Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

En toen was het 2014...

<<

Anoniem74

Bericht 06 Aug 2014 21:02

En toen was het 2014...

http://www.slechtegrappen.nl/mobiel-bellen-in-1999

Ik weet nog dat ik in dat jaar mijn eerste mobiel kocht voor 200 gulden. Een koelkast om U tegen te zeggen en ik werd nooit gebeld, maar ik had hem en dat vond ik toch wel supercool. :P Het jaar erop werd ik fanatieker met sms'en en werden mijn telefoonrekeningen ook hoger, maar dat ik nu niet meer zonder zou kunnen? Verbazingwekkend!

Voor de mensen die nog uit het tijdperk zonder standaard mobiel komen, hoe hebben jullie het ervaren? Ooit gedacht dat we al googlend over straat zouden lopen? (Trouwens, standaard internet kreeg ik pas in 2004 :omg:)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2014 21:12

Re: En toen was het 2014...

Nee voorheen nooit gedacht dat dat mogelijk zou zijn.
Internetten mocht ik alleen maar thuis 30 min, inbellen moesten we toen nog. Was rete duur haha.
<<

Anoniem74

Bericht 06 Aug 2014 21:16

Dropveter schreef:Nee voorheen nooit gedacht dat dat mogelijk zou zijn.
Internetten mocht ik alleen maar thuis 30 min, inbellen moesten we toen nog. Was rete duur haha.

Haha, wij ook. We mochten allebei een uur op zondagavond. Mijn broertje vond er niets aan, dus ik had meestal 2u de tijd om te praten met mijn Turkse vriendje. Achteraf bleek ik gigantisch gecatfished, want het blijkt een Turkse vrouw te zijn. Maar ik had een super tijd op mijn 16e op ICQ. :P
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2014 21:30

In 1999 gebruikte ik nog helemaal geen internet, dat gebeurde pas twee jaar later op het MBO. Dat was ook het moment dat ik een mobieltje kocht en tijdelijk verslaafd was aan sms-en, want dat was wel erg interessant! Om iedere poep en scheet een berichtje hahaha! Destijds verklaarde ik iedereen voor gek als ze je voorspelden dat je elkaar via beeldbellen zou kunnen zien en ook zou kunnen internetten. Ik had er beter nooit aan kunnen beginnen, want ik zit denk ik toch behoorlijk vastgeplakt aan m'n telefoon.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2014 21:34

Oh catfish toen al joh? haha. Icq ja de goede oude tijd :D

Ik weet overigens niet meer in welk jaar het allemaal was dat ik een mobiele telefoon kocht (motorola met een klepje volgens mij toen nog, zo'n best grote haha) en wanneer we internet hadden.
Nu is het allemaal vanzelfsprekend. Was toen niet.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2014 21:38

haha ik vind het hilarisch hoe iets in maar 15 jaar kan veranderen.
Ik kocht een mobiel toen ik in de 2e van de middelbare school zat. Zo'n mooie Libertel. Een vriendinnetje van mij had een Swing 200, die was heel cool, maar had ik het geld niet voor. En als je écht cool was kocht je een Nokia 3310! :laughcry:
Internet was er volgens mij ook toen ik een jaar of 13 was. Ik weet nog dat mijn broer me moest uitleggen wat het nou precies was.

Oh en smsen kostte natuurlijk veel geld, want je had prepaid. Dus ik smste in sms-taal of INgroteENkleineLETTERSwantDANhoefdeJEgeenSPATIESteDOEN. ;)
<<

Anoniem74

Bericht 06 Aug 2014 21:48

Dropveter, zelfs toen al. Supermooie meid. Als ik op meiden zou vallen, dan was ik alsnog afgereisd naar Turkije. Maar wist ik veel in 1999 dat Burcin een meidennaam is. :palm:

Lenthe, dat herken ik helemaal. Woorden afkorten, woorden weglaten, spaties weglaten, puur en alleen om alles wat je wilde vertellen in 160 tekens te laten. En dan de andere kant zien vragen:"Eh, wat bedoelde je precies met iksnapt?" Eh, kon je alsnog weer een verhaal in 160 tekens, en niet minder, tikken. :P
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 06 Aug 2014 21:53

Vind het wel raar dat men nog zo dacht in '99. In 2000 had ik al mijn eigen mobiele telefoon als 16jarige, betaalt met mn zaterdag baantje. Toen hadden al mijn klasgenootjes ook al een mobiel.
<<

Anoniem74

Bericht 06 Aug 2014 21:56

Bacio schreef:Vind het wel raar dat men nog zo dacht in '99. In 2000 had ik al mijn eigen mobiele telefoon als 16jarige, betaalt met mn zaterdag baantje. Toen hadden al mijn klasgenootjes ook al een mobiel.

