Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonder TV

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2014 19:34

Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonder TV

Ik heb net een hele discussie met mijn man en we komen er niet echt uit. Stel, iemand die niks met voetbal heeft viert zijn verjaardag op een avond waarop het Nederlands Elftal speelt op het WK, zonder een televisiescherm neer te zetten. Ik vind het asociaal om te verwachten dat mensen voor jouw verjaardag zo'n wedstrijd skippen. Mijn man vindt dat je het ook om kan draaien en dat diegene kan zeggen dat het asociaal is dat mensen voetbal belangrijker vinden dan zijn verjaardag. Ik ben het daar niet mee eens, omdat iedereen wel weet dat de meeste mensen willen kijken als Nederland speelt en je dus wel erg voorbij gaat aan het belang van het merendeel van je gasten. Ik ben zelf ook jarig tijdens de WK-periode en heb er ook altijd rekening mee gehouden.

Wat vinden jullie?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jun 2014 19:37

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Ik vind dat je niet kan verwachten dat mensen zo'n belangrijke wedstrijd gaan skippen voor jouw verjaardag. Hier speelt hetzelfde, vier mijn verjaardag komende zaterdag. Dan toch maar de tv aan dus!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem122

Bericht 30 Jun 2014 19:38

Ik ben het met jou eens. Een verjaardag vieren kan ieder weekend, een belangrijke WK wedstrijd is maar 1x.
Als iemand het dan wilt voeren moet diegene dat zelf weten, maar ga dan niet verbaasd zijn als een groot gedeelte niet komt, of later, of bijvoorbeeld eerder weggaat om de wedstrijd te zien.
<<

Anoniem86

Bericht 30 Jun 2014 19:43

Je kunt het niet doen, maar dan is er een grote kans dat je maar weinig mensen op visite krijgt. En dat is niet omdat ze jouw verjaardag niet belangrijk vinden, maar die kan ook wel een aantal dagen later gevierd worden, zo'n wedstrijd is maar op één moment.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Jun 2014 19:43

De verjaardag wordt dus niet thuis gevierd, begrijp ik? Want al is het wel thuis, dan zou ik gewoon de tv aanzetten voor die mensen die wel willen kijken. En kan dat echt niet, dan zou ik er wel begrip voor hebben als mensen voetbal willen kijken, maar wel vragen of ze misschien voor of na de wedstrijd nog even langs willen komen, omdat je dat wel gezellig vindt. En willen ze niet komen... Dan volgend jaar beter. Ik maak er nooit zo'n groot probleem van wie er wel of niet op onze verjaardag komt. In een ander geval gaan mensen liever gewoon gezellig samen uit eten dan naar een verjaardag, ook goed. Hun tijd, en als ze die aan mijn verjaardag willen besteden dan vind ik dat fijn en lief, maar zo noet, ook goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2014 19:47

Het is hier nu niet echt aan de orde, hoor. Ik las op een ander forum van iemand die zaterdag een feestje heeft waar dus niet de gelegenheid is om te kijken en diegene vroeg zich af of ze het kon maken om het op haar mobiel te volgen. Ik vind het persoonlijk eerder heel ondoordacht om zo je feestje te plannen. Oké, je weet een aantal weken van tevoren nog niet precies wanneer het Nederlands Elftal speelt, maar je kunt in het speelschema wel zien op welke dagen de kans er is dat ze spelen, dus ik zou het dan toch zo plannen dat er een tv-scherm kan worden neergezet of het uitstellen tot na het WK.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Jun 2014 19:51

Mijn broertje is de twaalfde jarig, de dag van de kleine finale, om de derde en vierde plaats. Nu is dat toch al zo'n wedstrijd die je liever niet gehad had, dus die zou ik niet persé hoeven zien, maar als Nederland dan speelt dat gaat de tv gewoon aan. Maargoed, is een tv niet aan de orde, en is de wedstrijd belangrijk, dan hangt het voor mij van de band met de jarige af of ik wel of niet ga. En mocht ik zélf jarig zijn en geen tv tot m'n beschikking hebben dan zou ik m'n feest gewoon een weekje opschuiven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2014 19:52

De troostfinale vind ik ook niks, dat is eigenlijk alleen leuk als opwarmertje als Nederland in de finale staat.
<<

Anoniem103

Bericht 30 Jun 2014 19:56

Ligt er een beetje aan watvoor feestje het is. Als het gewoon een normale verjaardag is thuis dan zou ik het denk ik wel verzetten omdat ik snap dat veel mensen dan thuis blijven. Als iemand echt al een tijd geleden een feestje heeft gepland en een zaaltje gehuurd heeft ofzo kan ik me voorstellen dat je het niet kan verzetten. En ik vind het zelf ook niet raar dat niet iedereen rekening houdt met wanneer Nederland misschien moet spelen. Als ik een tijdje terug een feestje had moeten plannen had ik er ook echt niet aan gedacht om rekening te houden met het WK.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 30 Jun 2014 19:59

Eens met Tania. Als het "gewoon" om een verjaardagsfeest thuis gaat dan zou ik het wel raar en ook wel ongepast vinden als er geen mogelijkheid is om te kijken. Je krijgt wel een hele andere verjaardag, maar dat kan ook heel erg gezellig zijn toch.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2014 20:00

Maar ik kan me zo voorstellen dat de mensen die je uitnodigt het wel weten en dat er dan wel iemand is die je er in een vroeg stadium op wijst dat dat precies tijdens het WK valt. Als ik het echt niet meer zou kunnen verzetten dan zou ik er toch echt voor kiezen om een TV-scherm op te hangen. Het is toch ook niet leuk als de mensen op je feestje diep in hun hart balen als een stekker doordat ze de wedstrijd missen, en het ís gewoon een enorme domper als je enorm meeleeft en je kan dan een heel belangrijke wedstrijd niet zien. Dus ik zou dan niet vinden dat de mensen maar pech hebben.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jun 2014 20:02

Jaren geleden meegemaakt. Ook tijdens een wedstrijd van Nl op ek of WK. Mijn vader was jarig en hield zijn verjaardag, was mooi weer dus we zaten buiten. Toen de wedstrijd begon zijn we echter naar binnen verhuisd om tv te kijken. Een paar tantes waren daar behoorlijk ontstemt over en bleven buiten zittenr, de verjaardag werd op die manier echt in 2 groepen gesplitst. Tja, jammer voor hen, mijn vader zat ook gewoon voor de tv. Op een volgende verjaardag toen wederom voetbal was en het ook mooi weer was hebben we toen gewoon de tv buiten aangezet. Toen wist iedereen ook wel dat de wedstrijd sowieso gekeken kon worden.
Zelf zou ik ervoor kiezen om niet naar de verjaardag te gaan als er geen voetbal gekeken kan worden, dan kom ik wel een andere keer.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Jun 2014 20:03

Wij hebben zaterdag ook een verjaardag en daar staat de tv aan.
Zelf vind ik dat eigenlijk ook wel leuk. Zo'n wedstrijd zorgt toch altijd voor een leuke sfeer, ook al heb ik helemaal niks met voetbal.
Het is geen gewone wedstrijd natuurlijk, zo vaak gebeurd dit niet. Dan mag er wel eens een uitzondering gemaakt worden op de geen tv regel.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2014 20:03

Maar Tania, je bent waarschijnlijk altijd jarig met het WK als je je verjaardag zaterdag viert. Het zal niet de eerste keer zijn dat je ermee te maken hebt. Dan kan je er toch gewoon rekening mee houden?

Ik ben eens in de 4 jaar jarig tijdens de Olympische Winterspelen. Ik hou er ook rekening mee dat er liefhebbers zijn die misschien willen kijken. Dan kies ik voor de TV aan of mn verjaardag op een andere dag.

Het WK is in mijn ogen nog veel grootser. Dat je er zelf geen interesse voor hebt okay, maar het is niet dat zoiets je compleet kan ontgaan.
<<

Anoniem115

Bericht 30 Jun 2014 20:11

Ik ben absoluut geen voetbal fan. En ik weet dus ook niet wanneer er gespeeld gaat worden.
Tot nu toe ook nog geen enkele wedstrijd gezien.
Vrienden van mij zijn wel fanatieke kijkers, die zouden mij er wel op wijzen.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Jun 2014 20:11

Susan schreef:Het is hier nu niet echt aan de orde, hoor. Ik las op een ander forum van iemand die zaterdag een feestje heeft waar dus niet de gelegenheid is om te kijken en diegene vroeg zich af of ze het kon maken om het op haar mobiel te volgen. Ik vind het persoonlijk eerder heel ondoordacht om zo je feestje te plannen. Oké, je weet een aantal weken van tevoren nog niet precies wanneer het Nederlands Elftal speelt, maar je kunt in het speelschema wel zien op welke dagen de kans er is dat ze spelen, dus ik zou het dan toch zo plannen dat er een tv-scherm kan worden neergezet of het uitstellen tot na het WK.

Precies. Ik heb er met mijn vliegticket ook rekening mee gehouden. Wilde eerst op zondag terug komen, maar bedacht me gelukkig op tijd dat het WK dan nog wel eens aan de gang kon zijn, en die zondag bleek de finale gespeeld te worden.
Wist dat mijn vader not amused zou zijn als hij dan naar Düsseldorf moest rijden om me op te halen van het vliegveld, en dan eventueel NL in de finale moest missen :P Hij heeft veel voor me over, maar er zijn grenzen :smile:
<<

Anoniem103

Bericht 30 Jun 2014 20:14

Geen idee, ik ben in september jarig dus ik hoef er geen rekening mee te houden. Misschien zou ik er dan wel rekening mee houden. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik het zou vergeten. Als iemand het tegen me zou zeggen zou ik er ook wel rekening mee houden maar het houdt me gewoon echt totaal niet bezig. Het is dat ik op m'n werk hoor wanneer Nederland moet spelen anders zou ik geen idee hebben. Ik lees nu in dit topic dat het zaterdag is anders had ik het nu ook niet geweten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Jun 2014 20:17

Ik zou mensen wel de gelegenheid bieden om het WK te kijken. Waarschijnlijk zou ik zelf eerder weggaan voor de wedstrijd van zaterdag.
Vier jaar geleden speelde Nederland mogelijk de kwartfinale op onze bruiloft. Wij hebben toen met de feestlocatie overlegd of er de mogelijkheid was voor een beamer en hadden dat ook gedaan bij een wedstrijd van Oranje. (Uiteindelijk speelde NL op een andere dag)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem58

Bericht 30 Jun 2014 20:18

Ik zou dan inderdaad niet naar die verjaardag gaan, maar ik kan mij niet voorstellen eigenlijk dat iemand dan zo principieel de tv miet aan zou zetten. Samen voetballen kijken is toch juist gezellig!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2014 20:19

Ik snap op zich nog wel dat zoiets je kan ontschieten, maar ik vind dan wel dat je zo flexibel moet zijn om je gasten de mogelijkheid te geven om alsnog te kijken, ook al heb je er zelf niks mee. Ik denk dat je dan ook een gezelliger feest hebt, ik denk dat de meeste mensen anders heel kort blijven om in elk geval nog de tweede helft te kunnen zien.

In het geval van het Vivaforum ging het om een uitje met een boot en daarna uit eten, dan wordt het dus lastig, maar dan zou ik toch het restaurant proberen af te zeggen en in plaats daarvan thuis catering te regelen of zoiets. Of anders maar een pan soep met broodjes. Of er niet over vallen dat mensen ruim voor 22.00 weg zijn om thuis te kunnen kijken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2014 20:20

Een vriend van ons had 2 jaar geleden met EK zijn verjaardag. Hij is anti voetbal. Maar omdat veel gasten vooraf al zaten te zeuren dat er voetbal gekeken moest worden heeft die in de garage een tv neergezet en daar keken die het wouden voetbal. Ze verloren toen jammer genoeg en toen was de verjaardag ook niet meer zo gezellig.

Zelf zou ik wel zorgen dat mensen kunnen kijken. Zelf kan ik misschien zaterdag niet kijken.
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 30 Jun 2014 20:27

Als het zou kunnen zou ik trouwens ook de tv wel aanzetten hoor. Ik heb niks met voetbal maar als andere mensen het wel willen kijken vind ik dat prima.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jun 2014 21:36

Taeda schreef:Ik zou mensen wel de gelegenheid bieden om het WK te kijken. Waarschijnlijk zou ik zelf eerder weggaan voor de wedstrijd van zaterdag.
Vier jaar geleden speelde Nederland mogelijk de kwartfinale op onze bruiloft. Wij hebben toen met de feestlocatie overlegd of er de mogelijkheid was voor een beamer en hadden dat ook gedaan bij een wedstrijd van Oranje. (Uiteindelijk speelde NL op een andere dag)

Precies dit. Ik zou ook in staat zijn de voetbal aan te zetten op mijn bruiloft.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jun 2014 21:46

Ik ben het ook met jou eens. Ik zou ook echt niet komen als ik niet de mogelijkheid heb om de wedstrijd te zien, dan kom ik je verjaardag wel op een ander moment vieren.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jun 2014 21:47

Oh een bruiloft vind ik wel een ander verhaal.
Volgende

Terug naar Algemeen