Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe gaat het met...

<<

Anoniem119

Bericht 09 Jul 2014 11:06

Hoe gaat het met...

- Feline? Je grote reis, je werk in de sneeuw (of doe je al wat anders), je korte koppie, je vriend en je leven daar?

- Stuit en dr werk/opleiding, hoe gaat met de nachten?

- Parel en dr zwangerschap. Weet lololootje het al?

- Dundas, gewoon benieuwd hoe t met jou gaat. Heeft je vriend nog naar z'n zin op z'n nieuwe werk?

- Serendipity, al reisplannen gemaakt?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jul 2014 11:17

Re: Hoe gaat het met...

Bazinga, hoe gaat het met je vader? En met jou?
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Bericht 09 Jul 2014 12:19

Kowalski?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2014 12:22

Melisje?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Jul 2014 12:36

Bisq?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Jul 2014 12:42

Sterre schreef:Bisq?

+1
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jul 2014 12:46

Jip schreef:Kowalski?

Ben ik ook benieuwd naar! Heb nooit meer gehoord wat ze op haar awesome scriptie heeft gekregen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem57

Bericht 09 Jul 2014 12:51

Lief dat je ernaar vraagt, Marin!

Mijn zwangerschap gaat op zich goed, de baby doet het goed en groeit goed. Mijn lijf laat het alleen weer wat afweten als het gaat over onverklaarbaar bloedverlies en onverklaarbare buikpijn. Inmiddels ben ik 14 weken en heb ik 9 echo's gehad! Zelf ben ik gewoon niet in de wieg gelegd om zwanger te zijn, ben heel blij dat ik straks weer een kindje krijg, maar ik vind het veranderen van mijn lijf en het minder mogen/kunnen heel erg vervelend. Wel een goede motivatie om straks weer aan de bak te gaan en wie weet toch ooit dat godenlijf te krijgen haha!

Lootje weet het al, die snapt het ook wel, maar heel boeiend vind ze het niet. Ze is wel overtuigd van het feit dat ze een broertje krijgt, nog 2 weekjes en dan weten we het!

Hoe is het met jullie huizenjacht?
<<

Anoniem119

Bericht 09 Jul 2014 13:51

Oh wat spannend Parel! Ben benieuwd of Lolo gelijk krijgt! :) Fijn dat de baby het goed doet, maar wel vervelend dat je zelf er niet zo lekker onder bent. Hopelijk wordt het gauw beter.

Met onze huizenjacht gaat het heel slecht, er is gewoon echt niks nieuws op de markt. Beginnen haast te twijfelen of we dan in 2014 nog wel gaan verhuizen als 't zo door gaat, zeker als je nog gaat verbouwen wordt dat krap. Bummer. Maar goed, het kan zo zijn dat er morgen ineens een gaaf huis te koop komt te staan, je weet het niet.
<<

Anoniem321

Bericht 09 Jul 2014 14:47

Ik ben benieuwd hoe het nu met Red Velvet gaat.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jul 2014 08:12

Wat leuk dat je ernaar vraagt!

Het gaat heel goed hier. Ik zat me gister te bedenken dat ik eindelijk eens geen onrustig gevoel ervaar en daardoor weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt door Nederland tijdelijk te verlaten. De eerste 3 maanden waren best wel zwaar en heb ik veel heimwee gehad maar alles valt nu steeds meer op z'n plek.

We zijn er achter gekomen dat we beiden veel lekkerder in ons vel zitten als we werken en ons nuttig maken en een 'stabiel' inkomen hebben. Op dit moment werken we beiden bovenop de berg in een skigebied. Ik zie letterlijk de mensen voorbij skiën en boarden, super leuk! M'n werk is heel erg afwisselend en ik probeer zoveel mogelijk lessen te nemen om zelf aan het einde van het seizoen ook naar beneden te kunnen. Tot nu toe ontzettend zwaar en soms sta ik te huilen op m'n ski's omdat ik geen controle over m'n been heb maar iedereen is zo ontzettend oprecht trots op m'n vooruitgang en dat is echt hartverwarmend. Gister was ik naar beneden aan het skien op de beginnerspiste toen ik ineens heel hard over de piste hoorde: *mijn naam*, oh my god, you're doing an awesome job!! Bleek 1 van de instructeurs op de mat omhoog te staan :) Superlief! Tot nu toe heb ik er nog vertrouwen in dat ik ooit zelfstandig naar beneden durf van de simpele piste.

M'n haar groeit gestaag. Iedereen vindt/vond het heel leuk staan maar ik merk toch dat ik het iets langer wat praktischer vind en ik voel me dan iets meer Feline zeg maar.

Tot nu toe erg gelukkig dus :)
<<

Anoniem88

Bericht 11 Jul 2014 09:19

Marin schreef:- Dundas, gewoon benieuwd hoe t met jou gaat. Heeft je vriend nog naar z'n zin op z'n nieuwe werk?

