Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Cookies (internet) vraag.

<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2014 16:16

Cookies (internet) vraag.

Klopt het dat als je je instellingen steeds wist dat ze dan weg zijn?
Omdat ik nog steeds zoek naar een vakantie lijkt het wel of de prijzen niet bepaald veranderen en eerder hoger dan lager worden. Zulke instanties weten precies wanneer men kijkt en ik denk dan dat de prijzen voor mij niet zakken omdat ik dagelijks en meerdere keren per dag kijk.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2014 16:23

Re: Cookies (internet) vraag.

Verwijder je cookies gewoon, dan zie je toch of de prijzen gewijzigd zijn of niet.

Cookies kunnen er soms wel voor zorgen dat je 'oude' gegevens ziet op een website, dat is weg als je je cookies verwijderd. Ze gaan echt niet voor 1 persoon de prijzen vastzetten om je te pesten hoor.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2014 16:32

Cotton schreef:Verwijder je cookies gewoon, dan zie je toch of de prijzen gewijzigd zijn of niet.

Cookies kunnen er soms wel voor zorgen dat je 'oude' gegevens ziet op een website, dat is weg als je je cookies verwijderd. Ze gaan echt niet voor 1 persoon de prijzen vastzetten om je te pesten hoor.

Dien ik de cookies dan elke dag opnieuw van die reissites te verwijderen? Mijn man zegt nl dat ik de instelling steeds moet wissen en dat als ik niet iets in beeld zie staan als ''verwijder je cookies'' dat ze al weg zijn.
Zo ga ik wel denken zo van '' die mw.........kijkt er wel erg vaak, kan ze makkelijk betalen dus omhoog die prijzen''.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2014 16:35

Ja, ze hebben er ook echt tijd voor om voor 1 iemand de prijzen vast te zetten. Er moet heel wat gecode worden voordat dat op jou scherm zichtbaar is, daar gaan ze echt geen geld in steken.

Goed werkende cookies zorgen juist voor een betere ervaring op de website. Je kan er gewoon vanuit gaan dat wat je ziet, dat juist is.

Ik verwijder zelf trouwens bijna nooit ergens cookies.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2014 16:41

Hahaha ja dat weet ik ook wel, maar zo kan men wel gaan denken. Zo staat er op de Arkesite dat ze je beter kunnen helpen zodra je ze accepteerd, maar A ik kan mijzelf prima helpen en B zoveel anders is het niet.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2014 16:42

Ik wil de :palm: smiley gebruiken, maar ik doe het even niet.
<<

Bibi

Noob

Bericht 05 Aug 2014 16:44

Je kunt het heel makkelijk checken door een incognito sessie te starten, dan internet je zonder cookies en weet je het dus zeker;)
In google Chrome kun je dat doen door rechtsboven op de 3 horizontale streepjes te drukken en dan kiezen voor incognito. In IE kan dit bij extra volgens mij.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2014 17:12

Cotton schreef:Ik wil de :palm: smiley gebruiken, maar ik doe het even niet.

Ik snap het niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2014 17:12

Bibi schreef:Je kunt het heel makkelijk checken door een incognito sessie te starten, dan internet je zonder cookies en weet je het dus zeker;)
In google Chrome kun je dat doen door rechtsboven op de 3 horizontale streepjes te drukken en dan kiezen voor incognito. In IE kan dit bij extra volgens mij.

Dank je voor de tip ik ga eens proberen of het lukt, maar ik ben echt een nerd(in) daarin.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Aug 2014 09:04

Cotton ik heb ergens wel eens gelezen dat de prijzen idd hoger kunnen zijn door je cookies, omdat men kijkt naar je browse en koopgedrag op internet. Is dat dus niet zo?
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2014 09:19

Carrie schreef:Cotton ik heb ergens wel eens gelezen dat de prijzen idd hoger kunnen zijn door je cookies, omdat men kijkt naar je browse en koopgedrag op internet. Is dat dus niet zo?

Ik denk dat over het algemeen sites dat niet doen. Het is vrij veel werk om voor 1 iemand (en dan zouden ze dat misschien bij andere dus ook doen, dus meer dan 1 iemand) verschillende prijzen in te stellen. Daarnaast als je vanaf een ander netwerk komt, zou je wel de 'echte' prijzen zien. Het risico is te groot dat zoiets opvalt.

Als ik bij Bol.com iets zie voor €50 op m`n computer en op m`n telefoon is het €45, dat kan niet. Als dat zou gebeuren dan zouden klachtenwebsites etc. wel vol staan met zulke 'oplichterij' denk ik.

Dus ja. Het kan, uiteraard. Maar wordt het ook gedaan? Ik denk het niet nee.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Aug 2014 09:33

Ah ok! Weer wat geleerd. Las dat wel ooit ergens, maar weet niet meer waar. En nee niet voor 1 persoon, dat is natuurlijk veel teveel moeite. Maar meer dat dat automatisch zo gaat, met bepaalde codes enzo. Tnx!
<<

Anoniem301

Bericht 06 Aug 2014 09:34

Kijk, hier bijvoorbeeld! En vind meer sites waarop
dit staat.

http://www.rendement.nl/mijn-rendement/ ... oppen.html
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 06 Aug 2014 09:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Aug 2014 09:36

Toch is het wel zo dat websites het hele koopgedrag van je kunnen tracken en op basis daarvan bijvoorbeeld ook aanbiedingen doen. Zo weten wij als bedrijf precies wie er op de site is geweest en kunnen er op basis daarvan, en in welke fase ze van het beslissingsproces zitten, aanbiedingen doen. Reissites doen dat ook.. die hebben automatische programmas waarmee na kan worden gegaan hoe vaak je op een pagina bent geweest, welke periode je bijv hebt ingevuld als vertrekdatum, hoe ver je was in het beslissingsproces etc.

Dus het is echt wel zo dat bedrijven daar programmas voor hebben ingericht en dat ook echt op die manier gebruiken.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Aug 2014 09:39

Idd Caro.. Als ik 's morgens een bepaalde webshop heb bekeken en daar een bepaald kledingstuk, zie ik 's middags op andere sites daarvan advertenties voorbij komen.
Ik ben de afgelopen dagen heel erg aan het zoeken naar een bepaalde telefoon, en prompt krijg ik daarvan ook allerlei advertenties te zien.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2014 09:43

Carrie schreef:Kijk, hier bijvoorbeeld! En vind meer sites waarom dit staat.

http://www.rendement.nl/mijn-rendement/ ... oppen.html

Heb je de reacties eronder ook gelezen? Dat het een mythe is en dat vliegtickets wel kunnen verschillen van prijs met een uitzending van trosradar erbij hoe dat kan en hoe dat opgebouwd wordt. Ik heb de uitzending zelf niet gezien, maar als het op trosradar is behandeld zal het wel duidelijk uitgelegd zijn.

Ik denk dat je nu, in 2014, met smartphones, tablets, computer, laptops, netwerk van het werk, veel meer kans loopt dat het je echt opvalt dat de prijzen verschillen en bedrijven dat risico niet gaan lopen.

Ik wel wel dat de grote namen webwinkels de cookies wel gebruiken om informatie te vergaren, je krijgt immers ook gepersonaliseerde e-mails met aanbiedingen en als je op Zalando hebt gekeken zie je dat daarna op alle andere sites ook voorbij komen, maar dat heeft geen invloed op de prijzen bij die webwinkels. Maar hoe het zit met die vliegtickets weet ik dus niet. Allemaal die uitzending maar kijken. :razz:
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Aug 2014 09:46

Wellicht een beetje naief maar ik vraag het mij toch af!

Ik heb een keer op een aantal sites iets willen kopen aan hardware voor de laptops, maar ook reissites en als ik dan op een site inlogde met mijn macbook waren de prijzen zo nu en dan toch anders (hoger) dan wanneer mijn vriend op hetzelfde moment met zijn 'gewone' laptop inlogde.
Zouden er dan toch niet bepaalde signalen worden afgegeven aan de apparaten of de gebruikers die aan het surfen zijn?

Nu slaat het natuurlijk nergens op, want mijn macbook is inmiddels 6 jaar oud en zo traag als een schildpad dus met luxe heeft het niets te maken maar ik vond dat toch opvallend.

Weet iemand hoe dit komt?
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2014 09:49

Happinaz in die link hierboven staat onder de reacties een link naar trosradar waarin uitleg is over vliegtickets en reizen. Misschien wordt het daar duidelijk.

Websites kunnen inderdaad wel zien vanaf wat voor apparaat jij op hun website surft.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 06 Aug 2014 09:51

Ik heb ook het idee dat het wel gebeurd bij vliegtickets. Mijn vriend en ik zoeken vaak tegelijk naar dezelfde tickets en na een tijdje datum veranderen etc is het toch vaak zo dat we allebei 2 verschillende prijzen te zien krijgen. Vaak maar een paar euro verschil, maar als ze dat bij veel mensen doen scheelt dat natuurlijk flink. Of t moet echt toeval zijn, maar dat geloof ik bijna niet.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2014 09:52

<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 09:52

Caro schreef:Toch is het wel zo dat websites het hele koopgedrag van je kunnen tracken en op basis daarvan bijvoorbeeld ook aanbiedingen doen. Zo weten wij als bedrijf precies wie er op de site is geweest en kunnen er op basis daarvan, en in welke fase ze van het beslissingsproces zitten, aanbiedingen doen. Reissites doen dat ook.. die hebben automatische programmas waarmee na kan worden gegaan hoe vaak je op een pagina bent geweest, welke periode je bijv hebt ingevuld als vertrekdatum, hoe ver je was in het beslissingsproces etc.

Dus het is echt wel zo dat bedrijven daar programmas voor hebben ingericht en dat ook echt op die manier gebruiken.

Ik kijk dus de laatste echt heel vaak op steeds dezelfde reissites, maar daarmee ben ik denk ik niet de enige. Ze gaan toch niet van mij, mw Jansen, dhr Peterse ed alles na wat we doen en hoe vaak we op de sites kijken? Ik geloof heus wel dat er een kern van waarheid inzit, maar niet dat het zo exact wordt nagetrokken en denk dat ze daar niet altijd tijd voor hebben en altijd andere dingen te doen hebben.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2014 09:55

Dat gaat gewoon automatisch CBL.

Ze stellen dan gewoon in, als account/IP whatever x zoveel op de website is geweest binnen zo'n periode, krijgt hij/zij deze aanbieding te zien.

Wat ze precies doen met de prijzen weet ik dus niet, daarvoor zou je die uitzending van Trosradar even moeten kijken.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 06 Aug 2014 10:03

Ok, ik heb even gekeken :) Wat ik eruit opmaak is dat de prijs omhoog gaat als veel mensen zoeken op een bepaalde vlucht, het systeem denkt dan dat er een grotere kans is om die stoelen te verkopen, omdat er veel op gezocht wordt. Logisch.
Maar die prijs is niet gekoppeld aan het ip-adres dat zoekt, dus de prijs gaat voor iedereen omhoog als je 100 keer op 1 dag zoekt op dezelfde vlucht; niet alleen voor degene die zoekt. Als er dan vervolgens 100 keer gezocht wordt maar geen 1 keer geboekt, kan het zijn dat de vlucht de dag erna weer de oude prijs heeft, omdat het systeem doorheeft dat er niet geboekt werd en de prijs dus omlaag moet om mensen te laten boeken.

Best logisch.
<<

Bibi

Noob

Bericht 06 Aug 2014 10:18

caribbeanlover schreef:
Bibi schreef:Je kunt het heel makkelijk checken door een incognito sessie te starten, dan internet je zonder cookies en weet je het dus zeker;)

Dank je voor de tip ik ga eens proberen of het lukt, maar ik ben echt een nerd(in) daarin.

Als je weet in welke internet browser je werkt, kun je ook met sneltoetsen werken. In google chrome is het control+shift+n en in internet explorer is het control+shift+p. Succes ;)
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Aug 2014 10:29

Cotton schreef:Happinaz in die link hierboven staat onder de reacties een link naar trosradar waarin uitleg is over vliegtickets en reizen. Misschien wordt het daar duidelijk.

Websites kunnen inderdaad wel zien vanaf wat voor apparaat jij op hun website surft.

Ga ik doen, tnx!
Volgende

Terug naar Algemeen