Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De kloof tussen arm en rijk

<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 13:21

De kloof tussen arm en rijk

N.a.v. een ander gesprek open ik hier een nieuwe discussie over de kloof tussen arm en rijk die in Nederland steeds groter wordt. De ene helft kan het zich permitteren om minder te gaan werken, te rentenieren, of geld te verdienen met bitcoin en huisjesmelken en -flippen. De andere helft werkt zich te pletter omdat ze anders niet meer rond kunnen komen.

Hoe kijk jij aan tegen deze kloof? Wat kunnen we eraan doen om de kloof te verkleinen (of hoeft dat van jou niet?) Aan welke kant van de kloof sta jij en hoe voel je je daar bij? Ben je een slecht mens als je teert op je geld en bijvoorbeeld minder gaat werken en zo minder bijdraagt aan de maatschappij? Of moeten we het werkethos juist veranderen en in gaan zien dat werken niet de heilige graal is?
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 14:20

Re: De kloof tussen arm en rijk

TO trapt af. Ik vind dat ieder mens een menswaardig bestaan moet kunnen hebben met een dak boven het hoofd en dat er iedereen een basis moet krijgen boven het bestaansminimum. Daarom ben ik voorstander van het basisinkomen voor iedereen en ook zou iedereen een dak boven z'n hoofd moeten krijgen, ongeacht werk, opleiding en afkomst.

Los van dit bestaansminimum moet het mogelijk zijn om te excelleren en je kop boven het maaiveld uit te steken. Als jij hard werkt, dan moet dit lonen. Verschillen mogen er zijn, iemand met een universitaire opleiding investeert veel meer, dan iemand die op zijn 16e begint met werken. Daar mag iets tegenover staan.

Ik vind dat de vermogensbelasting omhoog moet en de belasting op werk omlaag, zodat er eerlijke kansen komen voor iedereen en om mensen aan te moedigen hun eigen geld te verdienen ipv hun hand op te houden.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 04 Jun 2022 20:12

Re: De kloof tussen arm en rijk

Daar ligt toch helemaal het probleem niet? In mijn omgeving zijn veel mensen die niet werken. Gewoon geen zin, iets beters te doen, de bijstand betaald wel. Dat zij nu niet meer rond kunnen komen, zal best. Maar dan gaan ze maar werken. (En nee, dan heb ik het niet over mensen die niet kunnen werken. Echt over de mensen die niet willen werken). Voor zulke mensen hoeft de belasting niet worden veranderd. En vind ik het ook niet erg dat ze het niet meer kunnen betalen.

Er zijn meer vacatures dan personeel. En mensen willen voor 12+ euro hun nest niet uit. Dan doe je het niet. Maar ook niet klagen. De opties om er beter van te worden, liggen er. Doe er wat voor. Moeten wij ook.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2022 20:30

Re: De kloof tussen arm en rijk

Iemand met een universitaire opleiding investeert in mijn ogen niet perse mee. Sterker nog, bachelor wo is een jaar korter dan bachelor HBO. Een MBO’er investeert ook en iemand zonder vervolgdiploma investeert óók, alleen dan heel anders. (En ja, dat zie ik van dichtbij)

Ik ben het met Beau eens dat er iets aan de bijstand gedaan mag worden. Het is mooi dat er een vangnet is, maar als een deel van de bevolking daarop gaat leunen en het vervolgens vertikt om te gaan werken, dat gaat er mijns inziens iets fout.

Ik vind het wel erg dat de armen armer worden en de rijken rijker, dus vermogensbelasting omhoog: zeker. De kloof verkleinen is idealistisch, zou mooi zijn maar niet ten koste van alles.

De werkethos mag zeker veranderen: ik zou graag willen werken om te leven ipv andersom (zoals ze in Zuid-Europa doen dus).
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 20:41

Re: De kloof tussen arm en rijk

Tom schreef:Iemand met een universitaire opleiding investeert in mijn ogen niet perse mee. Sterker nog, bachelor wo is een jaar korter dan bachelor HBO. Een MBO’er investeert ook en iemand zonder vervolgdiploma investeert óók, alleen dan heel anders. (En ja, dat zie ik van dichtbij)

Havo is 5 jaar, vwo is 6 jaar. De meeste universitaire studies duren 4 - 5 jaar (3 jaar ba + 1-2 jaar ma). Al met al ben je dus voor een universitaire graad 1-2 jaar langer bezig. Daarbij is het niveau hoger.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2022 20:46

Re: De kloof tussen arm en rijk

Sadie schreef:
Tom schreef:Iemand met een universitaire opleiding investeert in mijn ogen niet perse mee. Sterker nog, bachelor wo is een jaar korter dan bachelor HBO. Een MBO’er investeert ook en iemand zonder vervolgdiploma investeert óók, alleen dan heel anders. (En ja, dat zie ik van dichtbij)

Havo is 5 jaar, vwo is 6 jaar. De meeste universitaire studies duren 4 - 5 jaar (3 jaar ba + 1-2 jaar ma). Al met al ben je dus voor een universitaire graad 1-2 jaar langer bezig. Daarbij is het niveau hoger.


Hbo is 4 jaar met mogelijk 1-2 jaar master dus je vergelijking is niet compleet. En door de bank genomen is het cognitieve niveau op het WO hoger ja, maar tegenwoordig kun je als je ‘met je handen werkt’ ook goed geld verdienen. En iemand zonder papiertje kan óók een hoog cognitief niveau bereiken, zij het op een andere manier.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 20:49

Re: De kloof tussen arm en rijk

Tom schreef:
Sadie schreef:Havo is 5 jaar, vwo is 6 jaar. De meeste universitaire studies duren 4 - 5 jaar (3 jaar ba + 1-2 jaar ma). Al met al ben je dus voor een universitaire graad 1-2 jaar langer bezig. Daarbij is het niveau hoger.


Hbo is 4 jaar met mogelijk 1-2 jaar master dus je vergelijking is niet compleet. En door de bank genomen is het cognitieve niveau op het WO hoger ja, maar tegenwoordig kun je als je ‘met je handen werkt’ ook goed geld verdienen. En iemand zonder papiertje kan óók een hoog cognitief niveau bereiken, zij het op een andere manier.

Maar daar heb ik het toch niet over? Ik zeg alleen dat studeren een extra investering is en wie die investering doet, mag daar de vruchten van plukken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2022 20:52

Re: De kloof tussen arm en rijk

Sadie schreef:
Tom schreef:
Hbo is 4 jaar met mogelijk 1-2 jaar master dus je vergelijking is niet compleet. En door de bank genomen is het cognitieve niveau op het WO hoger ja, maar tegenwoordig kun je als je ‘met je handen werkt’ ook goed geld verdienen. En iemand zonder papiertje kan óók een hoog cognitief niveau bereiken, zij het op een andere manier.

Maar daar heb ik het toch niet over? Ik zeg alleen dat studeren een extra investering is en wie die investering doet, mag daar de vruchten van plukken.


En ik ben dat dus niet met je eens. En zeker alleen universitair niet. Wie het om wat voor reden dan ook niet doet, zou dat hogere salaris dus niet verdienen?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 20:56

Re: De kloof tussen arm en rijk

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een studie mag lonen. Waarom zou iemand anders nog gaan studeren met alle kosten die daarbij horen? Waarom je nek uitsteken, of risico lopen als het toch niet uitmaakt?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 04 Jun 2022 20:57

Re: De kloof tussen arm en rijk

Sadie schreef:
Tom schreef:
Hbo is 4 jaar met mogelijk 1-2 jaar master dus je vergelijking is niet compleet. En door de bank genomen is het cognitieve niveau op het WO hoger ja, maar tegenwoordig kun je als je ‘met je handen werkt’ ook goed geld verdienen. En iemand zonder papiertje kan óók een hoog cognitief niveau bereiken, zij het op een andere manier.

Maar daar heb ik het toch niet over? Ik zeg alleen dat studeren een extra investering is en wie die investering doet, mag daar de vruchten van plukken.

Persoonlijk vind ik dat weer discriminatie richting die mensen die dat, om watvoor reden dan ook, niet kunnen. Het is natuurlijk totaal niet realistisch om te denken dat iemand die met zijn handen werkt en hard werkt, hetzelfde zou verdienen als bijvoorbeeld een arts. Maar ik heb er altijd wel moeite mee dat mensen die vanaf hun 13e keihard hebben moeten werken (ja, ze bestaan) en daar ook de lichamelijke klachten van ondervinden, moeten rondkomen van een minimaal pensioen en eigenlijk ook nauwelijks kans gehad hebben om te sparen 'voor later', vanwege de minimale inkomsten. Terwijl iemand die gestudeerd heeft en voor de carrière hard gewerkt heeft, eigenlijk daarmee wel ervan uit mag gaan dan het lukt om te sparen om het later ook een stuk ruimer te hebben. Dat vind ik wel een echte luxe, waar je je wel echt bewust van mag zijn.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2022 21:01

Re: De kloof tussen arm en rijk

Sadie schreef:Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een studie mag lonen. Waarom zou iemand anders nog gaan studeren met alle kosten die daarbij horen? Waarom je nek uitsteken, of risico lopen als het toch niet uitmaakt?


