Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Negeren nominatie taboe?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Aug 2014 13:36

Negeren nominatie taboe?

Wie is er genomineerd voor de Ice Bucket Challenge, is 'm níet aangezien én heeft geen geld gedoneerd?
<<

Anoniem114

Bericht 30 Aug 2014 13:38

Re: Negeren nominatie taboe?

Hoezo taboe! Omdat een stomme hype uit de klauwen loopt? :/ Belachelijk.

(En dit van iemand die niet genomineerd is, maar wel heeft gedoneerd)
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 13:39

Ik ben niet genomineerd maar als ik wel genomineerd zou worden zou ik vriendelijk bedanken voor de eer. Ik zou en niet doneren en geen emmer over mezelf heen gooien. Ik steun meerdere goede doelen en daarbij laat ik het.

Ik vind het geen taboe, je hoeft hier niet aan mee te doen.
<<

Anoniem130

Bericht 30 Aug 2014 13:40

Ik ben niet genomineerd, maar als ik genomineerd zou worden zou ik wel doneren maar niet aan de bucket challenge meedoen.

Ik vind het geen taboe om er niet aan mee te doen trouwens hoor.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 30 Aug 2014 13:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem73

Bericht 30 Aug 2014 13:40

Ik ben 2x genomineerd maar doe er niet aan mee.
<<

Anoniem88

Bericht 30 Aug 2014 13:42

Ik vind het geen taboe hoor. Ik heb liever dat je hem negeert, dan dat je er een hee status aan wijdt waarin aangeeft het niet te doen en er een opgeblazen 'ding' van maakt. Dat heb ik nu al een paar keer voorbij zien komen en dat irriteert me wel. Prima, eigen keuze om het wel of niet te doen en wel of niet te doneren. Als je het niet doet is er ook niets aan de hand. Hoeft heus geen aparte status voor te komen.
<<

Anoniem287

Bericht 30 Aug 2014 13:45

Ik ben nog niet genomineerd maar ik wacht niet met doneren totdat ik genomineerd word. Voor mij is er geen nominatie nodig om te doneren, ik heb uit mezelf al gedoneerd.

Waar ik mij trouwens aan erger, is de volgende zin in statusupdates: 'Als je dit niet binnen 24 uur doet, moet je doneren'. Doneren wordt dan als een straf gezien, wat je alleen hoeft te doen als je geen water over je heen gooit. Stel dat iedereen dan alleen maar een emmer water over zich heen zou gooien maar niet zou doneren (ze hebben het immers binnen de 24 uur gedaan), zou deze hele challenge nog geen zin hebben. Iedereen weet dan wel wat ALS is, maar er is nog steeds niet meer geld beschikbaar gekomen om meer onderzoek te kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 30 Aug 2014 14:00, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Aug 2014 13:48

Taboe is misschien niet het goede woord, maar (gelukkig ben ik nog niet genomineerd) ik zou toch de sociale druk voelen om één van beiden te doen, terwijl ik het uit principe (de hype) niet wil doen.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Aug 2014 13:50

Ik ben gister genomineerd, maar ik ga geen water verspillen. 2 jaar geleden heb ik 100km gefietst voor ALS en daarmee geld opgehaald (en gedoneerd) en nu vind ik het wel klaar. Ik doneer ook al aan andere goede doelen, maar wil best 5 euro overmaken.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Aug 2014 13:56

Ja hoor, ik ben genomineerd en ik heb het genegeerd. Geen emmer water over mijn hoofd en geen donatie. Ik heb geen affiniteit met dit goede doel, ik steun andere goede doelen bewust, omdat ik daar zelf voor kies. Ik laat mij zeker niet iets voorschrijven door een hype, ik voel me erg onprettig door het idee alleen al.
<<

Anoniem103

Bericht 30 Aug 2014 14:00

Dundas schreef:Ik vind het geen taboe hoor. Ik heb liever dat je hem negeert, dan dat je er een hee status aan wijdt waarin aangeeft het niet te doen en er een opgeblazen 'ding' van maakt. Dat heb ik nu al een paar keer voorbij zien komen en dat irriteert me wel. Prima, eigen keuze om het wel of niet te doen en wel of niet te doneren. Als je het niet doet is er ook niets aan de hand. Hoeft heus geen aparte status voor te komen.

Ik heb wel zo'n irritante status geplaatst toen ik genomineerd was. Al die filmpjes met mensen die een emmer water over zich heen gooien staan ook op facebook, dat hoeft van mij ook niet.
<<

Anoniem130

Bericht 30 Aug 2014 14:01

Ik vind doneren als je genomineerd wordt overigens geen "wachten met doneren tot je genomineerd wordt". Het is sowieso leuk als je doneert, niet beter of minder of je dat nou wel of niet na een nominatie doet. Ik heb zowel vorig jaar als dit jaar een vriendinnetje gesponsord voor de city swim. Dus ik heb niet de behoefte om nu los Nog te doneren, maar zou ik genomineerd worden dan zou ik het wel doen gewoon uit sportiviteit. :) Maar los daarvan is ALS niet het enige goede doel dat hulp nodig heeft.

Ik denk dat je gevoel erbij een beetje is dat het jammer is als mensen alleen iets doneren als ze genomineerd worden en anders geen goed doel steunen en dat ben ik wel met je eens, maar ik vind mensen die gewoon regelmatig een euro in een collectebus stoppen bij de supermarkt net zo goed! :)
<<

Anoniem287

Bericht 30 Aug 2014 14:11

Whatever schreef:Ik vind doneren als je genomineerd wordt overigens geen "wachten met doneren tot je genomineerd wordt". Het is sowieso leuk als je doneert, niet beter of minder of je dat nou wel of niet na een nominatie doet. Ik heb zowel vorig jaar als dit jaar een vriendinnetje gesponsord voor de city swim. Dus ik heb niet de behoefte om nu los Nog te doneren, maar zou ik genomineerd worden dan zou ik het wel doen gewoon uit sportiviteit. :) Maar los daarvan is ALS niet het enige goede doel dat hulp nodig heeft.

Ik denk dat je gevoel erbij een beetje is dat het jammer is als mensen alleen iets doneren als ze genomineerd worden en anders geen goed doel steunen en dat ben ik wel met je eens, maar ik vind mensen die gewoon regelmatig een euro in een collectebus stoppen bij de supermarkt net zo goed! :)

Ik weet niet of je het tegen mij had of in het algemeen, maar ik bedoel inderdaad niet dat ik mezelf beter vind omdat ik al gedoneerd heb terwijl ik nog niet genomineerd ben. Ik bedoel meer dat ik het jammer zou vinden als er mensen zijn die alleen doneren als ze genomineerd worden en niet als ze niet genomineerd worden, dus wat je onderaan je post ook zegt.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Aug 2014 14:30

Ik ben genomineerd en ik heb niet mee gedaan. Ik heb gezegd dat ik het onzin vond, dat ik niet het nut er van in ziet van die emmer water en waarom je pas zou doneren als je genomineerd word.
Toen was ik de boeman, want 'het is voor een goed doel'. De rest van de genomineerden hadden het wel gedaan en daar werd vol lof over gesproken dat het zo knap was dat ze een emmer water over zichzelf heen gooiden. Ik vind het gewoon onzin waarom dat zo knap is.
Ik koop regelmatig voedsel voor de voedselbank, sowieso altijd als ze bij de supermarkten staan ga ik wel voor 5 euro eten doneren en als ze met collectie langs de deur komen gooi ik er ook altijd geld in. Maar daar hoor je dan niemand over dat dat zo knap is.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2014 14:41

Ik ben beiden niet van plan, ik heb zelf weken dat ik nauwelijks wat te besteden heb en alleen maar pizzabroodjes van 6 voor 3 euro kan eten de hele week zodat mijn beesten te eten hebben. Dus ik heb simpelweg geen budget voor donaties.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Aug 2014 15:34

Ik heb geen idee waar dit over gaat. Wil het geloof ik ook niet weten...
<<

Anoniem92

Bericht 30 Aug 2014 15:36

Poppy schreef:Ik ben beiden niet van plan, ik heb zelf weken dat ik nauwelijks wat te besteden heb en alleen maar pizzabroodjes van 6 voor 3 euro kan eten de hele week zodat mijn beesten te eten hebben. Dus ik heb simpelweg geen budget voor donaties.

Dan snap ik sowieso dat je niet doneert.
Maar als je het echt zo krap hebt, zou je dan niet overwegen je beesten weg te doen of goedkoper voer te geven? Het is maar een idee hoor!

Wij gaan vast nog wel een keer doneren, maar ik ga echt geen emmer water over mezelf gooien. Ik verbaas me er ook echt over, over welke mensen er mee doen die wij kennen.
<<

Anoniem130

Bericht 30 Aug 2014 16:01

Siamsa schreef:
Whatever schreef:Ik vind doneren als je genomineerd wordt overigens geen "wachten met doneren tot je genomineerd wordt". Het is sowieso leuk als je doneert, niet beter of minder of je dat nou wel of niet na een nominatie doet. Ik heb zowel vorig jaar als dit jaar een vriendinnetje gesponsord voor de city swim. Dus ik heb niet de behoefte om nu los Nog te doneren, maar zou ik genomineerd worden dan zou ik het wel doen gewoon uit sportiviteit. :) Maar los daarvan is ALS niet het enige goede doel dat hulp nodig heeft.

Ik weet niet of je het tegen mij had of in het algemeen, maar ik bedoel inderdaad niet dat ik mezelf beter vind omdat ik al gedoneerd heb terwijl ik nog niet genomineerd ben. Ik bedoel meer dat ik het jammer zou vinden als er mensen zijn die alleen doneren als ze genomineerd worden en niet als ze niet genomineerd worden, dus wat je onderaan je post ook zegt.

Oh, allebei een beetje haha, reageerde om jouw woorden maar ging in het algemeen verder. Want ergens snap ik wat je bedoelt, maar ergens vind ik dus ook (en wat iekand hierboven ook al zegt) ALS niet het enige goede doel dat gesteund kan worden. En waarom zou het "slecht" zijn om niet aan ALS te doneren als je niet genomineerd zou worden, dat wellicht wel te overwegen als je genomineerd zou worden, als je verder regelmatig andere goede doelen steunt?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Aug 2014 16:14

Ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Aug 2014 16:16

Ik vind dat niet taboe, die sociale druk is precies wat me tegenstaat aan deze actie. Het is prima om ALS op de kaart te willen zetten, maar laat het wel ieders eigen keuze zijn om wel of niet mee te doen, en dan heb ik het zowel over de ijsemmer als over doneren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2014 16:17

Parel schreef:
Poppy schreef:Ik ben beiden niet van plan, ik heb zelf weken dat ik nauwelijks wat te besteden heb en alleen maar pizzabroodjes van 6 voor 3 euro kan eten de hele week zodat mijn beesten te eten hebben. Dus ik heb simpelweg geen budget voor donaties.

Dan snap ik sowieso dat je niet doneert.
Maar als je het echt zo krap hebt, zou je dan niet overwegen je beesten weg te doen of goedkoper voer te geven? Het is maar een idee hoor!

Wij gaan vast nog wel een keer doneren, maar ik ga echt geen emmer water over mezelf gooien. Ik verbaas me er ook echt over, over welke mensen er mee doen die wij kennen.

Edit: weggehaald.
Laatst gewijzigd door Leaf op 30 Aug 2014 22:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Aug 2014 16:40

Nougat schreef:Ik heb geen idee waar dit over gaat. Wil het geloof ik ook niet weten...

Ben je soms patrick van spongebob? Levend onder een steen?
Dit komt zelfs gewoon op het nieuws.

On topic:
Ik ben niet genomineerd, als het wel zo was zou ik er niet aan mee doen. Goed dat er aandacht voor ALS is en dat er gedoneerd wordt, jammer dat t zo gehyped moet worden. Ik krijg er een beetje ern serious request gevoel bij, doneren om mee te doen niet omdat je bewust dat doel steunt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Aug 2014 17:16

Mijn man was genomineerd en heeft een sms gestuurd voor een donatie en niemand genomineerd dat vond die niet nodig. Hij wou wel een sms sturen omdat we de ziekte van heel dichtbij meemaken en zo toch een beetje kan helpen.
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 30 Aug 2014 17:43

Ik ben genomineerd en heb een tegenreactie gegeven. Gedoneerd heb ik al gedaan en ik heb een paar jaar geleden hiervoor gefietst of hardgelopen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2014 17:55

Ik ben genomineerd, heb geen emmer over mijn hoofd gegooid en geen geld overgemaakt. Ik voel me ook niet geroepen me daarvoor te verantwoorden. Iedereen moet dat toch gewoon voor zichzelf weten.
Volgende

Terug naar Algemeen