Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ik haat politiek

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2014 19:17

Ik haat politiek

Bah, ik zit naar Hart van Nederland te kijken (ok, niet het meest educatieve programma, maar toch) en natuurlijk gaat het over de troonrede. En natuurlijk komen er weer allerlei politici aan het woord die het beter weten dan het huidige kabinet. En ineens ben ik er ZO klaar mee. Dar gezeur altijd! Al die mensen die het beter weten dan een ander, die altijd lopen te zeuren over de huidige gang van zaken. Het lijkt wel of het een sport is om andere meningen zoveel mogelijk af te branden, en of dat belangrijker is dan het daadwerkelijk oplossen van de problemen van het land.

Volgen jullie de politiek? En vinden jullie het leuk?

♥♥
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2014 19:19

Re: Ik haat politiek

Soms vind ik het leuk, maar vaak genoeg vind ik ze ook de plank behoorlijk mis slaan. Het is ook wel erg makkelijk om van achter een bureau beleid te maken, zonder te kijken of dat in de praktijk ook werkt...

En ik vind de salarissen in de politiek ook te hoog.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Sep 2014 19:22

Ik volg het zoveel als noodzakelijk is om een goed geïnformeerde keuze te maken als ik moet stemmen en als er een ingrijpende verandering is die impact heeft op ons, zoals in de zorg, dan volg ik dat ook, maar politiek op zich is voor mij geen favoriet onderwerp.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 16 Sep 2014 19:23

Allemaal om kiezers te winnen.. Wat is nou betere propaganda dan met je snufferd op tv vertellen hoe het béter kan, in die hoop dat half Nederland het met je eens is? Ik kijk het al niet eens. De troonrede vind ik interessant, de mening van anderen daarover niet.
<<

Anoniem125

Bericht 16 Sep 2014 19:26

Politiek is niet bedoeld om 'leuk' te zijn, dus nee, ik vind het niet 'leuk', maar het is wel noodzakelijk, een land moet nu eenmaal worden bestuurd en een democratie gaat om het idee dat burgers via het gekozen vertegenwoordigers invloed hebben op het beleid. En nee, dat is niet altijd 'leuk' en je kunt ook niet altijd de beste oplossingen bieden voor iedereen, maar politiek 'gezeur' vinden, vind ik wat kinderachtig. Ik ben eerder dankbaar dat ik in een land als Nederland woon en niet in een of ander absoluut regime, of in een dictatuur.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Sep 2014 19:28

Nouja, ik ben het wel met Elliot eens dat het af en toe behoorlijk kinderachtig gekibbel kan zijn. Vooral als Geert Wilders het weer in z'n bol heeft.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2014 19:29

Dundas schreef:Nouja, ik ben het wel met Elliot eens dat het af en toe behoorlijk kinderachtig gekibbel kan zijn. Vooral als Geert Wilders het weer in z'n bol heeft.

Eens. Of als ze in de Tweede Kamer met een debat elkaar gaan zitten afkraken.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Sep 2014 19:31

Helix schreef:
Dundas schreef:Nouja, ik ben het wel met Elliot eens dat het af en toe behoorlijk kinderachtig gekibbel kan zijn. Vooral als Geert Wilders het weer in z'n bol heeft.

Eens. Of als ze in de Tweede Kamer met een debat elkaar gaan zitten afkraken.

Ja inderdaad. Soms zit ik echt met opgetrokken wenkbrauwen te kijken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2014 19:44

Dit dus. Het is toch om te janken dat zulke mensen weet ik het hoeveel geld krijgen en alleen maar bezig zijn met elkaar afzeiken.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 16 Sep 2014 20:02

Elliot schreef:Het is toch om te janken dat zulke mensen weet ik het hoeveel geld krijgen en alleen maar bezig zijn met elkaar afzeiken.

€94.000 per jaar verdient een lid van de Tweede Kamer, ik denk dat je op hen doelt. Dat krijgen ze niet alleen voor het afzeiken, dat is maar een onderdeel van hun werk. Tweede Kamerleden vertegenwoordigen hun kiezers en hun taak is om op te komen voor die kiezers door middel van hun standpunten. Dus als een regeringspartij pak 'm beet de zorgtoeslag wil verlagen, dan is een linkse partij het daar waarschijnlijk niet mee eens omdat het niet strookt met hun programma en standpunten. Dat is dan niet afzeiken maar politieke discussie, of democratie zo je wil.
Wat is het alternatief? Moet er geen Tweede Kamer zijn?
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2014 20:09

Nee. Het boeit me echt totaal niet.
<<

Anoniem125

Bericht 16 Sep 2014 20:32

Grappig, kennelijk interpreteren jullie een felle discussie als 'afkraken'. Typisch, waar heb ik dat nou vaker gehoord?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2014 20:37

Nougat schreef:Grappig, kennelijk interpreteren jullie een felle discussie als 'afkraken'. Typisch, waar heb ik dat nou vaker gehoord?

Ik kan een felle, stevige discussie absoluut waarderen en ik zie dat ook wel terugkomen in de Kamer, maar er zijn ook zat keren dat het puur afkraken en -zeiken is.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Sep 2014 20:46

Nouja Nougat, er zit een verschil tussen een goed debat en kinderachtig kibbelen. Ik wil ook niet zeggen dat ze altíjd kibbelen hoor, maar ik zie het toch regelmatig op tv terug. Wat ik zeg, vooral als Wilders het weer in z'n bol heeft. Het kijkt dan wel of de hele Kamer zich dan maar verlaagt tot het niveau van Wilders (niet dat ik die man wel serieus neem, hoor).
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2014 20:56

Caulfield, dat weet ik allemaal en dat is ook totaal niet wat ik bedoel. Ik bedoel alleen dat ik van mensen die zo'n hoge positie bekleden en daar zoveel geld mee verdienen toch op z'n minst verwacht dat ze zich volwassen gedragen en dat doen ze regelmatig niet.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Sep 2014 20:59

Nougat schreef:Grappig, kennelijk interpreteren jullie een felle discussie als 'afkraken'. Typisch, waar heb ik dat nou vaker gehoord?

O god, stijgt het je nu zo naar je hoofd dat je jezelf met politici gaat vergelijken?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 16 Sep 2014 21:16

Elliot schreef:Caulfield, dat weet ik allemaal en dat is ook totaal niet wat ik bedoel. Ik bedoel alleen dat ik van mensen die zo'n hoge positie bekleden en daar zoveel geld mee verdienen toch op z'n minst verwacht dat ze zich volwassen gedragen en dat doen ze regelmatig niet.

Politici zijn ook mensen, en ik zie dit soort gedrag dagelijks om me heen onder volwassenen, dus zo verwonderlijk vind ik het niet.
Dat neemt niet weg dat de discussies vaker over de inhoud mogen gaan, dat ben ik zeker met je eens. Tegelijkertijd moeten, of liever willen, politici ook de aandacht van de kiezer vasthouden, en helaas haken veel mensen af als het om inhoud gaat. Dus het mes snijdt aan twee kanten denk ik.
<<

Anoniem166

Bericht 16 Sep 2014 21:26

Ik vind het niveau in de Tweede Kamer ook niet echt denderend, moet ik zeggen. Over het algemeen heb ik een stuk meer vertrouwen in de Eerste Kamer als het om bepaalde zaken gaat. Ik heb het idee dat daar beduidend meer mensen zitten met kennis van zaken.
<<

Anoniem126

Bericht 16 Sep 2014 21:32

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiene

Bericht 16 Sep 2014 21:38

Politiek boeit me echt 0,0. Heb nog geen seconde van die hele troonrede gezien. Er gebeurt toch van alles waar je geen inspraak op hebt dus wat moet ik ermee.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2014 15:08

Het boeit mij ook niet zo, maar het is wel een 'noodzakelijk kwaad'. Daar worden de beslissingen genomen en dat heeft gevolgen voor ons allemaal.
Ik probeer wel op de hoogte te blijven van de hoofdlijnen, maar volg niet alles tot in detail.
<<

anoniem213

Bericht 17 Sep 2014 15:14

Helemaal eens met Cauldfield en Nougat. Ik ben ook blij dat er de ruimte is voor al die meningen. In veel landen is daar geen veilige mogelijkheid voor.
<<

Anoniem318

Bericht 17 Sep 2014 15:23

Ook eens met Caulfield en Nougat.

Ik vind dat salaris trouwens niet eens zo hoog. Die mensen draaien dagen van tenminste 12 uur. Hier een voorbeeldje: http://www.derdekamer.nl/wat-doet-een-tweede-kamerlid Zit trouwens goed lesmateriaal bij voor op school.

Los van dat interview dat geen dagelijkse of zelfs wekelijkse bezigheid zal zijn, zullen ze hun avonden zeker met het bestuderen van hun dossiers vullen. Doen jullie ze het na? Ik niet hoor en ook voor dat geld, zou ik het ze niet na kunnen of willen doen.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 17 Sep 2014 15:28

Sanne schreef:Ik vind het niveau in de Tweede Kamer ook niet echt denderend, moet ik zeggen. Over het algemeen heb ik een stuk meer vertrouwen in de Eerste Kamer als het om bepaalde zaken gaat. Ik heb het idee dat daar beduidend meer mensen zitten met kennis van zaken.

Dit inderdaad.
<<

Fiene

Bericht 17 Sep 2014 20:19

Er zouden eens mensen bij moeten zitten uit de ECHTE praktijk van bijv. zorg en onderwijs. Er worden nu allerlei dingen bedacht terwijl ze geen idee hebben wat het in de praktijk gaat inhouden.

Ik nodig onze minister van Onderwijs dan ook nog steeds van harte uit in mijn kleuterklas. Kan ze zien hoe het in het echt gaat. Op papier klinkt alles heel simpel en dan komt de praktijk..
Volgende

Terug naar Algemeen