Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Privacy voorwaarden facebook

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2014 18:26

Privacy voorwaarden facebook

Het is nu aldoor in het nieuws. Als je per 1 januari nog steeds een account bij Facebook hebt ga je automatisch akkoord met de voorwaarden.
https://www.facebook.com/video.php?v=350784945104574&fref=nf

Wat gaan jullie doen? Blijven jullie op facebook of gaan jullie eraf. Gaan jullie nog dingen verwijderen om schade te beperken?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem88

Bericht 21 Dec 2014 18:33

Re: Privacy voorwaarden facebook

Het schijnt dat het feitelijk niet zoveel verschilt met de voorwaarden nu.
<<

Anoniem187

Bericht 21 Dec 2014 19:00

Ik blijf erop. Heb me eerlijk gezegd ook niet verdiept in de voorwaarden. En tja, dat Facebook mag mijn foto's aan de haal mag.... Zo zijn er tig gevaren op internet, dan kun je beter niet meer online gaan.
Ik heb mijn Facebook wel op privé staan, zodat niet iedereen er op kan kijken maar wat de werknemers va Facebook er mee doen, daar kan ik me eigenlijk niet druk over maken.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Dec 2014 19:04

Serendipity schreef:Ik blijf erop. Heb me eerlijk gezegd ook niet verdiept in de voorwaarden. En tja, dat Facebook mag mijn foto's aan de haal mag.... Zo zijn er tig gevaren op internet, dan kun je beter niet meer online gaan.
Ik heb mijn Facebook wel op privé staan, zodat niet iedereen er op kan kijken maar wat de werknemers va Facebook er mee doen, daar kan ik me eigenlijk niet druk over maken.

Heb je het filmpje gekeken? Ze mogen dus jouw foto's inclusief naam gebruiken in reclames etc.

Maja ik blijf er ook op, ik denk maar zo, ik en mijn fotos zijn toch niet interessant genoeg om te gebruiken :P
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2014 19:04

Je kan met naam en toenaam in advertenties gebruikt worden. Voor reclame doeleinden. Je locatie wordt gebruikt en je krijgt dus dingen op je tijdlijn die bij jou in de buurt zijn of zoiets. Maar iedereen weet dan waar je bent lijkt mij. Dus als je niet thuis bent weten mensen dat ook (ook inbrekers)
Al je foto's. En jouw privacy is zo groot als die van je vrienden bij wijze van. Maar dat is eigenlijk ook al zo. Dit was voor mij meer een soort van wake-up call. Ik vind het wel moeilijk in te schatten wat dat concreet gaat betekenen. Dat wel.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem88

Bericht 21 Dec 2014 19:07

Ik heb me niet verdiept erin, maar is dat filmpje niet gewoon een eenzijdig beeld wat je nu krijgt, waarbij die voorwaarden wel enorm uit elkaar geplozen zijn om het maar zoveel mogelijk tegen Facebook te laten spreken? Je locatie kun je trouwens zwlf tegengaan, gewoon je locatievoorzieningen op je apparaat uitzetten. Scheelt nog batterijverbruik ook.
<<

Anoniem88

Bericht 21 Dec 2014 19:09

Daarbij vind ik het frappant dat mensen zich kennelijk wel druk maken om wat Facebook met je gegevens doet, maar dat diezelfde meeneem, voordat dit in het nieuws kwam, Facebook als vanzelfsprekend namen. Je medefacebookgebruikers zijn (vaak nog onbedoeld ook) een veel groter 'gevaar'.

Edit: ik neem m'n collega als voorbeeld, die plaatste en paar weken terug heel paniekerig die deelstatus die destijds rondging waarin ze aangaf af te zien van de voorwaarden. Maar wel de hele vakantie vermelden dat ze op Gran Canaria zat. Dan ben je je gewoon helemaal niet zo bewust van je eigen facebookgedrag, vind ik.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Dec 2014 19:18

Alleen datgene wat je openbaar hebt staan (zoals dus je naam en profielfoto) kunnen ze gebruiken toch?
Niet al je foto's volgens mij als je je profiel niet openbaar hebt staan.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Dec 2014 19:51

Volgens mij is er ten opzichte van de vorige regels bijna niks veranderd. Heb de voorwaarden eigenlijk nog nooit gelezen. Het boeit mij niet echt. De dingen die ik (openbaar) op facebook plaats zijn echt niet zo interessant. Als Facebook die dingen wil gebruiken dan doen ze dat maar. Maar voor zover ik het begrepen heb mogen ze nog steeds niet zomaar je foto voor van alles en nog wat gebruiken. Ik heb verder ook een gesloten profiel dus alleen vrienden (en bij sommige dingen ook vrienden van vrienden) kunnen alles zien. Ben het ook met Dundas eens dat sommige mensen die hier helemaal van in paniek raken zelf vaak ook 'gevaarlijke dingen' posten.

Ik vond deze uitleg: https://www.facebook.com/Hoaxmelding/po ... 86111285:0
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2014 20:59

Ik heb ergens iets bij advertenties op niemand gezet.. en ik heb er wat foto's van lang geleden af gehaald.
:heart: :heart: 2011
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Dec 2014 08:42

Ze kunnen ook de dingen gebruiken die je niet openbaar hebt staan.
Ook al heb je alles afgeschermd kunnen ze jou foto gebruiken voor reclames.

Ze bekijken je gedrag op facebook en het internet.
Dus je foto's, naam etc kunnen allemaal gebruikt worden bij reclame die gemaakt wordt.
Je kunt zelf niet zeggen dat je het niet wilt want je hebt de rechten afgestaan.
Je naam bij reclame voor afvallen/lingerie/babyspullen (terwijl niemand nog weet dat je zwanger bent)
Het enige wat je kan doen om dit te voorkomen is Facebook op te zeggen.

Ik stop er wel mee. Mijn werk geeft al vaak genoeg voorlichting dat het veiliger is om te stoppen met facebook.
Nu dus helemaal.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem88

Bericht 24 Dec 2014 09:23

Raven schreef:Ze kunnen ook de dingen gebruiken die je niet openbaar hebt staan.
Ook al heb je alles afgeschermd kunnen ze jou foto gebruiken voor reclames.

Ze bekijken je gedrag op facebook en het internet.
Dus je foto's, naam etc kunnen allemaal gebruikt worden bij reclame die gemaakt wordt.
Je kunt zelf niet zeggen dat je het niet wilt want je hebt de rechten afgestaan.
Je naam bij reclame voor afvallen/lingerie/babyspullen (terwijl niemand nog weet dat je zwanger bent)
Het enige wat je kan doen om dit te voorkomen is Facebook op te zeggen.

Ik stop er wel mee. Mijn werk geeft al vaak genoeg voorlichting dat het veiliger is om te stoppen met facebook.
Nu dus helemaal.

Dit is dus pertinent niet waar.

Artikel 9.1
Je geeft ons toestemming je naam, profielfoto, inhoud en informatie (zoals een merk dat je leuk vindt) te gebruiken voor commerciële, gesponsorde of gerelateerde inhoud die door ons wordt aangeboden of verbeterd. Dit betekent bijvoorbeeld dat je een bedrijf of een andere entiteit toestaat ons te betalen om je naam en/of profielfoto met je inhoud of informatie te tonen, zonder dat je daarvoor compensatie krijgt. Als je een specifieke doelgroep hebt geselecteerd voor je inhoud of informatie, respecteren we bij het gebruik je keuze.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Dec 2014 09:37

Dat gaat nu dus veranderen.
ze hoeven jou niet meer om toestemming te vragen.
En je kan het ook niet uitzetten.
Alleen in Duitsland kunnen ze het uitzetten.

In de nieuwe voorwaarden ga je akkoord dat ze alles van jou mogen gebruiken. En je gaat er mee akkoord zodra je op 1 jan Facebook gebruikt.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Dec 2014 09:42

Zo lang jij je gegevens gewoon op 'alleen voor vrienden' hebt staan, is er weinig aan de hand, lijkt me.

Daarnaast, op hoeveel sites zie je nu al de profielfoto's van vrienden voorbij komen, met de mekding dat ze die pagina leuk vinden? Dat is nu dus ook al.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Dec 2014 10:02

Voor zover ik het heb begrepen is er (bijna) niks veranderd ten opzichte van de vorige voorwaarden.. Hoe het precies zit met de foto's durf ik niet te zeggen. Maar ik verwacht niet dat facebook echt snel één van jouw foto's gaat gebruiken voor een reclame.. Volgens mij gebruiken ze je gegevens vooral voor het volgende

... Facebook stelt persoonlijke gegevens niet direct beschikbaar aan adverteerders. Wel stelt Facebook een profiel op van jouw gegevens. Geanonimiseerd als het ware. Deze gegevens worden (in bulk) wel beschikbaar gesteld aan adverteerders, zodat zij kunnen bepalen aan wie advertenties worden getoond. Een adverteerder kan bijvoorbeeld aangeven aan welk geslacht, welke leeftijd, binnen welk geografisch gebied en met welke interesses de advertenties getoond worden...

Ik irriteer mij bijna meer aan bedrijven/organisaties die 'onwaarheden' verspreiden over de voorwaarden en mensen 'bang' maken dan aan Facebook zelf. Ik heb ook nog altijd zoiets van je bent zelf nog altijd degene die foto's op facebook post. Als je je daar niet prettig bji voelt doe je dat niet. Ik heb ook genoeg vrienden die (bijna) nooit een foto plaatsen. Ook prima. Hetzelfde geldt voor statussen. Die schrijf je nog altijd zelf..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Patsy

Bericht 24 Dec 2014 10:08

Fjell schreef:Voor zover ik het heb begrepen is er (bijna) niks veranderd ten opzichte van de vorige voorwaarden.. Hoe het precies zit met de foto's durf ik niet te zeggen. Maar ik verwacht niet dat facebook echt snel één van jouw foto's gaat gebruiken voor een reclame.. Volgens mij gebruiken ze je gegevens vooral voor het volgende

... Facebook stelt persoonlijke gegevens niet direct beschikbaar aan adverteerders. Wel stelt Facebook een profiel op van jouw gegevens. Geanonimiseerd als het ware. Deze gegevens worden (in bulk) wel beschikbaar gesteld aan adverteerders, zodat zij kunnen bepalen aan wie advertenties worden getoond. Een adverteerder kan bijvoorbeeld aangeven aan welk geslacht, welke leeftijd, binnen welk geografisch gebied en met welke interesses de advertenties getoond worden...

Ik irriteer mij bijna meer aan bedrijven/organisaties die 'onwaarheden' verspreiden over de voorwaarden en mensen 'bang' maken dan aan Facebook zelf. Ik heb ook nog altijd zoiets van je bent zelf nog altijd degene die foto's op facebook post. Als je je daar niet prettig bji voelt doe je dat niet. Ik heb ook genoeg vrienden die (bijna) nooit een foto plaatsen. Ook prima. Hetzelfde geldt voor statussen. Die schrijf je nog altijd zelf..

Met je laatste alinea ben ik het zó eens. Het valt mij steeds meer op dat mensen werkelijk alles op Facebook plaatsen. Hun adres en dan 2 reacties later wanneer ze op vakantie gaan (echt waar!), telefoonnummer, medische geschiedenis, foto's van hun kinderen die op de eerste hulp liggen terwijl de familie nog van niks weet. En diezelfde mensen delen nu statussen over het nieuwe privacybeleid.
<<

Anoniem88

Bericht 24 Dec 2014 15:30

Raven schreef:Dat gaat nu dus veranderen.
ze hoeven jou niet meer om toestemming te vragen.
En je kan het ook niet uitzetten.
Alleen in Duitsland kunnen ze het uitzetten.

In de nieuwe voorwaarden ga je akkoord dat ze alles van jou mogen gebruiken. En je gaat er mee akkoord zodra je op 1 jan Facebook gebruikt.

Dat stuk wat ik kopieerde, waren de níéuwe voorwaarden. Van 2015. Allemaal bangmakerij dus, wat je nu hoort.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Dec 2014 17:06

Heeft niemand RTL Late Night gezien laatst? Daar waren een paar social media experts en die vertelden dat er bijna niets is veranderd. Ze hebben de voorwaarden ingekort en daarna is alle ophef begonnen. Facebook heeft het makkelijker gemaakt maar tot nu toe is er alleen maar commentaar op geweest. Allemaal bangmakerij dus.
04-12-2013
03-05-2016

Instagram: Huis4_
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Dec 2014 21:56

Plus, facebook verwijderen betekent niet dat opeens alles weg is of niet meer te vinden he? Mijn zus is journalist en die kan vanalles van 'verwijderde' facebookpagina's halen. Ach, ik maak me er niet druk om, ik weet wat ik plaats op facebook, ik zou me vereerd voelen als er een foto van me gebruikt zou worden - het kan me echt niks schelen. Internet is openbaar, als men zich dat niet beseft, dan snap ik niet waarom men dingen online zet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 24 Dec 2014 22:25

Ik ben momenteel mijn fotoalbums grotendeels aan het verwijderen. Ik ben sowieso met papieren albums bezig, dus ben alles aan het rangschikken en ordenen. Nee, ik haal niet alles weg, maar ik ben er wel voorzichtiger mee, de laatste tijd.

Gister was er een stuk op de radio over dit gebeuren. En er werd gezegd dat bepaalde foto's of statussen pas met de hele wereld worden gedeeld, wanneer jij hebt aangegeven dat je statussen en foto's gedeeld mogen worden met iedereen.
Heb je dus aangegeven dat 'alleen vrienden' het mogen zien, dan circuleren die reclamestatussen met jouw gegevens alleen binnen je vriendengroep op fb.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Dec 2014 23:00

Ik lees nu dat je advertenties uit kunt zetten.
Ga naar account instellingen en dan naar advertenties. De rest wijst denk ik voor zich.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Dec 2014 23:15

Maddie schreef:Ik lees nu dat je advertenties uit kunt zetten.
Ga naar account instellingen en dan naar advertenties. De rest wijst denk ik voor zich.
Of dit echt werkt weet ik niet wat het schijnt dat ze alleen in Duitsland echt dingen uit kunnen zetten maar ik heb het toch maar gedaan.
Externe sites --> niemand
Advertenties en vrienden --> niemand
European Digital Advertising Alliance --> alles uitgezet

En vandaag las ik dit ergens:
http://rsnijders.info/vakblog/2014/12/2 ... book-data/

Terug naar Algemeen