Nog even en ik vreet mijn schoenen op..
Pas een week of wat later zag ik dat iemand mij, diezelfde dag, een bericht op fb had gestuurd. We waren niet bevriend dus het kwam in de map overige terecht.
Haar man had mijn portemonnee gevonden en hem in Den Haag in een brievenbus van PostNL gegooid.
Ten eerste: Anno 2014 nog een portemonnee, waarin tig pasjes zitten met mijn naam erop.. in een brievenbus gooien?!?? Check FB of Google en taadaaaa daar ben ik!
Maar.. ten tweede: ok, hij had hem ook gewoon kunnen laten liggen, hij heeft er in ieder geval wat mee gedaan!
Gelijk PostNL gebeld, die vertelde mij dat eens per maand alle portemonnees doorgestuurd worden naar de RDW, wanneer en hoe en wat precies wist verder niemand.
Duuuuuuuuus RDW gebeld, daar kreeg ik iemand aan de tel die zijn werk volgens mij niet zo leuk vond en nogal geirriteerd reageerde op mijn vragen. Ze kregen een heeeeele hoop portemonnees binnen per maand, die werden behandeld op volgorde van binnenkomst, dus ik zou vanzelf bericht krijgen.
Prima!
Ondertussen alleen 8 weken verder, en nog steeds geen portemonnee. Gisteren weer het RDW gebeld = portemonnees gaan helemaal niet naar ons! Die gaan naar het depot gevonden voorwerpen van de gemeente!
Grr...
Gemeente gebeld: Alle gevonden voorwerpen worden geplaatst op de website gevondenofverloren.nl (ofzo) dus daar kunt u zoeken. Nou naar de site gegaan, alle gegevens ingevuld, tig blz op door te zoeken, maar geen portemonnee..
Gemeente weer gebeld, of ze me dan konden doorverbinden met het depot. Moest ik weer mijn verhaal doen.
Hang ik in de wacht, verbreken ze de verbinding!
Nog een keer terug gebeld, wéér!! mijn verhaal gedaan, mevrouw deed heel moeilijk, maar verbond me uiteindelijk door.
WORDT WEER DIE VERBINDING VERBROKEN!
Nou toen had ik het helemaal gehad.
Dus PostNL maar weer een bericht gestuurd op fb, of zij me alsjeblieft kunnen vertellen wat er nou dan toch met mijn portemonnee gebeurd is
PostNL zegt: het gaat écht naar de RDW!
RDW weer gebeld, en die zegt: wij hebben hier nog niets geregistreerd staan, als een portemonnee hier binnenkomt met kentekenbewijs of rijbewijs erin ofzo, gaat er een brief naar de eigenaar, dat zij die documenten in bezit hebben.
En verder gingen alle dingen door naar de gemeente.
Mijn rijbewijs en kentekenbewijs zaten er niet in..
1: is mijn portemonnee dan nog gewoon bij PostNL?
2: is hij bij de RDW maar nog niet geregistreerd?
3: Is hij bij het depot gevonden voorwerpen?
4: Zo ja, die van Den Haag, of die van Rdam?
Ik word er écht gek van nu.. Ik had eigenlijk liever gewoon de gedachte gehad dat ik hem écht kwijt was, dan nu wetende dat hij er is, maar niet weten waar