17 Aug 2026 22:14 door Marin
Oh ja dat herken ik wel Lady! Dat doe ik ook wel eens. En in één van mijn lievelingsboeken vroeger stond ook een ontspanningsoefening omschreven over drijven op een rivier. Die doe ik ook nog steeds.
Ik heb sowieso last van strakke spierspanning valt me op.
Marsy, zoveel doe ik niet (denk ik). Ik sport niet in de avond. Ik ga rond half 9 a 9 uur zitten en ontspan dan zo'n anderhalf uur nog. Ik kijk weinig tv (nu toevallig wel steeds B&B vol liefde). Ik doomscroll wel veel maar wel actief op onderwerpen die me interesseren (ik plan reizen, info over gezond leven, dat soort dingen).en soms idd moet ik echt nog wel dingen doen die onder de mental load vallen (contact school, ASS onderzoeksverslagen lezen, hobby clubjes dingen van de kinderen uitzoeken, boodschappen plannen, al dat soort dingen waar ik overdag geen ruimte voor heb en wel gewoon moeten, dat doen we dan samen of apart). Soms moet dat gewoon even. En soms kan ik lekker kiezen wat ik wil doen. Ik volg heel vaak m'n eigen gevoel waarin ik zin heb, in wat voor soort ontspanning ik behoefte heb als ik daar ruimte voor heb, in m'n eentje op de steiger zitten of in bad of juist gezellig samen op de bank.
Maar ik ben niet enorm vaak de hort op, soms. Geen wekelijks terugkomend iets iig.
Let's discover the world together.