Sadie schreef:Verschillen mogen er zijn, iemand met een universitaire opleiding investeert veel meer, dan iemand die op zijn 16e begint met werken. Daar mag iets tegenover staan.

Dat zeg je dus wel.

En wat is dat voor onzin over je nek uitsteken? Risico’s lopen? Alsof werken altijd zonder gevaar is?

Ik ben het eens met Maple, je doet nogal neerbuigend naar de mensen die niet hebben gestudeerd/niet konden studeren.
Edit: ik vind juist dat we de mensen die ‘met de handen werken’ beter mogen belonen. Lange dagen, vakwerk, essentiële beroepen in de zin van bevoorrading , huizen bouwen etc: het is fijn dat mensen juist dat nog kunnen/willen, ook hen hebben we hard nodig!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 04 Jun 2022 21:03

Re: De kloof tussen arm en rijk

Tom schreef:Edit: ik vind juist dat we de mensen die ‘met de handen werken’ beter mogen belonen. Lange dagen, vakwerk, essentiële beroepen in de zin van bevoorrading , huizen bouwen etc: het is fijn dat mensen juist dat nog kunnen/willen, ook hen hebben we hard nodig!

Dit.
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 21:05

Re: De kloof tussen arm en rijk

In technische beroepen wordt erg veel verdiend en ook als je handig bent, kun je erg veel verdienen met alleen een mbo-opleiding. Dat talent heeft lang niet iedereen.

Dus waarom zou iemand met zijn hersenen niet meer mogen verdienen, maar met zijn handen wel? Dat is toch net zo krom?

De klasgenoten die naar het mbo gingen, kochten trouwens als eerste een huis en hadden het goed voor elkaar, terwijl de studenten eerst nog jaren op een beschimmeld achterkamertje konden gaan wonen om daar een flinke studieschuld op te bouwen. Uiteindelijk mag die jarenlange investering beloond worden. Gelukkig gebeurt dat in onze maatschappij.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 04 Jun 2022 21:06

Re: De kloof tussen arm en rijk

Daarnaast duurt een MBO opleiding vaak net zo goed 4 jaar en kost ook geld. Naast lesgeld vaak ook redelijk wat extra kosten aan bv kleding of werkspullen, naast de standaard dingen als boeken.
Iemand die niet universitaire geschoold is investeerd net zo goed.

Leuk dat je universitair geschoold bent, maar zonder de mensen die met hun handen werken, zou jij het een stuk lastiger hebben. Voor mij is hoogopgeleid niet per se beter en reden voor een hoger loon dan oemand die op MBO niveau werkt. Denk dat het daar ook al mis gaat met die kloof, het idee dat mensen denken dat ze beter zijn omdat ze toevallig beter kunnen leren/een hoger iq hebben.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 04 Jun 2022 21:10

Re: De kloof tussen arm en rijk

Sadie schreef:In technische beroepen wordt erg veel verdiend en ook als je handig bent, kun je erg veel verdienen met alleen een mbo-opleiding. Dat talent heeft lang niet iedereen.


Ik vind dit wel je kop in het zand steken, het ontkennen van zware werkomstandigheden tegen een minimaal inkomen, alleen omdat JIJ met een universitair niveau vindt dat jij extra's verdiend, alleen omdat je zo hard gewerkt hebt. Terwijl je eigenlijk ook al gewoon een riant salaris hebt. Ik was wellicht ook niet heel duidelijk nu ik mijn bericht terug lees, maar je doet natuurlijk ook niet heel veel moeite om het te begrijpen. Ik noem dat egoïstisch.
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 21:11

Re: De kloof tussen arm en rijk

Arwyn schreef:Daarnaast duurt een MBO opleiding vaak net zo goed 4 jaar en kost ook geld. Naast lesgeld vaak ook redelijk wat extra kosten aan bv kleding of werkspullen, naast de standaard dingen als boeken.
Iemand die niet universitaire geschoold is investeerd net zo goed.

