Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Postzegels herbruiken

<<

Anoniem74

Bericht 01 Jul 2014 14:41

Postzegels herbruiken

Doe jij dit ?

Gister de postlade uitgezocht van het dressoir, en vond nog 5 postzegels welke nog onbedrukt waren. Stempel zat er ruim naast (of helemaal,niet afgestempeld).
Heb ze even laten weken, en ze kunnen volgens mij zo weer op een brief.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jul 2014 14:59

Re: Postzegels herbruiken

Nee. Ik heb vrijwel nooit postzegels nodig en krijg ook zeer weinig post met postzegels erop eigenlijk.
<<

anoniem213

Bericht 01 Jul 2014 15:01

Re: Postzegels hergebruiken

Nee, ik hergebruik geen postzegels.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 01 Jul 2014 15:03

Ja, dat doe ik wel. Ik gebruik best vaak postzegels en ik vind het duur om iets op te sturen, dus als ik dan een paar euro kan besparen, dan doe ik dat!
<<

Anoniem74

Bericht 01 Jul 2014 15:07

Eigenlijk krijgen en sturen wij ook nauwelijks echte post. Maar soms voor de declaraties zorgverzekering en dat soort zaken wel postzegels nodig.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jul 2014 15:13

Ik doe zoveel mogelijk online. Declaraties van de zorgverzekering enzo ook allemaal. Ik heb zelfs nog nooit postzegels gekocht, haha.
<<

Anoniem74

Bericht 01 Jul 2014 15:47

Wel jammer eigenlijk. Kaartjes sturen en krijgen is zo leuk, maar het wordt echt duur...64 cent geloof ik voor een zegel, en dan het kaartje nog.
<<

anoniem213

Bericht 01 Jul 2014 15:48

Als iedereen alles gaat hergebruiken, moet de prijs van de postzegel vanzelf nog verder omhoog.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Jul 2014 15:49

Ig-Nore schreef:Wel jammer eigenlijk. Kaartjes sturen en krijgen is zo leuk, maar het wordt echt duur...64 cent geloof ik voor een zegel, en dan het kaartje nog.

Dat doe ik regelmatig via Greetz. Soms heb je extra verzending en na (10 geloof ik) kaartjes, krijg je een tegoed voor 1 gratis kaart.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jul 2014 15:49

June schreef:Als iedereen alles gaat hergebruiken, moet de prijs van de postzegel vanzelf nog verder omhoog.

:good:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Jul 2014 15:51

Ik scheur ze vaak wel van de enveloppe af, maar vind het zo 'goedkoop' staan om hem nog een keer te gebruiken. Maar ik gebruik ook eigenlijk alleen postzegels als ik kerstkaarten ga versturen en dan koop ik kerstzegels.

Samengevat is het antwoord op de vraag dus nee :P

♥♥
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Jul 2014 16:27

Toen ik nog aan postcrossing deed hergebruikte ik wel vaak de postzegels. Maar wat anderen al boven mij zeggen, prijs van postzegel is wel flink omhoog gegaan. Toch blijft het leuk om kaartjes te ontvangen dus daarom blijf ik toch ook wel kaartjes sturen bij leuke aangelegenheden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem166

Bericht 01 Jul 2014 16:33

Maar zo vaak komt het toch niet voor dat je de zegel kan hergebruiken?
Ik kan mij van de afgelopen jaren slechts één keer herinneren dat de postzegel niet was afgestempeld. Toen heb ik hem overigens gewoon weggegooid.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Jul 2014 16:37

Ja hoor die enkele keer dat er is een ongestempelde tussen zit hergebruik ik hem.
2014~2017~2020
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Jul 2014 20:22

Ik hergebruik de postzegels ook.
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 01 Jul 2014 20:25

Als ik ongestempelde postzegels heb bewaar ik ze vaak wel. Maar uiteindelijk heb ik toch geen zin om ze los te weken en gooi ik ze alsnog weg.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jul 2014 21:09

Noem mij een krent, ik knip ze uit en plak ze met lijm vast op een enveloppe!
<<

Anoniem51

Bericht 01 Jul 2014 21:11

Eens met June. Ik heb er overigens wel eens over nagedacht als ik een ongestempelde postzegel trof, maar uiteindelijk vergat ik het weer. Daarbij gebeurt het zó weinig dat het haast krenterig voelt om ze her te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Anoniem51 op 01 Jul 2014 21:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 01 Jul 2014 21:12

Sanne schreef:Maar zo vaak komt het toch niet voor dat je de zegel kan hergebruiken?
Ik kan mij van de afgelopen jaren slechts één keer herinneren dat de postzegel niet was afgestempeld. Toen heb ik hem overigens gewoon weggegooid.

Ook dat nog inderdaad, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar echt niet naar kijk.
<<

Anoniem58

Bericht 01 Jul 2014 21:14

Ik heb hier nog nooit over nagedacht!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Jul 2014 22:06

Oreo schreef:Noem mij een krent, ik knip ze uit en plak ze met lijm vast op een enveloppe!

Dat doe ik ook. Ik krijg niet zo vaak post met postzegels meer maar mijn moeder knipt ze bv wel uit als er geen stempel op zit. Het hangt er van af naar wie ik wat verstuur maar is toch wel handig en goedkoop, vooral bij zwaardere enveloppen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Jul 2014 22:08

Heel vroeger toen ik veel internationale penvrienden had waren en mensen bij die iets van blanke nagellak over de postzegels deden zodat het stempel er weer af te halen was en ze vroegen dan om de postzegels in de volgende brief weer aan hun te retourneren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Jul 2014 22:14

Bolletje schreef:Ik heb hier nog nooit over nagedacht!

+1 Nooit bij me opgekomen dat je dat kunt doen. Ga het ook niet doen. Krijg/verstuur niet veel post. Af en toe eens een kaartje en soms moet je nog iets schriftelijk opsturen naar bedrijf maar dan is dat meestal antwoornummer. Koop misschien 1x per jaar velletje postzegels.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jul 2014 07:37

Japie schreef:Als ik ongestempelde postzegels heb bewaar ik ze vaak wel. Maar uiteindelijk heb ik toch geen zin om ze los te weken en gooi ik ze alsnog weg.

Dat inderdaad. Er liggen er nog wel een paar in een bureaula maar die liggen er al een paar jaar denk ik :p
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2014 07:45

Nee. Ik betaal gewoon voor diensten die ik afneem.
Volgende

Terug naar Algemeen