Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fitbit

<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 31 Jan 2023 17:19

Fitbit

Welke fitbit/smartwatch hebben jullie en waar gebruik je hem allemaal voor? Ik wil er graag 1 vooral voor het sporten en stappendoel behalen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jan 2023 17:36

Re: Fitbit

Ik heb de AppleWatch 7. Ben er blij mee. Kan er mee bellen, appen, sporten, stappen tellen. Duur maar alles is gekoppeld aan m’n telefoon en ik vind het ideaal.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 31 Jan 2023 19:08

Re: Fitbit

Ik heb ook een apple watch (geen idee welk model, ik heb hem nu een jaar of 2 en toen was het de nieuwste). Ik vond de app van Fitbit overzichtelijker, maar ik vind het aan de apple watch fijn dat alles erop zit (bonuskaart, betalen (wat ik nog niet gebruik overigens), mijn telefoon opsporen, stappen tellen, workout tracken enz).

Ik zou alleen wel graag mijn slaap tracken, maar deze moet elke dag worden opgeladen, dus dat doe ik 's nachts. In het begin laadde ik hem dan voor het slapen 10 min op en als ik wakker werd weer een kwartier, maar dat vergat ik en dan zat ik weer met een (bijn) leeg horloge.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1743

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 31 Jan 2023 19:33

Re: Fitbit

Ik heb een fitbit sense volgens mij. Fijne horloge. Ik gebruik hem vooral als horloge en app berichten. Door omstandigheden moet de juf veel appen gedurende de dag dus nu zie ik wie het is zonder continu op mijn telefoon te kijken en afgeleid worden.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 31 Jan 2023 19:36

Re: Fitbit

Ik heb Xaomi mi band 5. Ik gebruik hem vooral als stappenteller en slaapregistratie. Maar ik kan er ook appjes op ontvangen als ik zou willen (staat uit, je kunt er alleen niet via de horloge op reageren), zien wie er belt etc. Je kunt ook activiteiten meten (voor zover ik weet wandelen, hardlopen en fietsen). Ik weet het niet precies want ik gebruik niet alle opties.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 31 Jan 2023 19:36

Re: Fitbit

Ik heb een Fitbit Versa 4. Ik gebruik hem vooral voor m'n trainingen en als stappenteller, maar ook voor zuurstofsaturatie, m'n slaappatroon en hartslag. Dit is m'n 3e Fitbit, had eerst een Charge 3 en Versa 3, en ben nog altijd heel tevreden!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 31 Jan 2023 19:45

Re: Fitbit

Hier ook een Apple Watch en blij mee. Toen ik m’n fitbit had trackte ik m’n slaap en nu niet meer. Dacht dat ik het zou missen maar geeft me juist meer rust. Prettig hoe de Watch connect met bv Spotify, Strava etc.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jan 2023 20:35

Re: Fitbit

Ik heb een garmin venu2. Ik track daar 4x per week mijn trainingen mee, slaap, hartslag en alles gaat automatisch. Ook koppelt hij lekker met de apps die ik gebruik.
2015 💙
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Jan 2023 22:47

Re: Fitbit

Ik heb een Fitbit deluxe. Bevalt mij goed. Ik vind hem mooi compact. Ik gebruik hem vooral als stappenteller en om trainingen bij te houden. Je kunt er ook appjes op binnen krijgen. Maar ik vind dit zelf niet fijn.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Feb 2023 11:16

Re: Fitbit

Alexis schreef:Ik heb ook een apple watch (geen idee welk model, ik heb hem nu een jaar of 2 en toen was het de nieuwste). Ik vond de app van Fitbit overzichtelijker, maar ik vind het aan de apple watch fijn dat alles erop zit (bonuskaart, betalen (wat ik nog niet gebruik overigens), mijn telefoon opsporen, stappen tellen, workout tracken enz).

Ik zou alleen wel graag mijn slaap tracken, maar deze moet elke dag worden opgeladen, dus dat doe ik 's nachts. In het begin laadde ik hem dan voor het slapen 10 min op en als ik wakker werd weer een kwartier, maar dat vergat ik en dan zat ik weer met een (bijn) leeg horloge.

Ik laad ‘s avond op als ik op de bank zit, dan kan ik hem ‘s nachts gewoon dragen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 01 Feb 2023 11:25

Re: Fitbit

Wat doen jullie met de informatie die je krijgt vanuit je Fitbit? Is dat leuk om te weten of doe je er ook actief iets mee?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Feb 2023 11:30

Re: Fitbit

Ik heb een Fitbit Versa 2, ik gebruik hem als stappenteller en krijg alles van WhatsApp, mail en socials erop binnen. Heb nooit het geluid van m'n telefoon aan staan, maar nu merk ik het in elk geval ook als ik gebeld word. 😬

In het begin hield ik hem om tijdens het slapen, maar dat werd een soort obsessie en daar werd ik nou niet bepaald rustiger van, dus daar ben ik mee gestopt.
❤ 7 juni 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 01 Feb 2023 11:46

Re: Fitbit

@ Max: Ik vind het gewoon leuk om te weten. Mijn slaap hou ik wel weer bewuster bij omdat ik de afgelopen maand zo slecht heb geslapen.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 01 Feb 2023 11:54

Re: Fitbit

Max schreef:Wat doen jullie met de informatie die je krijgt vanuit je Fitbit? Is dat leuk om te weten of doe je er ook actief iets mee?


