Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Leuk zeg!

<<

caribbeanlover

Bericht 03 Jun 2015 13:14

Leuk zeg!

In 2004 heb ik ooit een ''recept'' op Smulweb geplaatst. Als iemand daar op reageerd oid, dan krijg ik een mail zo ook daarnet.
Altijd leuk!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jun 2015 13:39

Re: Leuk zeg!

Wat leuk zeg en zeker omdat je het in 2004 geplaatst hebt. Nu ben ik wel benieuwd naar het recept :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jun 2015 14:46

Oh dat is echt leuk! :D Ben ook wel benieuwd naar het recept ja!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Jun 2015 17:13

Het is niet echt een recept, maar bij deze;

Benodigdheden;

* 1 avocado
* klein uitje (bijv, een sjalotje)
* 1 hard gekookt ei, 2 kan ook
* peper
* zout
* creme fraiche, zure room of mayo

Optioneel;

Citroensap en kerriepoeder

Werkwijze;

Prak de avocado fijn of dmv een hak/keukenmachine. Snipper de ui en snijd het ei/de eieren in kleine stukjes (wij hebben zo'n eiersnijding).
Voeg er 1 eetlepel mayo (of meer) erbij of een combi met zure room of wat je lekker vind. Mayo vind ik het lekkerste.
Peper en zout naar smaak toevoegen.
Met 2 eieren zou je ook 2 avocado's kunnen gebruiken en dan zou ik 2 uitjes erbij doen. Met 2 eieren is 1 avocado ook goed.

Kerriepoeder deed ik er eerst altijd bij, maar doe dat al een tijd niet meer. Citroensap is meer tegen het verkleuren, maar mocht het verkleuren dan doet dat niks af aan de smaak. Voor het frisse is het misschien eerder nuttig.

Nu ik dit zo typ, dan zijn verse kruiden naar smaak erin wellicht ook lekker alleen heb ik dat nooit geprobeerd. Aanwezige smaken zoals thijm zou ik niet gauw erin doen, eerder peterselie dat vind ik wat neutraler. Eventueel koriander omdat dit recept iets weg heeft van guacamole en daar zit dat in.

Lekker op toastjes en stokbrood voor bijv. op een verjaardag en nu misschien voor bij de barbeque. :sunny:

Eet smakelijk! :thumbup:
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 08 Jun 2015 13:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jun 2015 17:32

Inderdaad leuk om daar weer een melding van te krijgen. Klinkt lekker ook!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Jun 2015 17:34

Is het ook mits je van avocado houd.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jun 2015 17:37

Ja heerlijk. Ga het eens proberen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jun 2015 17:55

Ik hou niet echt van avocado.. maar wel van leuke en simpele recepten dus her klinkt wel goed!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Jun 2015 21:12

Dat lijkt me lekker!
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Jun 2015 22:10

Fjell schreef:Ik hou niet echt van avocado.. maar wel van leuke en simpele recepten dus her klinkt wel goed!

Hopelijk lust je dit wel :smile:
<<

Anoniem148

Bericht 06 Jun 2015 05:29

Heb je dit niet al eens geplaatst? Heb een deja vu gevoel. Klopt dat of word ik gewoon gek?
Ik hou helaas niet van avocado want het klinkt wel lekker simpel. Ideaal als je veel klaar moet maken.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jun 2015 07:52

caribbeanlover schreef:
Fjell schreef:Ik hou niet echt van avocado.. maar wel van leuke en simpele recepten dus her klinkt wel goed!

Hopelijk lust je dit wel :smile:

hehe dat hoop ik ook! Ga het gewoon een keer proberen! :)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jun 2015 12:09

Dandelion schreef:Heb je dit niet al eens geplaatst? Heb een deja vu gevoel. Klopt dat of word ik gewoon gek?

Ik had hetzelfde idee. Maar misschien ging dat totaal ergens anders over.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Jun 2015 12:39

Dandelion schreef:Heb je dit niet al eens geplaatst? Heb een deja vu gevoel. Klopt dat of word ik gewoon gek?
Ik hou helaas niet van avocado want het klinkt wel lekker simpel. Ideaal als je veel klaar moet maken.

Nee hoor, je bent niet gek.
<<

Anoniem148

Bericht 06 Jun 2015 16:35

Gelukkig :D

Terug naar Algemeen