Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verjaardagscadeau dilemma

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Jul 2014 22:27

Verjaardagscadeau dilemma

Ik heb een groepje vriendinnen en als verjaardagscadeau gaan we meestal iets doen. Nu is er komend weekend weer een jarig en een van de meiden stelt voor om te gaan varen en de zelf hapjes mee te nemen. Hartstikke leuk natuurlijk maar ook schreeuwend duur, als wij voor de jarige betalen is het 90 euro pp en dan moeten we nog hapjes en drankjes regelen.
Behalve dat ik het niet zo breed heb om dit makkelijk te kunnen betalen, vind ik het gewoon te veel voor wat je er voor krijgt en zit mijn eigen 'cadeau' me nog een beetje dwars. Dat heb ik namelijk zelf moeten regelen en na afloop werd er in de gang even gefluisterd en gezegd dat dit mijn verjaardagscadeau was. Ben ik toen nogal pissig over geweest, maar ik wist niet zo goed hoe ik het ter sprake moest brengen dus dat heb ik nooit gedaan. Nu merk ik dat het mij toch wel dwars zit en ik dus niet zo veel zin heb om enorm veel geld uit te geven aan hun cadeaus.
Dus nu vraag ik mij af of ik dat als nog ter sprake moet brengen en hoe dan?
En ik vraag mij af of iemand misschien leuke tips heeft om te gaan doen/geven voor die verjaardag?
En eigenlijk ook hoe ik duidelijk maak dat ik het gewoon niet zo duur ga maken.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jul 2014 22:34

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Ik zou er afspraken over gaan maken een vast bedrag per verjaardag. Of 1x per jaar met jullie allen iets doen voor al jullie verjaardagen.
<<

Anoniem286

Bericht 21 Jul 2014 22:35

Lastig zulke dingen, ik herken het wel een beetje van vroeger in mijn vriendinnengroep. Ik zou het bespreekbaar maken, misschien niet dat je teleurgesteld was in je eigen cadeau maar wel dat je het teveel geld vind.
Wij hebben jarenlang een zelfbedacht cadeautjessysteem gehad in de groep, juist om dit soort dingen te voorkomen. We hadden een vast bedrag afgesproken en degene die het laatste jarig was kocht het cadeau voor de eerstvolgende en regelde alles daarom heen. Misschien een idee om zo iets te opperen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Jul 2014 22:51

Ik vind 90 euro ook veel te duur voor een verjaardagscadeau voor een vriendin. Prima als je dat kan en wil missen, maar als er ook maar iemand in de groep zit die dat niet kan of wil missen dan is een groepscadeau van 90 euro per persoon dus gewoon geen goed idee en dan moet er iets anders worden bedacht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Jul 2014 22:56

Ik vind 90 euro ook buitenproportioneel veel voor alleen een verjaardag. Misschien kun je gewoon eerlijk zijn en aangeven dat je het een leuk idee vindt, maar dat dit gewoon teveel geld voor je is. En dat het wel leuk moet blijven en niet elke keer gekker en duurder.
Spreek een vast bedrag af en houd je daar aan.

Ik zou je eigen cadeau niet noemen. Ik snap dat het dwars zit, maar dan komt er misschien meteen zo'n negatieve lading op die cadeaus.

Mogelijkheden: workshops (cupcakes maken), pretpark, gewoon uit eten en bios, dagje Volendam, karten, high tea, Preston Palace, waterski.
Wat ook heel erg leuk schijnt te zijn is een rondleiding door een soort museum in Nijmegen. Dan word je geblindeerd en voel je hoe het is om blind te zijn.
<<

Anoniem108

Bericht 21 Jul 2014 23:00

Jullie zouden gaan varen voor 90 euro? Wat voor geweldige boot is dat in godsnaam?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Jul 2014 23:08

Misschien deze:

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Jul 2014 23:17

90 euro voor een verjaardag van een vriendin zou ik echt niet doen. Veels te duur. Ik vraag me af wat voor boot jullie gaan huren. Wij huren wel eens een sloep en die kosten 150 per dag.
Afbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 21 Jul 2014 23:36

