Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Opgepast met mailtjes PostNL en DHL

<<

Anoniem122

Bericht 18 Okt 2014 09:39

Opgepast met mailtjes PostNL en DHL

Ik kreeg deze mail gister van de PostNL, ik had er nog niet eerder over gehoord, dus misschien zijn er hier meer meiden die dit nog niet wisten:

Het is u vast niet ontgaan. Deze week werd bekend dat er besmette e-mails uit naam van PostNL worden verstuurd. Verschillende media hebben hier aandacht aan besteed en wij hebben u op de hoogte gesteld via een bericht op de MijnPakket Homepage en op social media.

Wat is er precies gebeurd?
Cybercriminelen versturen mails die doen geloven dat een koerier een pakket niet kon afleveren. Er wordt gevraagd op een link te klikken.Wanneer u op deze link klikt, download u schadelijke software die u bedreigt en vervolgens geld vraagt.

Via deze mail adviseren wij u nogmaals om deze e-mail meteen te deleten en niet op de link te klikken.

En las daarna dit bericht op de Telegraaf:

Listige truc met pakketjes

Cybercriminelen hebben hun pijlen gericht op mensen die pakjes van PostNL en DHL verwachten. De criminelen sturen een e-mail naar de klanten, waarin staat dat het pakket niet kon worden bezorgd. Daarbij staat een link naar een nagemaakte website. Als de klant een pdf-bestand opent, nemen de criminelen de computer over.

Dat meldt de Volkskrant vrijdagavond. Gedupeerden moeten 400 euro in bitcoins betalen. Als ze dat niet doen, dreigen de daders foto's en documenten weg te halen. PostNL weet niet hoeveel mensen hier de dupe van zijn geworden.

De daders, waarschijnlijk Russen, kunnen met bitcoins snel en anoniem aan geld komen.

Opgepast dus met dit soort mailtjes! Meestal pick je het er wel makkelijk uit als het een nep mail is, maar je kan er toch maar beter op bedacht zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Okt 2014 09:49

Re: Opgepast met mailtjes PostNL en DHL

Wat zijn sommige mensen toch asociaal en brutaal. Ik mag hopen dat die mensen snel opgepakt worden en dat ze hier in de tussentijd heel weinig mee binnenhalen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Okt 2014 10:37

Ik heb die mail ook gekregen. Goed dat PostNL mensen waarschuwt.

Bah, vervelende mensen zijn er toch in de wereld om anderen zulke dingen aan te doen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Okt 2014 11:49

Ik had die mail ook. Echt asociaal dat mensen dat doen
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 18 Okt 2014 12:36

Goed dat er voor gewaarschuwd wordt. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die hier in trappen.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Okt 2014 18:06

Ik had 'm ook en had al zo'n voorgevoel. Heb 'm dus niet geopend.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Okt 2014 19:43

Ik heb een vage mail van google die ik niet vertrouw, ook met een link waar ik op moet klikken.

Dit staat er:

Beste gebruiker,

Uw twee inkomende mails werden opgeslagen op pending status toe te schrijven aan de recente upgrade aan onze database, Met het oog op de berichten Klik hieraan te melden en wachten op reactie.
Onze excuses voor het ongemak.

Groet,
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 19 Okt 2014 22:11

Alibi schreef:Goed dat er voor gewaarschuwd wordt. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die hier in trappen.

Mocht je die week nou net een pakket verwachten, vind ik het niet erg vreemd als je op zo'n link klikt.
10.04.17
<<

Anoniem193

Bericht 20 Okt 2014 07:10

Saga schreef:
Alibi schreef:Goed dat er voor gewaarschuwd wordt. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die hier in trappen.

Mocht je die week nou net een pakket verwachten, vind ik het niet erg vreemd als je op zo'n link klikt.

Ik zou mij dan eerst gaan afvragen waarom ik niet een ouderwets briefje in mijn brieven bus heb en hoe de pakketdienst aan mijn emailadres komt.

Terug naar Algemeen