In '99 kocht ik mijn eigen mobiel en ben ik een heel schooljaar de enige geweest met een eigen mobiel. In '00 sloot ik mijn eerste abonnement af en de rest van mijn dorp e.o. ook. Jaartje tijd. Misschien anderhalf. Mijn ouders hadden al een mobiel sinds '98 en tijdens een vakantie werd mam gebeld, hoe ze de ruimte uitgekeken werd. Nu zit iedereen met dat ding in de hand.
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 06 Aug 2014 21:58

Ik kan me echt herinneren dat ik 1 van de laatste in de klas was met zo'n ding, omdat m'n ouders er eigenlijk tegen waren. Misschien zat ik in een hele hippe moderne klas?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2014 21:59

Ik kreeg in 1999 volgens mij mijn eerste mobiele telefoon. Mijn vriend kreeg een nieuwe en ik mocht zijn oude hebben. Het was toen heel hip om een zo klein mogelijke gsm te hebben. Hij had echt zo'n hele kleine panasonic, achteraf gezien een heel onhandig ding ;-)

Internet kregen we thuis pas vrij laat, maar ik ging in 2002 op mezelf wonen en toen hadden we wel meteen internet zonder inbellen. Ergens midden jaren '90 hadden we een jongen in de klas die echt alles van internet wist, hij moest ons uitleggen wat het eigenlijk was en wat je er allemaal mee kon. We hingen aan zijn lippen en vonden het maar iets vaags :-)

Een smartphone heb ik trouwens pas sinds eind vorig jaar. Ik lig altijd wel een beetje achter met dat soort dingen. Heb ik van mijn ouders denk ik, we kregen thuis pas een tv in 1988...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem74

Bericht 06 Aug 2014 22:01

Bacio schreef:Ik kan me echt herinneren dat ik 1 van de laatste in de klas was met zo'n ding, omdat m'n ouders er eigenlijk tegen waren. Misschien zat ik in een hele hippe moderne klas?

Ik woon in het noorden, dat telde in de tijd echt wel mee. Iedereen liep voor op ons. Het is pas sinds het vaste/mobiele internet en sites zoals stylefruits, dumpert etc. dat we een beetje meekomen. Ik heb weleens kleding gekocht in Breda wat hier pas na anderhalf jaar in de mode kwam. Daar hoef ik nu niet meer mee aan te komen, we lopen nu gelijk. ;)
<<

Anoniem315

Bericht 06 Aug 2014 22:09

Ik had mijn eerste mobiel in de 4e klas van de havo, vanaf toen ik een eind moest fietsen. Toen was ik 15/16 en dat was in 2000/2001.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Aug 2014 22:15

Ik had mijn eerste mobiel in... 2002 denk ik. We hadden de huistelefoon afgesloten en gingen alleen met mobiele telefoons verder.
<<

Jip

Bericht 06 Aug 2014 22:20

Mijn vader werkte bij de PTT, of toen misschien al KPN..en had dus heel snel een mobiel. Wat vond ik het interessant dat ik mijn penvriendinnetje kon bellen en daarbij in mijn eigen slaapkamer kon zitten. Dat was in 1996/1997.
Toen ik naar de middelbare ging kreeg ik een eigen mobiel in de tweede of derde omdat ik een eind fietste. Daarvoor had ik twee kwartjes bij me om ergens te bellen..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Aug 2014 08:26

Wow Jip door die twee kwartjes die jij noemt bedenk ik me ineens dat wij vroeger altijd rondliepen met zo'n kaart met tegoed voor in een telefooncel. Dat was ik helemaal vergeten, maar ineens komt het terug.

Ik kreeg mijn eerste mobiel toen ik in groep acht zat en op schoolkamp ging, dat was in 1999 volgens mij. Het was een afdankertje, hij was eerst van mijn moeder geweest en toen van mijn zus. Pas toen ik in de derde zat kreeg ik een 'eigen' telefoon, een nokia2100 was dat. Haha, goeie ouwe tijd, lekker Snake spelen in de klas :D

♥♥
<<

Anoniem114

Bericht 07 Aug 2014 08:46

Oh ja de telefoonkaarten! Ik spaarde die nog een tijdje, omdat sommige een heel coole cover hadden.