Ik track vooral mijn hardlooptrainingen en gebruik het daarmee om doelen te stellen, trainingen variëren et etcera. Dan is ook aanpalend informatie als rusthartslag etc interessant.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 01 Feb 2023 12:02

Re: Fitbit

Ik vind het ook interessant om te vergelijken in welke hartslagzones ik zit. Of er dan vooruitgang in zit. Ik zie ook dat mijn hartslag tijdens de menstruatie hoger is, doe ik verder weinig mee, maar vind ik wel leuk om te zien. En ik heb er ook aan gezien dat een bodypump training qua hartslag eigenlijk amper iets voor me doet.

Slapen heb ik ook uitgezet op een gegeven moment, omdat onze dochter niet sliep en ik dan elke dag zag dat ik 2 uur zoveelof 3 uur zoveel had geslapen en daar voelde ik me nog vermoeider door.

Appjes krijg ik ook niet meer binnen. Dat leidde me zo af. Als ik gebeld word, gaat hij wel trillen, omdat ik het geluid van mijn telefoon altijd uit heb staan.

En ik vind het inderdaad ook handig hoe hij met spotify koppelt, dat ik een volgend nummer kan kiezen op mijn horloge, hoef ik tijdens het lopen niet mijn telefoon tevoorschijn te halen. Maar dat zal fitbit ook wel hebben?

Bij fitbit deed ik ook van die wedstrijdjes, maar dat werd ook bijna een obsessie. Op een gegeven moment zat ik in een groepje waar iedereen elke dag minimaal 20.000 stappen liep. Dan voelde ik me altijd zo'n loser.

Ik gebruik de relax app ook wel eens (bij fitbit ook). Dan krijg je een paar minuten geleide ademhaling, dat vind ik altijd wel fijn en ik kom er echt wel van tot rust.

En navigatie vind ik ook handig. Als ik een route plan met maps, dan geeft mijn horloge aan wanneer ik moet afdraaien. Handig op de fiets bijvoorbeeld.

Bellen doe ik er ook mee. Mijn vriend belt heel vaak op onhandige momenten, als ik sta te koken ofzo. Dan praat ik dus gewoon tegen mijn horloge.

Misschien zou ik 4G ook handig vinden, dat je kunt gaan hardlopen zonder telefoon.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 01 Feb 2023 15:38

Re: Fitbit

Alexis schreef:Ik vind het ook interessant om te vergelijken in welke hartslagzones ik zit. Of er dan vooruitgang in zit. Ik zie ook dat mijn hartslag tijdens de menstruatie hoger is, doe ik verder weinig mee, maar vind ik wel leuk om te zien. En ik heb er ook aan gezien dat een bodypump training qua hartslag eigenlijk amper iets voor me doet.


Wat bedoel je daarmee, dat bodypump weinig voor je doet? Tijdens een krachttraining wil je toch ook niet perse een hoge hartslag hebben lijkt me. Of bedoel je in herstel?
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 01 Feb 2023 15:40

Re: Fitbit

Ik zit zowat het hele uur in de laagste zone. Plus dat het qua spieropbouw ook niks meer voor me doet (ik geef het al 20 jaar). Als ik krachttraining of hiit doe, heb ik daar veel meer aan.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 01 Feb 2023 16:23

Re: Fitbit

Nou ja je traint niet perse alleen effectief als je in een hoge hartslag zit, dat bedoel ik. Maar als je fitnessinstructeur bent zul je dat zelf ook wel weten.
Tja naar 20 jaar zul je je plafond wel hebben bereikt met dit type training.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 04 Feb 2023 08:50

Re: Fitbit

Ik heb een Garmin Venu en ben er super blij mee. Mijn volgende horloge wordt er wel een die ik iets beter kan inzetten op zwemtraining ( ook open water). Maar zeker weer een Garmin!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 10 Jan 2024 21:44

Re: Fitbit

Ik up hem weer eens. Een aantal jaar geleden had ik een Fitbit, maar was er niet heel tevreden over. Hij registreerde alleen maar stappen, fietsen of andersoortige beweging pakte hij niet op. Hartslag, trappen etc mat hij niet. Na een jaar ging hij kapot en heb ik hem niet meer vervangen omdat ik het suf vond dat hij eigenlijk alleen de stappen mat die ik niet achter de kinderwagen liep.

Zijn ze tegenwoordig beter? Ik zou fitness, fietsen en stappen willen meten. Trappen en hartslag ook. Koppelen aan telefoon dan iets minder liever, zit al genoeg op mijn telefoon, dus hoef niet elk appje ook nog op mijn pols binnen te krijgen. Wat zoek ik dan?

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd of ik destijds een beetje een rottige had, of dat ik nu misschien teveel verwacht?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 17 Jan 2024 17:32

Re: Fitbit

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb nu een paar jaar een Apple watch, omdat ik Apple producten fijn vind werken en het me handig leek. Maar ik mis wel een beetje de slaaptracking die mijn fitbit wel had en ik vond de fitbit app toch overzichtelijker dan die van Apple. Maar nu keek ik net op de fitbit website, klikte de nieuwste (denk ik, het was de duurste) smartwatch aan en kreeg meteen de optie te zien om er een premium abonnement bij te nemen. Dat vind ik dan wel weer jammer. Wat kun je dan extra met je fitbit? En kun je zonder abonnement ook nog alle statistieken zien?

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers