Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Nog even en ik vreet mijn schoenen op..

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Sep 2014 12:19

Nog even en ik vreet mijn schoenen op..

De vrijdag voor de vakantie, op 18 juli, ben ik mijn portemonnee verloren. Dikke balen natuurlijk, veel pasjes opnieuw aangevraagd enz.
Pas een week of wat later zag ik dat iemand mij, diezelfde dag, een bericht op fb had gestuurd. We waren niet bevriend dus het kwam in de map overige terecht.
Haar man had mijn portemonnee gevonden en hem in Den Haag in een brievenbus van PostNL gegooid.
Ten eerste: Anno 2014 nog een portemonnee, waarin tig pasjes zitten met mijn naam erop.. in een brievenbus gooien?!?? Check FB of Google en taadaaaa daar ben ik!
Maar.. ten tweede: ok, hij had hem ook gewoon kunnen laten liggen, hij heeft er in ieder geval wat mee gedaan!
Gelijk PostNL gebeld, die vertelde mij dat eens per maand alle portemonnees doorgestuurd worden naar de RDW, wanneer en hoe en wat precies wist verder niemand.
Duuuuuuuuus RDW gebeld, daar kreeg ik iemand aan de tel die zijn werk volgens mij niet zo leuk vond en nogal geirriteerd reageerde op mijn vragen. Ze kregen een heeeeele hoop portemonnees binnen per maand, die werden behandeld op volgorde van binnenkomst, dus ik zou vanzelf bericht krijgen.
Prima!

Ondertussen alleen 8 weken verder, en nog steeds geen portemonnee. Gisteren weer het RDW gebeld = portemonnees gaan helemaal niet naar ons! Die gaan naar het depot gevonden voorwerpen van de gemeente!
Grr...
Gemeente gebeld: Alle gevonden voorwerpen worden geplaatst op de website gevondenofverloren.nl (ofzo) dus daar kunt u zoeken. Nou naar de site gegaan, alle gegevens ingevuld, tig blz op door te zoeken, maar geen portemonnee..
Gemeente weer gebeld, of ze me dan konden doorverbinden met het depot. Moest ik weer mijn verhaal doen.
Hang ik in de wacht, verbreken ze de verbinding!
Nog een keer terug gebeld, wéér!! mijn verhaal gedaan, mevrouw deed heel moeilijk, maar verbond me uiteindelijk door.
WORDT WEER DIE VERBINDING VERBROKEN!
Nou toen had ik het helemaal gehad.

Dus PostNL maar weer een bericht gestuurd op fb, of zij me alsjeblieft kunnen vertellen wat er nou dan toch met mijn portemonnee gebeurd is
PostNL zegt: het gaat écht naar de RDW!
RDW weer gebeld, en die zegt: wij hebben hier nog niets geregistreerd staan, als een portemonnee hier binnenkomt met kentekenbewijs of rijbewijs erin ofzo, gaat er een brief naar de eigenaar, dat zij die documenten in bezit hebben.
En verder gingen alle dingen door naar de gemeente.

Mijn rijbewijs en kentekenbewijs zaten er niet in..
1: is mijn portemonnee dan nog gewoon bij PostNL?
2: is hij bij de RDW maar nog niet geregistreerd?
3: Is hij bij het depot gevonden voorwerpen?
4: Zo ja, die van Den Haag, of die van Rdam?

Ik word er écht gek van nu.. Ik had eigenlijk liever gewoon de gedachte gehad dat ik hem écht kwijt was, dan nu wetende dat hij er is, maar niet weten waar
:palm: :cry:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Sep 2014 12:23

Re: Nog even en ik vreet mijn schoenen op..

Poehee wat een gedoe. Heb je er nog iets uit nodig of heb je ondertussen alles al opnieuw (aangevraagd)? Zit er nog iets in van waarde? Want if not, dan zou ik nu proberen je er overheen te zetten. Zo te lezen is dit een nogal gammel systeem en zijn er teveel grote instanties mee gemoeid. Balen hoor.
#teammaple🍁
<<

Anoniem148

Bericht 11 Sep 2014 12:24

Dat is toch gewoon verschrikkelijk. Waarom doet iedereen zo moeilijk. Als postnl zegt dat ze naar het rdw gaan, dan moeten hun die toch hebben.
Geen tips maar snap jouw frustratie ergernis en woede goed.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Sep 2014 12:31

Urban Naked schreef:Poehee wat een gedoe. Heb je er nog iets uit nodig of heb je ondertussen alles al opnieuw (aangevraagd)? Zit er nog iets in van waarde? Want if not, dan zou ik nu proberen je er overheen te zetten. Zo te lezen is dit een nogal gammel systeem en zijn er teveel grote instanties mee gemoeid. Balen hoor.

Mijn ID kaart en die van B, maar die hebben we niet nodig want we gaan voorlopig toch niet op vakantie.
Rijbewijs en alle andere tig pasjes al opnieuw aangevraagd (terwijl mijn rijbewijs in mijn mans portemonnee bleek te zitten hahahaha, voor jan l*l opnieuw aangevraagd dus, niet helemaal opgelet.. maar goed)

Maar de portemonnee zelf heeft voor mij ook waarde. Ik heb hem van mijn liefste vriendin gekregen en er staat een foto van B op.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 12:41

Jammer dat je die man die - waarschijnlijk met de beste bedoelingen - jouw portemonnee in de brievenbus heeft gegooid (en kennelijk wist dat daar een systeem achter zat, met teruggeven etcetera) nu zo negatief neerzet. JIJ bent je portemonnee ergens verloren/vergeten. Die man heeft het gevonden en geprobeerd het op deze manier bij jou terug te krijgen. Dat het systeem dan niet feilloos is, is niet zijn schuld.
<<

Anoniem66

Bericht 11 Sep 2014 12:45

Nougat schreef:Jammer dat je die man die - waarschijnlijk met de beste bedoelingen - jouw portemonnee in de brievenbus heeft gegooid (en kennelijk wist dat daar een systeem achter zat, met teruggeven etcetera) nu zo negatief neerzet. JIJ bent je portemonnee ergens verloren/vergeten. Die man heeft het gevonden en geprobeerd het op deze manier bij jou terug te krijgen. Dat het systeem dan niet feilloos is, is niet zijn schuld.

Nou, ik vind dat ook wel vrij dom hoor. Je kunt toch gewoon even Googlen?
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 12:47

Vast een oudere man, die dit zo gewend is en weet dat de posterijen hier een systeem voor hebben. Ik vind het nogal wat om de vinder van je portemonnee (die jij in je slordigheid laat liggen) zo neer te zetten. Hij heeft de portemonnee niet gehouden, nee hij heeft ervoor geprobeerd te zorgen dat het bij de rechtmatige eigenaar terugkomt. Daar zou je dankbaar voor moeten zijn, dat het systeem dan faalt, is niet zijn probleem. Sowieso is het niet zijn probleem. JIJ bent je portemonnee verloren. Als je dit vervelend vindt, zou je niet een ander de schuld moeten geven, maar eerder jezelf moeten aanleren om wat zuiniger te zijn op je spullen voortaan.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2014 12:49

Jij zet die arme man zo neer, Lejow niet hoor.
<<

Anoniem86

Bericht 11 Sep 2014 12:52

Daar ben je goed in he? Eigen conclusies trekken..

Lejow, balen.. Ik hoop dat hij toch ergens is!
<<

Anoniem66

Bericht 11 Sep 2014 12:57

Nougat schreef:Vast een oudere man, die dit zo gewend is en weet dat de posterijen hier een systeem voor hebben. Ik vind het nogal wat om de vinder van je portemonnee (die jij in je slordigheid laat liggen) zo neer te zetten. Hij heeft de portemonnee niet gehouden, nee hij heeft ervoor geprobeerd te zorgen dat het bij de rechtmatige eigenaar terugkomt. Daar zou je dankbaar voor moeten zijn, dat het systeem dan faalt, is niet zijn probleem. Sowieso is het niet zijn probleem. JIJ bent je portemonnee verloren. Als je dit vervelend vindt, zou je niet een ander de schuld moeten geven, maar eerder jezelf moeten aanleren om wat zuiniger te zijn op je spullen voortaan.

Nee, daar heeft hij niet voor gezorgd. De portomonnee is immers niet bij Lejow.

En oudere man of niet (die conclusie trek jij, waarop gebaseerd?), het is gewoon dom.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Sep 2014 13:34

Hoewel de verwoording van Nougat een beetje extreem is (what else is new), snap ik haar punt wel. Ik trok ook even mijn wenkbrauwen op bij punt 1. Die man heeft geprobeerd een goede daad te doen en dan komt het een beetje ondankbaar over om te zeggen dat je het stom/dom vindt dat hij het zo heeft aangepakt. Het is natuurlijk niet zijn schuld dat het systeem erachter niet werkt.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat het frustrerend begint te worden. Ik hoop dat je je portemonnee snel terug hebt Lejow!

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Sep 2014 13:38

jemig nog steeds heb je hem niet wat vervelend zeg. Snap ook niet dat iemand een portemonnee in de brievenbus doet. Zou hem eerder bij de politie ofzo brengen

ik hoop dat je hem ooit terug krijgt
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2014 13:43

Wat voor nuttige informatie had die man dan gevonden als ie je had gegoogled, Lejow? Je adres, telefoonnummer? Ik vind dat je hem dat idd niet echt kwaad kan nemen, zo te horen heeft ie het op een gebruikelijke manier opgelost waar een systeem voor is. Of dat werkt, is een tweede. Wel denk ik dat je je portemonnee waarschijnlijk sneller terug had gekregen als ie t niet op de post had gedaan haha.

Ik had m zelf gewoon naar de politie gebracht denk ik.

Anyway hoop dat je m snel hebt, dit klinkt inderdaad als een hoop gedoe!
<<

Sugarfall

Kletskop

Bericht 11 Sep 2014 13:55

Balen Lejow! Lijkt me heel erg frustrerend, hopelijk krijg je hem snel terug!

Ik heb gisteren een ID kaart gevonden, en dat meisje een berichtje op FB gestuurd maar ze las hem niet, toen via haar pagina haar moeder een berichtje gestuurd (meisje is 15) dat haar dochter haar ID bij mij kan komen ophalen, krijg ik een bericht terug "Nee dat doen we niet! Je gooit hem maar door de brievenbus hier en ik moet niet merken dat je er een kopie van maakt voor fraude of iets!" Pardon? :palm: Je doet het dus niet snel goed.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2014 13:58

Whaha Sugarfall, ik zou 'm op het politiebureau brengen. Zoeken ze het maar lekker uit. Toedeloe!
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 13:59

Wow! Ja, zo asociaal zijn mensen dus tegenwoordig. Je probeert een goede daad te doen en dan wordt je zo bejegend. Echt ongelofelijk.
<<

Anoniem114

Bericht 11 Sep 2014 13:59

Ohh ik zou dan zo níet in de buurt van een schaar moeten zijn.

Om 'm in tweeën te knippen dus hè? Voordat iemand er weer iets anders van maakt.
<<

Sugarfall

Kletskop

Bericht 11 Sep 2014 14:00

Ja ik breng hem straks inderdaad naar het politiebureau, ga hem daar echt niet nog eens langs brengen!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2014 14:00

Verstandig. Wat een aso's.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 14:02

Ik zou echt zoiets hebben van, zoek het dan maar lekker uit. Zou niet meer de moeite doen om m naar het politiebureau te brengen.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2014 14:05

Haha wow sugarfall wat een reactie!
<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2014 14:11

Wat frustrerend Lejow! Nooit geweten trouwens dat je een portemonnee in de brievenbus kunt gooien :confused: Ik zou hem naar het politiebureau sturen óf hem openen, bekijken en zelf opsturen.

Sugarfall, jeetje, wat een rare mensen zijn er toch. Ik zou hem dan ook naar het politiebureau brengen. Ze zoeken het maar uit.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2014 14:12

Trouwens, sugarfall, na het lezen van lejow's verhaal kan je misschien beter de Id kaart in de brievenbus doen. ;-)
<<

Anoniem114

Bericht 11 Sep 2014 14:13

Exogenesis schreef:Wat frustrerend Lejow! Nooit geweten trouwens dat je een portemonnee in de brievenbus kunt gooien :confused: Ik zou hem naar het politiebureau sturen óf hem openen, bekijken en zelf opsturen.

Sugarfall, jeetje, wat een rare mensen zijn er toch. Ik zou hem dan ook naar het politiebureau brengen. Ze zoeken het maar uit.

Oh je kan zoveel in een brievenbus proppen :D
<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2014 14:14

Snooki schreef:
Exogenesis schreef:Wat frustrerend Lejow! Nooit geweten trouwens dat je een portemonnee in de brievenbus kunt gooien :confused: Ik zou hem naar het politiebureau sturen óf hem openen, bekijken en zelf opsturen.

Oh je kan zoveel in een brievenbus proppen :D

:12:
Volgende

Terug naar Algemeen