Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

<<

Anoniem 52

Bericht 07 Jul 2014 12:49

Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

N.a.v. krenten-topic :D Waar bezuinig je dan weer helemaal niet op?

Ik zelf geef goed geld uit aan parfums en ik koop vrijwel altijd de Gliss Kur haarmaskers, van 7 euro per potje.. Alleen omdat 't zo lekker ruikt! Daar zal ik dus niet krenterig in zijn; ik vind 't zulk lekker spul! Wat betreft parfums zal ik nooit een goedkope versie kopen, omdat ik kwaliteit wil en niet een waterig parfummetje dat vervaagt na een uur..
<<

Anoniem222

Bericht 07 Jul 2014 12:57

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Op eten bezuinig ik niet, daar geef ik ook verreweg het meeste geld aan uit. Sowieso leuke dingen doen, borreltje hier, hapje eten daar etc. En parfum ook niet inderdaad!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jul 2014 12:59

Op eten inderdaad, op spullen voor de kinderen, boeken, fotospullen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem117

Bericht 07 Jul 2014 12:59

Eten helemaal niet of het nu boodschappen zijn of lunch/diner buiten de deur. Verder bezuinig ik niet op fooi, bioscoop, boeken, jurken, zonnebril.
<<

Anoniem222

Bericht 07 Jul 2014 13:04

Make up, zonnebrillen en cadeautjes bezuinig ik trouwens ook niet op.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jul 2014 13:22

Bijna nergens op. In elk geval niet op reizen/vakanties, etentjes, leuke dingen doen, boodschappen en kleding. Ik heb geen extreem dure smaak, dat is mijn redding geloof ik!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jul 2014 13:27

Kleding :) Ik heb echt dure dingen in de kast hangen. Heb echt een enorm dure smaak.

En als ik op vakantie ben. Dan bezuinig ik ook niet. Al kijk ik wel naar mijn budget.. logisch lijkt me, ik moet het wel kunnen betalen.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Jul 2014 13:28

Op lekker, gezond en uitgebreid eten.
Tegenwoordig eigenlijk op bijna alle aankopen. Ik vind het tegenwoordig echt zo veel fijner om één dure broek te kopen dan zes flodderige shirtjes van de H&M.
Reizen bezuinig ik inderdaad ook niet op hoewel ik in het verleden wel veel en vaak goedkoop heb gereist.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jul 2014 13:53

Ervaringen, zoals reizen, etentjes en andere evenementen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem127

Bericht 07 Jul 2014 13:57

Ik geef vrij veel geld uit aan tripjes / vakanties / reizen, een stuk meer dan gemiddeld denk ik. Maar het is ook weer niet zo dat ik dan helemaal niet op de prijs let, ik probeer altijd wel een goedkoop ticket te vinden.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jul 2014 14:11

Ik geef belachelijk veel geld uit aan boodschappen; eten, drinken zowel thuis als buiten de deur. Terrasje, borrel in de kroeg en heel veel festivals. Ook wel aan kleding maar dan vooral veel ipv duur. Ja en aan anderen ook wel, ik ben te makkelijk in een rondje geven, eten betalem en dat soort dingen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jul 2014 14:16

M'n interieur en dingen voor m'n dochter.
<<

Anoniem99

Bericht 07 Jul 2014 14:18

Nu we wat meer geld te besteden hebben dan een tijd terug, geven we overall meer geld aan uit. Laatst bijvoorbeeld voor € 90,00 uit eten geweest (en dat vinden wij veel), terwijl we voorheen max. € 30,00/€ 40,00 betaalden. We waarderen het nu ook wel veel meer, waardoor we weer minder vaak gaan. (Kwaliteit voor kwantiteit :P)
Kleding let ik nog steeds op de prijs hoor, maar als het gewoon echt heel mooi is dan wil ik daar best meer geld aan besteden. Geurtjes geef ik niet veel geld aan uit, al heb ik nu wel een duur geurtje op het oog. Die ga ik kopen voor de trouwerij.
<<

Anoniem321

Bericht 07 Jul 2014 14:40

Ik moet bekennen dat ik nergens onbeperkt geld aan uitgeef. Als ik uit eten ga, let ik wel (een beetje) op wat de gerechten kosten en neem ik bijv. nooit het duurste gerecht, ook al lijkt me dat het lekkerst.

Met kleding kopen net zo. Ik koop regelmatig kleding, maar in verhouding meestal in goedkope kledingzaken of in de opruiming. Omdat ik het anders toch zonde vind.

Make up draag ik niet, dus daar besteed ik geen geld aan. Gezichtscreme en haarproducten koop ik ook de goedkopere varianten.

Ik hou er wel van regelmatig op vakantie of stedentrip te gaan, maar let dan wel op de prijs van vliegtickets en ik overnacht meestal in pensions ipv hotels om de kosten te drukken.

Eigenlijk lijkt het me wel erg fijn om eens in een hotel te overnachten met alle comfort en gemakken bij de hand of met een speciale gelegenheid eens lekker uit eten te gaan en daarbij gewoon een keer dat duurdere gerecht te kiezen. Maar ik weet niet, net of ik het mezelf niet gun ofzo. Weet niet of anderen zich hier ook in herkennen?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2014 14:41

Ik kan echt niets bedenken eigenlijk.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jul 2014 15:13

Zoals zovelen, op (lekker) eten. Ik kijk als ik uit eten ga, juist niet naar de prijs, maar juist wat ik het lekkerste vind. Je weet van tevoren meestal wel wat het ongeveer kost, en dan ga ik niet bezuinigen op Max €10 ofzo. En verder niet zoveel eigenlijk, heb wat iemand anders al schreef, verder niet zo'n dure smaak gelukkig!
<<

Anoniem147

Bericht 07 Jul 2014 15:57

Ik kan ook echt niets bedenken.

Verreweg het meeste geld gaat op aan boodschappen/eten. Wij geven daar eigenlijk teveel geld aan uit voor ons inkomen, maar ik wil gewoon alles vers en van goede kwaliteit hebben. Tussen de €80,- en €100,- boodschappen per week is hier niet vreemd.

Voordeel is dat we beide geen alcohol drinken thuis haha. Scheelt weer een paar flessen wijn.

Ik ben trouwens wel iemand die de prijs/kwaliteit verhouding altijd bekijkt. Ik wil voor kwaliteit meer betalen, mocht ik het kwaliteitsitem niet goed genoeg vinden en ik heb het perse nodig, dan kies ik voor de goedkope optie.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Jul 2014 16:36

Er gaat hier behoorlijk wat geld naar gadgets: iMac, ipads, iPhones...laatst nog een koptelefoon van sennheiser van 180 euro. Liever iets goeds dan balen en alsnog de goede kopen of iets dat maar de helft kan.

Verder kleding, al houd ik wel van uitverkoop en gezond eten idd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jul 2014 16:39

Op gadgets bespaar ik juist enorm! Haha, grappig die verschillen.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jul 2014 16:54

Op het vieren van onze verjaardagen.
Gadgets gaat ook veel geld heen.
Verder leuke dingen doen, dagjes uit etc, besparen we ook niet op.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2014 16:59

Maar hoe bekijken jullie dit voor jezelf?

Als ik een gadget wil, dan koop ik die. Maar ik zoek wel grondig uit waar ik het goedkoopste uit ben. Bezuinig ik dan niet op gadgets of juist wel?

Of met boodschappen. Ik neem regelmatig iets extra's mee, tel niet ieder dubbeltje uit. Maar ik kijk wel naar de prijzen en laat ook wel eens iets liggen omdat ik het te duur vind. Ik let ook goed op aanbiedingen en probeer dingen zoals vlees wel zo goedkoop mogelijk te kopen. Bezuinig ik dan op boodschappen of juist niet?

Of met kleding. Ik koop regelmatig kleding, dus je zou zeggen dat ik er niet op bezuinig. Maar ik wil wel zoveel mogelijk kleding voor zo weinig mogelijk geld kopen. Ik kijk altijd naar de prijskaartjes.

Dus, hoe bekijken jullie dit voor jezelf?
<<

Anoniem117

Bericht 07 Jul 2014 17:09

Bijvoorbeeld een nieuw koffiezetapparaat (vorig weekend hebben we een nieuwe gekocht). We hebben gekozen voor Nespresso. Natuurlijk zouden we er het liefste een kopen met koffiemolen, verse bonen, maler etc. Kost ongeveer 1000 euro. Dat doen we dan niet. Maar we kiezen ook weer niet voor Senseo.

Positiebroek je hebt een hele mooie van 7 for all mankind. Kost 200 euro. Ik vind positiekleding niet belangrijk, dus bij H&M broek gekocht voor 40 euro. Sowieso koop ik geen spijkerbroek van 7 for all mankind, ook al zitten ze het allermooiste omdat ik ze te duur vind. En ik ben niet iemand die gaat wachten op de uitverkoop. Als ik een nieuwe broek wil, koffiezetapparaat of wat dan ook, dan wil ik het meestal ook meteen en wacht ik niet het moment af tot iets is afgeprijsd.

Oh, een bikini heb ik laatst ook gekocht. De bikini ibiza vond ik het mooiste, echt veruit het mooiste. Maar kost 180 euro. Is me dat een bikini waard? Nee eigenlijk niet. Dus ik heb er een bij de H&M gehaald.

En zo weeg ik dat per product af. Aan een jurk zal ik eerder 200 euro uitgeven dan aan een mooie broek. Ik koop wel een zonnebril voor 160 euro, maar ik geef niks uit aan gadgets.
<<

Anoniem222

Bericht 07 Jul 2014 17:21

Nou als ik uit eten ga dan hangt het natuurlijk wel van mijn budget af waar ik ga eten maar ik kijk niet welk gerecht het goedkoopst is en ik denk niet oh ik heb al 2 wijntjes op ik neem niet meer want dat wordt duur. Dus in die zin bezuinig ik daar niet op. En als ik bedenk ik wil vanavond dit koken, dan haal ik daar de boodschappen voor. Ik kijk wel een beetje wat er dan het goedkoopst is, maar het moet wel voldoen aan de kwaliteit die ik voor ogen heb. Dus stel ik wil tonijn eten, dan kan ik een stuk in de supermarkt halen maar als ik echt goede tonijn wil dan is de visboer duurder maar wél de kwaliteit die ik wil.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jul 2014 17:25

Oooohhh, ik koop juist spijkerbroeken van 7 for all mankind. Dit zijn geniale spijkerbroeken en geen enkele andere staat me zo goed als die (en al helemaal niet van de h&m). Dan koop ik liever een dure broek die ik bijna dagelijks aankan en ook nog eens min. 8 jaar meegaat. Trouwens ik draag nog een broek daarvan die komt uit 2004 haha. Geweldig! Nee daar kijk ik dus niet naar.

Maar gadgets... die heb ik niet echt nodig, dus waarom weer een nieuwe tablet of ook nog dit of dat. Dat vind ik zonde van mijn geld.

Verder let ik wel op goedkope tickets of waar iets het goedkoopste is.. maar als ik iets echt wil, dan spaar ik ervoor en bezuinig dan dus niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jul 2014 17:27

Oh en ik heb nog maar 3 zonnebrillen in mijn hele leven gekocht. Ja dat zijn wel dure (waar ik geen hoofdpijn van krijg), maar als ik bedenk hoe vaak mijn vriendinnen een nieuwe goedkope kopen en er dan weer eens opzitten of stuk gaan... dan denk ik dat ik bij elkaar goedkoper uit ben en dus eigenlijk erop bezuinig :ja:

Verder heb ik het niet eens breed, maar ik ga nog altijd voor kwaliteit dan kwantiteit en nu leer ik vooral keuzes te maken waar ik mijn geld aan uitgeef... vooral huur haha
Volgende

Terug naar Algemeen