Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Anticonceptie

<<

Dr2026

Noob

Bericht 03 Jun 2026 13:56

Anticonceptie

Ik heb een 16 jarige dochter en ze heeft een vriendje wat nu wel serieuze vormen begint aan te nemen.
Ze zegt zelf nog niet "binnen een week" seks te hebben maar ze wil wel voorbereid zijn.
Er zal ook sowieso een condoom gebruikt worden maar alleen daar wil ze (en wij ook niet...) niet op vertrouwen.
Zelf gebruik ik al 14 jaar geen anticonceptie meer al ben ik nooit zo'n voorstander geweest van hormonen.
De huisarts plaatst liever geen spiraaltje onder de 18 jaar, zeker niet wanneer een meisje nog niet seksueel aktief is geweest.

Gisteren bij de huisarts over de prikpil gehad en over de implanon.
Zij raadt de prikpil aan (onze dochter is vrij laks met innemen van medicatie) omdat de implanon een litteken achterlaat en nog weleens wil gaan zwerven in het lijf.
Maar inmiddels heb ik (nog) meer info opgezocht en lees ik vooral veel kritiek op de prikpil (heftige stemmingswisselingen, gewichtstoename, lange tijd na stoppen voor cyclus weer op gang komt, etc.) en dat er toch meer mensen blij zijn met de implanon. :12:

Wat gebruiken jullie/jullie dochters?
Wat zijn jullie ervaringen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Jun 2026 16:19

Re: Anticonceptie

Zelf ben ik blij geweest met de nuvaring. Ik ken er ook die de pil doorslikken, en zelf had ik met de pleisters pil doorbraakbloedingen.

Kortom, zelf zou ik weer gaan voor een nuvaring. En anders gewoon een lichte pil.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jun 2026 16:43

Ik heb de Implanon gehad en juist last gehad van onregelmatig bloedverlies, dus ik heb hem er binnen een paar maanden weer uit laten halen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Flamingo

Noob

Bericht 05 Jun 2026 09:06

Mijn dochter gebruikt de pil, maar zij is erg stipt!
Hoewel ze in 2 huizen woont, heeft ze het altijd bij zich en slaat ze nooit over.
Zelf wel fan de nuvaring. Deze is een hele poos moeilijk leverbaar geweest en toen ben ik weer overgestapt naar de pil.
Maar binnekort liever weer de nuvaring.

Terug naar Lichaam & gezondheid