Koortslip kind
Toch aan de Zovirax? Hebben we ook weleens eerder geprobeerd. Dat leek niet beter te werken dan de zinkzalf maar misschien nieuwe poging. Of van die patches?
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Zora schreef:Mijn jongste zoon heeft echt heel vaak een koortslip. In december had hij er eentje en dat duurt dan ook wel echt minstens een week, zo niet langer. Nu komt hij net uit bed met weer eentje. Hoe behandelen jullie dit? We smeren zinkzalf omdat dat het minst invasief voelt maar het is zo balen voor hem dat dat een witte laag achterlaat. Hij kan er gelukkig wel goed afblijven.
Toch aan de Zovirax? Hebben we ook weleens eerder geprobeerd. Dat leek niet beter te werken dan de zinkzalf maar misschien nieuwe poging. Of van die patches?
Giselle schreef:Wat vervelend voor je zoon, Zora, zeker als hij er zo vaak één heeft. Ik had ze voorheen ook bijna maandelijks, werd er gek van. Ik ben uiteindelijk L-lysine gaan slikken en dat heeft goed geholpen. Waren toen wel enorme pillen en ik weet niet of ze een kleinere variant hebben ervan, dus ik weet niet of dat iets voor je zoon is.
Noor: zit er alcohol in die desinfecterende handgel? Dat zou namelijk verklaren waarom dat werkt, want alcohol droogt de blaasjes snel uit. Ik heb dit ook een tijd gedaan, pure alcohol op een wattenstaafje en aantippen. Brandt enorm, dus ik zou dit zeker niet aanraden voor een kind! Plus het schijnt minder goed te zijn voor het genezingsproces, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt, koortslip was binnen een paar dagen weg.
Terug naar Lichaam & gezondheid
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers