Noodpakket
Hebben jullie al iets (of misschien zelfs een compleet) noodpakket in huis? Wat hebben jullie erin zitten?

Marsy31 schreef:Ik heb liever alles in huis en niet gebruiken, dan niks in huis en niet in staat m’n kinderen voedsel en water te kunnen geven. En ik weet nu al dat ik me dood ga ergeren als er dan buren komen vragen of ze wat water mogen want ‘ze hadden dit niet ingeschat’. Ja, duh.. je bent er zeker een jaar op gewezen. Niet bij mij aankloppen dus als we week plat liggen ;) Eigen schuld dikke bult dan maar. Daar ben ik dan ook hard in.
Maple schreef:Hoe groot schatten jullie de kans dat er daadwerkelijk een situatie kan voorkomen waarin we zo'n pakket echt nodig zullen hebben?
Bliss schreef:Wij hebben helemaal niks, noppes, nada in huis. 🤔 Ja een paar tientjes contant en wat er in de kast of vriezer ligt. Ik voel de noodzaak niet zo, is dat naïef?
.

Jip schreef:Ik heb gewoon geen zin om mij daar zorgen over te maken of bang door te worden. Ik heb al genoeg andere dingen om bang voor te zijn.
Wel wil ik een soort van voorbereid zijn. Overigens heb ik genoeg medicatie ed in huis, dus ik denk niet dat het perse apart in het noodpakket moet nog.
Qua eten vind ik het lastig. Want het meeste moet toch opgewarmd worden. Wat stop je dan in zo een noodpakket...
Marsy31 schreef:Maar ben ik dan de enige die denkt dat als ze zelfs zo ver gaan dat er flyers in de bus komen, ze daar vast een reden voor hebben? Ik vind het zo vreemd dat mensen dat bewust negeren..
Ik kan ook niet in de toekomst kijken en ik hoop ook op niks. Maar zeggen: ‘ik ga dit niet doen’, dat vind ik, uh, bijzonder. En onverstandig. Want jezelf voor je kop slaan als Nederland een week plat ligt is dan te laat. Als mijn kinderen dan geen water hebben en ik moet zeggen: ‘nee sorry, mama geloofde er niet in, dus heb niks gekocht’. Terwijl het zoooo makkelijk is om die paar basisdingen aan te schaffen en wat geld te pinnen.
Maar goed, ieder z’n eigen natuurlijk verder.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Terug naar Nieuws & actualiteiten
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers