Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Schrijven

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 06:48

Schrijven

Hoeveel schrijf jij nog? En dan bedoel ik echt met pen en papier.
Een boodschappenlijstje maak ik in de app, to do list staat op mijn telefoon, de juf stuur ik een appje ipv briefje meegeven.
1x in de week vul ik de familie kalender in maar alles staat ook in mijn telefoon, de agenda is gedeeld met mijn man.
Ik kwam tot de conclusie dat ik echt bijna nooit meer schrijf.
Vind ik toch wel jammer. Vinden jullie dat ook jammer of maakt dat niets uit?
Een handgeschreven briefje vind ik toch mooier dan een appje. Voorheen stuurde ik nog wel eens een kaartje maar met de prijzen van tegenwoordig is dat niet leuk en kreeg nooit iets terug.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2025 06:55

Re: Schrijven

Dagelijks.

Ik sta voor de klas dus in elk geval al vier dagen dat ik schrijf. Alles qua werk in een papieren agenda.
Persoonlijke uitleg even snel in het schrift van de leerling

Thuis het weekmenu tijdens het doen van de boodschappen. Of een briefje voor de mannen in huis als ik weg ben wat ze moeten doen qua was oid.

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Sep 2025 07:57

Iedere dag. Ik hou van schrijven.

- to do lijstjes
- boodschappenlijstjes
- afspraken op de kalender
- ik schrijf iedere avond in m’n eigen boekje
- soms een briefje in de broodtrommel van dochter
<<

Max

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 08:07

Ik schrijf tijdens werk altijd mee. Actiepunten, belangrijke beslissingen etc. Alles wat ik wil onthouden.
Einde van de dag typ ik dat dan over op de computer in een excel.

Verder schrijf ik niet zoveel meer, maar dat maakt me ook niet uit. Het is gewoon handiger online.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 08:39

Ik journal regelmatig en schrijf dingen als boodschappenlijstjes ook graag met de hand. Dus sowieso een aantal keer per week.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 08:43

Ik ben ook docent en gebruik het bord heel graag. Niet meer met krijt, alhoewel ik daar ook prima mee schrijf, maar met stift. Ook elke vergadering hou ik notities bij in m’n jaarbijbel. En ouderwetse boodschappenlijstjes hebben wij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2025 08:50

Ik maak nog wel eens puzzels, ik heb op mijn werk een notitieboekje die ik gebruik voor overzicht. Een bullet journal. Ik schrijf tegenwoordig steeds vaker weer met vulpen. Ik heb ook een rose gouden Parker jotter balpen. Dat is eigenlijk vooral jeugdsentiment. Mijn opa was vertegenwoordiger in kantoorartikelen en had in huis dus alleen maar Parkers liggen. Ik heb in mijn etui naast de Parker ook 2 vulpennen zitten. 1 van Schneider en 1 waterman. De waterman ligt wat zwaarder in de hand en dat vind ik wel echt fijner dan de lichte. Ik schrijf voor mijn werk vaak eerst een kladje om overzicht te creëren. Ook als ik intakes voor de e-learning doe dan doe ik dat eerst op papier.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Sep 2025 09:03

Steeds minder. En dat merk ik ook als ik wel schrijf: ik krijg heel snel een lamme hand. Best wel zorgelijk eigenlijk, dat we het schrijven beginnen te verleren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 09:50

Dagelijks, ik hou m'n werkschema en notities hij in een schrift en schrijf in de schriftjes van m'n leerlingen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 10:28

Ik schrijf dagelijks wel iets denk ik. Ik heb nog een normale agenda. En de weekplanning van wat we eten houd ik ook bij op papier om van daaruit m’n boodschappenlijstje te maken. Ik schrijf geen hele boodschappenlijstjes want ik bestel online, maar dus wel dingen die ik dan even moet onthouden of later moet halen enz.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 10:53

Ik schrijf denk ik nog best veel. Sowieso op het werk: ik maak elke week een planning/checklist, aantekeningen of snelle notities doe ik op papier, en ik heb naast mijn digitale agenda ook een papieren agenda. Tijdens lessen schrijf ik wanneer nodig op het whiteboard/screen en tijdens discussies/presentaties/andere opdrachten schrijf ik mijn aantekeningen en feedback altijd op papier want ik vind het heel raar om dan te gaan zitten typen, dat komt niet geïnteresseerd over vind ik en ik kan het dan veel minder goed volgen. Uiteraard werk ik later de feedback wel digitaal uit voor de officiële beoordeling.
Thuis schrijf ik ook regelmatig wat op. We hebben een papieren agenda voor gezamenlijk en ik doe inderdaad regelmatig puzzelboekjes dus dan schrijf ik ook. Kaarten stuur ik soms digitaal via Greetz maar ik schrijf ze ook vaak zelf. Dat is net hoe het uitkomt.
Boodschappenlijstjes doe ik dan weer niet want ik bestel de boodschappen online.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 02 Sep 2025 12:49

Ik heb nog heel ouderwets een penvriendin, inmiddels al 20 jaar zelfs. We schrijven wel minder, want zij druk gezinsleven en ik ook gewoon allerlei andere prioriteiten erbij gekregen. Maar we vinden het allebei nog zo leuk dat er wel eens in de paar maanden een brief verzonden wordt, altijd handgeschreven.

Verder schrijf ik weinig. Ja boodschappenbriefjes en eens in de week schrijf ik het weekmenu uit.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 14:13

Om de week heb ik telefoonwerkzaamheden en dan maak ik wel aantekeningen tijdens de gesprekken.
Daarnaast schrijf ik mijn boodschappenlijstjes altijd handmatig omdat ik dat veel leuker vind. Ik maak daar bij ook een weekmenu die ik in de keuken heb liggen en na kijk als ik niet meer weet wat ik zou gaan eten. Kaartjes stuur ik ook gewoon nog. Ik stuur ze vooral omdat ik het leuk vind om te sturen, niet omdat ik iets terug wil. Ik laat briefjes achter voor mijn dochter als ze nog slaapt en ik ga zwemmen of stop briefjes/ miniboekjes bij haar lunch. Ik denk dat het meeste toch wel bewuste keuzes zijn. Als je graag wilt schrijven dan zijn er genoeg mogelijkheden die niets kosten.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 14:44

Dagelijks.
Sowieso als pabo student, maar privé ook. Ik heb ook nog een papieren agenda en kalender
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Sep 2025 06:46

Wat leuk Maple, een pen vriendin. Hebben jullie elkaar ook weleens ontmoet?

Ik schrijf ook steeds minder en merk dat ook wel in m’n handschrift. Jammer wel! Het wordt wat minder soepel. Ik schrijf dagelijks in m’n one line a day boekje, en schrijf wel regelmatig een kaartje maar grootste verschil is dat ik sinds een paar jaar alleen nog maar one note gebruik op werk waar ik daarvoor hele boekjes volschreef. Alleen de dingen die echt even snel neergeklad moeten worden schrijf ik op een post-it (of op m’n hand 🤪).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Sep 2025 07:29

Ik schrijf nog persoonlijke kaartjes naar mensen.
Dingen voor de kinderen (als ze bijvoorbeeld willen weten hoe een woord geschreven staat).
Op m'n werk af en toe wat dingen, maar meeste digitaal. Een collega schrijft al haar notities nog handmatig in een kladblok. Ziet er altijd zo gezellig uit, maar ze is nu ziek en ik moet haar werk overnemen en dan is dat dus nergens digitaal terug te halen. Dus dat is dan wel onhandig.
Agenda, notities, dat is allemaal digitaal en zou ik niet zonder willen.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Sep 2025 07:34

Ik schrijf inderdaad ook niet zo veel meer. Toen ik weer het onderwijs in ging wel weer meer, zelfs aan elkaar. Nu ligt dat even stil. Ik kan nog prima schrijven, maar merk inderdaad wel dat ik sneller een lamme hand krijg.
❤️ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 07:54

Ik schrijf dagelijks voor mijn werk. Ik heb altijd een lelijk handschrift gehad haha. Thuis schrijf ik minder, daar gebeurt alles digitaal.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 10:35

De lamme hand met schrijven is wel herkenbaar ja! Sinds ik minder schrijf, merk ik ook dat mijn hand vaker in een bepaalde stand vast blijft staan. Schrijven was dus altijd een goede beweging. Misschien toch maar wat meer gaan doen, alleen bedenken wat.

Terug naar Algemeen