Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brexit

<<

Anoniem161

Bericht 22 Jun 2016 17:07

Brexit

Houd jij je daarmee bezig?
En wat denk/hoop je dat er gaat gebeuren?
<<

Krully

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 07 Mei 2015 12:57

Bericht 22 Jun 2016 17:14

Re: Brexit

Nee, ik hou mij er niet mee bezig. Alhoewel ik nu wel benieuwd ben wat de uitslag zal zijn..
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Jun 2016 18:02

Re: Brexit

Niet in de diepte, maar als Leave wint, dan wordt het iets lastiger om naar mijn vrienden te gaan en dat zou ik jammer vinden.
L2014 & H2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Jun 2016 18:42

Re: Brexit

Ja, ik houd me er wel mee bezig, ik volg het nieuws redelijk op de voet, en zal morgen ook de exitpolls gaan volgen. Ik hoop dat ze blijven zullen stemmen. Ik denk dat dat zowel voor henzelf als voor de EU beter is. Wel ben ik heel benieuwd wat er zou gebeuren mochten ze eruit gaan. Hoe dat dan gaat lopen, en wat er dan bijvoorbeeld gebeurt met Schotland.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jun 2016 20:15

Re: Brexit

Ik ben ook wel benieuwd naar de uitslag en de gevolgen van dien.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem318

Bericht 23 Jun 2016 04:40

Re: Brexit

Ik houd me er ook veel mee bezig, vind het erg spannend. Ik ga het vandaag op de voet volgen.
<<

Anoniem161

Bericht 23 Jun 2016 17:07

Re: Brexit

Ik ben echt benieuwd en vooral als ze eruit stappen wat het dan voor gevolgen heeft.
<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:53

Bericht 23 Jun 2016 18:22

Re: Brexit

Ik heb vandaag ruim 5 uur in de auto gezeten en heb de hele dag Radio 1 geluisterd. Volgens de laatste peilingen is een kleine meerderheid voor 'remain'.
Ik hoop ook dat Groot Brittanië bij de EU blijft, al kan ik de gevolgen ook lang niet goed op lange termijn voorspellen. Ik denk wel dat het Brexit is, dat het gevolgen heeft voor de stevigheid van EU zelf.
Ik begreep dat wanneer GB wel uit de EU stapt, dat de premier officiële brief moet schrijven met verzoek tot beëindigen van lidmaatschap en dat vanaf dat moment ze twee jaar hebben om alle regels en wetten aan te passen. Dat zijn er duizenden blijkbaar, dus die twee jaar heeft GB dan ook wel nodig. Het is in ieder geval niet van de één op de andere dag uit de EU.
<<

Geel

Bericht 23 Jun 2016 18:25

Re: Brexit

Ik volg het een beetje, niet op de voet, daar heb ik helaas geen tijd (meer) voor. Ik kijk al amper tv, pik er soms iets van op via Twitter, maar heb me er niet in verdiept. Heb bv. geen idee wat de consequenties zijn van een Brexit.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 24 Jun 2016 05:29

Re: Brexit

Het lijkt erop dat Brexit toch gaat winnen. Ik ben heel benieuwd wat het voor gevolgen gaat hebben en op welke termijn.
<<

Anoniem161

Bericht 24 Jun 2016 06:21

Re: Brexit

Ik ook! En Wilders wil nu nexit.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jun 2016 06:45

Re: Brexit

Geel schreef:Ik volg het een beetje, niet op de voet, daar heb ik helaas geen tijd (meer) voor. Ik kijk al amper tv, pik er soms iets van op via Twitter, maar heb me er niet in verdiept. Heb bv. geen idee wat de consequenties zijn van een Brexit.


