Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Waarin ben jij krenterig?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2014 17:29

Waarin ben jij krenterig?

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd... De een gebruikt een niet gestempelde postzegel opnieuw. Ik ben altijd wat verbaasd als mensen die 1-persoonstheezakjes voor 2 mokken gebruiken. Mijn moeder zal nooit zomaar een kopje koffie drinken in de stad want weet je wel hoe duur dat is, dan drink ik het thuis wel.

Zijn er dingen waarin jij krenterig bent?
Laatst gewijzigd door rapa nui op 05 Jul 2014 17:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jul 2014 17:32

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik gebruik een theezakje heel vaak. Proef je niks van.

Mijn vriend plakt soms een elstar sticker op de kanzi appels. Zo gierig!
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem88

Bericht 05 Jul 2014 17:35

Ik gebruik theezakjes ook meer dan één keer, de tweede keer smaakt de thee net zo goed, pas bij de derde of vierde keer merk je minder smaak :)

ik ben zelf heel krenterig met vlees of kaas, ik pak altijd die verpakking waar het minst in zit en die dus het goedkoopst is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jul 2014 17:36

Oh ik gebruik tijd m'n theezakje meerdere keren. Ik vind het echt zonde om bij elke kop thee een nieuwe te pakken. Ik gebruik ook altijd die 1-kop zakjes voor een hele pot. Haha!

♥♥
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Jul 2014 17:38

Theezakjes gebruik ik ook 2x, dat gaat makkelijk en ik vind dat niet krenterig, eerder zonde om het zakje weg te gooien terwijl je er heel goed 2 kopjes van kan zetten.

Ik let op de aanbiedingen maar wil juist vooral niet krenterig overkomen, ik kocht laatst 6 flessen shampoo voor 1,95 en schaamde me bijna bij de kassa.
<<

Anoniem74

Bericht 05 Jul 2014 17:39

Carool schreef:Ik gebruik een theezakje heel vaak. Proef je niks van.

Mijn vriend plakt soms een elstar sticker op de kanzi appels. Zo gierig!

O haha hoevaak ik dat vroeger wel niet bij de kassa voorbij zag komen. Ik was daar dan heel alert op en vond het leuk om die mensen terug te sturen :)
<<

Anoniem88

Bericht 05 Jul 2014 17:40

Romie schreef:Theezakjes gebruik ik ook 2x, dat gaat makkelijk en ik vind dat niet krenterig, eerder zonde om het zakje weg te gooien terwijl je er heel goed 2 kopjes van kan zetten.

Ik let op de aanbiedingen maar wil juist vooral niet krenterig overkomen, ik kocht laatst 6 flessen shampoo voor 1,95 en schaamde me bijna bij de kassa.

Waarom zou je je schamen? Zij maken zelf die aanbieding toch zo, blijkbaar is er dan veel vraag naar.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jul 2014 17:42

Ik vind bijv morocco tea van lipton de tweede keer juist lekkerder! En ik maak ook vaak een hele pot vol voor 3-4 grote mokken thee van 1 zakje.

Ik zou zo even niet weten waar ik krenterig in ben.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jul 2014 17:43

Ik gebruik een zakje niet meerdere keren, maar wel voor twee kopjes thee die ik op hetzelfde moment zet, dat kan makkelijk.

Ik ben krenterig met make-up kopen, ik ben echt verbaasd als ik lees wat sommige mascara's bijvoorbeeld kosten. Echt niet dat ik daar meer dan 5 euro aan uitgeef. Dan maar wat minder mooi.
Hoewel ik sommige dingen wel weer van een duurder merk koop, dus misschien niet zo'n goed voorbeeld.
Laatst gewijzigd door Susan op 05 Jul 2014 17:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jente

Kletskop

Bericht 05 Jul 2014 17:44

Ik hergebruik postzegels. En ik let goed op aanbiedingen. Als er iets over datum is krijg je hier een nieuw product gratis en daar maak ik ook gebruik van. Als ik de tijd heb let ik extra op de datum op producten. Dat is trouwens niet alleen uit krenterigheid hoor, ik vind het ook belangrijk qua milieu.
Verder geef ik niet vaak fooi, ik vind het al duur genoeg. Dat valt me nu pas op, nu ik zelf in een café werk en de fooi een leuk extraatje is. Als ik later genoeg geld heb ga ik dat trouwens wel doen, maar nu heb ik het geld zelf gewoon hard genoeg nodig.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2014 17:45

Ik laat mijn thee trouwens wel vrij lang trekken, echt wel een paar minuten dus dan is bij mij het tweede bakje ook niet echt lekker meer/te weinig smaak. Maar ik was een poosje terug op visite en iedereen gebruikte zijn theezakje weer voor het tweede glas en ik had daar echt geen zijn in omdat er bij mij dan te weinig smaak aan zit maar ik voelde me haast bezwaard om een nieuw zakje te pakken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2014 17:47

Toen ik nog ecocheques kreeg, wilde ik ook echt alle bio-voeding die we kochten met de cheques betalen. Meestal deden we dat op het einde van de maand als ons geld bijna op was. Dan rekenden we het zo dat we alle voeding ook net met die cheques konden betalen en bijna niets moesten bij betalen. Alleen in 1 winkelketen stonden er bizar veel fouten in het kassasysteem waardoor ik steeds moest nagaan met het personeel welke producten bio waren en ik weigerde cash te betalen met als excuus: 'Tja, het staat op jullie website vermeld dat ik alle bioproducten met eco-cheques kan betalen, dan moet het ook effectief zo zijn.'

Nu ben ik krenterig op kleding; ik houd er niet zo van veel geld uit te geven aan 1 kledingstuk, hoewel ik het de laatste tijd wel doe ivm de betere kwaliteit voor sommige kledingstukken. Ik koop graag veel voor weinig. En voor kleding voor de kinderen; ik geef meestal niet meer dan 5 euro per kledingstuk uit, bij Louise niet meer dan 10 euro.
AfbeeldingAfbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2014 17:47

Ik let bij de supermarkt op de rode 50% korting stickers. Doe vaak op zaterdagmiddag nog even wat vers boodschappen voor het weekend en neem dan vooral de producten die datum t/m maandag hebben en waar al wel zo'n sticker op zit.

Ik let op aanbiedingen: heb deze week 8 Sanex deodorant rollers gekocht ivm 1 + 1 gratis. Mijn voorraad was op en ik vind het wel handig en ook goedkoop om dit soort dingen dan in te slaan.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2014 17:48

Ik weeg mijn avocado af, dan zijn ze 10 cnt goedkoper dan los. :D
<<

Anoniem88

Bericht 05 Jul 2014 17:50

Oh, make up, daar ben ik ook krenterig in inderdaad. En kleding. Ik vind merkkleding hartstikke mooi, maar meer dan 50 euro voor een broek, 25 euro voor een truitje en 40 euro voor een vestje/jasje/blazer vind ik echt onzin. En dat is dan echt maximaal, meestal slaag ik nog wel een héél stuk goedkoper. Schoenen maximaal 80-90 euro, omdat ik wel goede schoenen wil voor m'n werk.
<<

Anoniem122

Bericht 05 Jul 2014 17:53

Ik kan een theezakje gerust 3 of 4x gebruiken. Vind het enorm vies als thee lang getrokken heeft en zo donker is geworden. Dus meestal is het zakje in de mok, water er overheen gieten en gelijk er uit.
Doet me trouwens aan mijn oma denken, die gebruikte de hele dag door 1 theezakje, dus 1 thee zakje gezamenlijk voor iedereen die thee wilde

Ik merk dat ik hier weer "krenterig" ben geworden, dingen lijken soms duur, en zijn soms ook duur voor Thaise normen, maar als je dan gaat omrekenen denk ik soms wel "ok waar ben ik mee bezig, ik sta moeilijk te doen of te twijfelen over 1 euro".
Maarja dat is hier dan wel weer "veel".
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jul 2014 17:55

Is niet precies on topic, maar ik merk dat ik een soort van heel krenterig word als ik van bepaalde mensen niet snel genoeg geld terug krijg, als ze dat zelf altijd wel snel meteen vragen of rondmailen oid. Ik heb een collega die daar altijd heel moeilijk over doet, als ik nog 10ct moet geven ofzo zegt ze dat gerust. Maar als ik eens voorschiet, dan moet ik er ook nog om vragen, weken later. En het stomme is, liever laat ik het gewoon zitten! Ik vind het veel leuker en fijner als de een gewoon dan eens iets betaalt, en de ander iets anders weer eens, en dat dat gewoon vanzelf gaat! Maar ik kan niet van me af zetten dat het bij haar dan niet eerlijk voelt haha!

Woah slimme SoGood!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem 52

Bericht 05 Jul 2014 18:04

Alles wat ik op de Bazaar goedkoper kan halen :P Ik weiger groenten en fruit in de winkel te kopen omdat 't op de markt lekkerder en véél goedkoper is.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Jul 2014 18:25

Dundas schreef:
Romie schreef:Theezakjes gebruik ik ook 2x, dat gaat makkelijk en ik vind dat niet krenterig, eerder zonde om het zakje weg te gooien terwijl je er heel goed 2 kopjes van kan zetten.

Waarom zou je je schamen? Zij maken zelf die aanbieding toch zo, blijkbaar is er dan veel vraag naar.

Ja klopt het was bij kruidvat als extra aanbieding bovenop de aanbieding in de winkel, maar voel me dan toch beetje krenterig, ik zou ook echt geen goede zijn voor extreme couponing haha
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jul 2014 19:04

Ik gebruik mijn theezakjes wel een keer of 4 voordat ik ze weggooi. Hou niet (meer) van sterke thee dus kan er gerust meerdere keren mee doen.

Ook ik geef niet veel geld uit aan kleding/schoenen/make-up als ik dat met andere vrouwen vergelijk. Sowieso koop ik eigenlijk zelden iets nieuws, en áls ik dan wat koop zijn het geen grote bedragen. Ik heb ook veel te weinig schoenen voor een gemiddelde vrouw bijvoorbeeld, haha.

En ik ben, geef ik met enige schaamte toe, een slechte fooien uitdeelster. Bij voorkeur geef ik geen fooi. Dat vind ik in NL eigenlijk niet zo nodig. Maar mijn man vind het wel horen dus af en toe ga ik daarin mee. Maar een flinke 'tip' zul je van mij niet snel krijgen.

Verder leen ik vrijwel nooit geld uit. Al vind ik dat niet zozeer krenterig eigenlijk. Ik betaal liever een keer iets voor een ander dan dat ik maanden om mijn eigen geld moet gaan zitten bedelen.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2014 19:16

Ik vind thee eigenlijk best wel duur en ik doe dus ook 2x met een 1kops zakje, soms wel 3x. Ik zou dan weer niet een koffiefilter uitkloppen en opnieuw gebruiken, want koffiefilters kosten geen drol.

Ik let op aanbiedingen en hou de kassa ook in de gaten als ik aanbiedingsproducten koop. Zoals vanochtend was er 2+1 gratis van Robijn van de Jumbo, maar de kassa verwerkte dat niet automatisch. Ik zeg er dan zeker wat van. Wel sneu voor dat meisje, want ze waren niet allemaal even duur en toen was het wel een beetje gedoe om de korting alsnog te verwerken en dat duurde ook best lang. Maarja, ik had wel mijn derde flesje gratis.

Qua kleding ben ik wel krenterig. Ik koop eigenlijk nooit dure kleding. Het houdt wel op met max. €40 voor een jeans en max. €30 voor een vest of trui. Het liefst nog veel goedkoper!

M`n vriend noemt me wel eens gekscherend Dagobert Duck haha.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Jul 2014 19:40

Ik gebruik m'n theezakje ook tig keer. Ik vind slappe thee lekker.
Tegenwoordig hou ik de supermarkt aanbiedingen goed in de gaten. Ik plunder altijd het vak mee biologisch vlees als er een 50% kortingssticker op zit. Scheelt echt veel.

Voor de rest ben ik niet echt krenterig. Ik geef makkelijk geld uit. Soms een slechte eigenschap. M'n man is net zo.
<<

Anoniem74

Bericht 05 Jul 2014 20:09

O, ik zou juist heel geschikt voor extreme couponing zijn :) Heb afgelopen week nog 12 producten op de band bij de AH gegooid met een waarde van ca 30 euro...en slechts 1,17 afgerekend. Had 7 bonnen voor gratis producten, en de meerwaarde van die bonnen werden nog eens van mijn overige productwaarde afgetrokken. Dat boeit mij niets, caissière gaf mij zelfs groot gelijk.

Ik koop vrijwel nooit kleding voor volledige bedrag. Dit is dus de periode dat ik kleding koop, zoals dit weekend een jeans, vest, trui en tshirt voor 13 euro, allemaal voor mijn oudste zoon. Nieuwwaarde is ca 45 euro.
Ik let op de aanbiedingen, en ik koop vaak vlees met een kortingssticker en dat vries ik dan in.

Mik moet elke week tanken. Vandaag reed ik naar mij ouders, en dan kijk ik op de heenweg waar het het goedkoopst is, en daar tank ik op de terugweg. 1,679 vs 1,749. Op een volle tank scheelt het toch weer iets.

Maar dit vind ik niet krenterig. Wat ik wel krenterig vind, is dat iemand waar je op bezoek bent, bewust zelf het grootste en mooist gesneden stuk taart neemt, en het bezoek de kleinste stukjes. Dat had ik laatst ergens :palm:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2014 20:20

Ik gebruik een theezakje ook altijd 2 of 3 keer.
Met kleding ben ik ook krenterig. Ik koop graag kleding bij de kringloop, met het gevolg dat ik kleding in de winkel al gauw duur vind. Maar ik koop het wel hoor, af en toe.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Jul 2014 21:05

Ik vind mezelf niet echt krenterig eigenlijk haha.
Ja ik gebruik een theezakje soms 2 keer, maar niet vaker dan dat. En met boodschappen haal ik wel vaak aanbiedingen of kies ik voor het goedkoopste merk. Maar verder niet zoveel.
Volgende

Terug naar Algemeen