartepietengedoe in een veel groter probleem gaat ontaarden dan oorspronkelijk de bedoeling was. Ik vind het walgelijk en distantieer me er al een aantal maanden van. Trieste bedoening.
<<

Fiene

Bericht 15 Nov 2014 21:49

Daar ben ik dus idd ook bang voor. Aan '' beiden'' kanten overigens en dat vind ik zo triest. Het gaat over een kinderfeest, mensen kom op zeg, en het journaal heeft er een mooie draai aan gegeven en daarmee kan iedereen gewoon tevreden zijn lijkt me.

Overigens vindt R die clownspieten erg raar, en dat hoor ik van veel kinderen. Dat is gewoon een clown he mama die ook nog piet wil zijn. Maar het verhaal vd schoorsteen en daarom is een piet zwart is toch duidelijk en goed?
<<

Anoniem315

Bericht 15 Nov 2014 21:54

Precies.

Ja, die clownspiet begrijp ik ook niet zo. Behalve dat, zit het verhaal van het Sinterklaasjournaal m.i. hartstikke goed in elkaar.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Nov 2014 21:55

Exogenesis schreef:Ik ben bang dat dit hele zwartepietengedoe in een veel groter probleem gaat ontaarden dan oorspronkelijk de bedoeling was. Ik vind het walgelijk en distantieer me er al een aantal maanden van. Trieste bedoening.

Eens. Ik was een voorstander van zwarte Piet naar de discussie laat zo duidelijk zien hoe intolerant Nederland is dat ik me er ver van wil distantiëren.
Terwijl ik er ook wel met een tegenstander over heb kunnen discussiëren zonder dat ik voor racist werd uitgemaakt en zonder dat ik tegen haar riep dat ze maar moest oprotten naar haar eigen land.
Dit gaat echt alle perken te buiten. Triest.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Nov 2014 22:00

Fiene schreef:Daar ben ik dus idd ook bang voor. Aan '' beiden'' kanten overigens en dat vind ik zo triest. Het gaat over een kinderfeest, mensen kom op zeg, en het journaal heeft er een mooie draai aan gegeven en daarmee kan iedereen gewoon tevreden zijn lijkt me.

Overigens vindt R die clownspieten erg raar, en dat hoor ik van veel kinderen. Dat is gewoon een clown he mama die ook nog piet wil zijn. Maar het verhaal vd schoorsteen en daarom is een piet zwart is toch duidelijk en goed?

Ja, maar dat is toch ook gewoon zo? Ze zijn clown, maar hebben aan opa laten zien dat ze de 3 dingen kunnen die een piet kan, dus hebben ze een pieten diploma gekregen.
<<

Fiene

Bericht 15 Nov 2014 22:01

Ja das waar Lejow..maar toch vindt hij ze raar haha. Ik zei hem al; ze maken een carrière switch;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Nov 2014 22:05

Fiene schreef:Ja das waar Lejow..maar toch vindt hij ze raar haha. Ik zei hem al; ze maken een carrière switch;)

:P :blijesint:
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2014 22:36

Hoe lang is dat pieten gezeik nou al aan de gang? 2 jaar ofzo? Al die tijd heb ik me er nooit mee bemoeit en me geen seconde druk om gemaakt. Het interesseert me echt niet of een piet nou zwart is of pimpelpaars met een goud randje. Maar dit... Dit van vandaag... Echt idioot! Stelletje achterlijke figuren. Ga lekker je eigen feestje vergallen, malloten. Die mensen hebben zelf zeker geen kinderen?! Ik kan me er zo pissig om maken.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 22:57

Ik houd mij totaal niet bezig met deze discussie omdat ik vind dat er voor beide kanten iets te zeggen is, maar op de manier het voor kinderen verpesten? Zo jammer, en ik hoop maar dat de kinderen niet bang zijn geweest door de opstootjes.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 23:01

Zero schreef:Ik vond die andere kleur Pieten op zich al een stap in de goede richting. Ik zou ook graag zien dat er meer kleuren komen, want eigenlijk vind ik Zwarte Piet ook niet meer kunnen. Maar om voor de ogen van kinderen te gaan rellen is net zo fout.

Ik vind de draai van het Sinterklaasjournaal prima en ik neem eigenlijk aan dat dit het 'begin' is van meer diversiteit, dat ze er niet meteen vol in wilden springen. Even peilen zogezegd. Een soort overgang naar.

Ik vind dat deze demonstratie ronduit belachelijk is. Ik snap het maken van een statement wel, maar niet ten koste van alles.
L2014 & H2017
<<

Anoniem118

Bericht 15 Nov 2014 23:04

X
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 18 Aug 2015 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Algemeen