Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Contactpunt oplader telefoon stuk/laten vervangen

<<

Anoniem100

Bericht 30 Sep 2014 10:44

Contactpunt oplader telefoon stuk/laten vervangen

Sinds gisterochtend doet m'n telefoon/oplader raar als ik 'm wil opladen. Eerst haperde 'ie nog een tijdje en hoorde ik steeds het piepje wanneer je 'm aansluit op de lader. Dat ging niet echt lekker, dus maar weer uitgehaald. Maar sinds gisteravond laad 'ie helemaal niet meer op, ook niet met het kabeltje voor de pc. Waarschijnlijk is dus het contactpunt stuk denk ik....

Nou twijfel ik wat ik ermee moet. Aan de ene kant denk ik opsturen naar Samsung, maar kan nergens vinden of dit onder de garantie valt en telefonisch krijg ik ze niet te pakken. Plus dat ik dan met verzendkosten zit en m'n telefoon minstens een paar weken kwijt ben.

Aan de andere kant...er zit hier in het dorp een telecomwinkeltje met reparatieservice met originele onderdelen. Heb op dit winkeltje gegoogeld en ze hebben meerdere reparatie-servicepunten en positieve reviews voor zover ik kan vinden. Reparatieduur verschilt tussen klaar terwijl je wacht, een paar uurtjes en max 2 dagen. Als ik dit doe, komt het voor mij neer op ongeveer 45 euro inclusief alles. Maar dan heb ik geen originele garantie meer daarna.

Ik heb mijn Samsung SIII mini nog geen jaar, sinds eind december 2013 en simlockvrij gekocht voor iets minder dan 200 euro.

Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem193

Bericht 30 Sep 2014 10:46

Re: Contactpunt oplader telefoon stuk/laten vervangen

Ik zou eerst een lader van 5 euro ergens kopen, of een lader van iemand anders lenen, kijken hoe hij daar op reageert.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2014 10:50

Heb je geen telefoonverzekering? Mijn ex had het laatst ook en die heeft gewoon een hele nieuwe telefoon gekregen, was wel 45 euro eigen risico.
<<

ChiQ

Bericht 30 Sep 2014 10:54

Zet de stofzuiger eens op t contactpunt van je telefoon. Er hoopt zich daar stof in op en dan laadt het niet meer, zelfde met mijn iphone gehad
<<

Anoniem100

Bericht 30 Sep 2014 11:03

Thnx voor jullie tips! Stofzuiger erop heb ik al gedaan, daarna deed 'ie het ook niet. Contactpunt van de lader zelf ook al schoongemaakt.

Andere lader ook al geprobeerd, reageert ie ook niet op. Plus dat het pc-kabeltje 'm ook niet pakt...

Telefoonverzekering heb ik niet, ben ik mee gestopt sinds ik met moeite van m'n oude verzekering af ben. Voor een telefoon boven de 250 euro zou ik 't wel doen, maar voor die van mij (geloof 175 of 185 dat 'ie was) vind ik dat echt zonde geld... Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik werkelijk nog nooit iets defect heb gehad aan een telefoon.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2014 11:46

Ben je zelf een beetje handig? Dan zou je het eventueel ook zelf kunnen proberen om hem te vervangen. Moet je alleen het onderdeel kopen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2014 13:14

Mijn zusje heeft iets dergelijks ook gehad met haar telefoon (ook Samsung). Schijnt een zwakke plek te zijn...
08/2018
05/2021
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2014 13:20

MissEnergy schreef:Mijn zusje heeft iets dergelijks ook gehad met haar telefoon (ook Samsung). Schijnt een zwakke plek te zijn...

Bij mijn ex was het ook een Samsung S3.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Sep 2014 13:31

Jup, heb het ook gehad met Samsung.
<<

Anoniem100

Bericht 30 Sep 2014 13:31

Ben zelf niet zo handig dat ik zulke dingen zelf kan doen....heb 'm inmiddels weggebracht hier in 't dorp. Ze konden al zien dat er een contactpuntje was afgebroken en achterin het laadpunt zat waardoor de lader ook niet meer goed aansloot. Kan 'm vanmiddag ook alweer ophalen.

Hoor idd ook vaker dat dit een zwakke plek van Samsung schijnt te zijn... Heb al meerdere Samsungs gehad, dit is pas de allereerste keer dat er iets niet werkt/stuk gaat. Nog best netjes dan...

Terug naar Algemeen