Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Trump

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jan 2026 12:28

Trump

Ik wist even niet zo goed wat ik als topic titel moest plaatsen dus dan maar even zo. Na zijn vorige termijn was ik blij dat hij weg was. Toen hij herkozen werd snapte ik daar niets van. Inmiddels vind ik het doodeng worden. Waar is deze man mee bezig? Hebben we dan niets geleerd van het verleden? Ik merk dat ik hier heel onrustig van wordt. Nu ook weer de berichten over Groenland. Is er hier toevallig iemand die er iets meer over weet en wat nuance aan kan brengen?
2015 💙
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Jan 2026 12:51

Re: Trump

Bizar hè, hoe het in Amerika gaat. NOS en NU.nl hebben vaak artikelen met duiding van Amerika kenners. Ook de podcast de Dag van de NOS heeft regelmatig een uitzending over Trump met Amerika kenners. Bijvoorbeeld gister over Venezuela.

Hij heeft wel de expansie drift als Adolf H. iig behoorlijke parallellen. Ik heb in 2025 een heel interessant boek over facisme gelezen. Ook Trump komt natuurlijk in dit boek voor. ‘Dit is facisme’ door Rosan Smits.
💙 2021 💙
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Jan 2026 11:18

Er staat nu een nieuwe podcast online van de dag van de NOS. Met als onderwerp: wat is Trumps volgende doelwit? Ben hem nu aan het luisteren.
💙 2021 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Jan 2026 18:02

Maar als je hier onrustig van wordt, waarom dan die podcast luisteren? Er is veel gaande in de wereld, niet alleen Trump. Als ik daar allemaal nieuws of podcast over op ga zoeken, dan zou ik denk ik niet meer op deze wereld willen leven. Het is zoals het is, het is de veiligste tijd dat we ooit geleefd hebben en ik ben dankbaar dat we onze privileges hebben. Focussen op wat wel goed gaat is beter dan focussen op wat er niet goed gaat. Circle of influence is een mooie hierin in je achterhoofd te houden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Jan 2026 18:21

Waarom niet? Heeft geeft duiding over wat er gebeurt en kan ook zorgen wegnemen. Ik vond het boek over facisme interessant. Ging ook over je circle of influence trouwens in dat boek.
💙 2021 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jan 2026 21:21

Ik wil juist niet mijn kop in het zand steken en begrijpen wat er gebeurt. Welke risico’s hier aan zitten en waar de politieke reacties op gebaseerd zijn. Juist gebrek aan kennis zorgt in dit geval bij mij voor onrust.
2015 💙
<<

Maple

Kletskop

Bericht 08 Jan 2026 23:37

Ik krijg de berichten uiteraard wel mee, maar ik merk dat het mij wel erg helpt om er niet teveel over te willen weten. Hoe meer ik weet, hoe meer onrust ik ervaar. Tegenover één zinnetje wat me gerust stelt, staan 5 zinnen die me weer bang maken. Het ligt buiten mijn macht verder, ik heb er geen invloed op en het heeft (nog) geen direct invloed op mijn leven hier, en dus vind ik dat het best oké is om in dit geval níét te hoeven begrijpen wat er gebeurt.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 09 Jan 2026 08:56

Het enige wat me bezig houdt aan Trump is dat hij knettergek is en een goede comedian zou zijn, beetje jammer dat het zo'n machtige man is.
Nieuws ontwikkelingen volg ik mondjesmaat, ik leef hier met m'n dierbaren op een veilige plek, m'n leven is fijn en rustig en mocht daar op een of andere manier ooit een einde aan komen deal ik er dan mee. Ik heb geen zin me bang te maken.
Maar ik vind Trump wel echt een engnek.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Jan 2026 13:09

Ik luister af en toe de podcast van Maarten van Rossem. Dat is in zekere zin geruststellend.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 10 Jan 2026 07:15

Ik vind het ook maar eng. Hij heeft teveel macht.
Ik denk dat wij niet zo veilig zijn als we denken. En nee ik verwacht niet dat hij in een oorlog gaat met ons maar er speelt wel van alles.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Jan 2026 22:38

Wat is er bizar veel gebeurt daar de afgelopen dagen. Vandaag weer iemand vermoord op klaarlichte dag door ice. Kwam net de beelden tegen en het is echt pure agressie. Ik heb echt zoveel te doe met de Amerikanen. Het is bizar in wat voor land ze terecht zijn gekomen.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Apr 2026 14:44

A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will. However, now that we have Complete and Total Regime Change, where different, smarter, and less radicalized minds prevail, maybe something revolutionarily wonderful can happen, WHO KNOWS? We will find out tonight, one of the most important moments in the long and complex history of the World. 47 years of extortion, corruption, and death, will finally end. God Bless the Great People of Iran!

Wie gaat deze man nog stoppen? Een wereldleider die zulke berichten de wereld in stuurt. In wat voor wereld worden wij morgen wakker?
2015 💙
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Apr 2026 14:58

Niet normaal meer wat er allemaal speelt en wat Trump allemaal denk te mogen. Ik merk dat ik zelf de 'kop in het zand' tactiek gebruik op dit moment. Er speelt zoveel dat ik het allemaal niet meer kan (en wil) volgen, daarnaast twijfel ik aan het nieuws wat wij te zien/lezen krijgen en ik heb geen zin om alle media uit te pluizen en te volgen. Dit maakt dat ik het nieuws eigenlijk niet meer volg, enkel de koppen en soms een artikel lees. Ergens maakt het mij bang, maar aan de andere kant voelt het ook nog als een ver van mijn bed verhaal.
Ik hoop dat het allemaal snel stopt, want dit gaat allemaal ten koste van zoveel onschuldige mensen. Daarnaast vraag ik mij ook af wat dit doet met de volgende generatie, want ik merk dat mijn kinderen er best wel veel van mee krijgen, terwijl ik ze eigenlijk een zorgeloze jeugd gun.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Apr 2026 15:11

Ik gun mijn kind ook een zorgeloze jeugd maar in mijn jeugd speelde de Bosnië oorlog en daarna de oorlogen in Irak en Afghanistan. Van deze oorlogen heb ik veel meegekregen, mijn vader is zelfs uitgezonden geweest in Bosnië. Oorlog is echt iets van alle tijden aangezien onze ouders weer de Vietnam oorlog bijvoorbeeld hebben meegemaakt.
💙 2021 💙
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Apr 2026 15:21

Dat klopt, maar ik kan mij niet herinneren dat ik mij als kind onveilig heb gevoeld, er veel mee bezig was, of het idee gehad dat het dichtbij was. Mijn kinderen dromen erover, praten er vaak over en zijn er mee bezig. Ook voor mij zelf voelt het nu dichterbij dan ooit.

Dat maakt natuurlijk niet dat het meer of minder erg is voor de mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben. Zoveel onschuldige mensen en kinderen die er midden in zitten en er niks aan kunnen doen, vooral voor hun hoop ik dat het snel stopt en ben vaak in gedachte bij hun.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Apr 2026 16:14

Voor mij voelt het nu ook groter. Vooral omdat trump echt onvoorspelbaar is. Hij heeft de deadline nu 4x verschoven maar dit zijn wel aardig schokkende berichten.

Ik hoop echt dat ze hem snel af kunnen zetten. Niet dat zn achterban heel veel beter is.
2015 💙
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2026 18:50

Ik zie dat de podcastaflevering van Maarten van Rossem van vandaag hierover gaat.
Straks maar even luisteren.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2026 19:05

Ster schreef:Dat klopt, maar ik kan mij niet herinneren dat ik mij als kind onveilig heb gevoeld, er veel mee bezig was, of het idee gehad dat het dichtbij was. Mijn kinderen dromen erover, praten er vaak over en zijn er mee bezig. Ook voor mij zelf voelt het nu dichterbij dan ooit.

Dat maakt natuurlijk niet dat het meer of minder erg is voor de mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben. Zoveel onschuldige mensen en kinderen die er midden in zitten en er niks aan kunnen doen, vooral voor hun hoop ik dat het snel stopt en ben vaak in gedachte bij hun.

Komt dat ook niet door bv het jeugdjournaal? Vroeger keken we geen journaal, nu kijken ze het jeugdjournaal op school. Zelfs bij mijn dochter in de klas (speciaal onderwijs, 8-9 jarige maar sociaal-emotioneel veel jonger), vorig jaar al.
Dochter is daar heel lang bang voor geweest, geluid super hard maar ze mocht wel kleuren toen ik er iets van zei. Dat ze alles hoorde moest ze maar mee dealen.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2026 19:06

Ik vind Trump echt eng! Hij moet gestopt worden. Hij heeft het over vanavond maar hoe zit dat met het tijdsverschil? Staan wij hiermee op of is dat bv morgen in de loop van de dag?
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2026 19:19

De deadline ligt op vannacht 02.00 Nederlandse tijd.
Ik vind het allemaal maar eng bah.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Apr 2026 19:32

Wij keken vroeger ook wel jeugdjournaal alleen dit voelt idd dichterbij.

Deadline is idd 02:00 Nederlandse tijd daarom ook mijn vraag in wat voor wereld worden we morgen wakker?
2015 💙
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2026 19:42

Zal het nu niet ook groter voelen allemaal omdat we nu internet en Social media etc hebben, waar dat met Bosnië/ Irak/ Afghanistan/ Vietnam niet zo was?

Anyway, ik merk ook dat het me van tijd tot tijd behoorlijk aanvliegt. Helpt nu wel dat ik SM apps (Facebook, Insta) radicaal verwijderd heb van mn telefoon en daardoor niet meer zo zit te doomscrollen. Ik hoop dat Trump wordt tegengehouden en (wederom!) z’n taal zal afzwakken. Door alles wat hij wél zegt, niet zegt en de mate waarin hij zichzelf tegenspreekt maakt hem niet geloofwaardiger.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Apr 2026 21:23

Trump is denk niet eens de meest gevaarlijke van het stel. Zijn achterban is voor mij gevoel nog gevaarlijker en extremer. Er gaan aan maanden rond dat de gezondheid van Trump niet al te best meer is. Dus de achterban bedenkt een hoop en trump is de boodschapper. Denk aan een Vance. Ik moet er niet aan denken dat die man over een aantal jaar in het Oval gaat zitten

Terug naar Nieuws & actualiteiten