Verkiezingen
De stemwijzer heb ik al ingevuld maar moet nog even de standpunten doornemen.
Heb jij al een keuze gemaakt? En hoe kom jij tot een beslissing?
Max schreef:Ik heb vorige keer ook op Volt gestemd, maar net als Zora gaat dat 'm dit keer niet worden. Ik stem nu voor GL/PVDA. Heb gister nog een stemwijzer gedaan en daar stond GL/PVDA ook in de top 2.
Hoop dat we eindelijk eens van een VVD kabinet afkomen...
Scandic schreef:Ik ben een vrij trouwe aanhanger van de PvdD, maar toch twijfel ik dit jaar. Ik vind hun standpunten vrij extreem nu, natuurlijk moet er iets gebeuren qua milieu/klimaat maar als je wil regeren moet je ook compromissen sluiten. Ik twijfel nog even verder..
Palmyra schreef:Bij het invullen van de stemwijzer en de stemchecker komen bij mij Volt en GL/ PVDA op gelijke hoogte uit. Ga ook voor GL/PVDA als tegengas voor alle rechtste partijen. Moet alleen nog even kijken op wie ik stem. Wil weer op een vrouw stemmen.
Tove_ schreef:Palmyra schreef:Bij het invullen van de stemwijzer en de stemchecker komen bij mij Volt en GL/ PVDA op gelijke hoogte uit. Ga ook voor GL/PVDA als tegengas voor alle rechtste partijen. Moet alleen nog even kijken op wie ik stem. Wil weer op een vrouw stemmen.
Je kunt dan beter niet op de eerste vrouw stemmen (die komt toch wel in de kamer). Wat je het beste kunt doen is kijken op hoeveel zetels de partij waarschijnlijk uitkomt en dan stemmen op een vrouw lager dan het aantal. Dus stel de partij verwacht vijf zetels, stem dan op een vrouw lager dan plek vijf. Misschien wel wat lastiger om in te schatten bij een nieuwe partij.
 Kijk via https://stemopeenvrouw.com/ wat de prognose is en kies een vrouw die onder de voorspelling op de lijst staat en mij het meeste aanspreekt.
 Kijk via https://stemopeenvrouw.com/ wat de prognose is en kies een vrouw die onder de voorspelling op de lijst staat en mij het meeste aanspreekt.Tove_ schreef:Je kunt dan beter niet op de eerste vrouw stemmen (die komt toch wel in de kamer). Wat je het beste kunt doen is kijken op hoeveel zetels de partij waarschijnlijk uitkomt en dan stemmen op een vrouw lager dan het aantal. Dus stel de partij verwacht vijf zetels, stem dan op een vrouw lager dan plek vijf.
Terug naar Nieuws & actualiteiten
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers