Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

parkeerboete als je samen weggaat. ..

<<

SummerBeach

Kwebbel

Bericht 16 Nov 2014 23:47

parkeerboete als je samen weggaat. ..

Van de week had mijn vriendin parkeerboete toen we samen weg waren.
Blauwe kaart verlopen. €90,-
Nu heb ik wel aangegeven dat blauwe zone was, toen zei ze o ja de blauwe kaart.
Even aan de praat en verder niet over gehad. Ik in de veronderstelling dat ze daar wel op heeft geled hoelang je er mag staan. We ggingen lunchen dus achter af hadden we niet eens kunnen staan. Was maar voor een uur!..
Toen we terug waren boete....

Nu ben ik als ik zelf rij meer gespitst op borden e.d. en vind ik het dan min of meer mijn verantwoordelijkheid. ..
Mja voel mij nu wel lullig, heb haar aangeboden helft te betalen maar sat wil ze niet. ..

Wat vinden jullie? ??
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Nov 2014 23:49

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

Ik zou het er verder bij laten. Je hebt aangeboden de helft te betalen en dat wil ze niet. Je zegt zelf dat als jij rijdt, je het jouw verantwoordelijkheid vindt, blijkbaar vindt zij dat zelf ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SummerBeach

Kwebbel

Bericht 16 Nov 2014 23:49

Sorry typ op mijn telefoon niet helemaal goed. .
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2014 23:55

Susan schreef:Ik zou het er verder bij laten. Je hebt aangeboden de helft te betalen en dat wil ze niet. Je zegt zelf dat als jij rijdt, je het jouw verantwoordelijkheid vindt, blijkbaar vindt zij dat zelf ook.

+1
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2014 01:22

Ik zie niet in waarom jij de helft zou moeten betalen, het is toch haar verantwoordelijkheid. Ik zou het hier dus ook bij laten.
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2014 09:34

Als jij het aangegeven hebt en zij is het vervolgens vergeten is het haar verantwoording. Ik vind het al lief van je dat je hebt aangeboden de helft te betalen. Dat had ik al niet gedaan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem125

Bericht 17 Nov 2014 10:13

Degene die rijdt is verantwoordelijk. Ik zou het dus ook niet hebben aangeboden.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Nov 2014 10:29

Ik zou me niet schuldig voelen, erg netjes van je dat je het toch aangeboden hebt om mee te willen betalen. Je hebt haar geattendeerd op de blauwe kaart en ze geeft zelf al aan dat je niet hoeft mee te betalen, problem solved.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ ♡ ♡ ♡
<<

Anoniem117

Bericht 17 Nov 2014 11:26

Ik zou me er ook ongemakkelijk bij voelen, maar eigenlijk hoef je haar niets aan te bieden. Zij was verantwoordelijk. Wel balen. 90 euro boete is echt zonde van het geld.
<<

Anoniem85

Bericht 17 Nov 2014 11:29

Als jij het hebt aangeboden en zij wilt dat niet, is het toch goed zo. Jij vindt dat wanneer jij rijdt jij verantwoordelijk bent, en dat vindt zij waarschijnlijk ook.

Persoonlijk zou ik, wanneer we beide niet gezien hadden dat het een blauwe zone was, ook aanbieden de helft te betalen. Maar aangezien jij haar daar wel op geattendeerd hebt, zou ik het niet aanbieden.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 17 Nov 2014 12:09

Wat lief dat je hebt aangeboden de helft te willen betalen. Aangezien zij aangeeft dit niet nodig te vinden zou ik het hierbij laten en je hoeft je volgens mij ook niet schuldig te voelen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2014 12:56

Dat was dan een dure lunch voor haar, maar lief dat je het toch hebt aangeboden.
Ik reed een keer met iemand mee die geflitst was en die vroeg aan de inzittenden of ze allemaal een deel wilden betalen want zij reed. Nou nee, moet je maar niet te hard rijden. We hadden overigens al geld voor benzine gegeven.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 17 Nov 2014 13:08

Dat vind ik echt gek, jij kan er niks aan doen dat zij te hard rijdt. Is toch echt eigen verantwoordelijkheid. Ook in dit geval met parkeren. Ik zou dan ook nooit vragen of ik mee moet betalen en zou dat als bestuurder ook nooit aan mijn passagiers vragen.
<<

ZoZo

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 17 Nov 2014 13:52

Haha Milou, dat zou niet eens in me opkomen om dat aan de inzittenden te vragen. Zij is toch degene met haar voet op het gaspedaal..
<<

sanskie

Kletskop

Bericht 17 Nov 2014 14:55

Ik vind het super lief van je dat je hebt aangeboden om de helft te betalen.
Maar ook vind ik dat het haar verantwoordelijkheid is dus dat jij eigenlijk helemaal niet hoef te betalen.
Je hebt het aangeboden prima ...verder niet druk overmaken.
<<

Anoniem222

Bericht 17 Nov 2014 15:05

Ik vind het echt heel lief dat je dat hebt aangeboden, maar ik vind het ook niet nodig.
Ik zou het ook nooit vragen van mijn meerijders.
<<

Anoniem185

Bericht 17 Nov 2014 15:33

Oh wat lief dat je dat hebt aangeboden, maar ik zou het ook niet willen!
<<

Anoniem149

Bericht 17 Nov 2014 16:54

Je hebt haar op de blauwe zone gewezen en aangeboden om mee te betalen. Dat wil ze niet, dus ik zou me er verder niet druk om maken.
<<

Anoniem160

Bericht 17 Nov 2014 17:45

Susan schreef:Ik zou het er verder bij laten. Je hebt aangeboden de helft te betalen en dat wil ze niet. Je zegt zelf dat als jij rijdt, je het jouw verantwoordelijkheid vindt, blijkbaar vindt zij dat zelf ook.

Mee eens.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 17 Nov 2014 20:08

Ik zou parkeerboetes wel voor de helft betalen. Boetes voor snelheid niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 69

Bericht 17 Nov 2014 20:10

Lief van je dat je hebt aangeboden om mee te betalen, maar dat had je niet hoeven te doen. Zij geeft aan dat je niet mee hoeft te betalen, dus zou ik het zo laten.
<<

Anoniem114

Bericht 17 Nov 2014 20:14

Ik zou 't aanbieden, om mee te betalen, maar ik ga niet smeken of zo...
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2014 22:11

Ik ben een keer met drie vriendinnen naar een onbekende plek voor ons geweest. We hadden goed gekeken en dachten echt dat we er mochten parkeren. Dat dachten we alle 4 ondanks dat ik reed. Maar paar weken later kwam er een boete op de deurmat, die hadden we niet onder de ruitenwisser gezien toen we weer wegreden. Ik vond het wel net zo eerlijk van mijn vriendinnen dat ze mee betaalde.. we hadden tenslotte met zijn alle overlegd om daar te parkeren.
:heart: :heart: 2011
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Nov 2014 22:22

Als ik met een vriendin mee rij let ik vooral op de parkeerregels/kosten. Ik heb altijd zoiets van zij rijdt al dus dan kan ik ook wat doen.. Voor mij een kleine moeite om op borden te letten en te kijken wat de tarieven zijn.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem74

Bericht 17 Nov 2014 22:46

Studiebol schreef:Ik ben een keer met drie vriendinnen naar een onbekende plek voor ons geweest. We hadden goed gekeken en dachten echt dat we er mochten parkeren. Dat dachten we alle 4 ondanks dat ik reed. Maar paar weken later kwam er een boete op de deurmat, die hadden we niet onder de ruitenwisser gezien toen we weer wegreden. Ik vond het wel net zo eerlijk van mijn vriendinnen dat ze mee betaalde.. we hadden tenslotte met zijn alle overlegd om daar te parkeren.

Dat vind ik idd ook wel zo eerlijk.
Volgende

Terug naar Algemeen