Leuk dat je universitair geschoold bent, maar zonder de mensen die met hun handen werken, zou jij het een stuk lastiger hebben. Voor mij is hoogopgeleid niet per se beter en reden voor een hoger loon dan oemand die op MBO niveau werkt. Denk dat het daar ook al mis gaat met die kloof, het idee dat mensen denken dat ze beter zijn omdat ze toevallig beter kunnen leren/een hoger iq hebben.

Op je 15e ben je klaar met de mavo, dan nog 4 jaar mbo. Op je 19-20e ben je al klaar. De meeste mbo'ers wonen nog bij hun ouders die de kosten grotendeels voor hen betalen.

Ik zeg niks over dat het ene beter is dan het ander. Tot je 22-23e studeren en hoge kosten maken is alleen een grotere investering. Het is duurder, het duurt langer, het is moeilijker en meer en er wordt meer van je verwacht en je krijgt meer verantwoordelijkheden op je werk.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2022 21:11

Re: De kloof tussen arm en rijk

*haalt lang verhaal weg*

Studeren is geen heilige graal in mijn ogen, het moet geen verschil hoeven maken in de beloning van werk.

En studeren is ook keuzes maken, net als niet-studeren dat is. Een studieschuld hebben als je niet anders kan, dat is vervelend. Een studieschuld omdat je gefeest etc hebt, dat is je eigen schuld.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2022 21:13

Re: De kloof tussen arm en rijk

Sadie schreef:
Arwyn schreef:Daarnaast duurt een MBO opleiding vaak net zo goed 4 jaar en kost ook geld. Naast lesgeld vaak ook redelijk wat extra kosten aan bv kleding of werkspullen, naast de standaard dingen als boeken.
Iemand die niet universitaire geschoold is investeerd net zo goed.

Leuk dat je universitair geschoold bent, maar zonder de mensen die met hun handen werken, zou jij het een stuk lastiger hebben. Voor mij is hoogopgeleid niet per se beter en reden voor een hoger loon dan oemand die op MBO niveau werkt. Denk dat het daar ook al mis gaat met die kloof, het idee dat mensen denken dat ze beter zijn omdat ze toevallig beter kunnen leren/een hoger iq hebben.

Op je 15e ben je klaar met de mavo, dan nog 4 jaar mbo. Op je 19-20e ben je al klaar. De meeste mbo'ers wonen nog bij hun ouders die de kosten grotendeels voor hen betalen.

Ik zeg niks over dat het ene beter is dan het ander. Tot je 22-23e studeren en hoge kosten maken is alleen een grotere investering. Het is duurder, het duurt langer, het is moeilijker en meer en er wordt meer van je verwacht en je krijgt meer verantwoordelijkheden op je werk.


Nou tussen de regels door lees ik in de laatste alinea toch echt dat je studeren beter vindt. Terwijl zo’n investering toch echt een keuze is!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 04 Jun 2022 21:17

Re: De kloof tussen arm en rijk

De middelbare school kost nog altijd geen geld als ik me niet vergis, dus dat telt niet mee in je sommetje.
Heel veel MBO'ers gaan al uit huis, heel veel HBO'ers/WO'ers blijven thuis wonen. Het is gewoon niet pertinent waar dat HBO/WO meer kost dan MBO. Ik heb zowel HBO als WO gedaan en geen studieschuld opgebouwd.
En laten we het niet gaan hebben over meer verantwoordelijkheid of wat moeilijker is, want dat is allemaal zo betrekkelijk. Ik kan goed leren, maar kan echt geen auto in elkaar zetten, vind ik veel moeilijker. En de mannen die hier de elektra hebben aangelegd hebben nogal een verantwoordelijkheid met een huis veilig maken. Als zij een fout maken kan dat veel meer gevolgen hebben dan als ik dat als hoogopgeleide in mijn werk doe.

Het is zo zwart/wit hoe ik het bij jou lees. Ik houd dan toch meer van grijs en per situatie kijken. Niet alleen maar op studie niveau oid.

En 2 reacties vind ik al veel, dus ik houd er nu weer mee op en ga lekker naar bed 😊
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 04 Jun 2022 21:19

Re: De kloof tussen arm en rijk

Bij de kloof tussen arm en rijk moet ik denken aan de documentairereeks Klassen. De kloof begint al in de kindertijd namelijk. Ik vind het zo mooi van Nederland dat alle scholen hier in principe evenveel financiële middelen hebben en even goed zijn (in tegenstelling tot landen waar je echt supergoede en superslechte scholen hebt). Waardoor kinderen gelijke kansen hebben. Maar dan zie ik zo'n documentaire en vraag ik me af: is dat wel echt zo?
Klein voorbeeld uit mijn eigen omgeving: op een mavo/havo school hier in de stad moet je een chromebook van een paar honderd euro aanschaffen. Op een havo/vwo school die onder dezelfde koepel valt, een macbook van 1500 euro. Waarom?

Verder moet ik denken aan dingen als voedsel, woningen, energiekosten, sparen, schulden etc. etc.

Hoe kan een pak koekjes of een zak chips nou goedkoper zijn dan een broccoli? Waarom is de gezonde keuze duurder? Daar moeten we iets aan doen, toch?

En de manier waarop schulden zich op kunnen stapelen (bijvoorbeeld door torenhoge incassokosten), waardoor je er amper nog uit raakt. Heel schrijnend.

De huidige situatie op de woningmarkt raakt starters, huurders en mensen met een klein budget het hardste.

Een hogere energierekening hakt er verhoudingsgewijs het hardste in bij mensen die al weinig te besteden hebben (en geen geld hebben om van het gas af te gaan, hun huis flink te isoleren of zonnepanelen op het dak te leggen).

Dat zijn mijn associaties bij het thema.
Laatst gewijzigd door Filoria op 04 Jun 2022 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 21:21

Re: De kloof tussen arm en rijk

Tom schreef:
Sadie schreef:Op je 15e ben je klaar met de mavo, dan nog 4 jaar mbo. Op je 19-20e ben je al klaar. De meeste mbo'ers wonen nog bij hun ouders die de kosten grotendeels voor hen betalen.

Ik zeg niks over dat het ene beter is dan het ander. Tot je 22-23e studeren en hoge kosten maken is alleen een grotere investering. Het is duurder, het duurt langer, het is moeilijker en meer en er wordt meer van je verwacht en je krijgt meer verantwoordelijkheden op je werk.


Nou tussen de regels door lees ik in de laatste alinea toch echt dat je studeren beter vindt. Terwijl zo’n investering toch echt een keuze is!

Het is een investering. Ik had op mijn 16e een baan op mbo-niveau, daar had ik mijn leven lang kunnen blijven hangen. Ik had niet meer naar school hoeven gaan, niet 6 jaar lang 40 uur onbetaald hoeven te studeren, geen studieschuld hoeven opbouwen. Dat was even relaxt geweest, maar uiteindelijk was ik er qua inkomen niet op vooruit gegaan en zou ik nu slechter af zijn.

Soms is er inzet nodig om ergens te komen. Niet iedereen kan dat, daarvan ben ik me bewust, maar voor wie het wel kan en het aangaat daar mag die inzet worden beloond. Ik ben heel blij dat we in een maatschappij leven waar dit zo werkt. Zouden jullie liever naar een communistische staat willen waar iedereen exact hetzelfde verdient?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 04 Jun 2022 21:23

Re: De kloof tussen arm en rijk

Ik zou het in elk geval wel een stuk eerlijker vinden als er meer (al dan niet door de overheid vastgelegde) toeslagen komen voor fysiek zwaar werk.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2022 21:25

Re: De kloof tussen arm en rijk

Hahaha je lijkt wel een kind dat zn zin niet krijgt, lekker drammen.

Edit: eens met Maple.

En nee, lonen hoeven niet exact gelijk maar meer waardering voor sommige beroepen zou zeker mogen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 04 Jun 2022 21:25

Re: De kloof tussen arm en rijk

Verder kan ik me trouwens volledig vinden in de reactie van Filoria.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Jun 2022 21:28

Re: De kloof tussen arm en rijk

Maple schreef:
Sadie schreef:In technische beroepen wordt erg veel verdiend en ook als je handig bent, kun je erg veel verdienen met alleen een mbo-opleiding. Dat talent heeft lang niet iedereen.


Ik vind dit wel je kop in het zand steken, het ontkennen van zware werkomstandigheden tegen een minimaal inkomen, alleen omdat JIJ met een universitair niveau vindt dat jij extra's verdiend, alleen omdat je zo hard gewerkt hebt. Terwijl je eigenlijk ook al gewoon een riant salaris hebt. Ik was wellicht ook niet heel duidelijk nu ik mijn bericht terug lees, maar je doet natuurlijk ook niet heel veel moeite om het te begrijpen. Ik noem dat egoïstisch.


Eens met Maple.

Mensen in de techniek met mbo verdienen echt niet veel. Op een uitzondering na. En hebben vaak wel zware werkomstandigheden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers