Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Geweld/vuurwerk tegen agenten en hulpverleners

<<

LauraLinde

Bericht 01 Jan 2026 20:06

Geweld/vuurwerk tegen agenten en hulpverleners

Ik zie net op de NOS app een bericht over vuurwerkgeweld tegen agenten en hulpverleners, ze zijn bestookt met vuurwerk en in hinderlagen gelokt. Er staat ook een filmpje bij dit bericht, en ik ben er echt van geschrokken. Echt bizar. Waarom doen mensen dit? Echt waarom? Wat voor zieke geest heb je als je bedenkt dat je dit gaat doen? Zouden dit kerels zijn (tenminste, ik ga er vanuit dat het merendeel kerels is) die normaal zitten te gamen in schietspellen en dat nu in het echt gaan doen?
Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en een hele zware straf krijgen. Ik kan er niet over uit dat mensen dit doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Jan 2026 20:16

Re: Geweld/vuurwerk tegen agenten en hulpverleners

Ik heb altijd het idee dat het niet echt hoogvliegers zijn die dit doen. Of ze veel zitten te gamen dat denk ik niet. Vermoed eerder dat ze een enorm onrecht voelen en daar de politie de schuld van geven. Ik vind het overigens doodeng dat dit gebeurt. Het is toch bezopen. Echt hoe haal je dit in je hoofd.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 01 Jan 2026 23:25

Zelfde soort als de hooligans, achterlijke nutteloze figuren. Mogen van mij echt heel zware straf krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Jan 2026 09:49

Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik had zelf dienst deze oud en nieuw en was ook erg benieuwd naar wat we konden verwachten.

Uiteindelijk waren wij de hele nacht bezig met ander (ernstig) alcohol- en vuurwerkleed en hebben we niks te maken gehad met agressie of geweld. We zijn om 0:00 het nieuwe jaar begonnen met de politie en brandweer op de kazerne en de politie was massaal opgeschaald voor deze nacht. Ik heb ze niet meer gezien daarna en weet ook niet hoe het ze vergaan is wat betreft (vuurwerk)agressie.

Ze zouden veel zwaarder moeten straffen. Las net een bericht over een pasgeboren baby in nood waarbij de hulpverleners gewoon aangevallen werden met vuurwerk onderweg naar de auto’s en het ziekenhuis. Misselijkmakend.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jan 2026 20:44

Ik vind het verschrikkelijk maar vooral zorgwekkend. Wie zijn deze figuren die zover van de maatschappij af staan dat ze bewust brandweer en politie in een hinderlaag lokken? Dit zijn geen gamers hoor, wat dan ook de definitie van een gamer is. Maar tussen mensen die veel gamen en dit zit echt een wereld van verschil. Dit zijn (halve?) criminelen die dit echt heel bewust doen. Heel verontrustend.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 02 Jan 2026 22:15

Ik geloof ook niet dat het gamers zijn. Ik denk net als Minx dat het mensen zijn die een hoop onrecht/onvrede voelen. En dan wellicht onder invloed van drank/drugs overgaan tot geweld. Kuddegedrag speelt ook wel mee gok ik. Ik vind het heel zorgwekkend.
<<

kelio

Noob

Bericht 03 Jan 2026 19:37

Echt zorgwekkend dit. Onbegrijpelijk dat mensen hulpverleners zo doelbewust aanvallen. :banaan: :eyes:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jan 2026 21:19

Crazy. Dit is poging tot doodslag. Ik hoop dat ze ze opsporen en hun straf krijgen en het nooit meer doen (en de rest adviseren dit ook niet te doen).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jan 2026 23:26

Lot schreef:Crazy. Dit is poging tot doodslag. Ik hoop dat ze ze opsporen en hun straf krijgen en het nooit meer doen (en de rest adviseren dit ook niet te doen).

Van mij mogen ze het classificeren als poging tot moord. Het is namelijk echt een bewuste actie dat vuurwerk richten. Je hebt momenten genoeg waarop je na kan denken en besluiten het niet te doen. Je pakt bewust een aansteker en richt ook bewust op de politie.
2015 💙
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 05 Jan 2026 07:26

Ik vind het echt verschrikkelijk. Van mij mogen ze al die mensen noteren en daarna alle hulp weigeren als ze het zelf nodig hebben.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2026 08:29

Zelfs de buitenlandse media hebben het over onze jaarwisseling:

https://www.ad.nl/binnenland/buitenland ... ~a8a3c7f3/
To travel is to live
Mijn instagram

Terug naar Nieuws & actualiteiten