Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welke smartphone?

<<

Anoniem159

Bericht 17 Nov 2014 14:49

Welke smartphone?

Ik merk dat ik stiekem toch wel heel veel foto's met mijn smartphone maak, domweg omdat die altijd bij de hand is. Nu heeft mijn huidige smartphone sowieso al een flutcamera, maar het hele ding is ook aan vervanging toe.

Hebben jullie een idee welke smartphone nou écht een goede camera heeft, vergelijkbaar met een compactcamera?
Of welke smartphone heb je zelf en is absoluut een aanrader? (of afrader ;-))
Prijs maakt niet uit, ik ben gewoon benieuwd welke nou echt goed is, en google maakt me niet heeel veel wijzer, ik wil ook graag persoonlijke ervaringen haha.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Nov 2014 15:15

Re: Welke smartphone?

De Nokia Lumia 1020 wordt in heel veel recensies geprezen om zijn camera, met 41 megapixels. Waarschijnlijk de beste camera op een telefoon. Dan zit je verder wel met Windows Phone, moet je ding zijn.

Buiten dat zijn de camera's op Samsungs en Iphones ook echt wel goed. Samsung heb je wel iets meer vrijheid om wat dingen aan te passen, Iphone is goed maar wel basic.
Als je in het hogere segment zit van smartphones kom je volgens mij niet heel snel een slechte camera tegen :)
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 15:17

De Sony Xperia Z2 staat bekend om zijn goede camera. Heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk voor een Nexus (met prima camera) gegaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Nov 2014 15:20

Het is niet per se hoe meer megapixels, hoe mooier, hè? Juist op een mobiele camera kan ik me niet voorstellen dat je met 41 megapixels een mooi effect krijgt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Nov 2014 15:25

Ik vind mijn Iphone 5S heel mooie foto's maken.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 15:28

Susan schreef:Het is niet per se hoe meer megapixels, hoe mooier, hè? Juist op een mobiele camera kan ik me niet voorstellen dat je met 41 megapixels een mooi effect krijgt.

Nee zeker bij dit soort kleine cameraatjes speelt de sensor ook een rol.
Dat maakt de smartphone camera's vaak zo slecht, omdat ze geen goede sensor er in hebben.
<<

Anoniem159

Bericht 17 Nov 2014 15:35

Voor de derde keer opnieuw:

Mijn man heeft net de nieuwe Iphone 6, maakt wel mooie foto's, maar ik vind die 8 mp altijd zo weinig klinken.

Nokia Lumia 1020 had ik gevonden, maar schijnt behalve de camera niet echt een aanrader te zijn. Misschien hier iemand met ervaring?

Zou die Z2 beter zijn dan de Z3 (compact)? Ik ben maar een kleintje en heb bij de iphone6 ook al bijna twee handen nodig, dat werkt niet echt lekker natuurlijk.

Bijv. met mijn kinderen merk ik dat je zo gauw je telefoon grijpt als ze weer eens iets uitgehaald hebben wat je vastgelegd moet hebben voor later, maar dan moet de kwaliteit natuurlijk wel mooi genoeg zijn om af te drukken...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Nov 2014 15:40

Marin schreef:
Susan schreef:Het is niet per se hoe meer megapixels, hoe mooier, hè? Juist op een mobiele camera kan ik me niet voorstellen dat je met 41 megapixels een mooi effect krijgt.

Nee zeker bij dit soort kleine cameraatjes speelt de sensor ook een rol.
Dat maakt de smartphone camera's vaak zo slecht, omdat ze geen goede sensor er in hebben.

Precies, daarom.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 15:42

Floddertje schreef:Voor de derde keer opnieuw:

Mijn man heeft net de nieuwe Iphone 6, maakt wel mooie foto's, maar ik vind die 8 mp altijd zo weinig klinken.

Nokia Lumia 1020 had ik gevonden, maar schijnt behalve de camera niet echt een aanrader te zijn. Misschien hier iemand met ervaring?

Zou die Z2 beter zijn dan de Z3 (compact)? Ik ben maar een kleintje en heb bij de iphone6 ook al bijna twee handen nodig, dat werkt niet echt lekker natuurlijk.

Bijv. met mijn kinderen merk ik dat je zo gauw je telefoon grijpt als ze weer eens iets uitgehaald hebben wat je vastgelegd moet hebben voor later, maar dan moet de kwaliteit natuurlijk wel mooi genoeg zijn om af te drukken...

8 MP is voor een telefoon camera volgens mij heel standaard. Nou steekt de iPhone volgens mij sowieso nooit hoog boven de rest uit qua kwaliteit.

Ik heb de Z3 compact even bekeken voor je. Het heeft net als de Z2 een 20 mp camera, maar vergis je daar niet in, want dat werkt maar in 1 camera modus, de rest is gewoon 8mp net als z'n concurrenten. Maar deze camera komt wel altijd goed uit de test.

Foto's die je met je mobiele telefoon maakt zou ik met name sowieso gebruiken voor digitale media. Dus Facebook fotos etc. Echt foto's op canvas afdrukken is gewoon niet handig, daar zijn deze camera's niet voor gemaakt. Dan kan je beter investeren in een goede compact camera voor er naast.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Nov 2014 15:44

De Samsung Galaxy S4 heeft geloof ik 14 megapixels.
<<

Anoniem159

Bericht 17 Nov 2014 15:46

Nou ja, dat is dus het probleem een beetje, die goede compact camera heb ik hoor, maar ik merk dat ik zo vaak mn smartphone pak, gewoon als het om snelle kiekjes gaat. Dus zeker niet voor op canvas, maar wel voor in het fotoalbum. En omdat ik toch een nieuwe smartphone nodig heb, zou ik wel willen investeren in één die zich daarvoor leent. (Of jullie moeten zeggen dat dat überhaupt geen optie is... :laughcry: )
<<

Zeester

Bericht 17 Nov 2014 15:53

Ik heb een samsung galaxy 4 zoom in de verkoop. Maakt hele mooie foto's. Ik heb een mobiel via mijn werk dus deze ligt te niksen. 10x optische zoom en allerlei verschillende standen.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 15:54

Floddertje schreef:Nou ja, dat is dus het probleem een beetje, die goede compact camera heb ik hoor, maar ik merk dat ik zo vaak mn smartphone pak, gewoon als het om snelle kiekjes gaat. Dus zeker niet voor op canvas, maar wel voor in het fotoalbum. En omdat ik toch een nieuwe smartphone nodig heb, zou ik wel willen investeren in één die zich daarvoor leent. (Of jullie moeten zeggen dat dat überhaupt geen optie is... :laughcry: )

Voor in een album kan het denk ik wel. En ik snap het wel hoor, je smartphone heb je toch bij de hand.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Nov 2014 15:56

Op zich zou ik die Samsung Galaxy S4 Zoom dan wel overwegen. Ik heb me er niet heel uitvoerig in verdiept, maar ik kan me zo voorstellen dat zo'n toestel mooiere foto's geeft dan een mobiel met minilensje.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Nov 2014 15:58

Ik ben fan van mijn iPhone5! Maakt ook hele mooie foto's, mooi scherp en duidelijk.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤

Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 17 Nov 2014 16:15

Ik had een htc desire 500 en die maakte mooie foto's. Helaas is de tel. overleden. Sinds kort heb ik een htc one x (2e hands). Ook van deze tel. vind ik dat hij goede foto's maakt.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Nov 2014 14:40

Ik heb een Samsung S2 en die maakt prima foto's om op klein formaat af te drukken. Dus dan zal de S4 zoom dat ook wel doen denk ik.
Mijn telefoon maakt igg betere foto's dan mijn mans Iphone5
14-01-2011
01-04-2013
<<

Zeester

Bericht 19 Nov 2014 14:44

Ik kan foto's van de zoom tot op A4 in elk geval afdrukken.
<<

Anoniem199

Bericht 19 Nov 2014 14:55

Ik maak met mijn Lumia 925 altijd mooie foto's. Volgens mij hebben de Lumia telefoons sowieso de beste camera's bij smartphones. Maar dan heb je idd wel een Windowsphone. Ik vind het heel fijn, maar anderen vinden het verschrikkelijk.
<<

SDL

Kletskop

Bericht 19 Nov 2014 15:17

Ik heb die van de HEMA besteld, deze wordt vrijdag of zaterdag bezorgd. Ben benieuwd...
<<

Anoniem205

Bericht 19 Nov 2014 15:53

Ik heb de iphone 5 en heb tijdens mijn tripje Rome vorig jaar echt prima foto's gemaakt en er een prima album van gemaakt! Zelfs de panorama foto's waren loeischerp. Alles zag er beter uit dan de foto's die mijn moeder met haar compact camera had gemaakt! Je moet alleen niet in het donker/schemer willen fotograferen, dan gaat de kwaliteit heel hard achteruit omdat de sensor niet zo geweldig is.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2014 16:02

Ik heb de Samsung Galaxy S4 en ben tevreden over de foto`s.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Nov 2014 16:17

SDL schreef:Ik heb die van de HEMA besteld, deze wordt vrijdag of zaterdag bezorgd. Ben benieuwd...

Heb je de H3 of 5? Ik ben erg benieuwd want mij lijken ze ook wel wat nadat ik er net even naar heb gekeken.
<<

SDL

Kletskop

Bericht 19 Nov 2014 19:19

Dropveter schreef:
SDL schreef:Ik heb die van de HEMA besteld, deze wordt vrijdag of zaterdag bezorgd. Ben benieuwd...

Heb je de H3 of 5? Ik ben erg benieuwd want mij lijken ze ook wel wat nadat ik er net even naar heb gekeken.

H5, als ik hem binnen hem dan zal ik een review hier schrijven ;).
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Nov 2014 20:41

OKe ben benieuwd!

Ik kwam nu ook de Alcatel OT Idol Mini tegen. Die wil ik in de een winkel misschien toch wel eerst even bekijken.
Volgende

Terug naar Algemeen