Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat zou jij doen?

Wat doe je?

Ik had bij het afrekenen al gevraagd of het zo wel klopt.
20
30%
Ik ga terug naar binnen om te zeggen dat het niet klopt.
1
2%
Ik laat het zo, heb veel geld bespaard, lekker toch.
35
53%
Ik laat het zo, maar voel me er wel een beetje rot om.
10
15%

Aantal stemmen : 66
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2014 11:44

Wat zou jij doen?

Stel je bent bij de drogist en hebt een aantal artikelen waar korting op zit. Verschillende acties, waaronder 2+1 gratis en 2de product halve prijs. Je hebt zelf berekend dat je ongeveer een kleine €30 moet gaan betalen voor al die producten. Je hebt onder andere hele dure tandenragertjes (€5,99 en dan 2+1 gratis) waarbij in de verpakking een gratis tubetje tandpasta zit. Bij de kassa hoef je maar €12 te betalen. Buiten blijkt (op de bon) dat het kassameisje bij de ragertjes alleen de gratis tube tandpasta gescand heeft, 3 maal €0,00 dus. Wat doe je?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Sep 2014 11:46

Re: Wat zou jij doen?

Ik zeg dan niks. Ik zou me er niet eens rot over voelen eigenlijk, zou alleen maar denken: Hopla, mazzeltje voor mij!

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Sep 2014 11:47

Ik zeg niks. Mooi extra besparing
Afbeelding
<<

Anoniem99

Bericht 08 Sep 2014 11:48

Ik laat het zo maar voel me niet trots ofzo. Gewoon een mazzeltje.

Wij hadden dat laatst in een cafeetje. We hadden 2 koffie en een taartje gehad. Uiteindelijk had de barman alleen de koffie aangeslagen. Toen we buiten stonden vroeg ik aan mijn vriend wat hij nou eigenlijk moest betalen en toen kwamen we er achter dat we de taartjes niet hadden betaald. Dan ga ik niet meer terug.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Sep 2014 11:51

Ik zou waarschijnlijk helemaal niet meer op de bon kijken, maar waarschijnlijk denken: het zal wel, mooi dat het zo goedkoop is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem185

Bericht 08 Sep 2014 11:54

Ik dacht altijd dat ik niks zou zeggen, maar kaatst bij de La Place vergaten ze twee smoothies aan te slaan. Hierdoor kwam ik er achter dat ik in zo'n situatie vraag of het wel klopt en of ze niet iets is vergeten aan te slaan. Mochten ze dan nog zeggen dat het klopte zou ik denk ik wel door lopen.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Sep 2014 11:59

Ik heb dan vaak bij de kassa al aangegeven dat het niet klopt, nog voor ik me bedenk dat ik ook niks kan zeggen.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Sep 2014 12:04

Elliot schreef:Ik zeg dan niks. Ik zou me er niet eens rot over voelen eigenlijk, zou alleen maar denken: Hopla, mazzeltje voor mij!

Dit ja. Heb het wel eens bij de h&m gehad, waren ze ook 1 shirtje vergeten te scannen. Voel me dan ook echt niet rot. Ik had pas daarvoor nog betaald voor sokken dier ze niet mee hadden gegeven. Staan we weer gelijk ;)
<<

Anoniem185

Bericht 08 Sep 2014 12:04

Popcorn schreef:Ik heb dan vaak bij de kassa al aangegeven dat het niet klopt, nog voor ik me bedenk dat ik ook niks kan zeggen.
Haha ja precies dit! Als het ware als soort reflex.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2014 12:17

Susan schreef:Ik zou waarschijnlijk helemaal niet meer op de bon kijken, maar waarschijnlijk denken: het zal wel, mooi dat het zo goedkoop is.

+ 1
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2014 12:29

Als het zoveel minder is dan ik denk, vraag ik denk wel of ze zeker weten dat het klopt. Als ze zeggen dat dat zo is, laat ik het verder ook zitten. Geen idee of ik achteraf nog op de bon ga kijken (die neem ik overigens meestal niet eens mee).
Bij een klein verschil denk ik waarschijnlijk dat ik zelf verkeerd gerekend heb en zeg ik niks.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2014 12:37

Als het echt zo'n groot verschil is en ik had het in de winkel voor mezelf al uitgerekend dan zou ik dit meteen zeggen bij het afrekenen. Als ze dan zouden zeggen: nee hoor, het klopt gewoon dan houdt het voor me op ook al zou ik dan op de kassabon later iets anders zien.

Als ik het niet zelf had uitgerekend maar ik kijk bv buiten even de kassabon na dan loop ik wel terug als het zo'n groot verschil betreft. Als ze een fout maken die mij niet goed uitkomt ga ik nl. ook terug dus ook in die gevallen dat zij een foutje maken die mij slecht uit komt maar waar ze gewoon recht op hebben ook, vind ik wel net zo netjes.

Ik kijk trouwens altijd mijn bonnen na, scan thuis ook de boodschappen en kom het dan ook weer tegen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2014 13:47

Ik vraag dan altijd bij de kassa of het wel klopt. Zo ook met wisselgeld terugkrijgen.
Ging laatst ijsjes halen voor de kids en moest 2,40 betalen. Ik gaf 10,- en zag terwijl die man het geld wilde geven gelijk dat het 9,60 was. Ik vroeg is het goed zo? Ja hoor en hij telde nog een keer en gaf het geld aan mij.
Dan denk ik, je hebt je kans gehad :P
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2014 15:50

Ik kijk ook altijd m`n bonnen na. Ik ga trouwens ook niet terug als het niet klopt in het voordeel van de winkel. Hoe bewijs je dat eigenlijk?

Laatst had ik bij de Lidl 1 halfje meergranenbrood en er stonden 2 op de bon zag ik thuis. Dan kan ik er toch niet meer mee terug?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Sep 2014 15:59

Je kunt daar gewoon mee terug gaan hoor Cotton, ik heb echt nog nooit meegemaakt dat daar moeilijk over werd gedaan (ik heb zelf ook 10 jaar in een supermarkt gewerkt bij de servicebalie en ook nog nooit moeilijk gedaan!).

Ik zou het zelf waarschijnlijk gelijk bij de kassa zeggen als het zo'n groot verschil is met wat ik dacht.
<<

Sundae

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 08 Sep 2014 16:19

Ik zou het zo laten.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2014 16:20

Oh kan dat echt? Maar heb je dan geen mensen die 'vaak' terugkomen om geld terug te vragen?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Sep 2014 16:38

Het is me nooit specifiek opgevallen, maar die heb je ongetwijfeld. Maar een boze klant die niet meer terugkomt kost de winkel meer dan een halfje brood, dus ik kan me niet voorstellen dat ze erg moeilijk doen, al weet ik natuurlijk niet wat het beleid van Lidl hierin is. Maar ik werkte bij de AH en daar werd nooit moeilijk gedaan
<<

Lara

Kletskop

Bericht 08 Sep 2014 16:51

Ik zou het ook zo laten, vooral bij een grote keten en het slechts om een paar euro gaat. Ik had laatst bij de Zeeman ook zo'n situatie. Bij de kassa dacht ik al dat het niet kon kloppen, maar de caissières waren heel erg onbeleefd dus heb er niets van gezegd. Eigen schuld ;)

Maar als het bij een klein zaakje is en/of het personeel heel aardig is zou ik wel teruggaan.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2014 16:51

Ik zou bij het afrekenen al vragen of het klopt. Als ik veel meer moest betalen zou ik er ook iets van zeggen dus in dit geval ook.

Laatst in een restaurant waren ze twee drankjes vergeten aan te slaan, we hebben dat toen gezegd omdat we ons er dan niet goed bij voelen. Als er iets niet klopt en je moet te veel betalen zegt iedereen er wel altijd wat van omdat het in hun nadeel is maar andersom maakt het bij velen niet uit, ik kan daar persoonlijk niet zo goed tegen. Eerlijkheid duurt het langst.. En iedereen maakt fouten..

Oh bij de H&M waren ze ook eens wat vergeten te scannen, heb dat toen ook gezegd. De verkoopster was blij dat ik het gezegd heb, als ik iets graag wil betaal ik er gewoon voor.
Laatst gewijzigd door Vanya op 08 Sep 2014 17:02, in totaal 2 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Sep 2014 16:55

Als ik er pas buiten achter kom zal ik niet zo gauw weer terug naar binnen gaan, of het moet al bij mij in het dorp zijn waar ik de winkelmeisjes ken.

Als ik het tijdens het afrekenen merk, dan zou ik vragen of het klopt. Dan is het aan de cassière.
<<

Anoniem286

Bericht 08 Sep 2014 17:00

Ragazza schreef:Als ik er pas buiten achter kom zal ik niet zo gauw weer terug naar binnen gaan, of het moet al bij mij in het dorp zijn waar ik de winkelmeisjes ken.

Als ik het tijdens het afrekenen merk, dan zou ik vragen of het klopt. Dan is het aan de cassière.

precies dit ja
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2014 17:01

Hangt van het bedrag en mijn humeur af :wink:
2014 2016
<<

Anoniem141

Bericht 08 Sep 2014 17:29

Ik zou niks zeggen. Vaak zie ik het pas als ik thuis ben en het bonnetje bekijk. Als ik het zou merken bij de kassa zou ik het denk ik niet zeggen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Sep 2014 00:48

Over het algemeen genomen heb ik vaker het gelaten zoals het is zonder mij daar schuldig over te voelen dan dat ik er wel wat van heb gezegd. Als ik er iets van zeg is het in de plaatselijke supermarkt waar ik regelmatig kom en iedereen ken. Maar in de stad bij de drogist zou ik waarschijnlijk denken: mazzel voor mij.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen