Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Als je via internet koopt....

<<

Mika

Noob

Bericht 08 Jul 2014 11:57

Als je via internet koopt....

Wat is dan voor jou belangrijk? Waar kijk jij naar voor je daadwerkelijk iets koopt?
Hoe weet je of iets betrouwbaar is?
Koop je alleen als er een Thuiswinkelwaarborg logo op de site staat? Of het Thuiswinkelkeurmerk?

Ik weet het niet meer haha, heb even geleden een laptophoes besteld, maar dit blijkt een verkeerde maat te zijn. Netjes geleverd, betalen vooraf via ideal, maar retour ho maar, geen nummer of gegevens te bekennen.

Nu ben ik wat aan het zoeken op internet, maar wanneer weet je nu wanneer iets betrouwbaar is?
Het Thuiswinkelwaarborg is heel bekend, maar er is ook een thuiswinkelkeurmerk, veel goedkoper voor bedrijven....maar is het betrouwbaar?

Wat is voor jullie belangrijk en waaraan weet je dat iets goed is?
Carpe Diem!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2014 12:00

Re: Als je via internet koopt....

Ik kijk in ieder geval altijd of ik kan betalen met Paypal, dan heb ik in ieder geval bescherming.

En eigenlijk bestel ik meestal 'gewoon' bij de grote namen.
<<

Mika

Noob

Bericht 08 Jul 2014 12:01

Verkies je dan Paypal boven IDeal?
Carpe Diem!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2014 12:03

Ja, altijd. iDeal is gewoon een betalingsmethode.

Paypal is veel meer dan alleen een betalingsmethode. Plus dat je geschillen kan openen en dergelijke om je geld terug te krijgen als het mis is of als je niets ontvangen hebt. Dus ja, ik verkies altijd Paypal boven iDeal. Ik kan me de laatste keer betalen via iDeal niet eens herinneren. Dat doe ik nooit.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2014 12:26

Bij kleding:
-Ik wil nadien kunnen betalen
-Ik wil gratis kunnen retourneren

Bij babyzaken:
-Een bekende webshop
-Het moet een goede site zijn, vanaf dat er iets niet naar mijn zin is aan de website, bestel ik niet

En bij alles test ik ook eerst de klantenservice uit (hoe snel mailen ze terug, hoe is de inhoud van hun antwoord, hoe snel beantwoorden ze mijn oproep, wordt er naar mij geluisterd, geven ze me goed advies) en ik bekijk (belachelijk veel) recensies.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2014 12:27

Slakje schreef:Bij kleding:
-Ik wil nadien kunnen betalen

Oh dit ook idd. Als ik bij kleding niet met acceptgiro of achteraf kan betalen, dan bestel ik niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2014 15:26

De site moet er professioneel uitzien, er moet informatie over het product opstaan, ik wil makkelijk kunnen opzoeken wat de levertijden zijn, ik wil kunnen betalen met iDeal of achteraf met een acceptgirokaart, als het een buitenlandse winkel is wil ik kunnen betalen met de creditcard. Ik heb één keer met Paypal betaald, maar dat vond ik niet handig.

O, en ik vind het wel erg fijn als ik een account heb waarin mijn bestelling staat met bestelnummer en alles erbij en bij voorkeur dat ik ook nog een mail krijg met al die informatie erin.

Op de hoogte gehouden worden van de verzending vind ik ook erg prettig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Algemeen