Toet schreef:Ik denk dat pesten bijzonder weinig tot niets met uiterlijk te maken heeft.
Toet schreef:Ik zie dat ook wel hoor, dat het over jezelf afgeroepen wordt. Dat dingen al erg snel als pesten bestempeld worden (ook door ouders) maar dat is natuurlijk een logisch gevolg. Als je eenmaal gepest wordt, word je gevoeliger voor opmerkingen. Wat iemand die niet gepest wordt als grapje opvat, pakt iemand die wel gepest wordt natuurlijk heel anders op.
Susan schreef:Toet schreef:Ik denk dat pesten bijzonder weinig tot niets met uiterlijk te maken heeft.
Nou, ik denk wel dat mensen die erg mooi zijn en dat ook van jongs af aan hebben gemerkt daardoor zelfverzekerder zijn geworden. Je hoort toch vaak dat mooie mensen anders worden behandeld en vaak worden bevoordeeld. Dus indirect denk ik dat het wel met uiterlijk te maken heeft, net als dat het voor minder mooie mensen een reden kan zijn om zich al onzeker te voelen. Daarbij zal een afwijkend uiterlijk niet maken dat je structureel gepest wordt, maar het geeft pesters wel een ingang om vervelende opmerkingen te maken. Niet dat mooie mensen nooit gepest worden en minder mooie altijd, maar ik denk niet dat het er compleet los van staat.
Zure Mat schreef:Haha, ja zo was het in mijn beleving ook. Wij probeerden soms echt wel leuk om te gaan met die meisjes die gepest werden, maar ze waren gewoon echt saai en klagerig en negatief. Dus hadden wij dan na een paar dagen ook geen in om met hen om te gaan. Bij mij op school werd wel zwaar gepest. Als in, meerdere uren ergens opsluiten, kleding onder de douche gooien tijdens het gymmen, tot aan in elkaar trappen, bedreigingen. Heb daar zelf ook wel aan mee gedaan. Ik vond het wel spannend, kijken hoe ver je kan gaan. Het geeft ook een sterk wij-gevoel, het maakte de vriendschap tussen mijn vriendinnen sterker, omdat we een gedeelde vijand hadden. Ook dit zie je bij dieren.
Tania schreef:Maar pesten is toch niet alleen maar "grapjes" die gemaakt worden. Al die kinderen die in elkaar geslagen worden door de pesters, die genegeerd worden, die uitgescholden worden en ga zo maar door. Roepen die dat allemaal over zichzelf af?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers