Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat doe jij voor sport?

<<

Holymoly

Noob

Bericht 10 Mei 2025 15:35

Wat doe jij voor sport?

Om even inspiratie op te doen; wat voor sport beoefenen jullie? Doe je dit al lang?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mei 2025 15:48

Re: Wat doe jij voor sport?

Ik volleybal sinds 5 jaar weer (op recreantenniveau), en vroeger jaren in de jeugd gespeeld.

Ik heb ook een aantal jaar gedoken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 10 Mei 2025 15:56

Bitterbal.
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Mei 2025 16:07

Helemaal niets en dat viel vanochtend ook wel te merken. Deed met mijn zoontje mee aan een stormloop van 500 meter en ik was kápot😂

Ik zou wel weer willen (en moet sporten) maar dan moet het thuis. Kan en wil niet meerdere keren per week oppas regelen. Een sportschool met kinderopvang is hier helaas niet. Voor thuissporten heb ik alleen niet genoeg discipline (iets met ‘s avonds gewoon echt moe zijn).
• @solometliefde •
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mei 2025 16:13

Ik zit af en toe op een gravelbike om door het bos en over de hei te fietsen.
Doe het alleen te weinig. Als ik ga ben ik in ieder geval 2 uur onderweg en daar heb ik niet vaak tijd voor.
Nu het 's avonds langer licht is en lekkerder weer, wordt het wel makkelijker.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Mei 2025 16:25

Ik zit op softbal. We zijn een team van bijna allemaal moeders met (jonge) kinderen en de gezelligheid staat voorop. Al spelen we natuurlijk wel graag een goede pot maar ons dames 1 bijvoorbeeld zijn allemaal jonge meiden die om de softbal heen leven en bij ons staat het gezin toch op 1.
♡30-04-2017
<<

Maple

Kletskop

Bericht 10 Mei 2025 16:34

Al een aantal jaar niks maar ik moet echt weer aan de bak, ik heb de conditie en het uithoudingsvermogen van een astmatische slak. Er opent hier binnenkort een sportschool voor enkel vrouwen met hele aantrekkelijke tarieven, ik hoop dat dat een beetje gaat draaien met leuke groepslessen enzo. Ik ga me sowieso inschrijven in elk geval, al is het maar voor de fitness apparatuur.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Mei 2025 17:13

Ik ben sinds twee jaar lid van de sportschool. Daar volg ik o.a. groepslessen pilates, steps en HIIT of ik ga fitnessen. Ik probeer minimaal 2x per week te gaan, dat lukt helaas niet altijd. Ook doe ik regelmatig een yinyoga les hier bij iemand in het dorp.
2011 2012 2017
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 10 Mei 2025 17:37

HIIT en bokszaktraining
Juli 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Mei 2025 17:46

Wat leuk zo’n clubje softbal Kees! Zoiets lijkt me heel leuk, gewoon sowieso iets beginnen met moeders van school ofzo, lekker laag niveau maar wel dat iedereen gemotiveerd is.

Ik heb me 2 maanden geleden voor het eerst ingeschreven op de sportschool. Ik ervaarde een mega drempel. Vond het heel eng en spannend 😆 maar ik heb het gedaan en ben daar alleen al best trots op eerlijk gezegd. Het is een relatief dure waardoor er weinig ‘types’ zijn waar ik tegenop zag. Vooral gewoon mensen zoals ik, en in de ochtend veel ouderen. Ik doe daar tot nu toe spinning, body pump, en gewoon cardio en krachttraining zelf op alle apparaten. Daarvoor krijg ik van een coach elke maand hulp/tips. Heel luxe! Er is ook een sauna en zwembad etc, dus dat trok me over de streep. Plus dat ik de helft van het abbo van m’n werk krijg 😇

Ik wil vooral fitter en vitaler worden. Cardio is het meest belangrijk. Ik bewoog al wel veel, veel wandelen en fietsen, maar het moet echt ff wat serieuzer. Ik sta ervan te kijken dat ik het oprecht leuk vind tot nu toe maar ik merk ook dat het heel lastig is in het dagelijks leven te plannen. Liefst ga ik 3x in de week maar tot nu toe is soms 2x zelfs al lastig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mei 2025 18:16

Kickboksen
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Fantine

Bericht 10 Mei 2025 18:22

Ik doe niet aan een specifieke sport maar ik wandel wel elk weekend. Met mijn gezin of met vriendinnen. Met vriendinnen sowieso dan minimaal 10km en met mijn gezin vaak meer dan een uur. We wonen vlakbij allerlei mooie plekken om in de natuur te kunnen wandelen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mei 2025 19:58

Haha Kira! 🤣

Goed bezig Zora, wat fijn! 😊

Ik ben een fanatieke hardloper, wij hebben een zelfs eigen topic hier. 😎 Ik loop nu 7 jaar en ik vind het lichamelijk en vooral mentaal heel fijn. Ik had nooit verwacht dat ik dit zou kunnen maar ik heb me weer ingeschreven voor de tweede halve marathon.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Mei 2025 20:04

Ik doe thuis aan HIIT en ik wandel veel.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Mei 2025 20:39

Ik sport bij de sportschool. Iig 2x per week, ik zou graag 3x gaan maar dat red ik de meeste weken niet. Wat ik er doe ligt aan de dag.
Meestal doe ik 1x circuit training en daar achteraan yoga. De tweede keer doe ik zumba of step aerobics en/of zelf fitnessen.
Daarnaast ga ik soms thuis op het roei apparaat en doe ik wat oefeningen maar dat komt er eigenlijk te weinig van.
<<

Marit Eline

Bericht 10 Mei 2025 21:07

Aii confronterend topic dit, ik doe te weinig. Ik wandel redelijk veel (ook lange afstanden rond de 20 km) maar is dat sporten? Daarnaast zwem ik soms baantjes in de zomer. Maar verder?
Het lijkt me heel fijn om een sportgroepje/team te hebben. Een paar jaar geleden heb ik 2x meegetraind met een 30+ groep van damesvoetbal, was superleuk maar kreeg al heel snel last van mijn knie (terwijl ik dat normaal nooit heb) dus leek me toch niet zo handig, ik wil geen blessures. Hardlopen heb ik ook gedaan, ook tussen de zwangerschappen in, maar ben nu na de geboorte van de jongste (is nu 2) nog niet weer begonnen. Heb soms nog last van stuitje/bekken bij ver wandelen, dus ik durf niet zo goed. Ik zou ook graag krachttraining willen doen, maar ik vind binnen in zo'n sportschool sporten echt vreselijk. Ik wil gewoon buiten sporten. Iets van bootcamp ofzo lijkt me leuk, maar is hier niet in het dorp. Dus tja. En ook een chronisch gebrek aan tijd, daarom komt het er op het moment ook allemaal niet zo van. Maar slap excuus, mijn man wielrent wel standaard 2x per week, dus zou ik het ook moet kunnen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Mei 2025 21:29

Ik zwem, wielren en loop hard.

Op maandag looptijd hard.
Op dinsdag rust
Woensdag zwemmen
Donderdag fietsen/hardlopen
Vrijdag hardlopen/fietsen
Zaterdag zonder kids fietsen/hardlopen en zwemmen / met kids rust
Zondag zonder kids fietsen/hardlopen/ met kids fietsen
Laatst gewijzigd door Jip op 11 Mei 2025 10:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smile♡ Januari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Millie

Noob

Bericht 10 Mei 2025 23:08

Pole fitness ofwel sportief paaldansen, nu bijna 2jaar
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Mei 2025 00:12

Ik loop hard en doe aan krachttraining.
Ik heb nu 2 hyroxen gedaan en vind dat echt een ontzettend leuk doel. De evenementen zijn duurt en kosten me een dag. Totaal ben ik dan voor een dag alles bij elkaar denk ik 200/250 euro kwijt. Dat is ticket, vervoer eten enz. Dus dat wil ik beperken tot 2x per jaar. Daarnaast nog 2 hardloopwedstrijden per jaar (5km en 4EM).
Mijn schema is nu:
Maandag: mix hyrox en kracht
Dinsdag: hardlopen
Woensdag: rust
Donderdag: hardlopen
Vrijdag: kracht
Zaterdag: mix hyrox en kracht
Zondag; hardlopen

Voor nu even de focus op het lopen om dat weer goed op te bouwen en dan vanaf augustus wil ik volle bak voor gaan bereiden voor m’n volgende hyrox.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Mei 2025 00:59

Ik tennis en ga naar de sportschool.
Tennissen is training en in voor en najaar competitie. Soms vrij spelen.
Sportschool probeer ik 2x per week te gaan, maar nu de met competitie lukt mij dat niet.
Vandaag 4,5 uur wedstrijden gespeeld. Ben helemaal gesloopt en normaal is het zondag sportschool. Maar dat laat ik voor nu zitten.

Plus in de tuin werken. En aangezien we deze aan het rooien zijn is dat ook wel een sport op zich.

Filoria

Bericht 11 Mei 2025 07:37

Op zondagochtenden doe ik een kleine bootcamp met mijn zoon.

Verder wandel en fiets ik veel en heb ik regelmatig optredens met een straatorkest. Lopend trompet spelen voelt ook wel als sport 😅
<<

Holymoly

Noob

Bericht 11 Mei 2025 13:16

Wat gaaf Filoria in een straatprotest spelen. Dat lijkt me zeker een soort om je zo voort te bewegen haha
<<

Max

Yipyapper

Bericht 11 Mei 2025 16:51

(Reformer) Pilates en barre.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Mei 2025 17:42

Ik doe nu 3 jaar muay thai en het heeft mn leven echt veranderd zowel mentaal als fysiek.

Sinds een jaar doe ik er ook krachttraining bij met gewichten en HIIT training en voor de zomer pak ik een aantal PT’s zodat ik even extra goed in mn vel zit.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2025 22:59

De laatste tijd veel te weinig maar in principe doe ik yoga, Rocycle en krachttraining.

Ik begin vanaf vrijdag weer met twee keer in de week personal training, ze komt voor de deur heel chill. Dan ontkom ik er niet aan.

Tof Millie!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid