Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

weer een sexfilmpje van een middelbare scholier

<<

Anoniem148

Bericht 10 Okt 2014 11:06

weer een sexfilmpje van een middelbare scholier

Waar houden ze zich toch mee bezig op die leeftijd? En waarom moet er een filmpje van gemaakt worden. Hebben ze geen verstand?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2014 11:10

Re: weer een sexfilmpje van een middelbare scholier

Dandelion schreef:Waar houden ze zich toch mee bezig op die leeftijd? En waarom moet er een filmpje van gemaakt worden. Hebben ze geen verstand?

Dat vraag ik me bij volwassenen net zo goed af.

En middelbare scholieren die aan seks doen vind ik echt niet schokkend. Op die leeftijd wordt er nou eenmaal niet meer met barbies en lego gespeeld.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Okt 2014 11:14

Cotton schreef:
Dandelion schreef:Waar houden ze zich toch mee bezig op die leeftijd? En waarom moet er een filmpje van gemaakt worden. Hebben ze geen verstand?

Dat vraag ik me bij volwassenen net zo goed af.

En middelbare scholieren die aan seks doen vind ik echt niet schokkend. Op die leeftijd wordt er nou eenmaal niet meer met barbies en lego gespeeld.

Inderdaad, juist bij volwassenen vraag ik me dat af. Middelbare scholieren zijn zo beïnvloedbaar dat ik het op die leeftijd zelfs ergens nog wel begrijp. Ze zijn zich soms gewoon totaal niet bewust van de gevolgen en doen misschien wel dingen onder dwang of in een naïeve bui, om erbij te horen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Okt 2014 11:30

Maar ik denk wel dat de gevolgen voor middelbare scholieren groter zijn. Ik denk dat als je die leeftijd hebt en er lekt een seksfilmpje uit, dat je echt geen leven meer hebt. Als volwassene is het gewoon gênant, maar ik denk dat er niet eens veel mensen naar zullen kijken tenzij je een beroemdheid bent. Ik zou tenminste niet naar een filmpje gaan kijken waarin de buren seks hebben, of ouders van school of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem148

Bericht 10 Okt 2014 11:54

Van volwassenen denk Ik dat ook hoor maar krijgen ze tegenwoordig geen voorlichting meer?
En op die leeftijd dacht ik nog niet aan sex hoor.
Maar vind het triest voor zo'n meisje. Dit kan haar echt achtervolgen.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Okt 2014 11:54

Deels eens Susan, maar ik denk zeker wel dat het voor volwassenen ook verstrekkende gevolgen kan hebben. Er hoeft maar iemand te zijn die je naam erbij zet en dan is het hek vanzelf van de dam. En als je nou putjesschepper op Ameland bent maalt dan nog. Iet zo héél veel uit, maar als je een representatieve baan hebt of, misschien erger, op zoek bent naar zo'n functie, kun je het wel schudden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Okt 2014 11:57

Ja, in zo'n positie is het inderdaad wel rot, maar goed, dan is het gewoon vervelend dat je die baan misloopt (uiteindelijk zal je dat filmpje wel van internet krijgen denk ik), bij middelbare scholieren gaat het wel verder dan vervelend, ik denk dat je leven dan echt een hel wordt.
<<

Anoniem114

Bericht 10 Okt 2014 11:58

Tja, de telefoon (incl. camera) is gewoon deel geworden van het leven. Alles wordt vastgelegd, dus seks ook. Ik vind de leeftijd an sich ook niet schokkend; ik had ook seks op m'n 15e. Alleen komt er bij mij van z'n lang-zal-z'n-leven geen camera bij!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Okt 2014 12:00

Soms vertrouwen jongeren elkaar ook gewoon en bleek nadien dat dat vertrouwen niet echt terecht was. Hoevaak heb je zelf wel niet (als puber) een geheim vertelt aan iemand van wie jij dacht dat je die kon vertrouwen en evenlater wist iedereen dat geheim.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2014 12:02

Susan schreef:Ja, in zo'n positie is het inderdaad wel rot, maar goed, dan is het gewoon vervelend dat je die baan misloopt (uiteindelijk zal je dat filmpje wel van internet krijgen denk ik), bij middelbare scholieren gaat het wel verder dan vervelend, ik denk dat je leven dan echt een hel wordt.

Kleine kans, maar stel je hebt dat filmpje er wel volledig vanaf gekregen, dan weet je nog niet wie het nog steeds in handen heeft en het zo weer online kan zetten. Het lijkt me vreselijk te weten dat jouw seksfilmpje op ieder moment weer kan opduiken.

Ik breng soms op m`n werk hele dagen door met het verwijderen van seks foto's, geplaatst door exen of wie dan ook. Volwassen vrouwen, huilend aan de telefoon, smekend om hun te helpen. Volgens mij is het voor volwassenen net zo erg.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Okt 2014 12:05

Dat is waar, maar op een gegeven moment is het interessante er toch wel vanaf, lijkt mij, er zijn tegenwoordig per dag wel duizend opzienbarende filmpjes en er zijn denk ik wel een miljoen filmpjes op internet te vinden van mensen die seks hebben. Of het moet dan iemand zijn die er bewust op uit is om jou het leven zuur te maken.
Misschien denk ik er te makkelijk over hoor, voor een volwassene is het natuurlijk ook echt niet leuk. Maar ik denk wel dat er een verschil is, dat het voor een jongere gewoon een regelrechte hel is.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2014 12:09

Susan schreef:Dat is waar, maar op een gegeven moment is het interessante er toch wel vanaf, lijkt mij, er zijn tegenwoordig per dag wel duizend opzienbarende filmpjes en er zijn denk ik wel een miljoen filmpjes op internet te vinden van mensen die seks hebben. Of het moet dan iemand zijn die er bewust op uit is om jou het leven zuur te maken.
Misschien denk ik er te makkelijk over hoor, voor een volwassene is het natuurlijk ook echt niet leuk. Maar ik denk wel dat er een verschil is, dat het voor een jongere gewoon een regelrechte hel is.

Ik denk juist dat dat het is.

Bij middelbare scholieren wordt het waarschijnlijk geplaatst voor de lol, zonder er over na te denken en dan ebt dat wel weer weg denk ik. Bij volwassenen waarbij iemand hun het leven zuur probeert te maken, gaat het door en door en door totdat diegene aangepakt kan worden. En de stap om naar de politie te gaan is vaak heel groot. Dat lijkt mij toch wel erger.

Tenminste, als ik het vergelijk met wat toplessfoto's ooit in mijn omgeving. Beide gingen 2 jaar geleden rond op Twitter. De ene van een meisje van 14-15 en de andere van een vrouw van 30, met een kind, hoge functie etc. Over dat meisje hoor je nooit meer iets, maar die vrouw is alles kwijt en ik hoor er nog best vaak wat over. Ze is baan kwijt, man kwijt en als ik haar zie lopen kan ik maar aan 1 ding denken. :palm: Dat zo`n vrouw van 30 zo dom is geweest om zulke foto`s te maken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Okt 2014 12:16

Maar ja, eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk ook compleet belachelijk dat je om zo'n reden je baan kwijt kunt raken. Dat het niet zo slim is, oké, dat je er een waarschuwing voor krijgt en dat men erop aandringt dat je de foto's weghaalt of in elk geval niet zo neerzet dat iedereen ze kan zien, ook logisch, maar om die reden ontslagen worden vind ik echt behoorlijk buiten proportie. Maar ik vind het persoonlijk ook stom dat potentiële werkgevers sollicitanten googelen en ze dan afwijzen als er een vakantiefoto uit 2002 opstaat waarop diegene dronken in Lloret te zien is. Alsof dat ook maar iets zegt over je capaciteiten in je werk. Ja, het is stom om zulke dingen online te zetten, maar ik vind het nog veel stommer om op basis van zo'n foto een compleet oordeel over iemand te vellen.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Okt 2014 12:24

Huh, maar die vrouw plaatst topless foto's van zichzelf en dan is ze alles kwijt? Waarom dan eigenlijk? Ik vind dat nogal buiten proportioneel.

En, Dandelion: ''Waar houden ze zich toch mee bezig op die leeftijd''? Het lijkt me vrij logisch dat zowel jongens als meisjes op de leeftijd van 14/15 met seks bezig zijn. Dat is de leeftijd dat je ongesteld bent/wordt, dus voor het eerst vruchtbaar bent, je lichaam verandert heel snel, wordt vrouwelijker/mannelijker, de hormonen gieren door je lijf. Het lijkt me vrij logisch eigenlijk dat middelbare scholieren met seks bezig zijn, het is een wezenlijk onderdeel van het mens-zijn en hoort bij het proces van volwassen worden.

Ik vind het eerder nogal naïef om daar zo verbaasd over te zijn. En dat het dan een filmpje is en op internet komt te staan, dat zijn de gevaren van deze moderne tijd. Een filmpje is tegenwoordig zo gemaakt, iedereen heeft een telefoon waarmee je kunt filmen en je zet zo'n filmpje in 1 seconde op internet. Het is dus veel makkelijker dan 10 jaar geleden toen je nog een echte filmcamera nodig had.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2014 12:29

Nougat schreef:Huh, maar die vrouw plaatst topless foto's van zichzelf en dan is ze alles kwijt? Waarom dan eigenlijk? Ik vind dat nogal buiten proportioneel.

Nou, ze had ze geappt naar haar minnaar, ghehe. Maar natuurlijk verschilt het per situatie, maar op het leven van een volwassene kan het ook ontzettend veel invloed hebben. En zeker bij een volwassene vraag ik me af waar ze zaten met hun hoofd als ze zulke fimpjes of foto`s (laten) maken.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Okt 2014 12:36

Ok, dat naar aanleiding van zoiets je man de relatie verbreekt kan ik wel begrijpen. Maar je baan kwijtraken door zoiets vind ik veel te ver gaan. En Alles kwijtraken? Ik neem aan dat ze gewoon nog in een huis woont, kleding draagt, een nieuwe baan heeft kunnen vinden en contact heeft met haar dochter. Of is ze voor eeuwig verketterd door de samenleving?

Als ik zoiets zou weten van iemand, dan zou ik inderdaad ook wel denken ''wat dom'', maar toch naar verloop van tijd ook wel ''wat sneu voor die vrouw dat zo'n foto haar leven zo heeft beïnvloedt'', iedereen maakt immers wel eens een domme fout in het leven en ik zou nooit iemand daar voor eeuwig voor aankijken.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Okt 2014 12:39

Eens.

Sowieso heeft ze die foto's dus niet eens zelf op internet geplaatst, dat heeft haar minnaar blijkbaar gedaan, ik vind het echt belachelijk dat haar werk haar dan nog eens een trap na geeft door haar te ontslaan naar aanleiding van wat in feite een soort wraakactie van haar minnaar is. Dat ze überhaupt een minnaar heeft is iets wat haar werkgever geen zak aangaat, dat haar minnaar een nogal kloterige streek uithaalt zou niet ook nog consequenties moeten hebben voor haar baan.

Ik vind dit echt een heel rare manier om met je werknemers om te gaan. Inderdaad, voor eeuwig verketterd om zoiets...

Als ik haar zou zien lopen zou ik denken: wat sneu dat ze zo'n kutbaas had.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Okt 2014 12:41

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat als een man een foto naar zijn minnares stuurt met zijn edele delen erop, dat hij daarvoor ontslagen zou worden. Er zitten vaak toch hele ouderwetse ideeën achter zo'n verkettering/ontslag.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Okt 2014 12:45

Inderdaad, dat wilde ik ook al plaatsen. En hier staan niet eens primaire geslachtsdelen op. Het is een foto met borsten erop, dat vind ik toch weer een gradatie minder. Maar ik denk eerlijk gezegd ook dat een vrouw hier harder op afgerekend wordt, ik denk ook dat het voor een meisje op een middelbare school veel erger is om op zo'n seksfilmpje te staan. Het is toch nog een soort van 'een jongen is stoer, een meisje is een hoer'.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2014 12:46

Je neemt alles kwijtraken wel weer heel letterlijk Nougat. Natuurlijk draagt ze nog kleding. Echt waar, wat een domme vraag weer. Dit was ook weer te verwachten.

Het gaat helemaal niet om dit specifieke verhaal, het gaat om dat het ook voor een volwassene (in verschillende situaties) verre gevolgen kan hebben.

Ik zal er nog even dieper op in gaan. Met kans dat straks het hele topic over dit verhaal gaat, maar goed. Ze werkte voor haar man.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Okt 2014 12:50

Maar ja, stel dat ze nooit was vreemdgegaan, geen topless foto's had gemaakt, niks had geappt, gewoon netjes had aangegeven dat ze wilde scheiden omdat ze gevoelens had voor een ander - eerlijk gezegd denk ik niet dat ze dan wel nog steeds voor haar man had gewerkt. In dit verhaal is het dan eerder het risico dat je neemt als je man je leidinggevende is en hij werk en privé kennelijk niet kan scheiden (hoe begrijpelijk dat misschien ook is). Dan valt of staat je geweldige carrière en je hoge functie dus eigenlijk met hoe je huwelijk is.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Okt 2014 12:50

Ja, als zij werkt voor het bedrijf van haar man en ze gaan uit elkaar/scheidden, dan is het logisch dat ze haar baan kwijt is. Je hebt dan van beide kanten geen zin om zo nauw samen te werken, neem ik aan. Het gaat er meer om dat jij een beeld schetst van een vrouw die 'alles kwijtraakt' en door de samenleving waarin zij woont, scheef wordt aangekeken. Ik hou daar nooit zo van.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2014 12:54

Oh really. Ik ga hier niet over in discussie. Irritant zeg dit.

Ik zeg alleen maar dat seksfilmpjes of foto`s op een volwassene ook heel veel invloed kunnen hebben. In welke situatie dan ook.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Okt 2014 13:02

Tja, er is geen regel die zegt dat je geen discussie binnen een discussie mag voeren. Ik vind het een interessant voorbeeld, dus dan ga ik er gewoon op in. Als jij er niks meer over kwijt wil, prima, zelf weten, maar mensen mogen er wel op ingaan als jij iets vertelt.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Okt 2014 15:33

Precies, Cotton. Als je iets schrijft in een topic, dan kan het zijn dat erop wordt gereageerd. Ik vind dat je nogal stekelig reageert. Ik denk zeker dat het ook voor een volwassene voor een ontwrichtende situatie kan zorgen, maar voor een tiener lijkt het me erger. Kijk, als volwassene is het je eigen verantwoordelijkheid, je weet dan echt wel waar je mee bezig bent.

Als tiener is de kans veel groter dat je niet helemaal snapte waar je mee bezig bent en wat precies de consequenties zouden kunnen zijn van je acties. De kans is ook groter dat er op de een of andere manier druk is uitgeoefend en dat je door je onzekerheid en naïviteit verder bent gegaan dan je had gewild. Daarnaast lijkt het me veel beklemmender om naar een school met pubers te gaan, waar iedereen ervan af weet en je hebt vaak niet zomaar de keuze om van school te gaan, daar moeten dan eerst allerlei gesprekken en weet ik het wat voor worden gevoerd.

Het lijkt me heel gênant en moeilijk voor een tiener. Voor een volwassene ook wel, maar ik denk wel dat het dan iets makkelijker is om mee om te gaan.
Volgende

Terug naar Algemeen