Oooooh, dat keek ik vroeger altijd! Kan super zijn om een boot te huren, maar het lijkt me dat dit ook veel goedkoper kan. Zelfs een rondvaart door A'dam met muziek en hapjes en onbeperkt binnenlands gedistilleerd kost een stuk minder p.p. Vandaar mijn vraag.:)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 06:43

Het probleem is dat ik al heb aangegeven dat ik het te duur vind maar dat er niet geluisterd wordt. Er komen steeds weer dezelfde ideeën voor dezelfde extreme prijs. Het is maar gewoon een sloepje, a 50 euro per uur, maar je moet altijd minimaal 2 uur afnemen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jul 2014 06:49

Dan zou ik niet meegaan en nog een keer langsgaan met iets kleins. Sorry maar 90 euro per persoon voor een verjaardag.

In onze vriendengroep is afgesproken geen cadeaus meer. In plaats daarvan gaan we een weekend naar Center Parcs. Vorige keer waren de koste 50 euro per persoon. Inclusief eten (mysterie). Dus waarom dit zo duur moet zijn, onzin.

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jul 2014 07:48

Maar als het 50e per uur is, dan is dat toch per uur en niet pp? Dat kan toch haast niet?

Ik kan hier nu wel typen dat ik het niet zo doen enzo, maar ik denk dat als puntje bij paaltje zou komen ik toch liever de lieve vrede zou bewaren en dus wel met tegenzin betalen en meedoen. En er dan wat van maken :) Je hebt blijkbaar al aangegeven dat het te duur is, er wordt niet geluisterd... je kunt kiezen om het erbij te laten en wel te betalen, het er bij te laten en niet mee te gaan, en nogmaals het gesprek aangaan en proberen te zorgen dat er wel iemand luistert.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem108

Bericht 22 Jul 2014 12:12

Wat bedoel je precies met dat er niet wordt geluisterd? Praten ze erover heen? Doet de rest het af alsof jij zeurt? Vinden zij het wel een goed te betalen kado? Staan ze open voor andere opties of heb je alleen aangegeven dat het te prijzig voor je is en verder geen andere ideeën aangedragen? Heb je bespreekbaar gemaakt dat voor jou meespeelt dat deze vriendinnen zich nogal makkelijk van jouw verjaardag hebben af willen maken? Oftewel: hoe spreek jij je uit en hoe actief draag je zelf suggesties aan?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jul 2014 12:15

Maar 50 euro per uur is 100 euro per twee uur en je gaat met een groep, hoe is dat dan 90 euro per persoon? Of willen ze meteen de hele dag gaan varen?

Ik denk dat je gewoon veel duidelijker moet zijn en zeggen dat je dit bedrag niet uit wil geven aan een verjaardagscadeau.
<<

Anoniem108

Bericht 22 Jul 2014 12:26

Eens met Susan + dat je jezelf eerlijk moet afvragen waarom je je inhoudt over je teleurstelling m.b.t. je eigen verjaardagskado. Niet zozeer de waarde ervan, maar meer hoe het verliep die dag. Bij vriendinnen moet je eerlijk kunnen zijn, want je ziet nu wat er gebeurt. Je voelt onvrede en dat verdwijnt niet 'zomaar'. Het krijgt juist voeding bij verjaardagen van meiden in je vriendinnengroep.

Ik weet niet of dit het geval is, maar als je echt serieus hierdoor ook nog eens niet goed zou kunnen rondkomen mind die 90 euro, kan ik me amper voorstellen dat hier dus niet naar wordt geluisterd. Vandaar ook mijn vragen in m'n vorige reactie. Jij bent, als ik het goed lees, nu de enige uit de groep die dit niet wil/kan betalen. Dat is nu duidelijk geworden voor hen, maar daarmee is het probleem niet opgelost als in dat je nu blij bent met de uitkomst. Daarin zou ik dus je willen adviseren om in oplossingen te denken en niet alleen je bezwaar kenbaar te maken.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 18:54

Ik heb meerdere malen duidelijk aangegeven dat ik het te duur vind maar dan wordt er gezegd dat andere cadeaus net zo duur waren (wat niet zo is) en dat andere voorstellen van mij ook bijna net zo duur waren (wat ook niet zo is).
Ik heb een heleboel andere ideeën aangedragen, anders is het inderdaad makkelijk klagen.
Inmiddels hebben we gelukkig iets anders leuks bedacht wat wel een normaal budget heeft, het probleem is dus opgelost.

Wat betreft mijn eigen verjaardag, dat heb ik niet ter sprake gebracht omdat ik in eerste instantie nogal overrompeld was. Daarna wilde ik het er over hebben maar toen was er onverwacht nog iemand anders bij. Daarna vond ik het te laat om er nog wat van te zeggen. En het gaat inderdaad niet perse om de waarde daarvan, want het super gezellig maar met name de manier waarop. Maar ja, daar nu nog op terug komen is helemaal veel te laat.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Jul 2014 08:06

Wat gaan jullie nu doen?

Fijn dat het nu iig een stuk goedkoper is. Ik vind 90 euro nog steeds ongelooflijk veel voor een bootje huren. Geen idee hoe dat bedrag is berekent.

Van je eigen cadeau zou ik laten. Je hebt het zelf mogen uitzoeken, dus je bent er vast blij mee (?). En voor de toekomst zou ik inderdaad eens kijken naar een standaard bedrag dat jullie inleggen en gebruiken voor de cadeaus.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jul 2014 08:30

Jammer dat ze niet naar je luisteren. Vind 90 euro ook veel!

Ik vind het juist goed dat je het aangeeft. Moest voor morgen een uitje organiseren voor m'n team en we gaan poolen, biertjes drinken en 8 dollar pizza's eten zodat iedereen mee kan. Bij m'n vriend gaan ze eerst cocktails drinken a 12 dollar, dan eten voor 25 dollar per maal en ze moesten ook nog kerstcadeautjes voor elkaar kopen (we vieren vrijdag kerst hier). Super duur allemaal, beetje stom omdat vriend en ik nooit uit eten gaan om geld te sparen.
<<

Anoniem170

Bericht 23 Jul 2014 09:13

Ik ben wel benieuwd waar je woont, kerst as vrijdag?..:)

fijn dat het is opgelost!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jul 2014 00:01

Oh, dat is een grap van m'n werk Roos. Woon in Nieuw Zeeland en werk in een ski resort dus we vieren kerst in de sneeuw! Inclusief kerstbomen en versiering, allerlei kerst competities en feestmaal :)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Jul 2014 11:25

Tabbie schreef:Fijn dat het nu iig een stuk goedkoper is. Ik vind 90 euro nog steeds ongelooflijk veel voor een bootje huren.

Hier ben ik inderdaad ook nog steeds benieuwd naar. Hoe kan het dat als een bootje huren 50 euro per uur is (met minimaal 2 uur, dus 100 euro), je uiteindelijk met een groepje uitkomt op 90 euro per persoon, zonder hapjes/drankjes?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 24 Jul 2014 15:20

Enige wat ik me kan voorstellen is dat jullie dan een hele dag een bootje gaan huren. Maar een paar uur is dan toch prima? Ik weet niet met hoeveel personen jullie zijn, maar ik zou het dan lekker korter huren. Of op zoek gaan naar een bedrijf waar het goedkoper kan. Ik heb twee jaar terug met mijn stage een bootje gehuurd, hartstikke leuk door de grachten. Maar dat was volgens mij echt geen 50 euro per uur hoor. We hadden toen allemaal lekkere dingetjes gekocht, drinken erbij en dat meegenomen in de boot. Een van de leukste uitjes die ik heb gehad.

Maar 90 euro betalen zal me veel en veel te ver gaan in dit verhaal.

Terug naar Algemeen