11 Nov 2025 11:46 door Hippie
Vroeger ging ik zelf voor een bril meestal de opticiens een beetje af, kijken waar ik een bril zag die ik leuk vond. Zodoende brillen gehad van diverse winkels, van Hans Anders tot Pearle tot een onafhankelijke zaak. Die laatste was wel aanmerkelijk duurder toen. Lenzen haalde ik meestal bij de Hans Anders. Inmiddels al lang niets meer nodig gehad omdat mijn ogen gelaserd zijn, hopelijk blijft dat nog zo lang mogelijk zo goed als de afgelopen jaren.
Wel onlangs ervaring gehad voor zowel zoon als dochter. Allebei hebben ze een kleine afwijking, net genoeg dat ze wel een bril of lenzen nodig hebben ook ivm school. Meting van zoon is bij een oogkliniek gedaan (verwijzing door huisarts) ivm zijn leeftijd (onder de 12) en dat is maar goed ook. Hij blijkt ook oogdruppels nodig te hebben ivm te snelle groei van het oog en moet elk half jaar nu op controle daar. Verder krijgen we daar dan een recept mee en daarmee kan je naar elke opticien. Voor zijn bril zijn we toen uitgekomen bij SpecSavers, omdat hij daar de leukste bril zag. Onlangs wilde hij lenzen proberen en zijn we daarvoor bij Pearle uitgekomen, na een verhuizing twee jaar terug zitten er nu weer andere winkels in de buurt. Dochter is juist weer bij Hans Anders uitgekomen, omdat ze daar de leukste bril vond.
Ik durf niet te zeggen of een onafhankelijke zaak echt beter is dan een keten, maar wij zijn tot nu toe overal prima geholpen en tevreden over de brillen en lenzen. Ik moet wel zeggen dat ik qua metingen wel het beste gevoel had bij de oogkliniek, omdat er daar echt goede professionals werken zoals oogartsen en orthoptisten. Zoon moest naar een kinderorthoptist en die lijken nogal dun gezaaid in de omgeving dus op die manier uiteindelijk bij deze kliniek uitgekomen.