Mijn eerste mobiel was een Bosch koelkast, met een mini schermpje van 1bij2cm of zo. Een sms kwam woord voor woord langs! (En m'n eerste beltegoedkaartje maakte ik op door naar m'n moeder te smsen vanaf m'n slaapkamer :laughcry:) Dat was in groep7/8. Vanaf de eerste had ik zo'n beetje jaarlijks een nieuwe telefoon, maar ik heb gescheiden ouders en kreeg steeds van één van hen een nieuwe. Dus 2001 van m'n moeder, 2002 een nieuwe van pap, 2003 weer van mam etc.

M'n eerste abonnement kreeg ik op m'n 15e en dat was een beetje dom van m'n vader haha. Ik had rekeningen van gemiddeld 200 euro, maar opzeggen ging ook niet zomaar. Hij heeft trouwens wel netjes m'n abonnement betaald tot ik zelf eentje kon afsluiten op m'n 18e.

Ik wilde trouwens zeggen dat ik 1999 écht niet dacht aan Internet en telefoons, omdat 't zó lang geleden klinkt. Maar in 1999 had ik al dat mobiele koelkast ding en een PC staan, dus ik ben gewoon oud.
<<

Jip

Bericht 07 Aug 2014 08:59

Die twee kwartjes, aldus mijn moeder, waren bedoelt voor als ik bij een huis moest aanbellen en vragen of ik daar mocht bellen.

Mijn vader spaarde ook telefoonkaarten. Als ik dan met een vriendinnetje mee ging op vakantie kreeg ik altijd kaarten mee om te ruilen. Stond ik in Cuba op de markt telefoonkaarten te ruilen en in Oman kreeg ik ze gratis van de ober ;-) We hebben die kaarten zelfs nog verkocht op de koninginnedag rommelmarkt. Onder het mom van 'begin een nieuwe hobby', e verkochten ze ook nog!
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2014 09:05

Ik kreeg mijn eerste mobieltje in de brugklas in 2002 denk ik. Een Nokia3310 van mn broer, die kocht toen een Nokia3410 ofzo, iets nieuwer iig. Die 3310 deed het tot vorig jaar nog trouwens. M'n moeder heeft m al die jaren gebruikt!
<<

Anoniem186

Bericht 07 Aug 2014 10:31

Ik kreeg m'n eerste mobieltje in 2000, toen zat ik in de tweede klas van het VWO. Een groene sagem, mega groot. Je kon daar niet eens mee sms'en. Dutchtone had die functie toen ook nog niet, haha.
<<

Anoniem 69

Bericht 07 Aug 2014 11:57

Ik kreeg mijn eerste mobieltje toen in de brugklas zat. Ik moest 15 km enkele reis fietsen en mijn ouders hebben me toen een mobiel gegeven. Het was een blauwe Swing 200. Oh, wat voelde ik me toen hip! :cheering:
<<

Anoniem119

Bericht 07 Aug 2014 11:58

Ik kreeg mijn eerste mobiele telefoon denk ik toen ik 15 was, dus 2000. Maar ik moest m delen met m'n zus en ik mocht m niet mee nemen buitenhuis. Ja heel nuttig.

Ik krijg trouwens altijd enorm nostalgisch gevoel van die internet inbel toon. Doet me echt aan vroeger denken.
<<

Anoniem147

Bericht 07 Aug 2014 13:43

Hahaha te leuk. Mijn eerste telefoon was een pocketline swing. Gekocht van de zus van een vriendinnetje van mij voor 25 gulden. Dat was volgens mij in de eerste, want de gulden was er nog.

Mijn zus had een blauwe swing 200. 'Stiekem' gekocht haha. We mochten eigen geen mobiel, vonden mijn ouders onzin.

Windows hadden wij wel redelijk vroeg met Internet. Sowieso in 1995 (de nieuwe Windows '95) toen kregen we ook kabel (volgens mij). We mochten in ieder geval redelijk lang internetten en hoefde niet in te bellen. Ik was toen een jaar of 7.

De jaren ervoor hadden we zo'n oude McDos computer met mega oude pacman haha. Toen was ik wel heel klein.

Ik weet wel dat mijn vader de eerste in de buurt was met een brander. Toen had hij een hele business om voor mensen cd'tjes te branden in de wijk hahahaha. Crimineel gedoe :12:
<<

Anoniem119

Bericht 07 Aug 2014 13:45

Internet hadden wij ook al vroeg thuis.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Aug 2014 13:46

ik kreeg mijn eerste mobiel in de 3e klas toen ik 14 was. Dus ergens in 1999/2000. Ik moest elke dag een uur fietsen in het donker mijn ouders wouden graag dat ik een telefoon had. Kreeg toen een hele coole gouden was een speciale editie. Zaten geen leuke spelletjes op mijn telefoon ik wou altijd graag een nokia met snake erop.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen