Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat wist jij tot voor kort écht niet?

<<

Anoniem17

Bericht 05 Feb 2014 09:59

Wat wist jij tot voor kort écht niet?

N.a.v. het topic van CBL die niet wist dat jaarlijks de dagen langer worden na 21 december zat ik te denken dat iedereen wel zoiets heeft. Iets wat heel logisch is en wat eigenlijk iedereen weet, maar wat jij als enige écht niet wist.

Zo wist mijn vriend tot een jaar geleden niet wat 'hartig' betekende.
Een vriendin van mij wist niet dat je de wolken zag bewegen door de wind, die dacht dat de wolken bewogen omdat de aarde draait.
Zelf heb ik een keer aan mijn ex-schoonvader gevraagd hoe hard je op het circuit van Zandvoort mag rijden...

:palm: :palm: :palm:
<<

Anoniem166

Bericht 05 Feb 2014 10:07

Re: Wat wist jij tot voor kort écht niet?

Ik ben er pas sinds kort achter dat OMG een afkorting is, ik las het altijd als een soort geluid en dan dit tekentje erbij: omghhhh :palm:
<<

Anoniem12

Bericht 05 Feb 2014 10:07

Niet 1 van mezelf, maar van een vriendin.

We lazen samen een berichtje over een feest binnenkort. Waarop stond DJ ***** met blabla van MC ******. Waarop zij zegt; MC, dat is echt een goede. Ik was laatst ook op een feestje met MC.

Schat, MC is een aanduiding die veel rappers gebruiken voor hun naam. Ze had geen idee! :palm:
<<

Anoniem186

Bericht 05 Feb 2014 10:14

Sanne schreef:Ik ben er pas sinds kort achter dat OMG een afkorting is, ik las het altijd als een soort geluid en dan dit tekentje erbij: omghhhh :palm:

Die vind ik leuk! :)

En :wtf: wist je wel? :P
<<

Anoniem186

Bericht 05 Feb 2014 10:16

Mijn man snapte de term hartig ook niet. Ik heb het tig keer uit moeten leggen voordat het kwartje viel.
<<

Anoniem17

Bericht 05 Feb 2014 10:17

Jans schreef:Mijn man snapte de term hartig ook niet. Ik heb het tig keer uit moeten leggen voordat het kwartje viel.

Haha ik zal doorgeven aan mijn vriend dat hij niet de enige is :good:

Dacht jouw man ook dat het met de substantie te maken had? Zo van, chips zijn hartig, mayonaise is zacht? :palm:
<<

Anoniem186

Bericht 05 Feb 2014 10:18

Elliot schreef:N.a.v. het topic van CBL die niet wist dat jaarlijks de dagen langer worden na 21 december zat ik te denken dat iedereen wel zoiets heeft.

Dit snap ik overigens ook niet. Hoe bedoel je dat de dagen langer worden? Een dag duurt toch nooit langer dan 24 uur? :laughcry:
<<

Anoniem186

Bericht 05 Feb 2014 10:20

Elliot schreef:
Jans schreef:Mijn man snapte de term hartig ook niet. Ik heb het tig keer uit moeten leggen voordat het kwartje viel.

Haha ik zal doorgeven aan mijn vriend dat hij niet de enige is :good:

Dacht jouw man ook dat het met de substantie te maken had? Zo van, chips zijn hartig, mayonaise is zacht? :palm:

Haha nee dat niet. Hij snapte gewoon niet als ik zei dat ik trek had in iets zoets of iets hartigs. Dat haalt hij altijd door elkaar, terwijl ik dat echt niet snap. Dat kan je toch niet door elkaar halen?
<<

Anoniem166

Bericht 05 Feb 2014 10:20

Jans schreef:
Sanne schreef:Ik ben er pas sinds kort achter dat OMG een afkorting is, ik las het altijd als een soort geluid en dan dit tekentje erbij: omghhhh :palm:

Die vind ik leuk! :)

En :wtf: wist je wel? :P

Haha, ja, dat wist ik wel.

Jans, de dagen (overdag) worden langer, omdat het langer licht blijft. Met dag wordt dat stukje tussen zonsopgang en zonsondergang bedoeld.
<<

Anoniem12

Bericht 05 Feb 2014 10:21

Jans schreef:
Elliot schreef:N.a.v. het topic van CBL die niet wist dat jaarlijks de dagen langer worden na 21 december zat ik te denken dat iedereen wel zoiets heeft.

Dit snap ik overigens ook niet. Hoe bedoel je dat de dagen langer worden? Een dag duurt toch nooit langer dan 24 uur? :laughcry:

Met 'de dagen worden langer' wordt bedoeld dat het weer langer licht is `s avonds.

CBL dacht dat dit kwam doordat de winter zacht is dit jaar. Maar het komt gewoon door de langste en de kortste dag in juni en januari. Dit is dus ieder jaar hetzelfde en is niet afhankelijk van zachte winters o.i.d.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Feb 2014 10:22

Jans schreef:

:lol:
<<

Anoniem17

Bericht 05 Feb 2014 10:35

Jans schreef:

Ohhh ben je nou pietluttig aan het doen of snap je het echt niet? :P

Ik bedoel gewoon het deel van de dag dat het licht is, dat wordt langer. Zoals Sanne en Rush dus ook al zeiden. :ja:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Feb 2014 10:45

Het heeft bij mij heel lang geduurd voor ik wist waarom er altijd een wielrenner wint met de tour de france en geen auto of motor. Ik had er zelfs hele theorieën bij :palm:

Een ex van mij zat altijd in de ziektebed ipv ziektewet en zei minukel ipv minkukel.
30-04-2017
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Feb 2014 10:53

Elliot schreef:

Hahaha! :banaan:
<<

Anoniem301

Bericht 05 Feb 2014 11:14

Elliot schreef:Zelf heb ik een keer aan mijn ex-schoonvader gevraagd hoe hard je op het circuit van Zandvoort mag rijden...

Waarom is dat een rare vraag dan?
<<

Anoniem301

Bericht 05 Feb 2014 11:15

Ik dacht altijd dat het stichtiging was ipv stichting. Vind stichtiging nog steeds beter klinken.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Feb 2014 11:18

Elliot schreef:
Jans schreef:

Ohhh ben je nou pietluttig aan het doen of snap je het echt niet? :P

Ik bedoel gewoon het deel van de dag dat het licht is, dat wordt langer. Zoals Sanne en Rush dus ook al zeiden. :ja:

Sorry, ik was pietluttig aan het doen. :^^:
<<

Anoniem321

Bericht 05 Feb 2014 11:19

Ik ben er sinds kort achter dat het bobbejaaNland is ipv bobbejaaRland.
:palm:
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Feb 2014 11:30

Rush schreef:Niet 1 van mezelf, maar van een vriendin.

We lazen samen een berichtje over een feest binnenkort. Waarop stond DJ ***** met blabla van MC ******. Waarop zij zegt; MC, dat is echt een goede. Ik was laatst ook op een feestje met MC.

Schat, MC is een aanduiding die veel rappers gebruiken voor hun naam. Ze had geen idee! :palm:

HAHA! Een vriendin van mij zei laatst ook zoiets; die MC is goed hè? Die staat echt op ieeeder feestje. :laughcry: :laughcry:
<<

Anoniem12

Bericht 05 Feb 2014 11:32

Hahaha. Ja inderdaad Toet, geweldig!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Feb 2014 11:33

Rush schreef:
Jans schreef:

Met 'de dagen worden langer' wordt bedoeld dat het weer langer licht is `s avonds.

CBL dacht dat dit kwam doordat de winter zacht is dit jaar. Maar het komt gewoon door de langste en de kortste dag in juni en januari. Dit is dus ieder jaar hetzelfde en is niet afhankelijk van zachte winters o.i.d.

December bedoel je :wink:
<<

Anoniem17

Bericht 05 Feb 2014 11:34

Carrie schreef:
Elliot schreef:Zelf heb ik een keer aan mijn ex-schoonvader gevraagd hoe hard je op het circuit van Zandvoort mag rijden...

Omdat het een circuit is om op te racen. Er is geen maximumsnelheid :)
<<

Anoniem301

Bericht 05 Feb 2014 11:34

Elliot schreef:
Carrie schreef:

Omdat het een circuit is om op te racen. Er is geen maximumsnelheid :)

Aha! Ja klinkt logisch nu je het zegt :) Maar zo dom vind ik je vraag nou ook weer niet :D
<<

Anoniem12

Bericht 05 Feb 2014 11:35

Uh ja Jorja. December haha.

Ik zat te denken aan 'vorige maand'.. Maar we zijn nu alweer februari.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Feb 2014 12:43

Ik dacht altijd dat er op onze munten een berg stond. Ik kwam er pas heeeel laat achter dat het een halve Bea was..
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
Volgende

Terug naar Algemeen