Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

nav: Hoeveel bekeuringen heb jij gehad?

<<

Anoniem193

Bericht 01 Okt 2014 15:02

nav: Hoeveel bekeuringen heb jij gehad?

Ik heb 10 jaar mijn rijbewijs, rij per jaar 20.000 km in de auto en 10.000 op de motor en ben nog nooit aangehouden :P Heb pas 1x hoeven blazen bij een algemene controle.
Ik heb in totaal een stuk of 5 snelheidsbekeuringen, waarvan 2 op de motor gehad door flitspalen. Oh en ik ben
1x aangehouden ivm mobiel bellen (6 jaar geleden)
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 15:04

Re: nav: Hoeveel bekeuringen heb jij gehad?

Ik heb drie bekeuringen gehad; één keer te hard rijden, één keer door rood rijden (180 euro :palm:) en een keer door rood rijden met de fiets :laughcry: Alsof ik de enige ben in de stad die dat doet!
<<

Anoniem173

Bericht 01 Okt 2014 15:05

0 zero nada noppes
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Okt 2014 15:06

Ik heb 6,5 jaar mijn rijbewijs (op een week na, haha). Ik heb zo'n 6 boetes gehad waarvan 5 voor snelheid en 1 voor het blokkeren van een kruispunt (maar die laatste is onterecht afgegeven en daar ben ik dus ook nog steeds tegen in beroep). Alle 5 de bekeuringen heb ik gekregen omdat ik geflitst was. Meestal zo'n 5-10 km te hard.
Mijn duurste was 210 euro, toen reed ik 70 maar omdat er werkzaamheden waren mocht ik maar 50. 20 km te hard dus, en door de werkzaamheden ook nog eens verdubbeld. Bluh.

Overigens was die van de geblokkerde kruising nog duurder (237 euro) maar die telt niet mee vind ik :P

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Okt 2014 15:08

Koko schreef:Ik heb drie bekeuringen gehad; één keer te hard rijden, één keer door rood rijden (180 euro :palm:) en een keer door rood rijden met de fiets :laughcry: Alsof ik de enige ben in de stad die dat doet!

Hallo, moraalridder hier. Als de hele stad in de sloot springt, spring jij dan ook? :^^:

Haha nee maar even serieus, door rood is door rood, het zou een beetje gek zijn als ze zeggen: Ohhh, iedereen doet dat, fiets maar lekker door.
Ik vind het als automobilist echt bijzonder hinderlijk als er door rood gefietst wordt, één van de voornaamste redenen dat ik echt een hekel heb aan door de stad rijden met de auto. Ik vind het dus niet meer dan terecht dat daar boetes voor worden uitgedeeld.

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 01 Okt 2014 15:10

Mijn duurste was dat bellen natuurlijk, qua snelheid was 1 van 83 euro. de overige 4 onder de 50,-

Oh vergeet helemaal dat ik 2x een parkeerboete heb gehad
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 15:10

Elliot schreef:
Koko schreef:Ik heb drie bekeuringen gehad; één keer te hard rijden, één keer door rood rijden (180 euro :palm:) en een keer door rood rijden met de fiets :laughcry: Alsof ik de enige ben in de stad die dat doet!

Hallo, moraalridder hier. Als de hele stad in de sloot springt, spring jij dan ook? :^^:

Haha nee maar even serieus, door rood is door rood, het zou een beetje gek zijn als ze zeggen: Ohhh, iedereen doet dat, fiets maar lekker door.
Ik vind het als automobilist echt bijzonder hinderlijk als er door rood gefietst wordt, één van de voornaamste redenen dat ik echt een hekel heb aan door de stad rijden met de auto. Ik vind het dus niet meer dan terecht dat daar boetes voor worden uitgedeeld.

Haha I know. Zo bedoelde ik het ook niet. Ik vond het gewoon echt oneerlijk, 80 euro omdat ik bij een klein zijstraatje na goed links en rechts kijken door rood fietste. En ik weet dat het niet mag, was mijn eigen fout. Maar vervolgens stop ik netjes bij ieder stoplicht (en dat zijn er heul veel in Eindhoven) en komt iedereen me links en rechts voorbij gefietst. En dat vind ik niet leuk!
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 15:15

Ik heb nu bijna twee jaar mijn rijbewijs en heb 2x een snelheidsboete gehad, allebei in de eerste 6 maanden dat ik mijn rijbewijs had. Dit ging dan om een minimale overschrijding van de toegestane snelheid, echt iets van 3 km te hard gereden ofzo (met correctie dus 7 km ongeveer te hard). Ik probeer me altijd te houden aan de goede snelheid, maar toen ik mijn rijbewijs net had, is dit dus twee keer misgegaan. Dit kwam omdat ik voor het eerst met een volle auto reed, er stond muziek op, iedereen was druk aan het kletsen, ik moest de weg zien te vinden naar een bestemming waar ik nooit eerder was en dan stonden er dus op zo'n provincieweg, waar geen kip is, om de paar km een bord met 50 km, 60 km, 50 km, 60 km.... En daar is het dus mis gegaan!

Ik heb in die anderhalf jaar al heel wat kilometers gemaakt trouwens, rij elke dag wel.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 01 Okt 2014 15:20

In 5 jaar geen één! Ik probeer altijd precies de toegestane snelheid te rijden en voor de rest heb ik denk ik gewoon veel geluk gehad (even 5 min parkeren zonder betalen enz) *klopklop*
Mijn vriend daarentegen compenseert dat wel qua kosten :palm:
2019
2022
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 15:22

Ik heb 6 jaar mijn rijbewijs, maar nog nooit een bekeuring gehad. Maar ik zit dan ook niet zo vaak op de weg en anders probeer ik me altijd aan de toegestane snelheid te houden.
<<

Anoniem110

Bericht 01 Okt 2014 15:22

Ik heb inmiddels 10 jaar mijn rijbewijs en 2x een boete gehad.
1x op de fiets en 1x omdat ik mijn apk compleet vergeten was..... (zure centen).
Best netjes toch?
<<

Patsy

Bericht 01 Okt 2014 15:25

Ik heb mijn rijbewijs 11 jaar en heb 2 bekeuringen gehad. De eerste reed ik 135, zonder correctie, op de snelweg, de tweede 57, ook zonder correctie, op een weg waar je 50 mag. De eerste is een jaar of 8 geleden, de andere een jaar of 3.

Best netjes, al zeg ik het zelf.
<<

Anoniem91

Bericht 01 Okt 2014 15:33

Met de auto nog steeds niks in 6 jaar tijd.
Ooit met de fiets wel omdat ik geen licht had, oh en een keer met mijn brommer nog, die liep iets te hard.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 15:41

3 maar, in 14 jaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 15:45

Ik heb mijn rijbewijs bijna 9 jaar en heb nog nooit een boete gehad.
2012 & 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 15:52

Ik heb 7½ jaar mijn rijbewijs en ik heb ondertussen 3 bekeuringen gehad.. De eerste 2 toen ik nog maar net 3 maand mijn rijbewijs had *slecht!*, eentje voor 32 te hard en eentje voor 26 te hard. Dat is een stuk snelweg die overgaat naar 100 maar nooit geweten dat ze daar flitsten, gelukkig was het de auto van mijn moeder, jammer genoeg moest ik ze wel zelf betalen :P En ik heb een maand geleden een bekeuring gekregen voor 8km te hard, zonde!
Wat als het lukt
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 16:13

Ik heb nu ruim 14 jaar mijn rijbewijs, en denk iets van 5 boetes gehad.

1 voor verkeerd parkeren, en de rest voor te hard rijden. De laatste toevallig vorige week nog, in mijn vriend zijn auto. Probeerde er nog onderuit te komen, maar hij was daar echt niet geweest die dag ;-)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 16:23

Ik heb mijn rijbewijs 9,5 jaar (yes bijna een kaart heb nog altijd de papieren versie) en heb 3 bekeuringen gehad.
Eerste was te hard rijden in de bebouwde kom 2e was niet betaald :palm: op een betaald parkeerterein de 3e
is bijna 2 jaar geleden te hard rijden op een 80 km weg waar ik altijd bewust 10 km te hard reed. Sinds jan. een auto met cruise control en dan rij ik niet zo snel meer te hard.
2014 2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 16:30

Ik heb 11 jaar m'n rijbewijs en heb ontelbare boetes gehad.
In de 3 jaar dat ik veel reed voor m'n werk (iedere dag 2 uur heen, 2 uur terug) heb ik veel lullige snelheidboetes gehad.
Nooit heel erg, maar toch steeds zo'n 5 km te hard.
Echt zonde.

Sinds ik gestopt ben met die baan heb ik geen boetes meer gehad.
<<

Anoniem97

Bericht 01 Okt 2014 16:44

Ik heb nu 9,5 jaar mijn rijbewijs, nooit aangehouden maar 1 keer geflitst, reed toen net iets te hard.
<<

Anoniem166

Bericht 01 Okt 2014 16:44

Ik heb mijn rijbewijs 10 jaar en heb een jaar of 2 geleden mijn eerste en enige boete gekregen, ging om een kleine snelheidsovertreding. De boete was hooguit € 20, maar ik vond het niet leuk. Ik ben trouwens ook nog nooit aangehouden om te blazen o.i.d.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2014 16:50

3 of 4 voor de hard rijden, snelheidsovertredingen van minder dan 10km/h te hard.

En 1x een hele dure voor baldadig gedrag, toen was ik 17. De vlaggen van de supermarkt hingen nog buiten en die hadden we bij een andere supermarkt weer op gehangen. Politie kon er niet om lachen.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 16:54

Als we het ook over andere bekeuringen hebben, dan heb ik er trouwens echt heel veel gehad. Ik was een periode nogal veel 's nacht buiten en het leek ook wel alsof ze me altijd moesten hebben. Ik heb toen zoveel van die stomme bekeuringen gehad, zoals: door rood fietsen (midden in de nacht, er was niemand op straat verder!!), zonder licht fietsen, door een straat fietsen waar je niet mag fietsen (daar woonde ik destijds, was een winkelstraat, maar op maandagmorgen loopt daar niemand, dus ik fietste door mijn eigen straat), over de stoep fietsen (een stukje van 2 meter om mijn tuin in te komen) en zo ging het maar door! Zo overdreven vond ik dat en vreselijk zonde van het geld, want ik was toen hartstikke arm, haha!
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2014 17:02

Koko schreef: Maar vervolgens stop ik netjes bij ieder stoplicht (en dat zijn er heul veel in Eindhoven) en komt iedereen me links en rechts voorbij gefietst. En dat vind ik niet leuk!

Dit klopt zeker. Ik zie regelmatig in Eindhoven fietsers door rood rijden. Zelf loop ik regelmatig in Eindhoven door rood. Op de Vestdijk bij de Dommel bijv. waar zo'n zijstraatje is waar niet heel veel auto's uit komen.

Zelf in ruim 10 jaar rijbewijs nog steeds geen bekeuring gehad zover ik weet of ik ben het al weer vergeten. Kwestie van weten waar ze regelmatig staan en waar je wel te hard kan rijden (landweggetjes die 60 km zones zijn geworden worden nooit gecontroleerd bijv.)
<<

Anoniem152

Bericht 01 Okt 2014 17:02

Ik heb nu bijna 14 jaar mijn rijbewijs en in totaal 5 bekeuringen gehad. Allemaal voor te hard rijden en nooit meer dan 10 km/u te hard.
Volgende

Terug naar Algemeen