Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dartsters stappen op door transvrouw

<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 26 Mrt 2024 06:25

Dartsters stappen op door transvrouw

https://nos.nl/artikel/2514076-dartster ... s-vrouw-is

Wat vinden jullie van dit onderwerp?
2 vrouwen stappen op uit de oranje selectie omdat er een transvrouw mee doet.

(Hopelijk kan hier met wederzijds respect over gesproken worden.)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Mrt 2024 07:17

Re: Dartsters stappen op door transvrouw

Het gaat denk ik om het fijn dat zij op anatomisch/fysiologisch gebied altijd als man zal darten, ongeacht dat ze een vrouw is nu. Dat zal wel maken dat de winkansen van vrouwen beperkt worden omdat zij een hele andere manier van gooien hebben.

Maar ondanks dat ik dat begrijp, kan ik niet achter hun keuze staan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Mrt 2024 07:53

Re: Dartsters stappen op door transvrouw

Mannen schijnen een betere oog-hand coördinatie te hebben en vrouwen een betere motoriek. Mannen hebben dus een biologisch voordeel. Ik snap de beslissing dan ook. In de sport is er niet voor niets een splitsing tussen mannen en vrouwen. Biologisch gezien kun je ze niet met elkaar vergelijken. Het mixed toernooi was nog nooit door een vrouw gewonnen tot Noa-Lynn won. Biologisch gezien is ze een man. Ik ben echt voorstander van jezelf kunnen zijn, maar in de sport vind ik het niet fair. Er zijn al zoveel verhalen bekend van sporters die gestopt zijn omdat er een transvrouw in de competitie meedeed. In de VS is er een coach geweest die uit protest bij de vrouwen mee heeft gedaan. Ze konden dit niet tegenhouden en de transvrouw die tot die tijd alles won, vond het ineens niet eerlijk meer. Doping ed vinden we in de sport absoluut niet kunnen. Dit vind ik ook onder competitievervalsing vallen. Het feit dat veel transvrouwen die hoog sporten vaak bij de mannen niet eens in de buurt van het podium zouden komen zegt genoeg. Als er dan toch iets moet veranderen, verander dan de naam in XX en XY, dan kijk je puur biologisch.
2015 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 26 Mrt 2024 08:05

Re: Dartsters stappen op door transvrouw

Ja eens met mijn voorgangers. Biologisch blijf je een man in dit geval. Dat biedt op sommige vlakken voor- en nadelen. Dus ik snap wel dat dit oneerlijk voelt.

Of opstappen de beste keus is, weet ik niet. Ik heb begrepen dat het meerdere keren is aangekaart en er niet op gereageerd werd. Als dit dan het uiteindelijke gevolg is, snap ik dat wel. Maar ligt dus wel aan het voortraject.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 26 Mrt 2024 08:25

Re: Dartsters stappen op door transvrouw

Ik snap de reden wel maar ik vind dit niet de manier.
Maar dan komt het dilemma, hoe los je dit op zodat iedereen tevreden is. Kan dat wel?
Of moet er bijvoorbeeld een aparte competitie komen net zoals de gehandicapten sport?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 26 Mrt 2024 09:51

Re: Dartsters stappen op door transvrouw

Je kunt jezelf natuurlijk maar tot zo ver aan laten passen naar wie je je voelt. Biologisch gezien is dat niet te veranderen dus als dat een voordeel geeft dan snap ik heel goed dat dat niet eerlijk gevonden wordt. Zo te lezen zijn er al mixed toernooien dus daar zou ze dan prima aan mee kunnen doen, lijkt me. Maar goed, er gaat natuurlijk een hoop geld in die sport om ook dus ik snap van zo'n vrouw ook wel dat ze aan meer toernooien mee wil doen en dat ze ook weer niet bij de mannen ingedeeld wil worden.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers