Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

#icebucketchallenge

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Aug 2014 14:47

#icebucketchallenge

Hebben jullie daar al over gehoord.

Bekende mensen gooien dan een bak ijswater over zich heen met als doel zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de ziekte ALS ze moeten minimaal €75,- betalen. En daarnaast nomineren ze weer 3 anderen.

Ik vind het een goed doel dat het onder de aandacht word gebracht wij maken momenteel deze ziekte van dichtbij mee
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 19 Aug 2014 15:13, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2014 14:49

Re: #icebucketchalange

Ja, leuke actie vooral van die bekende mensen. Ik vind die van Bill Gates heel cool. Zolang men ook maar geld doneert en niet alleen een emmer over zich heen flikkeren.

PS het is challenge.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Aug 2014 14:50

Re: #icebucketchalange

Ik heb het serieus nét gedaan (bibber nog na) en heb gedoneerd, het is helemaal een ding hier haha.. Vind het dus ook goed. Vind niet alles zomaar goed, maar voor deze heb ik uitzondering gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Aug 2014 15:13

Re: #icebucketchallenge

Wat goed marsy

Ik had de # van twitter gekopieerd daar stond #icebucketchalange
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Aug 2014 15:14

Oh had de eerste # gepakt maar tweede was wel zoals jij zei Marin. Heb het al aangepast
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 19 Aug 2014 23:30

Ik doneer sowieso al regelmatig aan ALS, een vriend van ons is er aan overleden, ik zou zo graag willen dat er meer over deze vreselijke ziekte bekend wordt zodat het uiteindelijk te behandel valt!
10.04.17
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Aug 2014 23:49

Oh, was dat wat mijn nichtje in Canada aan het doen was?! Vond het al een vreemde hobby!
<<

Anoniem140

Bericht 20 Aug 2014 09:06

Ik heb er dan weer helemaal niks mee. Doneer gewoon geld en maak een mooi filmpje waarom je dat geld doneert. Overigens is dat ijswater origineel bedoeld voor als je niet wil doneren, dus dat dubbelop doen is al helemaal gek.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Aug 2014 09:08

Miley schreef:Ik heb er dan weer helemaal niks mee. Doneer gewoon geld en maak een mooi filmpje waarom je dat geld doneert. Overigens is dat ijswater origineel bedoeld voor als je niet wil doneren, dus dat dubbelop doen is al helemaal gek.

Niet helemaal eens. Juist doordat zoveel bekende mensen dit doen, wordt er echt aandacht gegeven aan deze ziekte. Dit heeft véél meer effect dan dat mensen alleen (anoniem) doneren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Aug 2014 09:52

Ja. Ik ga ook worden genomineerd.. hij komt mijn kant op. Een vriendin is vandaag genomineerd en ik word een van haar kandidaten.

Een oudoom van mij is overleden aan deze ziekte, vreselijk. Maar ook zonder die kennis doe ik gewoon mee. Hup: niet zeuren. Even kou lijden en dan is het weer voorbij!
<<

Anoniem 63

Bericht 20 Aug 2014 20:15

Miley schreef:Ik heb er dan weer helemaal niks mee. Doneer gewoon geld en maak een mooi filmpje waarom je dat geld doneert. Overigens is dat ijswater origineel bedoeld voor als je niet wil doneren, dus dat dubbelop doen is al helemaal gek.

Dat is volgens mij niet waar. De Challenge komt bij een sporter vandaan die ALS heeft. Gaat ook een filmpje van rond op fb, kan het filmpje hier alleen niet plaatsen (geen idee hoe).
<<

Fiene

Bericht 20 Aug 2014 20:52

Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. heb altijd het gevoel dat die bekende mensen dat voor hun eigen hachje allemaal doen. Anders kun je ook gewoon doneren en het daarbij laten.
<<

Anoniem 63

Bericht 20 Aug 2014 21:05

Ik denk dat het wel meevalt met dat eigen hachje. En wat dan nog? Het levert énorm veel bekendheid op en nog eens geld ook. Dat ze er zelf ook een beetje leuk mee in de publiciteit komen vind ik dan prima hoor. Win-win zou ik zeggen. Je mag er best voor uitkomen als je iets goeds doet voor een ander.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Aug 2014 21:11

Fiene schreef:Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. heb altijd het gevoel dat die bekende mensen dat voor hun eigen hachje allemaal doen. Anders kun je ook gewoon doneren en het daarbij laten.

Denk je serieus dat er net zoveel aandacht zou zijn voor deze actie als ze alleen maar geld doneerden?
<<

Fiene

Bericht 20 Aug 2014 21:16

ไม่เป็นไร schreef:
Fiene schreef:Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. heb altijd het gevoel dat die bekende mensen dat voor hun eigen hachje allemaal doen. Anders kun je ook gewoon doneren en het daarbij laten.

Denk je serieus dat er net zoveel aandacht zou zijn voor deze actie als ze alleen maar geld doneerden?

Dat zeg ik ook niet maar daar zijn ook andere manieren voor toch. Maar goed ze zullen het idd wel goed bedoelen, ik heb niets met dit soort acties. Natuurlijk moet er aandacht voor zijn, daar ben ik het helemaal mee eens.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Aug 2014 21:17

Als er daadwerkelijk gedoneerd wordt vind ik het wel goed, alle aandacht hiervoor is goed.

Ik zat vanmiddag in de trein toen het daar gedaan werd, gewoon een bak met ijs middenin de trein, filmpje maken en weer uitstappen, daar moest ik wel om lachen :)
<<

Anoniem122

Bericht 20 Aug 2014 21:23

Fiene schreef:
ไม่เป็นไร schreef:

Dat zeg ik ook niet maar daar zijn ook andere manieren voor toch. Maar goed ze zullen het idd wel goed bedoelen, ik heb niets met dit soort acties. Natuurlijk moet er aandacht voor zijn, daar ben ik het helemaal mee eens.

Nou, en het hele idee hier achter is meer aandacht voor deze ziekte.. En de donaties komen dáár weer uit voort.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Aug 2014 22:15

Ik heb twee jaar geleden 100 km gefietst voor ALS (en daarmee geld opgehaald bij scholen). Spieren voor spieren. Dat vind ik een mooiere actie, maar is uiteraard tijdrovender.
<<

Anoniem114

Bericht 20 Aug 2014 22:18

Steve-O had wel een goed punt. Hij merkte op dat die beroemdheden ijs over zich heen laten dumpen, 3 namen noemen en - natuurlijk - geld doneren. Maar ze doen verder niks. Ze moedigen het klootjesvolk niet aan mee te denken, te doneren bijv. Ze vertellen verder niks over ALS, brengen geen 'awareness' verder. Dat vind ik wel jammer.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Aug 2014 22:22

Stichting ALS ziet wel de donaties enorm toenemen. Dat vind ik wel cool!
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2014 12:39

Ik vind het juist supertof dat bekende mensen dit doen, zo bereiken ze juíst meer publiek toch, en daardoor krijgt de ziekte ALS meer aandacht, bekendheid, en donaties. En daar gaat het om. Ik snap bovenstaande gedachtengang niet helemaal :) Of nou, helemaal niet.
<<

Fiene

Bericht 21 Aug 2014 20:12

Carrie schreef:

Ik vind het juist supertof dat bekende mensen dit doen, zo bereiken ze juíst meer publiek toch, en daardoor krijgt de ziekte ALS meer aandacht, bekendheid, en donaties. En daar gaat het om. Ik snap bovenstaande gedachtengang niet helemaal :) Of nou, helemaal niet.

Het zal inderdaad wel meer aandacht krijgen zo maar ik geloof niet dat al die bn-ers het allemaal doen zonder bijbedoelingen. Aandacht voor een ziekte oid kun je op vele manieren aanpakken en dit is gewoon niet mijn manier haha. Ik zou het ook echt niet doen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Aug 2014 20:29

door de bekende mensen komt het heel veel in de aandacht en dat is goed. En de bekende mensen doneren ook geld.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2014 20:36

Snooki schreef:Steve-O had wel een goed punt. Hij merkte op dat die beroemdheden ijs over zich heen laten dumpen, 3 namen noemen en - natuurlijk - geld doneren. Maar ze doen verder niks. Ze moedigen het klootjesvolk niet aan mee te denken, te doneren bijv. Ze vertellen verder niks over ALS, brengen geen 'awareness' verder. Dat vind ik wel jammer.

En hij doneerde even $1000,-
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Aug 2014 20:58

Ik vind die negativiteit zo jammer... Is het een hype? Ja. Is het 'makkelijk scoren' voor BN'ers? Vast wel. Zijn er nuttigere acties te bedenken? Ongetwijfeld. Maar ze doen tenminste IETS. En het heeft nog effect ook in die zin dat er meer aandacht is voor de ziekte (kan dat nóg optimaler, ja vast wel, doe er wat aan zou ik zeggen) en dat de donaties omhoog schieten (kan dat nóg meer, ja vast wel, trek je portemonnee zou ik zeggen).
Volgende

Terug naar Algemeen