Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Geselecteerd voor onderzoek CBS

<<

Anoniem287

Bericht 11 Sep 2014 23:44

Geselecteerd voor onderzoek CBS

Wie is er ook wel eens geselecteerd om mee te doen aan een onderzoek van het CBS? Wij zijn geselecteerd en hadden een brief gekregen om het via internet in te vullen, alleen door verhuizingen is die brief op een grote stapel gekomen dus nooit op gereageerd. En nu stonden ze dus van de week op de stoep en komen ze volgende week weer langs om het persoonlijk te doen :palm: Toen ze van de week op de stoep stonden kwam het namelijk niet uit. Maar ja, het is maar een halfuurtje, dat scheelt.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 11 Sep 2014 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Sep 2014 23:45

Re: Geselecteerd voor onderzoek CBS

Ik heb het een keertje gehad en het is eigenlijk niks. Ze stellen gewoon wat basisvragen zoals werk, studie en zo.

anoniem213

Bericht 11 Sep 2014 23:46

Ik laatst, ik kreeg een herinnering met de enquête op papier. Ik was het in eerste instantie vergeten. Bij de zus van mijn vriend stonden ze laatst ook aan de deur, haha.
<<

anoniem213

Bericht 11 Sep 2014 23:47

Silly-One schreef:Ik heb het een keertje gehad en het is eigenlijk niks. Ze stellen gewoon wat basisvragen zoals werk, studie en zo.

Hangt er toch vanaf voor wat voor onderzoek? Ik moest vragen beantwoorden over veiligheid en dergelijke in de buurt.
<<

Anoniem287

Bericht 11 Sep 2014 23:49

Ja ze zei dat het onderzoek over de werkgelegenheid gaat. Ze gaat dan vragen of we een baan hebben en of deze aansluit bij de eventuele studie die we hebben afgerond.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 06:28

ik ben nog nooit geselecteerd. Ik heb een hekel aan enquêtes.
Maar als ik dit zo lees, is het verplicht om mee te doen?
Aangezien ze bij je langs komen, als je het online niet doet.
<<

Kaat

Kletskop

Bericht 12 Sep 2014 06:31

Van de week had ik ook een enveloppe in de bus van het CBS, maar dan voor een andere enquete. Bij mij zat er als bedankje al gelijk een VVV bon bij, dus ergens vond ik dat ik hem wel in moest vullen.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2014 07:28

Het is niet verplicht, maar ze duwen het wel bijna door je strot.

Maanden geleden kreeg ik ook 2 brieven en ik wilde niet dus gewoon laten liggen. Toen werd ik gebeld en begon de ellende. Ze had me overgehaald om toch mee te doen, maar op dat moment kwam het niet ut. Andere belafspraak gemaakt en toen zat ik op de fiets. Ze zouden het nog eens s avonds proberen. Vanaf dat moment belden ze me iedere dag 3 tot 4 keer, maar altijd overdag dus eerst nam ik niet op. Na een paar dagen was ik het zat en heb ik opgenomen en gezegd dat ze moesten stoppen met bellen en toen werd de verbinding door hun verbroken en begonnen ze nog vaker te bellen.

Uiteindelijk heb ik er een hele ochtend aan besteed om de juiste afdeling zelf aan de lijn te krijgen en te zeggen dat ze moesten stoppen met mij lastigvallen. En die vrouw was nog brutaal ook.

Anyway, mijn advies: De enquete online doen of de boot compleet ag houden want je komt er nooit meer vanaf haha.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Sep 2014 08:15

Wow wat heftig. Ik negeer eigenlijk altijd alle enquêtes, maar ben (zo te lezen gelukkig) nog nooit geselecteerd door het CBS. Wat een drama lijkt me dat.

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 12 Sep 2014 09:21

Nou wat een drama, even 10 minuten iets invullen op een website.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Sep 2014 09:23

Harrison schreef:Nou wat een drama, even 10 minuten iets invullen op een website.

Nou dat ze op de stoep staan lijkt me ook niet zo prettig eigenlijk. Via internet vind ik altijd wel leuk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 09:25

Marin schreef:
Harrison schreef:Nou wat een drama, even 10 minuten iets invullen op een website.

Nou dat ze op de stoep staan lijkt me ook niet zo prettig eigenlijk. Via internet vind ik altijd wel leuk.

Als ze langskomen zijn ze ook binnen 30 minuten weer weg.

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Sep 2014 09:25

Nee niet dat invullen, dat lijkt me geen drama. Ik bedoel dat verhaal van Cotton, dat ze 3-4 x per dag gaan bellen en zoals bij Siamsa dat ze zelfs op de stoep staan. Dat zou ik echt onprettig vinden hoor!

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 12 Sep 2014 09:27

Ja dat is wel echt een beetje irritant ja! Maar ik snap het ergens ook wel weer dat ze dat moeten doen, want die data kunnen best belangrijk zijn.

Ik heb heel lang bij een facilitair bureau voor marktonderzoekbureau gewerkt dus ik werk eigenlijk altijd wel mee omdat ik weet hoe fijn het is als je veel verschillende input hebt.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2014 09:35

Maar mocht ik ooit nog eens geselecteerd worden dan doe ik absoluut niet meer mee. Die vrouw die ik aan de lijn kreeg toen ik terugbelde was zo vreselijk brutaal en grof toen ik zei dat ik het lastig vond dat ze me overdag tijdens kantooruren gingen bellen, want dan was ik aan het werk. Ging ze me vertellen dat het niet normaal is dat ik overdag toegang heb tot m`n telefoon op m`n werk. En toen ik zei dat ik dat gewoon heb trok ze daaruit de conclusie dat ik thuis werkte. Het werd me toch een domme discussie. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat het er allemaal niet toe deed wat ik overdag deed en dat ze gewoon moesten stoppen met bellen omdat ik anders aangifte zou doen.

Toen was het erg snel geregeld allemaal gelukkig. Nooit weer gebeld.

Ik snap ook echt wel dat het belangrijk is die onderzoeken. Maar ze stelde zelf voor om me `s avonds om 7 uur te bellen. Dat vond ik geen probleem. Dan moet je me niet overdag gaan stalken want daar word ik heel, heel erg zuur van.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Sep 2014 09:53

Meewerken aan onderzoek vind ik echt niet erg. Maar als ze op de stoep staan of zo vaak bellen, tja dat vind ik best ver gaan.

Ik wens ze succes als ze mij selecteren ergens in de komende 7 maanden. Of zouden ze ook naar Argentinië/chili gaan vliegen? ;)
<<

Anoniem119

Bericht 12 Sep 2014 09:56

Silly-One schreef:
Marin schreef:

Als ze langskomen zijn ze ook binnen 30 minuten weer weg.

Haha ik zou alleen al balen als ze op de stoep staan en m'n huis is een zooi. Laat staan dat ik een half uur de tijd heb. Als ze al thuis willen komen, dan graag op afspraak. Het zou mij niet om die data gaan, dan mogen ze best weten. Wat Harrison ook zegt, ik draag graag bij aan onderzoek omdat ik weet hoe lastig het kan zijn om data te vergaren, maar ik hoef gewoon niemand in m'n huis daarvoor. Dan zou ik zelf liever een reminder per email krijgen en dan vul ik t dan wel in.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 10:05

Als ze langs willen komen dan krijg je een brief met tijd en datum. Je kan dan bellen om het te verzetten. Het is niet dat ze ineens op de stoep staan als het goed is.
Tenminste ik kreeg een brief en ik wist wanneer ze kwamen.

Anoniem287

Bericht 12 Sep 2014 11:39

Nou zomaar op de stoep stond ze echt hoor. (later hoorde ik trouwens van de buurvrouw dat ze al vaker langs was geweest toen wij niet thuis waren) 's Avonds rond half 8 kwam ze en ze introduceerde zichzelf niet eens. Ik had geen idee waar ze het over had of wie ze was want mijn vriendin bleek die allereerste brief dus weggegooid te hebben dus ik had die brief nooit gezien. Ik heb er nog eens over nagedacht en ik ga de afspraak afzeggen. Toen ze aan de deur stond vroeg ik nog aan haar of het niet via de telefoon kan, en toen zei ze dat dat niet kan omdat ze de antwoorden moet invullen op de computer. Toen ze net weg was dacht ik: 'via de telefoon kun je toch evengoed de antwoorden invullen op je computer?' Op dat moment was ik echt overdonderd door dat onverwachte bezoek en haar opdringerigheid. Ik heb er dus echt geen zin in om die vrouw in huis te hebben, en ik heb er ook geen zin in om op mijn vrije dag daar speciaal thuis voor te blijven. We moesten namelijk allebei thuis zijn van haar en de maandag is onze enige vrije dag samen. Echt, hoezo 'moeten'. Ze deed het echt overkomen alsof het verplicht is. Dikke doei. Ze kan het via de telefoon doen en anders heeft het CBS pech.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 12 Sep 2014 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2014 11:49

Klopt Siamsa, het is verschrikkelijk opdringerig. Ik hoop dat het lukt om de afspraak af te zeggen. Contact met hun is echt drama!

Sowieso vind ik het stom dat je na de brieven de enquete niet meer online kan doen. Ik zei ik heb die brief nog wel, ik doe het nu direct wel online. Nee dat kon niet meer.
<<

Anoniem287

Bericht 12 Sep 2014 11:52

Ja ik kon het inderdaad ook niet meer online doen, en ook telefonisch was niet mogelijk volgens haar. Als het me niet lukt om contact te krijgen heeft ze gewoon pech en doe ik alsnog niet mee als ze toch op de stoep staat. Ik heb trouwens een 06-nummer gekregen van haar (daar vroeg ik om voor het geval er iets tussen zou komen) maar ze neemt niet op. Heb nu een sms gestuurd. We gaan bijna het weekend in en ik weet niet of ze die telefoon dan ook bij zich heeft dus vandaar even een sms dan maar. Ik zal ook het CBS zelf contacten dat ik de afspraak met de persoon achter het betreffende telefoonnummer af wil zeggen.
<<

Anoniem131

Bericht 12 Sep 2014 11:56

Ik heb haar eruit geschopt. Het was net een Jehova zoals ze zich opdrong.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 13:30

Kaat schreef:Van de week had ik ook een enveloppe in de bus van het CBS, maar dan voor een andere enquete. Bij mij zat er als bedankje al gelijk een VVV bon bij, dus ergens vond ik dat ik hem wel in moest vullen.

Ik vond vandaag toevallig ook een envelop van het CBS op de mat voor een onderzoek. Dus n.a.v. jouw post meteen die envelop open gemaakt, maar helaas geen VVV bon bij mij. Vond ik toch wel jammer :thumbdown:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fiene

Bericht 12 Sep 2014 21:37

Wat vervelend dat ze zo opdringerig zijn zeg. Zijn ze bij mij toch echt verkeerd, ik vul eventueel echt wel dingen in online en als ik er tijd voor heb maar als ze, wanneer je niet reageert, naar jouw huis komen...dat gaat me te ver.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 21:42

Ja maar Siamsa, jullie hebben wel een brief gehad. Die gewoon goed lezen en je weet hoe je je had kunnen afmelden. Dus ergens vind ik het wel jullie eigen fout.
Dat ze opdringerig zijn is niet netjes, maar bedenk wel dat zo iemand al een paar keer voor een dichte deur heeft gestaan omdat jullie de brief niet goed gelezen hebben.

Terug naar Algemeen