Lief dat je ernaar vraagt :) Met mij gaat het wel goed, gewoon z'n gangetje. Mag naar omstandigheden niet klagen :) m'n vriend hád het enorm naar z'n zin op z'n werk, totdat de opdrachtgever de stekker eruit trok en er nu geen werk meer voor hem is. Moet dus weer op zoek naar wat anders.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 09:23

Ja crapperoo, dat is niet het bericht waar ik op hoopte. Niet leuk schat. Hoop dat ie gauw wat anders vindt. Ik gun jullie echt even wat rust en regelmaat samen.
<<

Anoniem88

Bericht 11 Jul 2014 09:33

Op zich valt het wel mee, hij heeft voldoende weken gewerkt en dus weer ruim een jaar WW opgebouwd. De s.chuldsanering (ik heb een hekel aan die puntjes, maar ik doe het toch even, niet quoten) loopt volgend jaar maart af dus al zóú hij zo snel niks vinden, dan nog zou het goed moeten komen. De pech is alleen dat hij ervan uit was gegaan dat het project waar hij op werkte zou blijven (dat was ook de bedoeling natuurlijk) en hij dus een paar vrijwillige functies heeft aangenomen bij de voetbal die precies qua tijden op z'n werk aansloten. Hij kan er niet makkelijk onderuit (wordt o.a. assistent trainer vh eerst, dus de verantwoordelijkheid ligt ook hoger dan bij een jeugdteampje, en het seizoen begint volgende maand al), dus hij is qua werk zoeken ook echt gebonden aan vacatures hier in A. of de gemeenten hier direct omheen, maar dan moet hij echt mazzel hebben met de werktijden. Maar ook hierin valt het mee, vergeleken met een maar terug zijn er al zo verschrikkelijk veel meer vacatures.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 09:47

Oh wat onhandig getimed dan allemaal. Maar t komt vast goed!
<<

Anoniem88

Bericht 11 Jul 2014 10:03

Dat denk ik wel!
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jul 2014 10:05

Dundas: Hoe kan het dat hij zo snel weer ww opgebouwd heeft? Ik dacht dat hij er de vorige keer al bijna door was?
<<

Anoniem88

Bericht 11 Jul 2014 10:31

Hij heeft meer dan een halfjaar gewerkt. Verder geen idee.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jul 2014 11:10

Als je een half jaar hebt gewerkt heb je recht op 3 maanden is ons verteld.

Wat vervelend dat je vriend weer zonder werk zit. Ik hoop voor jullie dat die snel wat nieuws vind. En dat jullie droom dan uit gaat komen
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 11 Jul 2014 11:13

Hij heeft een aanvulling want hij is nog wel in dienst, wordt af en toe op andere projecten gezet, maar heel minimaal. Misschien dat het daardoor langer is. Ik heb in elk geval een brief van het UWV thuisliggen waaruit blijkt dat het klopt.

Dank je trouwens, lief van je!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jul 2014 11:19

Ik heb ook geen idee hoor hoe dat werkt met ww. Mijn man had te weinig in loondienst gewerkt voor ww.
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 11 Jul 2014 11:28

Ik vroeg het net nog aan R en heb de brief er nog bij gepakt, even gauw doorgelezen, maat het schijnt dat het werkverkeer er inderdaad ook mee te maken heeft, dus het kan kloppen.

Hoe is het nu met jou?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jul 2014 11:53

met mij gaat het redelijk. Man heeft werk tot 1 maart dat is heel fijn. Een vriendin haar man kan elk moment sterven, Andere vriendin haar moeder heeft pas gehoren gekregen de ziekte a l s te hebben. Hun ken ik al mijn hele leven. En met mijn vader gaat het steeds slechter. Hij kan amper nog slikken dus zal binnenkort wel aan de sonde voeding moeten. Ben vooral toe aan vakantie even 3 weken geen gevlieg even niks doen. moet nog een week werken
Afbeelding
<<

Anoniem121

Bericht 11 Jul 2014 16:51

Volgens mij is het zo dat als je recht op ww op is en je ander werk hebt, je ww opbouw weer op opnieuw berekend wordt vanaf het oorspronkelijke aantal dienstjaren. Ik zit ook voor een deel in de ww en wilde dit eigenlijk opzeggen omdat ik m'n opgebouwde ww liever liet staan voor als ik bijvoorbeeld ontslagen zou worden. Volgens een mevrouw bij het UWV was het echter zo:

In mijn geval kwam het hier op neer:

15 dienstjaren = 15 maanden ww. Na 2 volledige en 1 maand deeltijd ww had ik ander werk voor een half jaar. Ik ging er vanuit dat ik dus nog 12 maanden 'over' had. Het UWV bekijkt echter per jaar of een jaar meetelt voor je ww recht dus omdat ik in dat jaar genoeg heb gewerkt kwam er een jaar bij en had ik na een half jaar weer recht op 16 maanden ww. Op dit moment heb ik een deeltijd ww maar omdat ik deeltijd werk gaat m'n opbouw voor de uren dat ik werk door. Na m'n verlof zet ik het sowieso stil maar als ik ontslagen wordt gaat het UWV dus opnieuw berekenen hoeveel dienstjaren er mee tellen en hoeveel uur ik gemiddeld heb gewerkt de afgelopen tijd.
<<

Anoniem66

Bericht 11 Jul 2014 17:01

Ooooh Dundas, ik hoop dat jullie in de toekomst toch snel aan een kindje kunnen beginnen dan!

Leuk om updates te lezen hier!
Volgende

Terug naar Algemeen