Dat weet niemand volgens mij; ik heb weinig vertrouwen in mensen die daar stellig dingen over roepen. Waar ik me zorgen om maak is de enorme bagger aan populistische 'discussie' die dit opent, ook in andere landen. Als andere landen volgen kunnen we de EU wel opdoeken en dat terwijl we nu juist zoveel problemen hebben die landen niet in hun eentje kunnen oplossen (bv klimaatverandering en vluchtelingen).
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 24 Jun 2016 07:05

Re: Brexit

De gevolgen zijn natuurlijk niet te overzien net zoals Caulfield aangeeft niemand weet precies wat de invloed gaat zijn op bijvoorbeeld de economie zowel die van GB zelf als die van de EU. Hoewel er veel mis is met de EU in mijn ogen is het toch het beste van twee kwaden en vind ik het erg onwenselijk dat ze eruit gaan stappen. Het is nu wachten op het volgende land dat een referendum uitgeeft en voor de stabiliteit van de EU is het simpelweg onwenselijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jun 2016 07:10

Re: Brexit

Ik vind het toch inderdaad wel eng wat voor gevolgen dit met zich mee zal brengen, niet alleen voor groot Brittannië maar ook andere EU landen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 24 Jun 2016 07:15

Re: Brexit

Ik heb het niet gevolgd, ben wel erg benieuwd wat de gevolgen van Brexit gaat hebben voor de rest van de EU, maar daar is nog weinig over bekend lees ik hier? Omdat iedereen zich afvraagt wat de gevolgen zullen zijn? Ben net als Marin ook bang voor de gevolgen. We gingen qua economie net weer lekker, ben vooral bang voor de gevolgen op dat gebied.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er nu meer landen zullen volgen. Ik vraag me ook af of de EU over een tijd nog bestaat. En dat Wilders vervolgens een Nexit zou willen, verbaast me niets.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 24 Jun 2016 07:41

Re: Brexit

Zag vanmorgen deze quote voorbijkomen: The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter - Winston Churchill

Eén van de problemen is op de korte termijn dat er opnieuw moet worden onderhandeld over de handelsverdragen nu ze geen onderdeel meer zullen uitmaken van de vrijhandelszone. De vraag is hoe gaat de rest van de EU zich opstellen? Je kunt het ze in mijn ogen niet te makkelijk maken omdat je zo een signaal afgeeft dat je als land gerust uit de EU kunt stappen en nog steeds gebruik kan maken van de voordelen van de vrijhandelszone. Op de korte termijn zal dat voor GB slecht zijn voor de economie maar op de lange termijn zou het nog wel eens goed uit kunnen pakken doordat ze zelf de onderhandelingen kunnen gaan voeren met individuele lidstaten maar alles is momenteel nog koffiedik kijken.

Persoonlijk ben ik vooral bang wat de invloed gaat zijn op de stabiliteit tussen de landen onderling het voorkomen van onrust en zelfs oorlog is voor mij het grootste argument om in de EU te blijven.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 24 Jun 2016 08:32

Re: Brexit

Premier Cameron stapt op.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

anoniem213

Bericht 24 Jun 2016 08:38

Re: Brexit

Caulfield schreef:Dat weet niemand volgens mij; ik heb weinig vertrouwen in mensen die daar stellig dingen over roepen. Waar ik me zorgen om maak is de enorme bagger aan populistische 'discussie' die dit opent, ook in andere landen. Als andere landen volgen kunnen we de EU wel opdoeken en dat terwijl we nu juist zoveel problemen hebben die landen niet in hun eentje kunnen oplossen (bv klimaatverandering en vluchtelingen).


Daar maak ik me ook zorgen over. Ideaal moment voor Wilders om weer op te staan en te zeuren dat wij ook weg moeten. Ik kan me eigenlijk ook niet echt voorstellen dat de EU heel welwillend is met het maken van nieuwe verdragen op het gebied van handel met de Britten. Ik denk dat er veel mis is in de EU, maar ook dat het nu wel een goede manier is om met landen in gesprek te blijven en inderdaad iets te bereiken op het gebied van klimaat en vluchtelingenproblematiek. Bovendien denk ik dat aan elk samenwerkingsverband nadelen kleven, maar dat het ons veel meer oplevert dan we in de gaten hebben.

Ik vind het trouwens bizar dat met zo'n klein verschil ze gewoon uit de EU gaan. Ik vind het erg verdrietig allemaal en ik kan me ook slecht voorstellen dat het voor de Britten zelf op de lange termijn beter is, maar ik heb te weinig verstand ervan om daar iets zinnigs over te zeggen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Jun 2016 05:39

Re: Brexit

Ik ben er eigenlijk best wel door geraakt. Ik heb alle remain argumenten gelezen (bij vrienden) en maar weinig goede leave argumenten (sowieso niet bij vrienden). Ik vind het jammer dat we nu niet meer zomaar terug zullen kunnen en eerlijk gezegd, weet ik ook niet of ik dat op deze manier nog zou willen. Mijn beste vriend heeft inmiddels zijn Facebook foto op zwart en geeft aan zijn heil ergens anders te willen gaan zoeken (dat is den optie, want hij en zijn partner hebben buitenlandse roots).

Ik ben heel benieuwd hoe dit zich verder uitwerkt. Ik vind het heel verdrietig dat dit zomaar kan op zo'n procentueel klein verschil (maar wel >1m stemmen meer voor de Brexit, dat klinkt dan toch wel weer significant).

Er gingen gisteren al geluiden dat het bankwezen uit Londen weg wilt (Morgan Stanley, JP Morgan, BNPS, etc). Het kan nooit goed wezen voor het land.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2016 05:59

Re: Brexit

Ik herken je gevoel wel mzcharlotte. Ik heb de hele dag nagedacht over hoe ik me voel en uiteindelijk heb ik het maar een soort betrayed genoemd.
Ik ben ook bang voor alle gevolgen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem177

Bericht 25 Jun 2016 06:44

Re: Brexit

Ik ook. Onze toekomst wordt er niet makkelijker op..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2016 06:55

Re: Brexit

Ja ik moest al aan jullie denken Bambina.
Ik heb natuurlijk ook een aantal jaar in Engeland gewoond en vind het een gek idee dat dat in de toekomst dan zoveel moelijker zou worden. Zo dichtbij en dan toch zo ver weg.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2016 08:00

Re: Brexit

Marin schreef:Ja ik moest al aan jullie denken Bambina.
Ik heb natuurlijk ook een aantal jaar in Engeland gewoond en vind het een gek idee dat dat in de toekomst dan zoveel moelijker zou worden. Zo dichtbij en dan toch zo ver weg.


Jij was daar student, toch? Dat zal niet zoveel lastiger worden. Zolang je je collegegeld maar betaalt, en dat wordt juist steeds minder met de val van de GBP.
Voor werkenden en voor bedrijven kunnen er wel problemen ontstaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2016 08:09

Re: Brexit

Ik ben juist wel benieuwd of je dan in de toekomst echt een studentenvisum moet verkrijgen. Ook verschillen de EU fees met internationale fees vaak duizenden euro's. Even opgezocht, voor Cambridge is momenteel de fee voor een master voor de EU rond de 10.000 euro en voor de 'overseas (internationale dus niet EU landen) 20.000 euro. Ik denk dus wel zeker dat dat verschil zal maken. Voor mij was dat niet mogelijk geweest dan en ik vermoed voor vele anderen ook niet. Ook een programma zoals het Erasmus uitwisselingsprogramma (waar ik zelf niet aan heb meegedaan maar vele andere Europeanen wel) is dan niet meer mogelijk naar de UK. ik denk wel degelijk dat dit echt een heel groot verschil gaat maken voor jonge mensen.

En dat is dan alleen nog maar onderwijs. De overige gevolgen zijn natuurlijk veel groter maar ik moest hier direct aan denken vanwege m'n eigen achtergrond en interesse in educatie.

http://www.independent.co.uk/student/ne ... 00106.html
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2016 12:51

Re: Brexit

En dit vind ik dus bizar hè, zoveel mensen die spijt hebben van hun stem. En dat er pas na de uitslag gegoogled werd wat de EU eigenlijk is.

Weet niet hoe betrouwbaar de Evening Standard is (Britse kranten zijn vaak nogal gekleurd) maar dit is toch best schokkend. http://www.standard.co.uk/news/politics ... 80361.html
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers